• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Beginnen bouw leger.

DeletedUser30137

Gast
Ik ben een nieuwe speler,

Ik heb tot nu toe 1 stad.
En zit in een active offensieve ally.
Ik heb de vraag waarop ik mij moet focussen,
Het bouwen van een groot leger of de groei van mijn stad of een belans tussen deze 2?

Iemand een antwoord op deze vraag met verduidelijking?

Alvast bedankt,

Groet
LTboltLT
 

Diddi Magmotar

Griffioen
De vraag of je off of deff moet bouwen is altijd een intressante.

Ten eerste zou ik kijken naar het systeem dat je speelt. Bij belegering zou ik voor wat hybride off units gaan voor land (die voor aanval en verdediging nuttig zijn , hoplieden/strijdwagens). In de zee zou ik een paar vuurschepen bouwen net hoeveel nodig is om de stad die je over wilt nemen de clearen, en voor de rest biremen.

Bij opstand moet je altijd uit gaan van het gevaar wat er heerst. De eerste vraag die je moet beantwoorden is of je genoeg deff hebt om jezelf te verdedigen tegen de tegenstanders op je eiland. Is dat het geval, dan kan je off gaan bouwen. Vergeet bij off niet de katapulten die zijn bij opstand zeer belangrijk omdat die muur altijd naar de 0 moet.
 
Bovenaan