DeletedUser3865
Gast
AW: Autisme
dus daar zit wel een heel groot verschil in hoor.

Ikzelf heb ook Asperger, en vooral 1 ding daarvan vind ik zelf erg vervelend.
Natuurlijk ook dat je sociaal niet helemaal de beste bent, maar 1 ding vind ik toch nog wel erger: dat je niet tegen parfum kan, daar heb ik namelijk wel last van vooral aangezien zo'n beetje in elk verzorgingsproduct parfum zit.
Ook vind ik eigenlijk dat de mensen er veel meer over zouden moeten leren, want iedereen weet wat Kanker is iedereen weet wat AIDS is, deze zijn dan wel dodelijk, maar Autisme komt veel meer voor en ik had er nog geeneens van gehoord voordat ik er achter kwam dat ik het had, en degene die er op die leeftijd al van hadden gehoord kregen dan meteen dat beeld in hun hoofd van iemand die in een rolstoel zit en niet normaal kan praten (wat volgens mij eerder iemand is met het syndroom van down maarja).
waarom bump je dit topic na 4 maanden?ik ben zelf licht autistisch maar ik kan ook wel een beetje overweg met ''gewone'' mensen je moet autistische gewoon accepteren hoe ze zijn
zelf zo veel moeite mee me autisme alleen ik voel me nooit echt fijn bij andere jongeren die autistisch zijn maar ik voel me niet echt fijn bij andere ''gewone'' mensen zijn er meer die dat hebben dan wil ik het graag horen stuur me maar een bericht dan hoef ik niet nie de hele forum te doorzoeken
Autisme is een syndroom/ziekte homofilie nietIk vind dat je er wel mee mag schelden, zolang je (als persoon die scheld) de link maar niet legt naar een familie lid van hem/haar of een vriend(in), et cetera.
Daarbij, mensen gebruiken het vaak zo:
- Hé, kut autist.
- Autistisch ding.
Het wordt eigenlijk beetje als het woordje homo gebruikt en homo gebruikt iedereen toch ook als scheldwoord?![]()

dat probleem heb ik dus ook, maar ik kom er altijd pas achter dat ik iets verkeerds doe als ik het al heb gedaan, en dan voel ik met ook vaak erg rot om het zacht uit te drukkenIk hoop dan van harte voor je vriend en voor jou misschien óók, dat hij begrijpt dat en ook waarom de gemiddelde persoon zeer weinig juiste kennis betreffende autisme heeft. Ik heb het zelf ook, in een dusdanig lichte mate dat ik het uit mezelf doorheb - wat werkelijk een kwelling kan zijn. Ik kan ermee leven, zolang men er geen blijk van geeft te weten maar tóch te misbruiken. Mijn Asperger is in zekere zin iets waar ik niet onterecht trots op kan zijn, men dient er enkel het juiste van te maken.
daar kan je wel eens gelijk in hebben, iedereen heeft eigenlijk wel bepaalde Autistische trekjes alleen sommige meer dan andere.Ik heb zelf een 'link naar Asperger' en ben dus autist. Niemand heeft het ooit opgemerkt, en ikzelf merk er ook niets van. Ik heb een vriend met ADHD, ook een autist dus. Ken verder een hoop autisten, gewoon normale jongens. Maar ja, als iedereen een onderzoek zou laten doen zou volgens mij 90% autist zijn.
Daar ben ik het niet mee eens, als je kijkt naar wat allemaal onder Autisme valt dan zie je dat het allemaal 1 grote overeenkomst heeft: dat je een sociale kluns bent. En dat ben je bij Asperger/ADHD ook voor zover ik weetIk geef Horval gelijk.
Ik heb zelf een redelijk zware vorm van Asperger, en ben dus zelf ook 'Autist', het probleem is dat dit meer een soortvan verzamelnaam is geworden voor mensen met bepaalde problemen, je kunt Autisme hebben, maar ik vind het niet gepast om mensen met Asperger/ADHD ook 'Autist' te noemen.
Het schelden is ook niet oké, ik ben er zelf tegen om scheldwoorden te gebruiken, probeer jezelf eens in de plaats van mensen te plaatsen die worden uitgescholden.

Ikzelf heb ook Asperger, en vooral 1 ding daarvan vind ik zelf erg vervelend.
Natuurlijk ook dat je sociaal niet helemaal de beste bent, maar 1 ding vind ik toch nog wel erger: dat je niet tegen parfum kan, daar heb ik namelijk wel last van vooral aangezien zo'n beetje in elk verzorgingsproduct parfum zit.
Ook vind ik eigenlijk dat de mensen er veel meer over zouden moeten leren, want iedereen weet wat Kanker is iedereen weet wat AIDS is, deze zijn dan wel dodelijk, maar Autisme komt veel meer voor en ik had er nog geeneens van gehoord voordat ik er achter kwam dat ik het had, en degene die er op die leeftijd al van hadden gehoord kregen dan meteen dat beeld in hun hoofd van iemand die in een rolstoel zit en niet normaal kan praten (wat volgens mij eerder iemand is met het syndroom van down maarja).