• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Belachelijke regel

Waarom kun je geen spreuken doen op aanvallen van spelers terwijl je een gedeelde internetverbinding hebt met iemand ?.
Ik vind het belachelijk en spelplezier dodend dat als speler A en speler B een gedeelde internetverbinding hebben aangemeld dat als speler C speler A aanvalt speler B zich 24 uur niet kan verdedigen tegen aanvallen van speler C. Kijk dat je speler A en B niet tegelijk speler C kunnen aanvallen kan ik nog enigzins inkomen maar dat als speler C beide aanvalt maar 1 een verdedigde spreuk op de aanval kan inzetten of zelfs wijsheid kan in zetten is ronduit ziek.
Ik zou heel graag zien dat grepo deze regel veranderd zodat mensen die eerlijk melden dat ze in 1 huis wonen nog enigsinds worden beloont in hun eerlijkheid en niet alleen maar worden belemerd.

Jah je kan het ook gewoon niet melden :s, maar daar gaat het nu niet om, ik zou graag een oplossing zien voor het probleem, kijk ik vind het niet een ramp dat speler a en b speler c niet beide kunnen bestokken met spreuken maar wel door het idiote idee dat je je niet kunt verdedigen. Van "suport" krijg je ook geen gegronde of onderbouwde reden waarom dit een voordeel zou zijn van een multiaccount, speler a kan toch geen spreuk zetten op een aanval van speler c op speler b :s

als de regel er niet was
kon je van meerdere accounts aanvallen op het zelfde target
en dat hebben ze willen voorkomen met deze regel, dat is met het verdedigen ook zo. Nu moet je wel samenwerken met anderen.

maar hij is niet ideaal, dat ben ik zeker met je eens.

Laatst bewerkt:

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Grepolis Team
Dit is inderdaad om multiaccounts tegen te gaan zoals hier al eerder vermeld is.
Indien je samen speelt met een huisgenoot is het zo goed als onmogelijk voor support om te zien of dit twee verschillende personen zijn of één persoon op twee accounts. Vandaar dat er zulke strenge regeling is i.v.m. wat accounts met gedeelde internet verbinding wel en niet kunnen... Jullie kunnen altijd op verschillende wereld spelen en dan heb je dit probleem uiteraard niet.

Ken persoonlijk twee mensen die samen in een alliantie spelen die bij elkaar wonen en zij kunnen dit perfect combineren, het is niet altijd praktisch maar dat is dan de prijs die je betaald om samen met die persoon te spelen.

Graecus 001

Winnaar Personage Rollenspel
Denk dat verdedigen wel zou moeten lukken en zogezegd kun je allebei met dezelfde speler handelen op de markt... Maar 9/10 werkt dit niet als internet delen opstaat

Beste the exalted one, ik zie ook wel in dat het niet makkelijk is om te zien of er 1 persoon op 2 accounts speelt. Ik ben ook niet tegen de regel in het algemeen voor een gedeelde internetverbinding om meerdere acounts tegen te gaan. Ik kaart alleen een oneerlijke regel binnen deze regel aan. Ik vind het samen spelen met mijn huisgenoot juist prima en gezellig ( vandaar ook dat als ik eerlijk ben je redenering van dan moet je maar beide op een andere wereld gaan spelen lekker kortzichtig en niet echt een antwoord op mijn vraag vind). Het is heel simpel wat voor meerwaarde om een dubbel account tegen te gaan heeft om iemand wijsheid te ontzeggen op een aanval van een tegenstander ?, dan kun je dat ook gaan blokkeren voor mensen die in een zelfde alliantie zitten ?, ik begrijp het echt werkelijk niet.

De regel zelf is ook prima, maar klopt dat het irritant is als speler A en B internet delen, speler A gistreren lekker los is gegaan op iemand, die iemand valt vandaag speler B aan, maar speler B kan geen spreuken zetten. Dit zou los van elkaar gezien moeten worden.

Het geld dus ook als speler c speler a en b tegelijk aanvalt en speler b een spreuk op die aanval zet, dan is speler a 24 uur aangeschoten wild en kan deze dus geen wijsheid of zeestorm op kolo zetten ;)

Als er 39 of minder vs bij een kolo zitten raak je die sowieso niet met een zeestorm
dus ik zie dat probleem niet.

Laatst bewerkt:

Graecus 001

Winnaar Personage Rollenspel
Volgens mij is het koud kunstje om 30 vs in dezelfde seconde met de kolo te laten aankomen, dan is die ook neer

Ik denk dat er wel een uitzondering gemaakt mag worden voor spreuken als wijsheid, zeestorm en razernij. Kan toch niet zo zijn dat je kwetsbaar bent voor zulke dingen door gedeeld internet