AW: Bang voor de Dood
3 jaar geleden was ik nog bang om dood te gaan, daar had ik toen nachtmerries over. Na wat dingen die waren gebeurd, met ik niet meer bang om dood te gaan, maar des te banger om de dood van andere mensen tegen te maken.
Daar kan ik gewoon niet tegen, iemand waarvan je houdt, dat die dood gaat. Das eigenlijk mijn enige echte angst op het moment.
Over doodgaan zelf. Als ik mocht kiezen, zou ik kiezen voor een snelle, en nagenoeg pijnloze dood. Van een gebouw af vallen, valt nog wel mee. 1 minuut angst, en dan ben je dood.
Verdrinken wordt al erger, maar lijkt me ook nog niet het ergste. Zo lang duurt het nog niet, hoewel het me wel eng lijkt om onder het ijs vast te zitten.
Verbranden of verstikken in rook, wordt nog erger. Lijkt me echt compleet eng. Maar dat vooral als je in een flat woont ofzo, dan heb je de kans tussen springen of verbranden/verstikken. In een gebouw met 2 verdiepingen, heb je nog een kansje door te springen.
Het ergste lijkt me toch echt wel doodgemarteld worden, alleen de kans dat dat gebeurt, is wel klein lijkt mij.
Of levend opgegeten worden door een witte haai of een poema/tijger ofzo. Alleen in nederland en belgie is dat bijna 0% kans.
Een erge ziekte hebben, lijkt me nou weer meevallen, het is namelijk langzaam, maar niet zo plotseling. Je weet dat je dood zal gaan op zo'n moment, en dan heb je nog genoeg tijd om alles te regelen etc.