• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Architectuur

DeletedUser

Gast
Architectuur

Ik vroeg me af hoe jullie dachten over het onderzoek architectuur, moet je het nou wel of niet onderzoeken. Je kan zeggen het is slim want uiteindelijk heb je winst hebt als je kijkt naar grondstoffen anderen zeggen weer dat je de onderzoekspunten hard nodig hebt voor andere dingen.


Wat is architectuur
Als je architectuur ontwikkelt, kun je de grondstofkosten voor gebouwen met 10% verlagen.

Voordelen
-Als je je stad met architectuur uitbouwt ben je zeer waarschijnlijk voordelig uit, zelfs als je daarna het onderzoek weer laat vallen wat 1 cultuurpunt kost (15000 hout 18000 steen 15000 zilver)
-Je hebt tijdens het uitbouwen van je stad meer gs over wat je bijvoorbeeld voor je grondstoffen kan gebruiken

Nadelen
- je hebt 6 onderzoekspunten kwijt + de grondstoffen die het kost om architectuur te onderzoeken
- het uitbouwen van je stad kost een hoop grondstoffen meer.

Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken, weet misschien iemand ook hoeveel grondstoffen het van elke soort kost om een stad volledig uit te bouwen??

Think Different
 

Gollum Returns

Manticore
Ik onderzoek het persoonlijk nooit, zoals je er nu naar kijkt zou het misschien in de GS wel kunnen schelen, maar ik bouw een stad nooit helemaal uit dus zou ik moeten berekenen hoeveel ik uiteindelijk zou kunnen besparen. Echter, onderzoekspunten zijn ook altijd een tekort voor de onderzoeken die ik wil...

Daarnaast is CP altijd een probleem bij mij (denk bij 99% van de spelers) dus vindt ik het zonde om cp te gebruiken om de academie te resetten.
 

DeletedUser

Gast
ik vind het het onderzoek waard evenals het kraan onderzoek ,naderhand reset ik ze beiden .
bij de start van een stad maakt het nog niet zoveel uit maar eens je de hogere levels moet onderzoeken maak je veel winst ,zoals ook de senaat die gaat bij de start steeds op 25 en later breek ik hem terug af .
ok het kost 2 cp en wat gs maar als je je winst uitrekent (tel gewoon de tabellen gs per gebouw op en doe er 10% af )
vind ik het alvast de moeite + de snelheid die je uiteindelijk wint
 

Gollum Returns

Manticore
Ik geloof jullie direct. Ik ben eigenlijk veel te lui geweest om dat ooit ook maar eens ooit uit te zoeken, als de bouwtijden te lang worden klik ik wel eens wat goud. En tja, GS voor troepen hebben de buren ook wel. GP is eigenlijk altijd mijn grootste tegenstander, en dit wordt al irritant rond de 5 steden eigenlijk ;) Dus ja vandaar dat ik eigenlijk nooit CP wil spenderen aan het resetten.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je met de extra GS meer troepen kan bouwen, en ja daar hebben jullie helemaal gelijk in. Echter hecht ik waarde aan bepaalde onderzoeken, en die wil ik dan weer zo snel mogelijk hebben. dus ik kan de onderzoekspunten dan ook niet missen aan kraan e.d.
 

DeletedUser

Gast
btw ; ik moet nog even iets verduidelijken bij mijn bovenstaande opmerking ,ik gebruik die onderzoeken alleen bij de start van een wereld en niet wanneer de wereld in volle gang is ,dan vind ik het ook niet nodig ,zeker niet voor gs ,dan kan je genoeg gs doorsluizen van je andere steden
 

DeletedUser

Gast
Ja, ik denk dat het vanaf 5 steden sowieso geen zin meer heeft om architectuur te onderzoeken omdat de steden die je krijgt al redelijk ver zijn uitgebouwd als je ze verovert.
 

DeletedUser13872

Gast
Ik zou het bij je eerste stad doen, misschien je tweede en daarna is het wel leuk geweest.
 

DeletedUser

Gast
Mee eens. Bij de eerste steden is het goed om een voorsprong op je eilandgenoten te pakken. Hij die als eerste veroverd is nu eenmaal flink in het voordeel daar er nog geen echte steun van ally's aan te pas komt. Na een aantal steden heeft het echter geen zin meer.
 

Genius0615

Erinys
ik onderzoek het meestal nooit want ik kom bijna nooit gs tekort (leuke buren) maar het onderzoek kan handig zijn voor beginnende spelers
 
Bovenaan