• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alliantienaam

DeletedUser

Gast
We dwalen trouwens een beetje af. Het ging over Duitse "Nazi-achtige" termen en niet over oorlogsslachtoffers. Het is inderdaad vreselijk wat die mensen hebben meegemaakt, maar als je in een hele andere tijd, waar we nu in leven, nog steeds rillingen krijgt van de naam "Das Reich", dan is er toch wel iets mis.
 

DeletedUser18363

Gast
We dwalen trouwens een beetje af. Het ging over Duitse "Nazi-achtige" termen en niet over oorlogsslachtoffers. Het is inderdaad vreselijk wat die mensen hebben meegemaakt, maar als je in een hele andere tijd, waar we nu in leven, nog steeds rillingen krijgt van de naam "Das Reich", dan is er toch wel iets mis.

Dat soort termen hebben gewoon nog steeds een grote impact. Daar kom je gewoon niet omheen.
 

DeletedUser

Gast
We dwalen trouwens een beetje af. Het ging over Duitse "Nazi-achtige" termen en niet over oorlogsslachtoffers. Het is inderdaad vreselijk wat die mensen hebben meegemaakt, maar als je in een hele andere tijd, waar we nu in leven, nog steeds rillingen krijgt van de naam "Das Reich", dan is er toch wel iets mis.

Das Reich = Het rijk. Wat is daar nazi achtig aan? Dan zou je ook niet tegen iemand "Aufmachen" kunnen schreeuwen, of "Laufen". Dat het Duits is betekent niet gelijk dat het Nazi-achtig is. Als je dat wel vindt, kan je niet op vakantie in de helft van Europa.

Bovendien, als jij een japaner ziet, heb je dan ook wat tegen zijn taal? Ik denk het niet. Ook al hebben zij ook bijna hetzelfde gedaan alleen niet in Europa, maar in Azië.

Ik krijg hier in elk geval geen rillingen van, genoeg vrienden van mij zijn van Duits. Ook kreeg ik Duits bij mij op school, dus als wij Nederlanders het wel leren, waarom mogen we het dan niet gebruiken?

Als er nou echt heel erg nazi getinte teksten stonden, okee. Maar 1 woord + 1 lidwoord...

Ik vind dat hier een slotje op kan want dit topic gaat nergens over.
 

DeletedUser

Gast
Oorlogsslachtoffers krijgen rillingen over die naam, dus zo erg afdwalen is het ook weer niet!

Laten we het er gewoon op houden dat we (iig voor nu) niet moeten spotten met namen die duizenden mensen omlegde en voor een hoop onrust zorgde.
 

DeletedUser

Gast
Ted, Das Reich was de duitse naam voor het rijk waar Hitler naar toe streef, hoe bedoel je niet racistisch...

Duik je schoolboeken maar weer in ;)
 

DeletedUser

Gast
Ted, Das Reich was de duitse naam voor het rijk waar Hitler naar toe streef, hoe bedoel je niet racistisch...

Duik je schoolboeken maar weer in ;)

Kleine aanvulling het was "Das Dritte Reich".. niet zomaar "Das Reich"
 

DeletedUser

Gast
Oja, ook voor mij tijd om de schoolboeken maar weer is in te gaan dan.
 

DeletedUser10434

Gast
Is er een verschil tussen de alliantienamen "The Empire" en "Das Reich"?

Goed, als opsomming zet ik wel even het antwoord neer op je vraag:

Ja, er zit een verschil in. Niet alleen qua synoniem, maar ook qua betekenis. Het zijn natuurlijk 2 verschillende synoniemen, maar bij "Das Reich" wordt het wel wat zwaarder gewogen aangezien het duits is en wij geen goede geschiedenis hebben met Duitsland.

Grz,
Aschwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Diegenen die de nazi's bewust hebben meegemaakt zijn allemaal minstens 80 jaar oud en spelen geen grepolis.
Alle anderen die hier hard schreeuwen dat het fout is, weten niet waar ze over spreken en zijn typische propaganda slachtoffers.
Ik ben het er mee eens, dat we mensen aanspreken als ze sympathiseren met een dergelijk regime om mensen te shockeren.
Om nu de hedendaagse Duitsers en hun taal te verbannen voor iets wat 70 jaar geleden is gebeurd, vind ik belachelijk en deze overerfde en ongegronde haat is juist de basis voor zulke excessen in de geschiedenis van de mens!
Denk, dat wij met zijn allen de generatie moeten zijn die dit tijdperk afsluiten en er voor moeten waken zelf niet te vervallen in dit soort "blinde/ onwetende haat" !

Luister goed naar het eerste en laatste stukje van onderstaand filmpje...

[video=youtube;wHZbiqMYb1M]http://www.youtube.com/watch?v=wHZbiqMYb1M[/video]
 

DeletedUser

Gast
Diegenen die de nazi's bewust hebben meegemaakt zijn allemaal minstens 80 jaar oud en spelen geen grepolis.
Alle anderen die hier hard schreeuwen dat het fout is, weten niet waar ze over spreken en zijn typische propaganda slachtoffers.
Ik ben het er mee eens, dat we mensen aanspreken als ze sympathiseren met een dergelijk regime om mensen te shockeren.
Om nu de hedendaagse Duitsers en hun taal te verbannen voor iets wat 70 jaar geleden is gebeurd, vind ik belachelijk en deze overerfde en ongegronde haat is juist de basis voor zulke excessen in de geschiedenis van de mens!
Denk, dat wij met zijn allen de generatie moeten zijn die dit tijdperk afsluiten en er voor moeten waken zelf niet te vervallen in dit soort "blinde/ onwetende haat" !

Luister goed naar het eerste en laatste stukje van onderstaand filmpje...

[video=youtube;wHZbiqMYb1M]http://www.youtube.com/watch?v=wHZbiqMYb1M[/video]
En nog steeg beledig je er duitsers, joden en mensen die veel met de oorlog te maken hebben mee!

Ja, niemand hier op grepolis komt uit de WOII, maar dat betekent niet dat we geen respect tonen voor de mensen die hebben gevochten voor ONS land waardoor wij nu in vrijheid kunnen leven en verschil in geloof, huidkleur etc niet meer uitmaken, het is maar 80 jaar geleden, en we moeten er respect voor tonen.

Als de duitse naam waarmee dit topic begon niks met de oorlog te maken had was er idd geen probleem.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het er mee eens dat nazistische namen als NSDAP niet gebruikt mogen worden. Ik vind het wel overdreven dat een enigszins Duitse naam gelijk een ban oplevert. Wat moet dat worden met de Duitse server van Grepo? Deze naam is niet heel gelukkig gekozen, maar bij zo'n grensgeval vind ik een waarschuwing meer op zijn plaats. En nog iets: Alva is met zijn bloedraad ook flink tekeer gegaan, maar ik denk niet dat er iemand is die er wat van zegt als je jezelf Alva noemt en je alli De Bloedraad.
 

DeletedUser

Gast
Those who win the war write the historie.... vergeet dat niet.
Ik heb in Parijs bloemen zien liggen bij het graf van Napoleon van de Franse regering...trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.
Ik heb een Russische President een krans zien leggen bij het monument van Stalin...trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.
Een van de grootste presidenten van America heeft de enige 2 atoombommen ooit ingezet.. trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.

Dus relativiteit is op zijn plaats, ik ken de gevoeligheden best " Das Reich" vind ik best kunnen, "Das Dritte Reich" niet.. ik zou bijna eens een account op de Duitse server aanmaken om een oprechte vergelijking te krijgen...

Tot zover een les antropologie... sorry voor de zware inhoud.

(NSDAP is niet een Nazi term.. btw is een politieke partij waarvan we nu vinden (en terecht) dat het niet zo'n goede ideeën had, toen lag dat heel anders)
 

DeletedUser10434

Gast
Those who win the war write the historie.... vergeet dat niet.
Ik heb in Parijs bloemen zien liggen bij het graf van Napoleon van de Franse regering...trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.
Ik heb een Russische President een krans zien leggen bij het monument van Stalin...trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.
Een van de grootste presidenten van America heeft de enige 2 atoombommen ooit ingezet.. trek dat eens door naar Duitsland..ondenkbaar.

Dus relativiteit is op zijn plaats, ik ken de gevoeligheden best " Das Reich" vind ik best kunnen, "Das Dritte Reich" niet.. ik zou bijna eens een account op de Duitse server aanmaken om een oprechte vergelijking te krijgen...

Tot zover een les antropologie... sorry voor de zware inhoud.

(NSDAP is niet een Nazi term.. btw is een politieke partij waarvan we nu vinden (en terecht) dat het niet zo'n goede ideeën had, toen lag dat heel anders)

Prachtige les, alleen wist ik het al xD, maar prachtig... Dit zegt eigenlijk genoeg... (Antropologie, met een vleugje filosofie???)

Ik had het toevallig vandaag een discussie met iemand, over waar men een grenslijn moet trekken, conclusie is eigenlijk dat men die zelf bepaalt, het verschilt per persoon, en het hangt er dus maar vanaf hoe de Mods hierop reageren, en wat voor straf je dus krijgt. (Ze zijn tenslotte niet voor niets Mods ;D)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
I rest mij case... zie hier de waarheid!... Niet sarcastisch maar oprecht bedoeld.

"De waarheid" is een subjectieve interpretatie van "objectieve" feiten.

(Objectief staat niet voor niets tussen aanhalingstekens want wat zijn "objectieve Feiten"... subjectieve weergave van anderen... zelf in exacte "wetenschappen".. belief me.)
 

DeletedUser

Gast
Sorry, maar een ban is het minste wat ze in mijn ogen kunnen doen met mensen die nazi-dingen overnemen.
Je kan wel zeggen dat het als 'spot' bedoeld is... Maar dat groene spul tussen mijn sigaret dient ook enkel maar voor tegen de hoofdpijn hoor...

Langs de andere kant vind ik 'das reich' minder 'provocerend' als 'enesbejer' die nog steeds leutig mag blijven verder spelen.
 

DeletedUser20125

Gast
Ik vind gewoon dat je zulke namen niet gebruikt.
Zeg dan gewoon "empire" ofzo.
Als je ziet dat er tegen iets een discussie komt, waarbij 50% vindt dat het niet kan, moet je het niet doen. Simpel!
 

DeletedUser

Gast
Das Reich is gewoon dat rijk.

Omdat er associaties zijn met de 2 de wereld oorlog heeft het en wat nare bijsmaak.
Die bij smaak is in dit geval niet terecht.
Het is een gewoon duits woord.

Ik vind het anders worden.
Als men een haken kruis in het profiel plakt.

Of als leden van die alliantie hun steden deze namen geven.

Waffen SS
Gestapo
Mein kampf
Bergen Belzen

Dat vind ik absoluut uit den boze.
Kan mij herinneren dat support ook zo iets geschreven had naar aanleiding van een spelers naam bruinhemd of nsber was het..
Dat zijn ook geen gebruikelijke woOrden in het duits.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19577

Gast
Ik denk dat door dergelijke namen te voorkomen, er een strenge regel op is geplakt en associaties met WO II worden vermeden, zo ook Das Reich.

Maar om terug te keren tot de kern van het probleem. Schorsen of niet....Ik denk dat dit gesprek al aanwijst dat zeker 50% tegen deze naam is, in mijn ogen is het dan zo dat je de speler moet schorsen.
Ik kwam meerdere malen mensen tegen die gaan roepen dat ze de oorlog nooit zelf hebben mee gemaakt of dat de associatie verkeerd is. Dan sla je in mijn ogen de plank mis. Het gaat niet om ervaren, maar om nooit meer vergeten. Wanneer wij gaan vergeten dat er een WO II was, gaan we met zijn allen weer richting een dergelijke gebeurtenis die we niet willen hebben.
Vermijd dus gewoon op een spel als Grepolis namen als Das Reich.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan