• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Belegeringswereld eerder NB

Bij een belegeringswereld vinden de aanvallen met kolo meestal plaats tegen de NB tijd.
Op zijn vroegst begint de NB om 23:00 in de werelden tot nu toe.
Echter voor veel mensen is dat een probleem om dan aan genoeg nachtrust te komen.
Voor mij is dat ook zo.
Mijn wekkertje gaat vroeg af en ben om bovenstaande reden gestopt op voorgaande belegeringswerelden.

Is het niet mogelijk dat er een wereld word gestart waar de NB om 22:00 start?

Dat zou voor veel mensen een verademing zijn.

Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als tijdens de NB de verdediger 10X zo sterk is ipv 2x...maar dat is een ander verhaal. :)
Lig je toch wat meer comfi te slapen..
Hebben meer mensen dat? ,,,dat je droomt dat je tta af gaat, wakker schrikt en dan op je foon kijkt...niks onderweg! XD
Oh ik dwaal af... ;)

als je NB zo vroeg wilt dan mag die NB mijn part ook vroeger gedaan zijn
22-05 ofzo dan
perfecte nb voor mij is 23-06 maarja weetje het kan niet voor iedereen perfect zijn eh
dus speel alleen een wereld waar jij je goed bij voelt en voor de rest zaagt niet over NB aanvallen

@Diddi Magmotar: 22.00 is wel erg vroeg naar mijn mening

Bij een belegeringswereld vinden zoals gezegd de meeste kolo aanvallen tegen de NB tijd plaatst.
Als die om 22:00 in gaat dan betekend dat dat je vaak rond 22:00 druk bent met deffen van eigen of van ally steden.
Of sturen van OS bij geslaagde koloaanvallen van ally leden.
Dat is toch al laat genoeg?!
Voor de meeste mensen die werken en vroeg op moeten wel in elk geval.
Om die reden speel ik zelf momenteel geen belegeringswerelden meer, terwijl ik die juist leuker vind.

@THC.
Waarom zou je de NB zo vroeg willen laten stoppen? (05:00 of 06:00 stelde je voor)
Heb je niet genoeg tijd om te spelen overdag?
Of wil je persee zo graag aanvallen als de verdediger slaapt?
Lukt het je anders niet om steden te pakken?

Hoe dan ook, het lijkt mij erg leuk om weer een keer een belegeringswereld te spelen.
En ik weet zeker dat het gewaardeerd word door veel mensen als de NB daarbij een keer wat eerder in gaat.

Vergeet mijn opmerking over een zwaardere NB bonus.
Dat was alleen maar een hersenspinsel.

22:00 is veel te vroeg. De grotere hoeveelheid is rond dat uur meestal actief. Dit zorgt er dan ook voor dat spelers nog meer tijd hebben om nachtkolo's te leggen die buiten de NB niet geknald kunnen worden, zeker als die 10x sterker wordt. Wat is de oplossing dan, de nb in de ochtend verkorten? Kunnen we dan ineens allemaal vanaf 5-6 uur aangevallen worden? Niet veel mensen zijn dan bepaald wakker. 00-07 lijkt mij toch wel het beste voor nb, maar een vroegere avond & ochtend zeker niet. Een nb die begint om 23 uur lijkt me toch echt wel het limiet.

Laatst bewerkt:
bij 22:00 start nb... dan mag die wel tot 6.00 duren want anders valt helena totaal in de nb bij 10 uur verovering. Denk niet dat veel spelers zin hebben in aanvallen rond 6.00 met daardoor toeters vanaf 5.... Daarnaast zou het juist eerder voor meer nacht kolo's zorgen denk ik.

Ik heb er geen probleem mee ,van mij mag blijven zo ,ik denk dat het gaat om een bepaalde groep spelers die zo of zo in de problemen raken,misschien dan een idee om een hele aparte wereld te openen waarin spelers zich wel thuis voelen

zebia

Winnaar Bingo 2018
@Busje68 dat hoort bij het spel de kolo tegen nachtbonus in je stad kan liggen. Het enige wat jij kan doen dat je stad/steden goed bewaakt worden.
Anderzijds heb je wel voor een deel gelijk dat kolo's op laat tijdstip voor aantal spelers hun slaaprust verstoort of belemmert om goed grepolis te kunnen spelen. Er werd al eens gezegd dat er jonge spelers spelen, dus als zij dan in de nachtbonus of net voor nachtbonus nog kolo's moeten wegwerken dan zij de volgende dag heel moe. Maar goed je maakt zelf de keuze hoe je een wereld speelt en welke werelden je speelt. In principe speel je dan eigen risico.

Het is voor mij ook geen enkel probleem dat op belegering werelden kolos worden gelegd tegen aanbreken NB tijd.
Dat is juist slim.

Mijn voorstel om een wereld te starten met een NB aanvang van 22:00 zorgt er voor dat de Aktie eerder plaats vind.
NB die om 06:00 eindigd is voor mij geen probleem.

Er zijn veel mensen die vroeg moeten opstaan net als ik.
Ik denk dat er veel mensen blij mee zijn.

Ik speel zelf niet meer op een belegering wereld vanwege genoemde reden.
Maar op een belegering wereld met NB start om 22:00 zou ik graag deelnemen.

Ik ben het helemaal met je eens. Waarom niet eens een NB van 22u - 6u?

Of anders gewoon een wereld waar geen NB is. hier ben ik nog altijd de grootste voorstander voor... Want mensen die met shiften werken slapen overdag altijd.

Hi ik wil graag een wereld met NB van 00:00 tot 21:00 want dat zijn de uren dat ik andere dingen dan grepo heb te doen, gelieve daar rekening mee te houden.

Gr.

Wereld zonder NB lijkt me ook wel een keer grappig.
Het zorgt er bij een belegering wereld dan voor dat een nachtkolo direct kan worden aangevallen door je allyleden.
Beetje afwisseling in wereld eigenschappen kan nooit kwaad.

En @GOD LION ... Probeer je mijn idee belachelijk te maken of wat wil je met die reactie toevoegen?

Laatst bewerkt:
Wereld zonder NB lijkt me ook wel een keer grappig.
Het zorgt er bij een belegering wereld dan voor dat een nachtkolo direct kan worden aangevallen door je allyleden.
Beetje afwisseling in wereld eigenschappen kan nooit kwaad.

En @GOD LION ... Probeer je mijn idee belachelijk te maken of wat wil je met die reactie toevoegen?
Engelse server proberen. Wel last van die Amerikanen die 's nachts dan wakker zijn.
Ik vond het geen pretje in ieder geval maar ieder zijn ding.

Als je het mij vraagt vond ik Tau het fijnste qua instellingen. (op de snelheid na natuurlijk maarja dat is jaren terug)
NB 23:00-07:00
Zoiets zou ik weer top vinden