• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Antisemitisme (In Oekraïne )

DeletedUser20686

Gast
Even een update over de Oekraïne die ik wel even graag in een apart topic wilde aandragen, om zijn kracht niet verloren te laten gaan:

Joden In de Oost-Oekraïense stad Donetsk moeten zich melden bij de autoriteiten. Zij hebben pamfletten ontvangen met daarop het verzoek om zich te registreren. Het is al dagen onrustig in Donetsk.

Voor de ingang van de grote synagoge in Donetsk werden de pamfletten uitgedeeld. Deze week zullen daar veel Joden samen komen om Pesach te vieren. De pamfletten werden door drie gewapende mannen rondgedeeld. Op de pamfletten staat dat de Joden zich moeten registreren bij de nieuwe machthebbers van de pas uitgeroepen Volksrepubliek Donetsk. Ook moeten ze hun bezittingen laten registreren. De makers refereren aan banden tussen de Joden en junta-leider Stepan Bander, die in de Tweede Wereldoorlog in Kiev de scepter zwaaide.

Tekst op de pamfletten

‘Geachte Oekraiense burgers met een Joodse achtergrond,

Vanwege het feit dat de leiders van de Joodse gemeenschap de junta van Stepan Bander steunden en tegen de pro-Slavische Volksrepubliek Donetsk zijn, heeft de interimregering van onze Volksrepubliek besloten om alle burgers van Joodse komaf van zestien jaar en ouder, en die wonen in het territorium van de republiek, zich voor 3 mei moeten melden bij de Commissaris voor Nationaliteiten in het regionale regeringsgebouw van Donetsk.

Uw ID-papieren en paspoort zijn nodig om uw Joodse geloof te laten registreren, evenals religieuze documenten van familieleden, evenals documenten over uw huizen- en grondbezit, inclusief voertuigen. Het ontwijken van registratie zal resulteren in het ontnemen van uw burgerschap en zal u doen dwingen om het land te verlaten en uw eigendommen te laten convisqueren. Per registratie moet vijftig dollar worden betaald.’

Symbool van Russische staat

Het pamflet is opgesteld in het Russisch en heeft het symbool van de Russische staat (dubbele adelaar met kroon) op de vlag van de seperatisten, en die van de clandestine Volksrepubliek Donetsk onderaan. Het is ondertekend door Denis Pushilin, de voorzitter van de interimregering van de Volksrepubliek. De pro-Russische activisten houden al dagen Oekraïense en regionale overheidsgebouwen bezet en hebben de Volksrepubliek Donetsk uitgeroepen. Zij eisen aansluiting bij Rusland.

Pushilin

Voorman Pushilin heeft op een Joods-Oekraïense website toegegeven dat de pamfletten van zijn organisatie afkomstig zijn. Eerder stelde hij op een pro-Russisch tv-station dat de pamfletten ‘onzin’ en een ‘provocatie’ waren. Natan Sharansky, de voorzitter van het Jewish Agency in Israël – zelf een voormalige Sovjet-Jood – verwacht dat het aantal Joden dat vanuit de Oekraïne naar Israël zal verhuizen tegen het einde van 2014 verdubbeld zal zijn als de ontwikkelingen zo doorgaan.

17e antisemitische incident

Volgens de Joodse gemeenschap in de Oekraïne gaat het om het 17e antisemitische incident in het land sinds het begin van dit jaar. Meestal ging het om gewelddadige aanvallen op instellingen van onder meer Chabad-Lubavitsj. Vijf ervan vonden in Kiev plaats. Enkele Joden in Donetsk hebben al aan de media laten weten zich niet te zullen registreren. De hele praktijk doet de Joden denken aan de jaren 1940-1945, toen de nazi’s in het gebied kwamen en de Jodenvervolging in volle gang was.

Er staan natuurlijk al diverse topics open getiteld, Oekraïne en 3e wereldoorlog, maar met deze nieuwe stap die vandaag in het nieuws kwam begint het allemaal wel heel erg veel te lijken op de activiteiten van 75 jaar geleden. Waar de Duitsers zich destijds een deel van Tsjecho-Slowakije inlijfden (Rusland de krim) liet de wereld dat toe, niet veel later namen de Duitsers heel Tsjecho-Slowakije in. Daar lijkt het nu steeds meer op te lijken met de Russen.

Maar wat echt te bizar voor woorden is is dan wel het bovenstaande nieuwsartikel. Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe dit allemaal gaat uitpakken de komende jaren..
 

DeletedUser

Gast
"De hele praktijk doet de Joden denken aan de jaren 1940-1945, toen de nazi’s in het gebied kwamen en de Jodenvervolging in volle gang was."


Ik moest ook meteen hieraan denken, mij was eigenlijk onbekend dat Rusland moeite had met het Jodendom. Misschien is het net zoals in de WO II dat een kleine groep als drijfveer van een oorlog worden neergezet terwijl de echte reden gewoon macht is, hierover wordt tot op deze dag nog over gediscussieerd trouwens, of Hitler daadwerkelijk een haat aan Joden had of zoals ik denk een kleinere groep zocht om een reden tot macht te hebben. Maar Joden waren niet de enige ook zigeuners en homo's vielen hier onder. Wat ook weer overeenkomt met Rusland, homoseksuele worden hier als minder waardig gezien en er worden opvoed films gemaakt (Propaganda) over dat homoseksuelen slecht zijn. Deze homohaat is zo groot dat er een man is die homoseksuele mishandelt etc. en dit opneemt, en vervolgens is hij hierom een staats held die wordt uitgenodigd voor meerdere talk shows in Rusland.
 

DeletedUser

Gast
Ach ja, staaltje misleiding. Zo werkt dat met propaganda. Als je zelf een fascistisch regime aan de macht helpt in Oekraïne dan moet je snel de aandacht op zogenaamde jodenhaat afkomstig uit Rusland vestigen. Iedereen nu weer verontwaardigd over de Russen, zo voorspelbaar.
Lijkt me een false-flag-operatie.

In an interview with Ukrainian press, Pushilin confirmed that the flyers, marked with the emblem of his organization, were really distributed in Donetsk. But unlike various English translations, in the original interview with Ukrainian media, Pushilin not only rejected the content of the flyers, but also denied that his organization was behind their printing. “Some idiots yesterday were giving out these flyers in targeted areas,” he said, claiming that he had never himself used the “people’s governor” title the flyer bestows on him. Pushilin did not suggest who else may have been handing out the anti-Semetic flyers, but went on to criticize the original site for posting it online.

http://thinkprogress.org/world/2014/04/17/3428041/someone-is-ordering-eastern-ukraines-jews-to-register-with-separatist-group/
 

DeletedUser12440

Gast
Ik zie het stukje Antisemitisme niet als de joden zelf die pamfletten verspreiden.
Vind het erger dat het aantal joden dat naar israhell verhuist verdubbelt.

Vind het ook raar dat iedereen hier zo hard op in gaat terwijl de Palestijnen al jaren worden onderdrukt en bestolen worden maar wat doet amerika daar tegen die stuurt geld en wapens naar de bezetters.
 

DeletedUser20686

Gast
Ach ja, staaltje misleiding. Zo werkt dat met propaganda. Als je zelf een fascistisch regime aan de macht helpt in Oekraïne dan moet je snel de aandacht op zogenaamde jodenhaat afkomstig uit Rusland vestigen. Iedereen nu weer verontwaardigd over de Russen, zo voorspelbaar.
Lijkt me een false-flag-operatie.

In an interview with Ukrainian press, Pushilin confirmed that the flyers, marked with the emblem of his organization, were really distributed in Donetsk. But unlike various English translations, in the original interview with Ukrainian media, Pushilin not only rejected the content of the flyers, but also denied that his organization was behind their printing. “Some idiots yesterday were giving out these flyers in targeted areas,” he said, claiming that he had never himself used the “people’s governor” title the flyer bestows on him. Pushilin did not suggest who else may have been handing out the anti-Semetic flyers, but went on to criticize the original site for posting it online.

http://thinkprogress.org/world/2014/04/17/3428041/someone-is-ordering-eastern-ukraines-jews-to-register-with-separatist-group/

Ontkennen is een ding, maar of dat dan meteen de waarheid is is een ander, we zullen waarschijnlijk vanzelf wel zeer binnenkort zien hoe de joden daar door het nieuwe regime behandeld worden. Deze flyers komen niet zomaar opeens uit de lucht vallen.
 

DeletedUser

Gast
Ontkennen is een ding, maar of dat dan meteen de waarheid is is een ander, we zullen waarschijnlijk vanzelf wel zeer binnenkort zien hoe de joden daar door het nieuwe regime behandeld worden. Deze flyers komen niet zomaar opeens uit de lucht vallen.

Dat zeg ik, False Flag. En ander in diskrediet brengen door onder zijn naam, in dit geval de People’s Republic of Donetsk, allerlei vuiligheid gaan verspreiden. Aandacht verplaatsen van de dubieuze praktijken van de junta van Jatsenjoek naar een onzin-bericht is het.


Zelfde principe als met die sluipschutters. Je huurt wat sluipschutters in. Je laat ze willekeurig burgers en politieagenten afknallen en je zegt dat Yanukovic er achter zit. Eenvoudige false flag en iedereen loopt met je mee en is verontwaardigd over een regering die op eigen burgers schiet. Regering treedt af; regime-change geslaagd.
Nu de nep-regering van Jatsenjoek echt op burgers schiet heet het trouwens opeens terrorisme-bestrijding. En ook dat slikken we weer met z'n allen als zoete koek.
 

DeletedUser20686

Gast
Ik zeg niet dat ze er zelf achter zitten, het zou nog steeds Pushilin kunnen zijn. Vandaar dat ik zeg: Tijd zal het leren.
 

DeletedUser

Gast
Meerdere kranten berichten inmiddels dat het om false flag gaat. The Guardian noemt het een hoax, http://www.theguardian.com/world/2014/apr/18/antisemitic-donetsk-peoples-republic-ukraine-hoax

Zelfs Elsevier gelooft er niet in, http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014/4/Antisemitische-pamfletten-oost-Oekraine-lijken-propagandastunt-1506177W/

Dit soort berichten zijn eigenlijk snel herkenbaar als propaganda. Zo'n pamflet kan iedereen maken. De media duikt er echter boven op zonder te verifiëren of de zaken wel kloppen. De sensatie en de zwartmakerij zijn belangrijker dan de waarheid.

Als ik wil kan ik morgen een folder uit naam van de PVV fabriceren en verspreiden waarop staat dat de doodstraf voor moslims moet worden ingevoerd. Moeten dit soort hoaxes dan eerst uitgebreid in de media beschreven worden voordat men eens gaat onderzoeken waar zulke folders echt vandaan komen?
 
Bovenaan