• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Autisme

DeletedUser12440

Gast
Re: AW: Autisme

Me halve familie heb het gehad ;)
Maar er zijn ook genoeg mensen aan de pest/aids/tering/golera dood gegaan maar waarschijnelijk hebben de meeste geen problemen mee als die woorden gezegd.

Dat maakt mij totaal niks uit als iemand scheld met autisme.
Zoals ik ook al zei ik kan het begrijpen dat andere mensen er moeite mee hebben.
Het zal ook wel liggen aan de omgeving waar je vandaan komt.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

Ja, ik had ook gemerkt dat in de omgeving van Den Haag mensen echt belachelijk asociaal en onbeschoft waren.
 

DeletedUser12440

Gast
Re: AW: Autisme

Dat valt nog best mee ligt eraan in welke buurt je komt.
 

DeletedUser3865

Gast
Re: AW: Autisme

Vindt het wel raar. Ikzelf ken niemand met autisme, maar hier zijn er dan weer een heleboel. :confused:
Ik vind zoiezo dat schelden met ziektes( niet slecht bedoel) zielig is. Net zoals je ook niet moet schelden met kanker.
deze vergelijking klopt eigenlijk niet, iig niet zoals jij het zegt.
Je noemt autisme namelijk een ziekte, dat is het sowieso niet, het is een syndroom, maar ik zie het meer als een verbetering :)

behalve de laatste tijd trouwens :(
Ik heb namelijk zelf een erge vorm van Asperger, dus heb ook een EQ van 0. Dat is normaal zo erg nog niet, maar als je iemand leuk vind, en geeneens met haar durft te praten... dan word je het na een tijdje wel zat.

Ik heb trouwens niet echt meer last van woede-aanvallen of aanverwanten.
Heb wel vorig jaar een keer iemand vol in zijn gezicht geslagen, maar de afdelingsdirecteur kon er wel in komen waarom ik dat deed, dus hoefde alleen maar te beloven het nooit meer te doen.
En daarvoor was de laatste keer ongeveer 1 jaar eerder.
 

DeletedUser9104

Gast
Re: AW: Autisme

Zelf heb ik een lichte vorm van asperger, maar als ik dat aan mensen vertel dan geloven ze mij niet eens. Ik ben een meisje, ik kan goed meedraaien in de maatschappij dus zal het wel goed komen. Wat mensen vaak niet zien is dat ik de druk van m'n omgeving niet aan kan.
Daarom is het ook zo pijnlijk als mensen schelden met autist. Als iemand die kanker heeft noem je toch ook geen kanker.....
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

deze vergelijking klopt eigenlijk niet, iig niet zoals jij het zegt.
Je noemt autisme namelijk een ziekte, dat is het sowieso niet, het is een syndroom, maar ik zie het meer als een verbetering :)
is idd geen ziekte maar ook geen verbetering 'normaal' zijn heeft meer voordelen denk ik

behalve de laatste tijd trouwens :(
Ik heb namelijk zelf een erge vorm van Asperger, dus heb ook een EQ van 0. Dat is normaal zo erg nog niet, maar als je iemand leuk vind, en geeneens met haar durft te praten... dan word je het na een tijdje wel zat.
dat is idd vervelend maar je kan asperger hebben met een hoog iq en met een laag iq, en idd niet met het meisje dat je leuk vind durven praten is idd erg vervelend merk ik zelf nu ook :'(

Ik heb trouwens niet echt meer last van woede-aanvallen of aanverwanten.
Heb wel vorig jaar een keer iemand vol in zijn gezicht geslagen, maar de afdelingsdirecteur kon er wel in komen waarom ik dat deed, dus hoefde alleen maar te beloven het nooit meer te doen.
En daarvoor was de laatste keer ongeveer 1 jaar eerder.
zelf ook niet egt last van woede aanvallen maar als ik boos ben ben ik ook egt boos zeg maar

ff er wat bij gezet ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

Autisme is groter dan alleen wat 'bewezen' is.

Ik heb zelf vroeger een test moeten doen omdat bij mijn broertje een lichte vorm van ADHD was geconstateerd. De test bestond uit een IQ test en een gedeelte van 'wat als' vragen. Bij mij ontdekten ze hoogbegaafdheid en door die 'wat als' vragen werd mij het etiket 'lichte vorm PDD-NOS' opgeplakt. Deze methode is natuurlijk discutabel aangezien je als 9 jarige niet precies weet wat je eventueel zou doen in bepaalde situaties.

Merk niet dat ik anders ben dan mijn vrienden die geen stoornis toegewezen hebben gekregen.

Met alle respect natuurlijk, maar tegenwoordig wordt iedereen autistisch gehokt.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

tegenwoordig krijgt iedereen die niet 'normaal' is wel een stempel idd
 

DeletedUser3865

Gast
Re: AW: Autisme

ff er wat bij gezet ;)
toch zie ik het al verbetering.

1. Je gehoor is beter.
2. Je bent vaak gevoeliger voor dingen (vooral emotioneel).
3. Mensen met Asperger zijn vaak hoogbegaafd.

Deze punten zijn niet bij iedereen zo, maar als je dat wel hebt is het toch wel een verbetering, behalve in bepaalde situaties...
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

toch zie ik het al verbetering.

1. Je gehoor is beter.kan handig zijn
2. Je bent vaak gevoeliger voor dingen (vooral emotioneel).je hebt moeite met het begrijpen,tonen en zien van emoties niet leuk hoor
3. Mensen met Asperger zijn vaak hoogbegaafd.kan ook handig zijn

Deze punten zijn niet bij iedereen zo, maar als je dat wel hebt is het toch wel een verbetering, behalve in bepaalde situaties...

je motoriek is 'houterig'
je hebt een heel andere denkwijze dan de meeste mensen waardoor je minder snel op 1 lijn ligt
je hebt egt structuur nodig omdat voor velen functioneren zonder structuur moeilijk tot onmogelijk wordt handig als er onverwachte dingen gebeuren
bij jongens: die ontwikkelen snellen meisjesachtige trekjes dan 'normale' jongens daarom wordt je ook gewoon uitgescholden met homo

dus voor mij ik wil er het liefst van af
 

DeletedUser9104

Gast
Re: AW: Autisme

je motoriek is 'houterig' Dat heeft vaak niets met autisme te maken. Al zijn veel autisten onhandig.
je hebt een heel andere denkwijze dan de meeste mensen waardoor je minder snel op 1 lijn ligt Dit leidt tot nieuwe ideeën en betere oplossingen van een probleem
je hebt egt structuur nodig omdat voor velen functioneren zonder structuur moeilijk tot onmogelijk wordt handig als er onverwachte dingen gebeuren Structuur is prettig, maar niet voor iedereen een vereiste
bij jongens: die ontwikkelen snellen meisjesachtige trekjes dan 'normale' jongens daarom wordt je ook gewoon uitgescholden met homo Hoe kom je hierbij? Heb hier nog nooit van gehoord.

dus voor mij ik wil er het liefst van af Zonde. Je bent wie je bent en dat je autist bent opent alleen nieuwe wegen.

Commentaar in het vet.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Autisme

Hoe kom je hierbij? Heb hier nog nooit van gehoord.

als ik me niet vergis heb ik dat van de persoon die mij getest heeft

die structuur is voor de meeste wel heel belangrijk en in sommige gevallen ontsporen ze zelfs zonder strutuur. en stel je dan voor dat er plotseling iets gebeurt dat niet staat ingepland
 

DeletedUser9104

Gast
als ik me niet vergis heb ik dat van de persoon die mij getest heeft

die structuur is voor de meeste wel heel belangrijk en in sommige gevallen ontsporen ze zelfs zonder strutuur. en stel je dan voor dat er plotseling iets gebeurt dat niet staat ingepland

Ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Structuur is voornamelijk belangrijke voor de wat zwaardere Autisten. Ik denk dat je vergeet dat naast dat er onder autisme een hoop valt dat het ook nog in zwaardere en lichtere vormen voorkomt.
 

DeletedUser

Gast
Structuur is voornamelijk belangrijke voor de wat zwaardere Autisten. Ik denk dat je vergeet dat naast dat er onder autisme een hoop valt dat het ook nog in zwaardere en lichtere vormen voorkomt.

je hoort me ook zeker niet zeggen alle autisten je moet nooit iedereen over 1 kam scheren
maar veel hebben die structuur ook wel nodig dat is het fijne aan de middelbare school je weet van te voren waar je aan toe bent
zelf is mijn vorm van asperger een lichte vorm maar ook lichte vormen hebben structuur nodig anders staat in je hoofd niets meer netjes op een rijtje en daar kan je best gestrest van raken en sommigen kunnen niet functioneren
 

DeletedUser3865

Gast
je motoriek is 'houterig'Heb ik nooit last van gehad, ik ben altijd goed in sport geweest, en kan ook goed bewegen hoor :p
je hebt een heel andere denkwijze dan de meeste mensen waardoor je minder snel op 1 lijn ligt Dit is wel waar, maar hier leer je al snel mee om te gaan, dus is niet echt lang een nadeel
je hebt egt structuur nodig omdat voor velen functioneren zonder structuur moeilijk tot onmogelijk wordt handig als er onverwachte dingen gebeurenIk merk juist dat ik niet moet gaan plannen, dus geen duidelijke structuur ergens aan moet geven. Dit is dan wel omdat als ik iets plan, en het gaat niet volgens plan ik snel in paniek kan raken.
bij jongens: die ontwikkelen snellen meisjesachtige trekjes dan 'normale' jongens daarom wordt je ook gewoon uitgescholden met homoVolgens mij is het eerder andersom hoor.

dus voor mij ik wil er het liefst van af
Antwoorden in vet.
En ik heb juist een zware vorm van Asperger, en toch kan ik me in de meeste dingen die je zegt niet vinden :)

Nou heb je natuurlijk ook nog veel andere vormen van Autisme, maar daarom is het ook eigenlijk onmogelijk om hier goed over te praten, want je hebt gewoon té veel vormen van Autisme, en binnen die vormen kan je nog steeds veel verschillen hebben.
 

DeletedUser9104

Gast
je hoort me ook zeker niet zeggen alle autisten je moet nooit iedereen over 1 kam scheren
maar veel hebben die structuur ook wel nodig dat is het fijne aan de middelbare school je weet van te voren waar je aan toe bent
zelf is mijn vorm van asperger een lichte vorm maar ook lichte vormen hebben structuur nodig anders staat in je hoofd niets meer netjes op een rijtje en daar kan je best gestrest van raken en sommigen kunnen niet functioneren

In vet staat mijn vorm van autisme. Al vind ik structuur fijn. Ik heb in de loop van de jaren geleerd dat dat niet altijd kan. Sterker nog... Op mijn slaapkamer is structuur ver te zoeken.

Ik zal je even mijn situatie opnoemen. Stuctuur: Ver te zoeken. Stress: Gemiddeld. Functioneren: Bijna perfect.
En ja. Ik heb asperger. Waarom ik asperger heb. Voornamelijk door mijn manier van denken en reageren, maar de mensen om mij heen zijn daar blij mee. Ik breng ze op nieuwe ideeën. Ik kan ze helpen (zo goed en kwaad als dat gaat).

En ik weet dat de autisten onder ons elkaar niet over een kam scheren, maar zo kom je af en toe wel over. (ik vast ook hoor ;))
 

DeletedUser3865

Gast
In vet staat mijn vorm van autisme. Al vind ik structuur fijn. Ik heb in de loop van de jaren geleerd dat dat niet altijd kan. Sterker nog... Op mijn slaapkamer is structuur ver te zoeken.
Misschien lijkt dat idd zo, op mijn kamer lijkt structuur ook ver te zoeken hoor, maar als ik iets moet pakken dan kan ik dat ook zo vinden. Ik weet altijd precies waar alles ligt, totdat mijn ouders mijn kamer opruimen, ook al verplaatsen ze maar 1 ding, dan kan ik niks meer vinden.
En ik weet dat de autisten onder ons elkaar niet over een kam scheren, maar zo kom je af en toe wel over. (ik vast ook hoor ;))
Het is ook lastig om niet zo over te komen, want zoals ik al zei in mijn vorige post: er zijn gewoonweg te veel vormen van Autisme om hier goed over te kunnen praten met elkaar.
 

DeletedUser

Gast
Misschien lijkt dat idd zo, op mijn kamer lijkt structuur ook ver te zoeken hoor, maar als ik iets moet pakken dan kan ik dat ook zo vinden. Ik weet altijd precies waar alles ligt, totdat mijn ouders mijn kamer opruimen, ook al verplaatsen ze maar 1 ding, dan kan ik niks meer vinden.
ook op mijn kamer is een 'normale' structuur ver te zoeken maar des ondanks kan ik alles vinden wat ik nodig heb tot anderen zig erin gaan mengen daarom komen mijn ouders ook niet graag aan mijn spullen ;)

Het is ook lastig om niet zo over te komen, want zoals ik al zei in mijn vorige post: er zijn gewoonweg te veel vormen van Autisme om hier goed over te kunnen praten met elkaar.
alleen al voor asperger is er een lijst van hier tot Tokyo met symptomen en als daar weer een aantal van overeen komt heb je het al

dus er is niet meer egt een definitie van autisme
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan