• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alcohol onder de 16

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie van alcohol onder de 16 ?

Zelf drink ik nie zoveel alochol (13 jaar) maar soms op feesten wel een biertje of blue caracau met cola.
En soms dan aangeschoten maar wat vinden jullie ervan.

Mag je soms alcohol drinken als je nog geen 16 bent en wat vinden jullie van de steiging van het gebruik onder de 16
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Wat vinden jullie van alcohol onder de 16 ?

Zelf drink ik nie zoveel alochol (13 jaar) maar soms op feesten wel een biertje of blue caracau met cola.
En soms dan aangeschoten maar wat vinden jullie ervan.

Mag je soms alcohol drinken als je nog geen 16 bent en wat vinden jullie van de steiging van het gebruik onder de 16

Alles word jonger en jonger, kijk is om ons heen; tienjarige kinderen met mobiele telefoons, dat had ik op mijn tiende nog niet. Roken? Ook zoiets dat nu al jonge kinderen vaak doen, zeker rond de twaalf en het zelfde geldt met drinken, waarschijnlijk word het steeds, steeds en steeds jonger.

Ik vind het wel goed, gevolgen merken we van zelf en dan leert de volgende generatie daar weer van of andere personen, laat die mensen maar als voorbeeld dienen waarmee het misgaat.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Ik vind het slecht. Alcohol is slecht voor je hersens op jonge leeftijd, dus begin er niet te vroeg of helemaal niet aan.

Over die mobiele telefoons: Bij mij in de klas (groep 8) Heeft iedereen al een mobiel, behalve een vriend van mij en ik. Mp3's hebben ze tegenwoordig al in groep 5/6, ik heb er niet eens een :)
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

ik vind dat het niet kunnen.
en wat madura uchiha zegt klop ook, bij ons op de basisschool, rookt er iemand en die zit in groep 6, ik vind het echt belachelijk
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Ach ja, dat zijn moderne ontwikkelingen.

Over mobiele telefoons, ach ja, dat kan gebeuren, dat is heel natuurlijk.
Waar je nu trots op bent, is over twee á drie jaar ouderwets.

Over roken en drank... wat is er nou leuk aan?
Roken is scherp in je keel, het smaakt (vervelend) en je voelt toch ook wel dat het niet goed voor je is? Waarom dan in groep 6 al beginnen?
Drinken... ik vind bier veel te bitter. Ben ik nou zo'n mietje, of niet?
Allemaal om stoer te doen, het is niet eens lekker...
Ach ja, als die mensen hun hersencellen willen verpesten moeten zij dat weten.

Ik zal eindigen met een citaat uit Dom, Lomp en Famous:
"Heb wel VWO gehaald maar hing teveel met mn negers"
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Ach ja, 'k heb diverse tegeltjes-uitspraken over drank gedaan. Eén ervan hieronder, speciaal voor jullie:
Het jammere van drank is, dat er alcohol in zit.
Ik doel hiermee vooral op wijn en dus niet op bier of drankjes waar het juist gaat om de alcohol. Wijn mag me goed smaken, al ben ik er al jaren mee gestopt het te drinken - daarvoor "dronk" ik het niet eens; het ging om de smaak.

Tegenwoordig weet ik niet meer of ik ooit nog zal drinken - die twijfel geldt vooral voor de komende 10 jaar. Vooral de opkomst van alcohol-vrije alcoholische dranken (nu ja, je snapt wat ik bedoel) sterkt het gevoel dat alcohol helemaal niet nodig is. Ik zal zien wat er op mijn pad komt, doch het pad niet sturen.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Ach ja, dat zijn moderne ontwikkelingen.

Over mobiele telefoons, ach ja, dat kan gebeuren, dat is heel natuurlijk.
Waar je nu trots op bent, is over twee á drie jaar ouderwets.

Over roken en drank... wat is er nou leuk aan?
Roken is scherp in je keel, het smaakt (vervelend) en je voelt toch ook wel dat het niet goed voor je is? Waarom dan in groep 6 al beginnen?
Drinken... ik vind bier veel te bitter. Ben ik nou zo'n mietje, of niet?
Allemaal om stoer te doen, het is niet eens lekker...
Ach ja, als die mensen hun hersencellen willen verpesten moeten zij dat weten.

Ik zal eindigen met een citaat uit Dom, Lomp en Famous:
"Heb wel VWO gehaald maar hing teveel met mn negers"

Onzin, het ligt aan de situatie waarin je verkeerd. Sommige mensen kunnen wel degelijk tegen de bittere smaak van bier of toen je dertien, veertien was begon je met drinken en nu ben je het wel degelijk gewent. Ik zeg maar wat, maar zo gaat het meestal.

Daarnaast, kan jij ook onder invloed zijn van andere drug en die verdoven meestal alcohol een beetje, je hebt er totaal geen last meer van en noem het maar op, op die manier raakt je lichaam er ook aangewend. Mensen die xtc gebruiken, roken bv super veel die avond en daarna beginnen ze ook echt te roken.

Ach ja, 'k heb diverse tegeltjes-uitspraken over drank gedaan. Eén ervan hieronder, speciaal voor jullie:
Het jammere van drank is, dat er alcohol in zit.
Ik doel hiermee vooral op wijn en dus niet op bier of drankjes waar het juist gaat om de alcohol. Wijn mag me goed smaken, al ben ik er al jaren mee gestopt het te drinken - daarvoor "dronk" ik het niet eens; het ging om de smaak.

Tegenwoordig weet ik niet meer of ik ooit nog zal drinken - die twijfel geldt vooral voor de komende 10 jaar. Vooral de opkomst van alcohol-vrije alcoholische dranken (nu ja, je snapt wat ik bedoel) sterkt het gevoel dat alcohol helemaal niet nodig is. Ik zal zien wat er op mijn pad komt, doch het pad niet sturen.

Ben jij niet pas vijftien? Wijn op die leeftijd is vroeg, vooral omdat je er al mee bent "gestopt". Alhoewel ik het inderdaad ook erg lekker vind om op te drinken en dat ook al op een redelijke vroege leeftijd, maar niet als vaste wijndrinker.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Wat vinden jullie van alcohol onder de 16 ?

Zelf drink ik nie zoveel alochol (13 jaar) maar soms op feesten wel een biertje of blue caracau met cola.
En soms dan aangeschoten maar wat vinden jullie ervan.

Mag je soms alcohol drinken als je nog geen 16 bent en wat vinden jullie van de steiging van het gebruik onder de 16


mwah ik vind het drinken van alcohol once in a blue moon( 1 a 2 keer per jaar een glaasje bier) niet zo heel erg,
je moet zowiezo een keer ervaren wat alcohol met je doet,

Ik vind het echter niet kunnen om jezelf dronken te drinken (sommige doen het om stoer te doen, ik zie echt niet wat er stoer aan is om zoveel te drinken dat je geen controle meer hebt over je lichaam)

echter het beschikbaar maken van alcohol onder de 16 (door het bijv. te kunnen kopen moet niet kunnen) ik ben van mening dat als je dit doet we dan heel veel alcoholverslaafden krijgen.

en ook heel veel mensen die op jongere leeftijd al het Syndroom van Korsakov krijgen.

dus een keer een glaasje onder de 16 is niet erg maar niet op regelmatige basis.

voor alles is een tijd. en voor je lazarus drinken is deze tijd het hoger/middelbaar beroeps onderwijs of de universiteit :p
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Ook op universiteiten mag het wat minder.
Nog onbekend met zaken als ik ben, zie ik de fun er allemaal niet van in
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Onzin, het ligt aan de situatie waarin je verkeerd. Sommige mensen kunnen wel degelijk tegen de bittere smaak van bier of toen je dertien, veertien was begon je met drinken en nu ben je het wel degelijk gewent. Ik zeg maar wat, maar zo gaat het meestal.

Daarnaast, kan jij ook onder invloed zijn van andere drug en die verdoven meestal alcohol een beetje, je hebt er totaal geen last meer van en noem het maar op, op die manier raakt je lichaam er ook aangewend. Mensen die xtc gebruiken, roken bv super veel die avond en daarna beginnen ze ook echt te roken.



Ben jij niet pas vijftien? Wijn op die leeftijd is vroeg, vooral omdat je er al mee bent "gestopt". Alhoewel ik het inderdaad ook erg lekker vind om op te drinken en dat ook al op een redelijke vroege leeftijd, maar niet als vaste wijndrinker.

Het gaat om druppels, voor de smaak - 'k heb nog nooit een glas gedronken.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Zoals met zoveel dingen je hebt nog genoeg tijd in je leven om alcohol te drinken begin er gewoon niet te vroeg mee en ga er verstandig mee om dan komt het allemaal wel goed ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

het is jammer dat onze jonge generatie al zo vroeg aan de verdovende middelen zit, want alcohol en sigaretten zijn ook drugs.
helaas zijn deze middelen teveel door de samenleving accepteerd, waardoor het moeilijk is om te zeggen, dat je ervan af moet blijven.

hat jammere ervan is dat de kinderen ook niet weten wat de consequenties zijn.
vooral op jongere leeftijd is je lichaam nog in opbouw, ook al merk je dat niet.
je hersenen zijn nog volop in de groei

dan hebben we het nog eens gehad wat roken en drank op latere leeftijd met je doet.
maar goed, hoe vroeger ze het doen, hoe minder later die leeftijd zal zijn
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

het is jammer dat onze jonge generatie al zo vroeg aan de verdovende middelen zit, want alcohol en sigaretten zijn ook drugs.
helaas zijn deze middelen teveel door de samenleving accepteerd, waardoor het moeilijk is om te zeggen, dat je ervan af moet blijven.

hat jammere ervan is dat de kinderen ook niet weten wat de consequenties zijn.
vooral op jongere leeftijd is je lichaam nog in opbouw, ook al merk je dat niet.
je hersenen zijn nog volop in de groei

dan hebben we het nog eens gehad wat roken en drank op latere leeftijd met je doet.
maar goed, hoe vroeger ze het doen, hoe minder later die leeftijd zal zijn

Tot het 24ste levensjaar ontwikkelen de hersenen even snel ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Tot het 24ste levensjaar ontwikkelen de hersenen even snel ;)

ik denk wat cretan bedoelde is dat hoe vroeger je begint met roken of drinken,
hoe minder groot de kans is dat je een latere leeftijd bereikt.

omdat je je lichaam op zo'n jonge leeftijd al vergiftigd.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

als je veel bier drinkt tast het wel je hersens aan.
en kan je ook sneller dement worden( ik bedoel op jongere leeftijd)
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16



Dan raad ik je aan om vanaf vandaag de computer,GSM en andere elektronische rommel uit je omgeving te halen,ergens in no mans land te gaan wonen en daar te leven van een strikt dieet.
Het is namelijk nutteloos te opteren dat een biertje je hersenen zwaar aantast als je niet spreekt over andere dingen zoals vervuilde lucht,licht,...


nah we hebben het hier niet over specifiek bier, we hebben het over alcohol, wat een bewezen giftige stof is voor het menselijk lichaam,

die kater die je na een avond doorzakken voelt is niets meer en minder dan je lichaam die aangeeft dat je teveel giftige stoffen hebt ingenomen

ik geef je gelijk in het feit dat vervuilde lucht, teveel licht op momenten dat je je lichaam moet laten rusten (s'nachts slapen) ook een invloed hebben.

maar aangezien dit over alcohol gaat en alcohol toch wel een behoorlijke invloed heeft op je hersens heb ik mijn post gemaakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

als je veel bier drinkt tast het wel je hersens aan.
en kan je ook sneller dement worden( ik bedoel op jongere leeftijd)
Je zegt het zelf: veel ;)

Alcohol overigens tast sowieso je hersenen aan - in welke hoeveelheid geconsumeerd dan ook. Het stempel "Aantasting" wordt gezet op schade vanaf een bepaald niveau.

nah we hebben het hier niet over specifiek bier, we hebben het over alcohol, wat een bewezen giftige stof is voor het menselijk lichaam,
Leuk detail is dat zowel alcohol als suiker als harddrug verboden zouden worden, als ze nu pas ontdekt zouden worden :)

die kater die je na een avond doorzakken voelt is niets meer en minder dan je lichaam die aangeeft dat je teveel giftige stoffen hebt ingenomen
Ik geloof er niet meer in dat alles evolutionair gestuurd is. Je slecht voelen als je ziek bent, zal suggereren dat ziek zijn niet goed is, maar niets is minder waar. Tijdens ziekte raakt het lichaam namelijk stoffen welke ze normaal níet kwijt kan, kwijt. Zo ook met alcohol en nagenoeg alles in het leven. De kater is gevolg van een hevige opruiming bovenin en die opruiming hoeft helemaal niets slechts te betekenen - ik zou me nog eerder zorgen maken als ik heel veel gedronken heb en géén kater heb, maar nog altijd dronken ben de ochtend erna ;)

ik geef je gelijk in het feit dat vervuilde lucht, teveel licht op momenten dat je je lichaam moet laten rusten (s'nachts slapen) ook een invloed hebben.
Feitelijk beïnvloed en beschadigt alles de hersenen. Dat heet slijtage. Dat wat als "gezond" bestempeld wordt, stelt ons slechts in staat minder kort te leven, als het ware ;)

maar aangezien dit over alcohol gaat en alcohol toch wel een behoorlijke invloed heeft op je hersens heb ik mijn post gemaakt
't Staat toch niet zo mooi, als er op het laatste segment van een post niet gereageerd wordt, nietwaar? :(
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

Je zegt het zelf: veel ;)

Alcohol overigens tast sowieso je hersenen aan - in welke hoeveelheid geconsumeerd dan ook. Het stempel "Aantasting" wordt gezet op schade vanaf een bepaald niveau.

het was vandaag op het journaal dat 2 glazen( grootte niet vermeld) goed is tegen ouderdoms suiker.
voor mannen was het 2 glazen, voor vrouwen 1.
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

het was vandaag op het journaal dat 2 glazen( grootte niet vermeld) goed is tegen ouderdoms suiker.
voor mannen was het 2 glazen, voor vrouwen 1.

Glazen voor alcoholische dranken zijn dusdanig ontworpen, dat ze allemaal ongeveer een gelijke hoeveelheid alcohol bevatten. Omdat bier bijvoorbeeld een lagere alcohol-dichtheid heeft, zijn de glazen de verhouding gelijk groter. Feitelijk drink je even veel alcohol, dus opmeten van glazen heeft weinig zin ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Alocohol onder de 16

ik bedoelde eigenlijk of dat je een borrel drinkt, uit een maatje of een fluitje
 
Bovenaan