• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Autisme

DeletedUser3865

Gast
AW: Autisme

ik ben zelf licht autistisch maar ik kan ook wel een beetje overweg met ''gewone'' mensen je moet autistische gewoon accepteren hoe ze zijn

zelf zo veel moeite mee me autisme alleen ik voel me nooit echt fijn bij andere jongeren die autistisch zijn maar ik voel me niet echt fijn bij andere ''gewone'' mensen zijn er meer die dat hebben dan wil ik het graag horen stuur me maar een bericht dan hoef ik niet nie de hele forum te doorzoeken
waarom bump je dit topic na 4 maanden?

Ik vind dat je er wel mee mag schelden, zolang je (als persoon die scheld) de link maar niet legt naar een familie lid van hem/haar of een vriend(in), et cetera.

Daarbij, mensen gebruiken het vaak zo:
  • Hé, kut autist.
  • Autistisch ding.

Het wordt eigenlijk beetje als het woordje homo gebruikt en homo gebruikt iedereen toch ook als scheldwoord?:rolleyes:
Autisme is een syndroom/ziekte homofilie niet ;) dus daar zit wel een heel groot verschil in hoor.
Ik hoop dan van harte voor je vriend en voor jou misschien óók, dat hij begrijpt dat en ook waarom de gemiddelde persoon zeer weinig juiste kennis betreffende autisme heeft. Ik heb het zelf ook, in een dusdanig lichte mate dat ik het uit mezelf doorheb - wat werkelijk een kwelling kan zijn. Ik kan ermee leven, zolang men er geen blijk van geeft te weten maar tóch te misbruiken. Mijn Asperger is in zekere zin iets waar ik niet onterecht trots op kan zijn, men dient er enkel het juiste van te maken.
dat probleem heb ik dus ook, maar ik kom er altijd pas achter dat ik iets verkeerds doe als ik het al heb gedaan, en dan voel ik met ook vaak erg rot om het zacht uit te drukken
Ik heb zelf een 'link naar Asperger' en ben dus autist. Niemand heeft het ooit opgemerkt, en ikzelf merk er ook niets van. Ik heb een vriend met ADHD, ook een autist dus. Ken verder een hoop autisten, gewoon normale jongens. Maar ja, als iedereen een onderzoek zou laten doen zou volgens mij 90% autist zijn.
daar kan je wel eens gelijk in hebben, iedereen heeft eigenlijk wel bepaalde Autistische trekjes alleen sommige meer dan andere.
Ik geef Horval gelijk.
Ik heb zelf een redelijk zware vorm van Asperger, en ben dus zelf ook 'Autist', het probleem is dat dit meer een soortvan verzamelnaam is geworden voor mensen met bepaalde problemen, je kunt Autisme hebben, maar ik vind het niet gepast om mensen met Asperger/ADHD ook 'Autist' te noemen.

Het schelden is ook niet oké, ik ben er zelf tegen om scheldwoorden te gebruiken, probeer jezelf eens in de plaats van mensen te plaatsen die worden uitgescholden.
Daar ben ik het niet mee eens, als je kijkt naar wat allemaal onder Autisme valt dan zie je dat het allemaal 1 grote overeenkomst heeft: dat je een sociale kluns bent. En dat ben je bij Asperger/ADHD ook voor zover ik weet ;)

Ikzelf heb ook Asperger, en vooral 1 ding daarvan vind ik zelf erg vervelend.
Natuurlijk ook dat je sociaal niet helemaal de beste bent, maar 1 ding vind ik toch nog wel erger: dat je niet tegen parfum kan, daar heb ik namelijk wel last van vooral aangezien zo'n beetje in elk verzorgingsproduct parfum zit.

Ook vind ik eigenlijk dat de mensen er veel meer over zouden moeten leren, want iedereen weet wat Kanker is iedereen weet wat AIDS is, deze zijn dan wel dodelijk, maar Autisme komt veel meer voor en ik had er nog geeneens van gehoord voordat ik er achter kwam dat ik het had, en degene die er op die leeftijd al van hadden gehoord kregen dan meteen dat beeld in hun hoofd van iemand die in een rolstoel zit en niet normaal kan praten (wat volgens mij eerder iemand is met het syndroom van down maarja).
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Autisme

waarom bump je dit topic na 4 maanden?


Autisme is een syndroom/ziekte homofilie niet ;) dus daar zit wel een heel groot verschil in hoor.

dat probleem heb ik dus ook, maar ik kom er altijd pas achter dat ik iets verkeerds doe als ik het al heb gedaan, en dan voel ik met ook vaak erg rot om het zacht uit te drukken

daar kan je wel eens gelijk in hebben, iedereen heeft eigenlijk wel bepaalde Autistische trekjes alleen sommige meer dan andere.

Daar ben ik het niet mee eens, als je kijkt naar wat allemaal onder Autisme valt dan zie je dat het allemaal 1 grote overeenkomst heeft: dat je een sociale kluns bent. En dat ben je bij Asperger/ADHD ook voor zover ik weet ;)

Ikzelf heb ook Asperger, en vooral 1 ding daarvan vind ik zelf erg vervelend.
Natuurlijk ook dat je sociaal niet helemaal de beste bent, maar 1 ding vind ik toch nog wel erger: dat je niet tegen parfum kan, daar heb ik namelijk wel last van vooral aangezien zo'n beetje in elk verzorgingsproduct parfum zit.

Ook vind ik eigenlijk dat de mensen er veel meer over zouden moeten leren, want iedereen weet wat Kanker is iedereen weet wat AIDS is, deze zijn dan wel dodelijk, maar Autisme komt veel meer voor en ik had er nog geeneens van gehoord voordat ik er achter kwam dat ik het had, en degene die er op die leeftijd al van hadden gehoord kregen dan meteen dat beeld in hun hoofd van iemand die in een rolstoel zit en niet normaal kan praten (wat volgens mij eerder iemand is met het syndroom van down maarja).

Mij valt op dat alle spammers autistisch zijn :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

De halve wereld is zo'n beetje autistisch volgensmij. De meeste mensen hebben zo'n lichte vorm dat niemand het 10 jaar geïnteresseerd had maar tegenwoordig moet dat allemaal benoemd worden.

Grote kans dat als ik me laat controleren ik ook "autisme" heb maar boeiend, ik heb er geen last van, ik ben zoals ik ben en waarom zou ik dat laten labelen? Daar schieten ik en mensen om me heen toch niks mee op.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Autisme

De halve wereld is zo'n beetje autistisch volgensmij. De meeste mensen hebben zo'n lichte vorm dat niemand het 10 jaar geïnteresseerd had maar tegenwoordig moet dat allemaal benoemd worden.

Grote kans dat als ik me laat controleren ik ook "autisme" heb maar boeiend, ik heb er geen last van, ik ben zoals ik ben en waarom zou ik dat laten labelen? Daar schieten ik en mensen om me heen toch niks mee op.
daar heb je gelijk in, maar er zijn dus ook mensen die er meer last van hebben ;) En daarvoor kan het soms wel handig zijn dat ze ook weten wat ze hebben, zodat zij en hun omgeving het beter snapt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Ja, maar dat zijn mensen die het meestal zo serieus hebben dat je er ook niet omheen kan. Maar om nou iedereen die afentoe wat minder sociaal is gelijk in dezelfde groep te gooien is een beetje overkill, dan verliest die benaming een beetje zijn waarde.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Autisme

Ja, maar dat zijn mensen die het meestal zo serieus hebben dat je er ook niet omheen kan. Maar om nou iedereen die afentoe wat minder sociaal is gelijk in dezelfde groep te gooien is een beetje overkill, dan verliest die benaming een beetje zijn waarde.

het is niet alleen dat, ook al is dat een grote overeenkomst tussen ongeveer alle vormen van Autisme.

Maar er zijn ook nog veel andere dingen, zoals dat sommige zintuigen wat verscherpt zijn en dat je niet tegen sterke geuren kan zoals parfum.

Uiteindelijk kan het idd ook wel te ver gaan, daar geef ik je helemaal gelijk in.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Mag je schelden met Autisme,, ik vindt van niet want mijn broer heeft het en het zijn 'aparte' personen waar ze niks aan kunnen doen. Ze kunnen geen goed contact maken met andere mensen dus dan is het hard om er mee te schelden

Wat vinden jullie ?



Ik vindt dat het niet mag ik ken persoonlijk wel een paar mensen met ASS (Autistisch Spectrum Stoornis) en zij zeggen zelf dat het geen ziekte is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Ik vindt dat het niet mag ik ken persoonlijk wel een paar mensen met ASS (Autistisch Spectrum Stoornis) en zij zeggen zelf dat het geen ziekte is.

Daar gaat het niet om. Natuurlijk is autisme geen ziekte, maar is dat een argument om er níet mee te schelden?

Omdat dit topic vooral gaat over autisme in het algemeen, wat het is en hoe mensen er mee omgaan, zal ik daar maar eens verder op doorgaan. Vooral wil ik beter duidelijk proberen te maken wat het is of kan zijn.

Ik heb zelf ook autisme. Ik ben niet gediagnostiseerd met specifiek Asperger (een vorm daarvan), maar ben wel bovengemiddeld intelligent. Hoe je wordt gediagnostiseerd hangt veel af van de psychiater die de diagnose stelt; waarschijnlijk had een ander gezegd dat ik wel Asperger heb.


Een aantal mensen schijnt hier te denken dat autisme alleen invloed heeft op de sociale eigenschappen en intelligentie van mensen. Dat is niet zo, autisme (en dus ook Asperger, PDD-NOS) kent veel meer eigenschappen. Ik zal er een paar van opnoemen.

- Autisten zijn vaak geroutineerd. Dat betekent dat ze vaak dingen op dezelfde manier doen; dit kan bijvoorbeeld een vaste volgorde zijn om de stukken boterham op je bord op te eten of een vaste manier om een werkstuk voor school te maken. Het gaat minder goed wanneer de routine wordt verstoord; sommige autisten kunnen daar slecht tegen. Wanneer je bijvoorbeeld met iemand anders opeens een werkstuk moet maken, doet de ander zijn deel van het werkuk op een andere manier en kan het voor de autist moeilijk zijn om zich dan anders in te stellen. Dit is een oorzaak voor het feit dat sommige autisten minder goed samen kunnen werken, gewoon omdat ze niet flexibel genoeg zijn.
Dezelfde routine zorgt ervoor dat veel autisten zich meestal heel erg veel bezig houden met één bepaald onderwerp en daarin uitblinken.

- Autisten hebben een andere verwerking van prikkels in de hersenen. Hierdoor kunnen zij meestal niet tegen een overmate aan prikkels. C-Hero heeft eerder genoemd dat je niet tegen sterk parfum kunt. Dit is hier een voorbeeld van, net als niet tegen hard geluid, fel licht of plotselinge aanrakingen kunnen. Ook vermijden sommige autisten drukke plekken.

- Het bekendst is waarschijnlijk dat autisten vaak moeilijk emoties van anderen kunnen herkennen. Dit komt doordat een deel van de spiegelneuronen bij autisten op een veel latere leeftijd worden aangemaakt. Deze spiegelneuronen zorgen er onder andere voor dat mensen handelingen van anderen kunnen nadoen en emoties herkennen. Autisten (vooral jonge autisten) kunnen dit dus minder goed.
Dit is er waarschijnlijk ook een oorzaak van dat autisten over het algemeen minder vatbaar zijn voor groepsgedrag.

- Het volgende geldt vooral voor de autisten met Asperger: Asperger onthouden meer van bepaalde dingen en hebben een abstracter en logischer denkwijze.

Er zijn vele theorieën over autisme, maar eentje ervan is dat bij autisten 'wegen' in de hersenen minder snel worden afgebroken. Hierdoor komen prikkels langs teveel wegen in de hersenen aan, wat een verklaring zou zijn voor het feit dat autisten niet tegen een overmaat aan prikkels kunnen en voor het feit dat autisten meer onthouden. Ook zullen, doordat oude wegen minder snel worden afgebroken, minder snel nieuwe wegen gevormd kunnen worden, wat een verklaring zou zijn voor de routine en de late aanmaak van meer spiegelneuronen.
Dit is slechts een theorie. Waarschijnlijk zal de waarheid ingewikkelder zijn.


Ik wil graag weten of jullie het eens zijn met wat ik schrijf. Als dit topic open blijft, zou ik kunnen overwegen ook persoonlijke ervaringen te delen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
AW: Autisme

@Genade: wat je zegt klopt idd, maar nog een kleine bij zit stuk aanvulling:
Het bekendst is waarschijnlijk dat autisten vaak moeilijk emoties van anderen kunnen herkennen. Dit komt doordat een deel van de spiegelneuronen bij autisten op een veel latere leeftijd worden aangemaakt. Deze spiegelneuronen zorgen er onder andere voor dat mensen handelingen van anderen kunnen nadoen en emoties herkennen. Autisten (vooral jonge autisten) kunnen dit dus minder goed.
Dit is er waarschijnlijk ook een oorzaak van dat autisten over het algemeen minder vatbaar zijn voor groepsgedrag.

het is vooral bij jonge Autisten omdat ze na een tijdje alsnog leren dat te herkennen en daarom wordt het ook meestal niet meer herkent als je wat ouder bent, want dan ben je (vooral bij Asperger en andere lichtte vormen) als aardig gewend aan hoe het "hoort" waardoor je niet meer heel erg opvalt.

Ook zijn mensen met Asperger (ik noem deze nu omdat ik niet weet of dit ook voor andere vormen van Autisme geld) vaak beter in de Bèta (Natuurkunde, Wiskunde, Scheikund, enz.) vakken en slecht in de Alpha (Talen, enz.) vakken. Dit komt waarschijnlijk door het logische denken, want Alpha vakken zijn meer gewoon stampen en Natuurkunde moet je het echt "zien".
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

ik heb zelf ook kenmerken van autisme en ik word daar niet mee gepest
dat komt misschien omdat ik het heb uitgelegd wat het is
wel word ik vaak hysterisch genoemd terwijl dat niet het juiste woord is
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

met iets al autisme moet je nooit schelden of spotten, als je het zelf zou hebben zou je het ook niet leuk vinden als men er je mee uitlachte.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Autisme

ik heb zelf ook kenmerken van autisme en ik word daar niet mee gepest
dat komt misschien omdat ik het heb uitgelegd wat het is
wel word ik vaak hysterisch genoemd terwijl dat niet het juiste woord is

ik wordt er wel om gepest, trouwens niet echt omdat ik Autisme heb, maar vooral omdat ik niet echt veel verzorgingsproducten gebruik omdat ik daar niet zo goed tegen kan :(
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Autisme

Daar gaat het niet om. Natuurlijk is autisme geen ziekte, maar is dat een argument om er níet mee te schelden?

Omdat dit topic vooral gaat over autisme in het algemeen, wat het is en hoe mensen er mee omgaan, zal ik daar maar eens verder op doorgaan. Vooral wil ik beter duidelijk proberen te maken wat het is of kan zijn.

Ik heb zelf ook autisme. Ik ben niet gediagnostiseerd met specifiek Asperger (een vorm daarvan), maar ben wel bovengemiddeld intelligent. Hoe je wordt gediagnostiseerd hangt veel af van de psychiater die de diagnose stelt; waarschijnlijk had een ander gezegd dat ik wel Asperger heb.


Een aantal mensen schijnt hier te denken dat autisme alleen invloed heeft op de sociale eigenschappen en intelligentie van mensen. Dat is niet zo, autisme (en dus ook Asperger, PDD-NOS) kent veel meer eigenschappen. Ik zal er een paar van opnoemen.

- Autisten zijn vaak geroutineerd. Dat betekent dat ze vaak dingen op dezelfde manier doen; dit kan bijvoorbeeld een vaste volgorde zijn om de stukken boterham op je bord op te eten of een vaste manier om een werkstuk voor school te maken. Het gaat minder goed wanneer de routine wordt verstoord; sommige autisten kunnen daar slecht tegen. Wanneer je bijvoorbeeld met iemand anders opeens een werkstuk moet maken, doet de ander zijn deel van het werkuk op een andere manier en kan het voor de autist moeilijk zijn om zich dan anders in te stellen. Dit is een oorzaak voor het feit dat sommige autisten minder goed samen kunnen werken, gewoon omdat ze niet flexibel genoeg zijn.
Dezelfde routine zorgt ervoor dat veel autisten zich meestal heel erg veel bezig houden met één bepaald onderwerp en daarin uitblinken.

- Autisten hebben een andere verwerking van prikkels in de hersenen. Hierdoor kunnen zij meestal niet tegen een overmate aan prikkels. C-Hero heeft eerder genoemd dat je niet tegen sterk parfum kunt. Dit is hier een voorbeeld van, net als niet tegen hard geluid, fel licht of plotselinge aanrakingen kunnen. Ook vermijden sommige autisten drukke plekken.

- Het bekendst is waarschijnlijk dat autisten vaak moeilijk emoties van anderen kunnen herkennen. Dit komt doordat een deel van de spiegelneuronen bij autisten op een veel latere leeftijd worden aangemaakt. Deze spiegelneuronen zorgen er onder andere voor dat mensen handelingen van anderen kunnen nadoen en emoties herkennen. Autisten (vooral jonge autisten) kunnen dit dus minder goed.
Dit is er waarschijnlijk ook een oorzaak van dat autisten over het algemeen minder vatbaar zijn voor groepsgedrag.

- Het volgende geldt vooral voor de autisten met Asperger: Asperger onthouden meer van bepaalde dingen en hebben een abstracter en logischer denkwijze.

Er zijn vele theorieën over autisme, maar eentje ervan is dat bij autisten 'wegen' in de hersenen minder snel worden afgebroken. Hierdoor komen prikkels langs teveel wegen in de hersenen aan, wat een verklaring zou zijn voor het feit dat autisten niet tegen een overmaat aan prikkels kunnen en voor het feit dat autisten meer onthouden. Ook zullen, doordat oude wegen minder snel worden afgebroken, minder snel nieuwe wegen gevormd kunnen worden, wat een verklaring zou zijn voor de routine en de late aanmaak van meer spiegelneuronen.
Dit is slechts een theorie. Waarschijnlijk zal de waarheid ingewikkelder zijn.


Ik wil graag weten of jullie het eens zijn met wat ik schrijf. Als dit topic open blijft, zou ik kunnen overwegen ook persoonlijke ervaringen te delen.

Ik heb ASS, maar kan prima tegen parfum, ben slecht in Beta, maar (sorry) onwijs goed in wat ze noemen 'Gamma', geschiedenis, levensbeschouwing, ak, filosofie, enz. Mijn grootste probleem is mijn gebrek aan ordening en concentratie, naast de sociale problemen uiteraard.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

Daar gaat het niet om. Natuurlijk is autisme geen ziekte, maar is dat een argument om er níet mee te schelden?

Omdat dit topic vooral gaat over autisme in het algemeen, wat het is en hoe mensen er mee omgaan, zal ik daar maar eens verder op doorgaan. Vooral wil ik beter duidelijk proberen te maken wat het is of kan zijn.

Ik heb zelf ook autisme. Ik ben niet gediagnostiseerd met specifiek Asperger (een vorm daarvan), maar ben wel bovengemiddeld intelligent. Hoe je wordt gediagnostiseerd hangt veel af van de psychiater die de diagnose stelt; waarschijnlijk had een ander gezegd dat ik wel Asperger heb.


Een aantal mensen schijnt hier te denken dat autisme alleen invloed heeft op de sociale eigenschappen en intelligentie van mensen. Dat is niet zo, autisme (en dus ook Asperger, PDD-NOS) kent veel meer eigenschappen. Ik zal er een paar van opnoemen.

- Autisten zijn vaak geroutineerd. Dat betekent dat ze vaak dingen op dezelfde manier doen; dit kan bijvoorbeeld een vaste volgorde zijn om de stukken boterham op je bord op te eten of een vaste manier om een werkstuk voor school te maken. Het gaat minder goed wanneer de routine wordt verstoord; sommige autisten kunnen daar slecht tegen. Wanneer je bijvoorbeeld met iemand anders opeens een werkstuk moet maken, doet de ander zijn deel van het werkuk op een andere manier en kan het voor de autist moeilijk zijn om zich dan anders in te stellen. Dit is een oorzaak voor het feit dat sommige autisten minder goed samen kunnen werken, gewoon omdat ze niet flexibel genoeg zijn.
Dezelfde routine zorgt ervoor dat veel autisten zich meestal heel erg veel bezig houden met één bepaald onderwerp en daarin uitblinken.

- Autisten hebben een andere verwerking van prikkels in de hersenen. Hierdoor kunnen zij meestal niet tegen een overmate aan prikkels. C-Hero heeft eerder genoemd dat je niet tegen sterk parfum kunt. Dit is hier een voorbeeld van, net als niet tegen hard geluid, fel licht of plotselinge aanrakingen kunnen. Ook vermijden sommige autisten drukke plekken.

- Het bekendst is waarschijnlijk dat autisten vaak moeilijk emoties van anderen kunnen herkennen. Dit komt doordat een deel van de spiegelneuronen bij autisten op een veel latere leeftijd worden aangemaakt. Deze spiegelneuronen zorgen er onder andere voor dat mensen handelingen van anderen kunnen nadoen en emoties herkennen. Autisten (vooral jonge autisten) kunnen dit dus minder goed.
Dit is er waarschijnlijk ook een oorzaak van dat autisten over het algemeen minder vatbaar zijn voor groepsgedrag.

- Het volgende geldt vooral voor de autisten met Asperger: Asperger onthouden meer van bepaalde dingen en hebben een abstracter en logischer denkwijze.

Er zijn vele theorieën over autisme, maar eentje ervan is dat bij autisten 'wegen' in de hersenen minder snel worden afgebroken. Hierdoor komen prikkels langs teveel wegen in de hersenen aan, wat een verklaring zou zijn voor het feit dat autisten niet tegen een overmaat aan prikkels kunnen en voor het feit dat autisten meer onthouden. Ook zullen, doordat oude wegen minder snel worden afgebroken, minder snel nieuwe wegen gevormd kunnen worden, wat een verklaring zou zijn voor de routine en de late aanmaak van meer spiegelneuronen.
Dit is slechts een theorie. Waarschijnlijk zal de waarheid ingewikkelder zijn.


Ik wil graag weten of jullie het eens zijn met wat ik schrijf. Als dit topic open blijft, zou ik kunnen overwegen ook persoonlijke ervaringen te delen.

Ik heb zelf PDD-NOS.

Ik heb ook verschillende projecten gemaakt over autisme.
Wat je zegt is eigenlijk allemaal wel kloppend.

Het belangrijkste wat je over autisten moet onthouden is dat ze vaak niet zijn zoals op televisie. Op televisie worden alleen de ergste gevallen uitgezonden en daardoor krijgt de maatschappij een verkeerd beeld over autisme. Er word tegenwoordig gewoon veel te veel gegeneraliseerd over dit soort dingen.

Ik heb dan mischien wel autisme, maar ik ben daarentegen ook een van de populairste jongens op mijn school. Heb een knappe vriendin (niet omdat ik dat nu zeg) maar omdat veel andere dat ook vinden. En sociale contacten? niemand legt zo makkelijk contact met mensen als ik.

Mijn probleem is weer het peilen van mensen. Ik kan emoties van andere niet goed interpeteren en weet vaak niet hoe ik moet reageren als mensen met een hevige emotie naar mij toekomen. Ook kan ik heel erg boos worden om onverwachte gebeurtenissen.

Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is, vooral mensen met autisme ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Ik heb ook PDD-NOS, Maar ik heb het idee dat mensen altijd de echte kern autist voor zich ziet:

Iemand die niet tegen veranderingen kan en Geen vrienden kan maken. Die geen medeleiden kent.

Dat heb ik dus ook als ik bijvoorbeeld bij een vriend ben en daar nog iemand komt en die weet dat ik autisme heb die denkt dan dat ik achterlijk ben naar mijn idee (Ik doe HAVO!). Sommige familieleden doen dit ook beetje raar naar mijn idee. Zelf mijn mentor geeft ons het idee dat we achterlijk zijn. lessen worden altijd ingevallen omdat wij niet tegen verandering kunnen (Ik ken niemand die daar last van heeft). En heel leuk mijn biologie leraar heeft tevens een eigen bedrijf waar hij personen met autisme begeleid. Hij is dan ook erg goed in de omgang met ons. (Geschreven door hem:http://hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/fontys/show.cgi?fid=6416)(leer mij varen)

Naar mijn idee word het beeld van een autist dan ook erg overdreven. Wij zijn ook maar mensen alleen sommige dingen zijn net een tikkie moeilijker meestal in de vorm van emoties herkennen en je grenzen bepalen. Maar daar leer je mee omgaan.

En dan zijn er trouwens ook nog personen met autisme die nog een zware handicap erbij hebben of een zeer laag IQ (90% van de personen met autisme)

En even heel eerlijk als iemand mij uitscheld voor autist dan neem ik hem heel hard te grazen ik ben dan echt niet meer te houden van woede zo is er spijtig genoeg ooit iemand in het ziekenhuis beland met een gebroken arm en wat kenuzingen.

Raymond,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Zelf heb ik het niet maar men 2 zusjes wel.
Jammer genoeg wel in een zware vorm de 1 is 8 en kan nog altijd niet goed praten, de ander is mentaal gehandicapt verklaard zelfs. Nu hoop ik dat nooit iemand hen beledigd met wat ze hebben anders gaat die persoon wat meemaken. Enerzijds omdat die men zusjes beledigd, anderzijds omdat zoiets doen gewoon schandalig is. Mensen die het hebben kunnen er niets aan doen dus kan je het hen niet verwijten.

Zo ken ik ook een meisje dat stottert en die kan er ook niets aan doen. Op 1 september ontmoette ik op school een groep gaste en die leken eerst wel sympathiek maar toen 1 van hen haar uitlachten omdat ze dat heeft dan moest ik niets meer van die gasten weten. Zoiets doe je gewoon niet.

Noch met Autisme noch met een handicap noch met dyslexie!
 

DeletedUser14238

Gast
AW: Autisme

Ik heb ook PDD-NOS, Maar ik heb het idee dat mensen altijd de echte kern autist voor zich ziet:

Iemand die niet tegen veranderingen kan en Geen vrienden kan maken. Die geen medeleiden kent.

Dat heb ik dus ook als ik bijvoorbeeld bij een vriend ben en daar nog iemand komt en die weet dat ik autisme heb die denkt dan dat ik achterlijk ben naar mijn idee (Ik doe HAVO!). Sommige familieleden doen dit ook beetje raar naar mijn idee. Zelf mijn mentor geeft ons het idee dat we achterlijk zijn. lessen worden altijd ingevallen omdat wij niet tegen verandering kunnen (Ik ken niemand die daar last van heeft). En heel leuk mijn biologie leraar heeft tevens een eigen bedrijf waar hij personen met autisme begeleid. Hij is dan ook erg goed in de omgang met ons. (Geschreven door hem:http://hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/fontys/show.cgi?fid=6416)(leer mij varen)

Naar mijn idee word het beeld van een autist dan ook erg overdreven. Wij zijn ook maar mensen alleen sommige dingen zijn net een tikkie moeilijker meestal in de vorm van emoties herkennen en je grenzen bepalen. Maar daar leer je mee omgaan.

En dan zijn er trouwens ook nog personen met autisme die nog een zware handicap erbij hebben of een zeer laag IQ (90% van de personen met autisme)

En even heel eerlijk als iemand mij uitscheld voor autist dan neem ik hem heel hard te grazen ik ben dan echt niet meer te houden van woede zo is er spijtig genoeg ooit iemand in het ziekenhuis beland met een gebroken arm en wat kenuzingen.

Raymond,

Ten eerste.
het is niet "stoer" om dat te zeggen...
En het is zo je kan er niet aandoen dat je "autist" bent(alle respect) maar als mensen je al niet autist kunnen noemen.
Wat moeten ze dan zeggen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Het is niet stoer inderdaad, Maar toch wel een voorbeeld om duidelijk te maken hoe irritant het is als iemand wekenlang 'vuile autist' naar je heeft geroepen. Daar word je echt knetter van.

Het is fijn om bij je naam genoemd te worden? Dat vind jij denk ik ook?

Kijk er is verschil of iemand het in de zin van een scheldwoord gebruikt of gewoon om te vragen wat het inhoud.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Het is niet stoer inderdaad, Maar toch wel een voorbeeld om duidelijk te maken hoe irritant het is als iemand wekenlang 'vuile autist' naar je heeft geroepen. Daar word je echt knetter van.

Het is fijn om bij je naam genoemd te worden? Dat vind jij denk ik ook?

Kijk er is verschil of iemand het in de zin van een scheldwoord gebruikt of gewoon om te vragen wat het inhoud.

Inderdaad. Ermee schelden is niet het zelfden als het gewoon gebruiken. Jammer dat sommige woorden door ermee te schelden besmeurd zijn geworden.
Denk maar aan:
Allochtoon
Handicap (= verbastering van gehandicapte)
Mongool (Mensen met het syndroom van Down)
 
Bovenaan