• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alliantienaam

DeletedUser

Gast
Weetje, ga dan ergens anders de Nazi uithangen..
Zoek je een leuk spel op waar je Nazi kan zijn zonder dat je commentaar krijgt.

Dit vind ik een ongelofelijk domme reactie. Het gaat hier niet over Nazi zijn, het gaat over acceptatie van Duitse ("Nazi-gerelateerde") termen en dat mensen er een sport van maken in grapjes en satires de negatieve aard naar boven te trekken.

Je was er niet bij en het is lang geleden gebeurd, maak je niet druk.
 

Araluen

Manticore
doe rustig, wat plopgeit doet heeft niks met racisme te maken. het is redelijk terecht dat hij hier een topic over begint.
hij bedoelde het niet verkeerd, maar het is wel duidelijk dat niet iedereen het kan hebben. (la choeffe als voorbeeld -.-)

ik vind het trouwens wel fijn dat plopgeit er niet over zeurde of schreeuwde ofzo, hij bleef gewoon kalm :p
dat kan je niet van iedereen zeggen. (la choeffe als voorbeeld -.-)
 

DeletedUser

Gast
doe rustig, wat plopgeit doet heeft niks met racisme te maken. het is redelijk terecht dat hij hier een topic over begint.
hij bedoelde het niet verkeerd, maar het is wel duidelijk dat niet iedereen het kan hebben. (la choeffe als voorbeeld -.-)

ik vind het trouwens wel fijn dat plopgeit er niet over zeurde of schreeuwde ofzo, hij bleef gewoon kalm :p
dat kan je niet van iedereen zeggen. (la choeffe als voorbeeld -.-)

Het heeft niks met racisme te maken inderdaad, eerder met onwetendheid. Het lijkt alsof hij totaal geen idee heeft waar hij over praat. Dat je zo'n naam neemt, is al 1 ding. Maar vervolgens niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die dit als beledigend kunnen opvatten is een 2e.

Ohja, Plopgeit: Zo lang geleden vind ik het niet. Vooral niet als je bedenkt dat je eigen opa of oma het nog heeft meegemaakt.
 

DeletedUser

Gast
Het heeft niks met racisme te maken inderdaad, eerder met onwetendheid. Het lijkt alsof hij totaal geen idee heeft waar hij over praat.

Ik weet heel goed waar ik over praat. Ik ben niet achterlijk.

Dat je zo'n naam neemt, is al 1 ding. Maar vervolgens niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die dit als beledigend kunnen opvatten is een 2e.

De naam was satirisch bedoeld. Het Nazi-regime is namelijk het perfecte doelwit om de spot mee te drijven, ik spot niet met de slachtoffers (wat ik nooit heb gedaan en ook gewoon ziekelijk vind).
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het niet kan accepteren dat mensen mensen het als beledigend opvatten, ik zeg alleen dat het jammer is dat er mensen zijn die zich graag beledigd en aangedaan willen voelen.

Ohja, Plopgeit: Zo lang geleden vind ik het niet. Vooral niet als je bedenkt dat je eigen opa of oma het nog heeft meegemaakt.

Daar heb je volkomen gelijk in.
 

DeletedUser18363

Gast
Het is eigenlijk jammer dat mensen zich ergeren aan de termen SS en NSDAP, het kan ook gewoon een satirische verwijzing zijn naar iets/iemand of gewoon een grapje. Als je je eraan gaat ergeren heb ik eerder het idee dat je graag in die grafstemming wil blijven hangen dat het zo verschrikkelijk is. Men kan ook eens iets gewoon loslaten en laten gaan.

Jij snapt duidelijk niet wat de ideeën en acties van die groepen waren, dat is niet om grapjes over te maken.
 

DeletedUser

Gast
De naam was satirisch bedoeld. Het Nazi-regime is namelijk het perfecte doelwit om de spot mee te drijven, ik spot niet met de slachtoffers (wat ik nooit heb gedaan en ook gewoon ziekelijk vind).
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het niet kan accepteren dat mensen mensen het als beledigend opvatten, ik zeg alleen dat het jammer is dat er mensen zijn die zich graag beledigd en aangedaan willen voelen.

Ik neem aan dat bij zo'n naam de nabestaanden van slachtoffers zich eerder bespot voelen dan het nazi-regime zelf.
 

DeletedUser

Gast
Ik snap het heel goed. En het is het perfecte doelwit om de spot mee te drijven.

Jep, het is natuurlijk heel spottend om je alliantie Das Reich te noemen. Is niks satirisch aan, lijkt eerder op een verering van ze.
 

DeletedUser

Gast
Ik neem aan dat bij zo'n naam de nabestaanden van slachtoffers zich eerder bespot voelen dan het nazi-regime zelf.

"De nabestaanden van slachtoffers die zich bespot voelen", daar zeg je het al. Dat zijn mensen die graag willen voortborduren op de gruwelijkheden die hun ouders en oudere generaties hebben meegemaakt, mensen die graag willen blijven herhalen en herhalen en herhalen hoe gruwelijk het wel niet was en wat een leed de Duitsers hebben berokkend. Daar kan ik nou eenmaal slecht tegen. Mensen kunnen ook wel eens iets loslaten.
 

DeletedUser18363

Gast
"De nabestaanden van slachtoffers die zich bespot voelen", daar zeg je het al. Dat zijn mensen die graag willen voortborduren op de gruwelijkheden die hun ouders en oudere generaties hebben meegemaakt, mensen die graag willen blijven herhalen en herhalen en herhalen hoe gruwelijk het wel niet was en wat een leed de Duitsers hebben berokkend. Daar kan ik nou eenmaal slecht tegen. Mensen kunnen ook wel eens iets loslaten.

Jij hebt dus geen inlevingsvermogen...
 

DeletedUser

Gast
"De nabestaanden van slachtoffers die zich bespot voelen", daar zeg je het al. Dat zijn mensen die graag willen voortborduren op de gruwelijkheden die hun ouders en oudere generaties hebben meegemaakt, mensen die graag willen blijven herhalen en herhalen en herhalen hoe gruwelijk het wel niet was en wat een leed de Duitsers hebben berokkend. Daar kan ik nou eenmaal slecht tegen. Mensen kunnen ook wel eens iets loslaten.

Deels eens. Maar omdat ik al zei dat het helemaal niet zo lang geleden is, vind ik niet dat je kan zeggen dat ze het na 2 generaties al los moeten laten. Als deze discussie zich 50 jaren later zou afspelen, zou het al stukken anders zijn.
 

DeletedUser

Gast
Betekent niet dat ik je gelijk geef. Ik ben het met je eens dat mensen dingen mogen loslaten na verloop van tijd. Dat moment is alleen nu nog niet

Mooi dat we het gedeeltelijk eens zijn. Ik hoop dat mensen zich minder wild gedragen als ze in de nabije toekomst een Duits woord zien staan.
 

DeletedUser

Gast
"De nabestaanden van slachtoffers die zich bespot voelen", daar zeg je het al. Dat zijn mensen die graag willen voortborduren op de gruwelijkheden die hun ouders en oudere generaties hebben meegemaakt, mensen die graag willen blijven herhalen en herhalen en herhalen hoe gruwelijk het wel niet was en wat een leed de Duitsers hebben berokkend. Daar kan ik nou eenmaal slecht tegen. Mensen kunnen ook wel eens iets loslaten.

Als iemand jouw hele familie uitmoord ga je ook na 10 jaar nog huilen hoor, en al helemaal als je het hebt gezien.
 
Bovenaan