• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bang voor de Dood

DeletedUser

Gast
Mijn Lv leraar had het erover
Zijn jullie bang voor de dood?

Op dit moment voel ik mij Immortal

Vertel ook verhaaltjes hoe dicht bij de dood bij je is geweest ^^

DeletedUser

Gast
AW: Bang voor de Dood

Bang om dood te gaan ben ik zeker niet. 8-)
Ik ben zeker bewust van het feit een mensenleven kwetsbaar is.

@OP: uit een klimboom vallen maakt je niet Immortal.
ik vraag me af waarom je uberhoud dit topic hebt geopend want ik kan me niet voorstellen dat iemand hier serieus op je "wat voor een vraag moet doorgaan" reageert.
Je mag wel wat meer respect tonen als je over dit onderwerp praat.

DeletedUser

Gast

ik vraag me af waarom je uberhoud dit topic hebt geopend want ik kan me niet voorstellen dat iemand hier serieus op je "wat voor een vraag moet doorgaan" reageert.

wat is er erg aan om over je bijna dood ervaring te vertellen, het is meestal wel een grappig verhaal.

DeletedUser

Gast

Nee, ik bedoel
ik voel alsof ik niet doodkan
heb 2 BDE gehad, (BijnaDoodErvaringen) wil die best vertellen,
alleen ben niet gestorven

Verder bedoel ik: ik heb het gevoel dat ik niet dood kan
dat het niet bestaat, zeg maar
ik bedoel: in eens, ben je weg, dat kan toch bijna niet?

DeletedUser

Gast

Ik ben alleen bang voor de dood van mensen die heel dicht bij me staan, maar dat zijn er maar een paar. Voor mijn eigen dood ben ik niet zo bang en voor de rest heb ik een "hoort bij het leven" instelling.

DeletedUser2057

Gast

De dood, pfff, dat vind ik eigenlijk maar iets heel onwerkelijks, ik zie het als iets om me later zorgen om te gaan maken als mijn haar grijs wordt en mijn handen beginnen te trillen als ik koffie drink. In mijn familie heb ik al meerdere sterfgevallen meegemaakt, en dat heeft best een impact, maar zoals pluisjen zegt: het hoort gewoon bij het leven

DeletedUser

Gast

De dood, pfff, dat vind ik eigenlijk maar iets heel onwerkelijks, ik zie het als iets om me later zorgen om te gaan maken als mijn haar grijs wordt en mijn handen beginnen te trillen als ik koffie drink. In mijn familie heb ik al meerdere sterfgevallen meegemaakt, en dat heeft best een impact, maar zoals pluisjen zegt: het hoort gewoon bij het leven

Ook jonge mensen gaan dood.
denk maar verkeersslachtoffers en schiet/steekpartijen

DeletedUser

Gast

lekker gezellig onderwerp.

ik ben ook 2x bijna mol geweest maar ben er nog dus mag niet klagen :)
ik merk het wel als het zo ver is je leeft maar 1x dus geniet is mijn visie.

DeletedUser

Gast

Ach, al 2 personen beweren al veschillende keren bijna dood geweest te zijn. Maar wat valt nou onder een bijna dood ervaring? Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt. Daarintegen kan ik zeggen dat elke seconden dat je leeft een bijna dood ervaring is. Kom je buiten op straat, kan er elk moment een auto op je rijden. Kom je binnen in huis, kan er elk moment wel iets ontploffen...

Ikzelf ben niet bang voor de dood, het schuilt gewoon achter elke hoek en maakt deel uit van het leven ;)

DeletedUser

Gast

Nee, ik bedoel

Dat laatste herken ik mij in. Ik heb ook zoiets van 'als ik niets kan meemaken dan is er toch ook ''niets''. Heel raar om over na te denken.

Maar over dat, ik vraag mij ook soms wel eens af wat er gebeurt zou zijn als mijn moeder een andere man had uitgekozen, zat ik hier dan nogsteeds te typen of was er dan een totaal ander iemand uit m'n moeder gekomen :')?

DeletedUser

Gast

Dat laatste herken ik mij in. Ik heb ook zoiets van 'als ik niets kan meemaken dan is er toch ook ''niets''. Heel raar om over na te denken.

Als je een leuke wil moet je eens nadenken over "stel dat de mensheid niet bestond" of "stel dat het universum niet bestond".

Dat is best lastig principe om over na te denken, maar het is wel eentje die een hoop (vooral religieus fundamendalistische) stellingen kan ontkrachten.

DeletedUser

Gast

Nee, ik bedoel

ik kan me niet voorstellen dat mijn leven ooit gaat eindigen,
heb zelf eigenlijk pas 1 keer een dood persoon gezien namelijk de oma van mijn moeder, die was 94 jaar, en een paar maanden geleden de andere oma van 97 heb ik helaas niet bijkunnen zijn vanwege examens...

Ik geloof in reincarnatie :)

reincarnatie is bewezen, ik geloof er dan ook in, als iets doodgaat zal het voortbestaan in andere levensvormen, zoals schimmels en bacterieën en later weer planten, tot weer dieren

het probleem hier mee is dat je je vorge levens niet kan herrinneren( de meeste niet ) dus leef je maar 1x :p

reincarnatie zoals svennieboys dat zecht hoeft niet persee met je ziel te zijn, ik denk eigenlijk dat hij het wel bedoelde maar dat is bijzaak ;)

wat ik denk over de dood?
de dood bestaat niet, je kunt wel dood zijn, maar dat is dan een bijvoegelijk naamwoord
je kunt niet doodgaan door ouderdom, of niet voor zover bekent, mensen sterven nu vaak omdat een pebaald deel van het lichaam niet meer goed functioneerd en ervoor zorgt dat de 3 belangrijkste organen, hersenen, hart en longen, niet meer goed functioneren,
dit kan een direct gevolg of een indirect gevolg zijn.

ben ik bang voor de dood?
nee, ik zie de dood wel als een einde, maar ook voor een begin, ondanks dat ik niet geloof in een god, of dit in iedergeval niet zeker weet het is het einde voor mijn persoon, maar er zullen bij mijn dood nog genoeg anderen op de wereld rondlopen, tenzij de wereld natuurlijk vergaat maar dan hoop ik dat ergens in het universum waar ik ook erg in geloof soort gelijke wezens zullen ontstaan,

DeletedUser6513

Gast

tja de dood ik heb er geen ervaring mee.

voor mij gaat het na de dood gewoon door want een stukje van jou moet toch ergens blijven.

ik ben niet bang voor de dood alleen om eerst heel erg te lijden voordat het gebeurt.
maar veel mensen sterven omdat iets niet werkt en als alles gewerkt had was dat niet gebeurt.
ze kunnen iemand kunstmatig in leven houden ofwel ze vervangen een orgaan

DeletedUser

Gast

Mijn Lv leraar had het erover
Zijn jullie bang voor de dood?

Op dit moment voel ik mij Immortal

Vertel ook verhaaltjes hoe dicht bij de dood bij je is geweest ^^

Ben ooit bijna overreden door een camionnet :D

Ik moet toegeven dat ik eigenlijk wel een beetje bang ben voor de dood ja :(

DeletedUser6728

Gast

Ik ben niet bang voor de dood, maar ik geloof nog steeds dat ik iets uit zal vinden dat ik iets uit zal vinden zodat ik onsterfelijk zal worden. Maar ja, ik geloofde tot mijn elf ook dat ik nog steeds naar Zweinstein kon.

DeletedUser

Gast

Zoals Monty Python het ooit zo mooi formuleerde:
You start with nothing
You end with nothing
What did you lose ?
Nothing

Bovenaan