1. Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

Algemeen praattopic Apollonia

Discussie in 'Apollonia' gestart door The Exalted One, 21. nov 2018.

1. The Exalted One

The Exalted One Senior Forummoderator & Gamemoderator Grepolis Team

Welkom beste spelers en forumgebruikers,

In de geschiedenis waren er meerdere steden genaamd Apollonia, de naam is immers afkomstig van de god Apollo (God van muziek en orakels), daardoor is het moeilijk om een stukje te schrijven over deze stad aangezien het niet duidelijk is over welke Apollonia het gaat. Laat dit jullie spelplezier in ieder geval niet beïnvloeden!

We wensen jullie veel spelplezier op deze casual wereld,
    Het Forum-team

2. Styl3X

Styl3X

3. Luksss

Luksss

Deze wereld is echt de grootste RIP voor goudhandelaars sinds het ontstaan vd goudhandel. [​IMG]

4. GamerIsTheNamer

GamerIsTheNamer

Waarom krijgen sommige spelers een gratis kolo?

Een vriend van mij heeft gister een account aangemaakt zodat we samen op deze wereld kunnen spelen. En toen de wereld begon kreeg hij een gratis kolo en ik niet?

Laatst bewerkt: 22. nov 2018
  5. Evildrag0n

Evildrag0n

ik zou ook wel willen weten, waarom sommige spelers een gratis kolo krijgen.

6. Temanuel

Temanuel

Ik ben nu een aantal weken actief op deze wereld en man man man, wat is het saai. Dit komt onder andere door:
    - Veroveren is praktisch onmogelijk door de regel van maximaal 20% punten verschil;
    - De speelsnelheid is onwijs laag. Alles duurt uren!;
    - Ik heb werkelijk nog niemand kunnen aanvallen (door die puntenregel);
    - Je weet niet welke steden je wel en niet kan aanvallen zonder op diegene zijn profiel te bekijken hoeveel punten die heeft, dan nog rekenen;
    - Weinig spelers zijn echt actief. Je kan 's morgens je productie levels omhoog gooien. Die upgrades zijn tegen de avond klaar (zo lang duurt het bouwen), dan ben je weer ff online en vervolgens doe je weer wat upgrades in de wachtrij en ga je offline. Het alliantieforum van een van de grootste allianties is echt dood;
    - Grondstoffen verkrijgen is ook lastiger aangezien je niet kan farmen;
    - GP (en dus CP) krijgen is ook zeer lastig, again door die puntenregel;
    - De gezegene steden, tsja, regel voor "beginners". Zie daar de hele toegevoegde waarde niet van...

Overall, er is weinig te doen op deze wereld. Graag zie ik een aanpassing van die puntenregel (maak de marge groter, minimaal 50%, of schaf 'm af) en de speelsnelheid.

7. McOnzinnigheid

McOnzinnigheid

De wereld is natuurlijk met een reden met deze settings en regels geopend. Deze snelheid, opstand en een stad toe te wijzen die niet verloren kan geraken, prima voor de casual wereld. Nu zit de wereld nog in zijn beginfase, maar de 20 procent regel maakt het erg lastig om een geschikt doelwit te vinden, die een wenselijke locatie heeft om over te nemen, en binnen het marge valt. Daarbij dat ook nog iedere speler een niet overneembare stad heeft.

In wandelgangen van de wereld lijkt de 20 procent ook als smalle marges ervaren. Ik zou benieuwd zijn of er namens de spelers op deze wereld de voorkeur bij 20 procent ligt, of ergens tussen de 30 en denk maximaal 50 percent. Dan kunnen alsnog de reuze niet de kleintjes aanvallen. Hebben Game moderaters hier invloed op, is er een peiling mogelijk? Of staan deze settings zo vast als de chinese muur, en de mening van Silvana over zwarte piet?

Meningen?

8. Theogr

Theogr

De snelheid van bouwen is inderdaad erg laag, maar dat geldt voor iedereen, dus dat zie ik niet zo als een probleem.
    1 veilige stad, zeker voor de beginnende speler, vind ik op zich wel een goed idee.
    De 20% regel is echter een volstrekte mislukking. Bij deze dus een oproep aan Grepolis om hier wat aan te doen.
    Doe maar een peiling en je komt er achter dat men dit niet wil.

9. Theogr

Theogr

ik begin me nu echt af te vragen of dit wel wordt gelezen door Grepo

10. don-ukie

don-ukie

20% was voordat de wereld begon al een discussiepunt

11. JaapDeDappere

JaapDeDappere

is deze wereld dood?

12. Theogr

Theogr

niet dood, maar wel doods

13. Theogr

Theogr

ik heb een ticket naar support gestuurd en gevraagd of er nog wat gaat gebeuren aan die 20% regeling. het idee is op zich wel aardig maar het is de doodsteek voor deze wereld, er gebeurt helemaal niets en het zou me niet verbazen dat er nog iets gaat gebeuren met dezelfde regels.
    ik kreeg als antwoord dat zij dit niet kunnen veranderen maar kreeg wel de suggestie dat als er veel spelers over gaan klagen er een kans bestaat dat ze het wel gaan doorgeven.
    dus klagen maar

14. Nette58

Nette58

Dat de goudspelers aangepakt worden, ok
    Dat er beginnersbescherming is, ok
    Dat het een trage wereld is, ok

Maar verder is dit een nutteloze wereld want je kunt niks beginnen

15. chrisvdv

chrisvdv

speelt hier nog iemand?
    kan die 20% regel worden afgeschaft?

16. chrisvdv

chrisvdv

regels op deze wereld =
    niemand kan nog een stad veroveren
    groei is nefast voor overname
    waar zijn jullie mee bezig ????
    ook de bescherming van 1 stad...
    schaf het af
    hier is echt geen fun aan

17. chrisvdv

chrisvdv

wtf
    hoe harder je groeit, hoe minder je kan
    farmen: forget it
    overnames: forget it
    wat is dit???????????

18. Diddi Magmotar

Diddi Magmotar

"goudspelers worden aangepakt". Ik weet niet hoor maar je kan top 20 spelen zonder ooit een cent te besteden aan grepo. Denk eerder dat activiteit wordt bestraft want als je je best doet en hoog in de ranglijst staat kan je niemand meer aanvallen tot de rest weer bij is. Dat is trouwens ook de reden dat ik hier niet eens ben begonnen

Terug Naar Boven