• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Area 51

DeletedUser19689

Gast
ik heb een vraag:
waarom maken we ons druk over iets dat ongeveer 9000km bevind dan de meesten van ons ? :confused:

Omdat onze Amerikaanse vrienden daar wapens produceren waarbij niemand gebaat is. Ze kunnen ze tegen eender wie gebruiken (ik heb het niet perse over een rechtstreekse aanval op Europa, maar eerder afluisteringen en hacking)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Omdat onze Amerikaanse vrienden daar wapens produceren waarbij niemand gebaat is. Ze kunnen ze tegen eender wie gebruiken (ik heb het niet perse over een rechtstreekse aanval op Europa, maar eerder afluisteringen en hacking)

En vice versa.
Afluisteren word tegenwoordig zoveel gedaan, zowel nationaal als internationaal, en ja, daar weet ik veel van aangezien m'n pa meetapparatuur maakt voor o.a. dit soort dingen.

Area 51 is een gewoon een militaire basis dat word gebruikt voor inderdaad prototypes en testen. 't Schijnt ook gewoon een militair vliegveld te zijn (:

 

DeletedUser

Gast
Wat ik vermoed is het volgende:

Al sinds 1945 hebben Amerika en Rusland een 'ruzie' om de beste te zijn in de ruimtevaart, ook de koude oorlog genoemd. Als gevolg, het ijzeren gorden (als ik me niet vergis). In 1991 werd de koude oorlog beëindigd. Maar, nog steeds hebben Amerika en Rusland een een wedstrijdje wie het eerst iemand op Mars of op de Maan kan laten wonen.

Als gevolg heb je dan dat landen geheime operatie's doorvoeren om nieuwe technieken uit te voeren. En omdat Amerika vaak is van 'Dit is van mij en niemand mag er aan komen' willen ze Area 51 (waar naar mijn mening die nieuwe technieken worden uit gevoerd) zo geheim als mogelijk houden. Op die manier kan Rusland een beetje zenuwachtig worden omdat ze niet weten hoe ver Amerika is. Voor hetzelde geld hebben ze namelijk volgende maand als iemand op de Maan of Mars wonen terwijl dat voor Rusland nog 5 jaar duurt.

Wat ze er denk ik ook doen is het testen van nieuwe wapens. Amerika is namelijk zo iemand die nog in hun legers investeerd als ze 9/10 van de wereld bezitten. Bovendien bevat Amerika een paar van de slimste mensen op aarde, die in 12 seconde kunnen omschrijven hoe het schieten van een tank werkt.
 

DeletedUser

Gast
Als dat van die ruimterace klopt, zal rusland wel winnen.
De Sovjet-Unie heeft destijds de race ook gewonnen, het enige waar de Vs sneller mee was was de man op de maan, maar aangezien rusland de eerste man in de ruimte, de eerste permanente sateliet en het eerste ruimtestation in de ruimte had is het record van de amerikanen niet veel waard.
 

DeletedUser19689

Gast
Wat ik vermoed is het volgende:

Al sinds 1945 hebben Amerika en Rusland een 'ruzie' om de beste te zijn in de ruimtevaart, ook de koude oorlog genoemd. Als gevolg, het ijzeren gorden (als ik me niet vergis). In 1991 werd de koude oorlog beëindigd. Maar, nog steeds hebben Amerika en Rusland een een wedstrijdje wie het eerst iemand op Mars of op de Maan kan laten wonen.

Als gevolg heb je dan dat landen geheime operatie's doorvoeren om nieuwe technieken uit te voeren. En omdat Amerika vaak is van 'Dit is van mij en niemand mag er aan komen' willen ze Area 51 (waar naar mijn mening die nieuwe technieken worden uit gevoerd) zo geheim als mogelijk houden. Op die manier kan Rusland een beetje zenuwachtig worden omdat ze niet weten hoe ver Amerika is. Voor hetzelde geld hebben ze namelijk volgende maand als iemand op de Maan of Mars wonen terwijl dat voor Rusland nog 5 jaar duurt.

Wat ze er denk ik ook doen is het testen van nieuwe wapens. Amerika is namelijk zo iemand die nog in hun legers investeerd als ze 9/10 van de wereld bezitten. Bovendien bevat Amerika een paar van de slimste mensen op aarde, die in 12 seconde kunnen omschrijven hoe het schieten van een tank werkt.

Ten eerste komt de Koude Oorlog niet door de ruimterace, dit was eigenlijk maar een klein aspect in de 'big picture'. De Koude Oorlog is gekomen door de ideologische (Communisme vs. Kapitalisme) en economische verschillen tussen de USA en de SU. Het Ijzeren Gordijn was puur een term om het Kapitalistische deel van het Communistische deel af te scheiden. Ja, ze waren inderdaad afgescheiden door oa. prikkeldraad. Maar dit kwam door de grote verschillen in gedachtegoed tussen de SU en de USA.

De ruimterace heeft vroeger inderdaad bestaan. Deze is gewonnen door de SU door de eerste Spoetnik in de ruimte en de eerste man in de ruimte (Yoeri Gagarin). Dit gaf Amerika een mentale tik, ze waren dus toch niet 'onverslaanbaar' (wat ze dus wel dachten).
JFK investeerde dus hopen geld om de eerste man op de maan te zetten, wat dus uiteindelijk lukte in 1969 met Neil Armstrong.

Met de val van de SU in 1991 stopte de Koude Oorlog en bijgevolg dus ook de ruimterace. Rusland werkt nu samen met USA om de ruimte verder te ontdekken. Dit kan je staven door middel van het ISS. Hier werkt men internationaal samen, vooral de USA en Rusland participeren hieraan mee. Een ander voorbeeld is dat astronauten als bv. Frank De Winne (Belg) hun opleiding krijgen in Sterrenstad in Rusland. Frank De Winne is dus eigenlijk een kosmonaut, eigenlijk is dit gewoon hetzelfde als een astronaut, enkel de Russische term ervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik dacht dat die speerpunt waarmee Jezus Christus was gestoken in de St. Pieter in Rome lag onder een van de vier standbeelden.
Kan dit mis hebben, zal het wel eens ff nazoeken.

gestolen door een Duitse man met een snor geloof ik
 

DeletedUser

Gast
Er zijn zoveel mythes op deze wereld (Monster van Lochness, Bigfoot, Etc.) Als je daadwerkelijk elke mythe moet gaan geloven, dan leef je volgens mij niet bepaald prettig. Daarnaast denk ik dat die Area 51 een gewone legerbasis met misschien enkele nieuwe uitvindingen en dergelijke. Ik denk als er ooit bekent word gemaakt wat er zich daar bevind, dat het voor de meeste mensen flink zal tegenvallen..

Al die programma's op NatGeo over UFO's en Bigfoot bijvoorbeeld vind ik dan ook dikke onzin als je het mij vraagt. Waarschijnlijk doen ze dat gewoon om kijkers te trekken die wel zo 'dom' zijn het te geloven. Ik geloof pas in iets als het bewezen is met foto's die niet bewerkt zijn of dat ik het zelf zie.

Ik geloof best dat er ergens buitenaardse wezens zijn, maar niet op deze wereld. Er zijn zoveel planeten in het heelal dat de kans op dat een UFO onze aarde uitkiest uit die honderd miljarden planeten zodanig klein is, dat de kans dat je 3x de staatsloterij wint nog groter is.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik denk dat ze daar werken aan een middel tegen zombies.
Ze hebben daar gewoon een horde zombies zitten waar niemand bij mag komen. Dan experimenteren ze daar wat op voor als er een zombie apocalyps uitbreekt.
Niemand mag daar natuurlijk komen omdat iedereen dan gek en bang word. Als er iemand in de buurt komt en word gebeten en verder gaat dan gaat het helemaal mis! Daarom dat ze het zo geheim houden.

Als er een uitbreekt dan gaan ik gewoon naar wal mart! daar hebben ze alles :) dus ben je ook veilig. Ze verkopen er zelfs wapens :O
 

DeletedUser20736

Gast
de reden waarom ufo's de aarde uitkiezen is omdat hier water is
 

DeletedUser

Gast
de reden waarom ufo's de aarde uitkiezen is omdat hier water is

Er zijn zoveel planeten met water, daarvoor hoeven ze echt niet perse naar de aarde te komen.


Daarnaast lijkt het me sowieso onwaarschijnlijk dat er ooit ufo's naar deze aarde komen:
Stel dat je met 1/10 van de lichtsnelheid reist (een enorme snelheid), dan duurt het nog steeds bijna 50 jaar om vanaf de dichtstbijzijnde ster (de zon niet meegerekend) naar hier te komen.
Probleem 1: Om die snelheid te bereiken heb je enorm veel brandstof nodig, wat weer extra massa geeft, waardoor er nog meer brandstof nodig is.
Probleem 2: Op die snelheid heeft een botsing met een klein stofdeeltje (waarvan er genoeg zijn in de ruimte) al enorme gevolgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
de reden waarom ufo's de aarde uitkiezen is omdat hier water is

die komen hier omdat er hier heel veel koppen van jut zijn die op hun schotel passen.
kunnen ze lekker thee uit leuten.

Verder is het feit alliens nog steeds fictie.
Enige vraag die relevant is is. Zijn wij alleen in het heelal ja of nee?.

Daar is tot dusver geen antwoord op gegeven.
De vraag staat en daardoor de mogenlijheid op ja en dus is het nooit helemaal nee.
Als er wel een atwoord komt dan weten we genoeg.

een mogenlijk ja is geen bewijs.

------------------
Area 51 geen idee wat ze daar uitspoken.
 

DeletedUser

Gast
[...]
een mogenlijk ja is geen bewijs.
[...]

De kans op een ja is alleen velen malen groter dan de kans op een nee. En dan kijk ik naar de verhouding hoeveel planeten er in het heelal zijn. Waarschijnlijk meer dan dat er nu bekend is.
 

DeletedUser

Gast
Er zijn zoveel planeten met water, daarvoor hoeven ze echt niet perse naar de aarde te komen.


Daarnaast lijkt het me sowieso onwaarschijnlijk dat er ooit ufo's naar deze aarde komen:
Stel dat je met 1/10 van de lichtsnelheid reist (een enorme snelheid), dan duurt het nog steeds bijna 50 jaar om vanaf de dichtstbijzijnde ster (de zon niet meegerekend) naar hier te komen.
Probleem 1: Om die snelheid te bereiken heb je enorm veel brandstof nodig, wat weer extra massa geeft, waardoor er nog meer brandstof nodig is.
Probleem 2: Op die snelheid heeft een botsing met een klein stofdeeltje (waarvan er genoeg zijn in de ruimte) al enorme gevolgen.

Met een gecontroleerde kernexplosie is zoiets misschien wel mogelijk; eerst vlieg je met je vliegtuigje op normale raketmotoren de ruimte in, je gaat rond je manen slalommen (meeste planeten hebben er daar genoeg voor) om snelheid te winnen, je schiet weg en dan activeer je die atoomsplitsting en ik denk dat je dan wel best snel gaat. Alleen remmen is een probleem want in de ruimte heb je geen weerstand - dan eou je evenveel kracht nodig hebben om te stoppen maar daar valt wel wat op te verzinnen.
Er zijn ook nig technieken om snelheid te winnen door langs zwarte gaten te vliegen, misschien is het voor die aliens ook wel mogelijk om daar ongeschonden dior te vliegen, maar dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijk :p

Maar goed over area 51: er van uitgaande dat er iets onwaarschijnlijk belangrijks ligt, zou de regering er, zoals azerder zei, goed aan doen dit voorwerp/onderzoek te verplaatsen. Tenzij dat al. Gebeurd is, dan hebben we een discussie over een afleidingsmanoeuvre, is dat onderzoek volgens mij plaatsgebonden. Weet iemand of er op dat plekje in de woestijn, waar het ook mag zijn, voor de tijd van de basis iets belangrijks ks voorgevallen of zo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Maar goed over area 51: er van uitgaande dat er iets onwaarschijnlijk belangrijks ligt, zou de regering er, zoals azerder zei, goed aan doen dit voorwerp/onderzoek te verplaatsen. Tenzij dat al. Gebeurd is, dan hebben we een discussie over een afleidingsmanoeuvre, is dat onderzoek volgens mij plaatsgebonden. Weet iemand of er op dat plekje in de woestijn, waar het ook mag zijn, voor de tijd van de basis iets belangrijks ks voorgevallen of zo?

Er zouden daar ufo's neergestort zijn. :p
 

DeletedUser20125

Gast
Volgens mij echt gewoon kernenergie...

En niet zonder overdrijven, atoombommen lijken me niet onwaarschijnlijk
 

DeletedUser19651

Gast
Zoals Corinthe zegt.

Denk dat daar gewoon veel zware kern wapens liggen waar niemand iets van mag weten...
 

DeletedUser

Gast
Ik zag net een documentaire, en mijn vermoedens klopte.
In 1950 werd de basis gebruikt om swerelds eerste onbemande spionagevliegtuig op 20 kilometer te ontwikkelen, om de Sovjets kernraketten te spioneren. Daarna js het denk ik een basis gebleven, waar de Amerikanen hun nieuwst gadgets proberen en uitvinden.
 
Bovenaan