• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gameplay Beperking goudmarkt

Krabbala

Slingeraar
Ik heb op meerdere werelden gespeeld onder verschillende namen vanaf Upsilon met tussenpozen en ben op Lato opnieuw begonnen. Ik vind dat de balans tussen spelers die met of zonder goud spelen hersteld moet worden in de beginfase van een wereld. Dit is de rede waarom veel spelers ermee stoppen. Je komt met een ally uit beginnersbescherming en bezit vrijwel het gehele eiland en binnen 2 dagen ben je alle steden verloren. Dit overkwam ons op Mesembria door de vrijwel onbeperkte gs stroom.

Ik stel voor om een rustperiode in te stellen voor de handelaar in de goudmarkt als deze terug is van een x-aantal minuten tot x-aantal gs waarna x-aantal minuten telkens verhoogd worden. Eventueel met een reset na 24 uur of week? Test hiervoor verschillende settingen en herstel de balans misschien wordt het dan ook weer leuk voor de vele spelers die nu snel afhaken. Maar ook veel uitdagender en leuker voor goudsmijters want met genoeg geld kun je alles kopen maar geen titel om trots op te zijn!

Zou ik als Fiefeltje zover zijn gekomen op Psi als er een goudmarkt was geweest? Waarschijnlijk niet want mijn danspartner werd Jollian die ook smeet met goud. Ik speelde met goud, 20 euro per maand. Toch zijn wij redelijk gelijk met elkaar op blijven gaan vanaf het begin waarbij hij lang een kleine voorsprong hield. Dit veranderde door goddelijke scherpzinnigheid..

Ik zie dit als een kloof tussen arm en rijk die steeds breder is geworden en niet meer te overbruggen. (fig.)
 

jeangenie

Harpij
Ik ben het helemaal eens om een manier te zoeken om het spel aantrekkelijker te maken. Je hebt inderdaad teveel , laten we zeggen professionele spelers die elkaar altijd opzoeken en het is al meerdere malen gebeurd dat als je uit bg komt de wereld al eigenlijk gespeeld is. Goudgebruik/ beperking in de begin periode zou wellicht kunnen helpen. Het moet een spel zijn voor iedereen en inderdaad niet een voor de rijken. Daar komen misschien nog een aantal andere zaken bij spelen maar goud beperking is een goed begin. Het gebruik van bots/tools is dan wellicht de volgende fase in het eerlijker en leuker maken van het spel.
 

ThorVixiusST

Slingeraar
Ik heb op meerdere werelden gespeeld onder verschillende namen vanaf Upsilon met tussenpozen en ben op Lato opnieuw begonnen. Ik vind dat de balans tussen spelers die met of zonder goud spelen hersteld moet worden in de beginfase van een wereld. Dit is de rede waarom veel spelers ermee stoppen. Je komt met een ally uit beginnersbescherming en bezit vrijwel het gehele eiland en binnen 2 dagen ben je alle steden verloren. Dit overkwam ons op Mesembria door de vrijwel onbeperkte gs stroom.

Ik stel voor om een rustperiode in te stellen voor de handelaar in de goudmarkt als deze terug is van een x-aantal minuten tot x-aantal gs waarna x-aantal minuten telkens verhoogd worden. Eventueel met een reset na 24 uur of week? Test hiervoor verschillende settingen en herstel de balans misschien wordt het dan ook weer leuk voor de vele spelers die nu snel afhaken. Maar ook veel uitdagender en leuker voor goudsmijters want met genoeg geld kun je alles kopen maar geen titel om trots op te zijn!

Zou ik als Fiefeltje zover zijn gekomen op Psi als er een goudmarkt was geweest? Waarschijnlijk niet want mijn danspartner werd Jollian die ook smeet met goud. Ik speelde met goud, 20 euro per maand. Toch zijn wij redelijk gelijk met elkaar op blijven gaan vanaf het begin waarbij hij lang een kleine voorsprong hield. Dit veranderde door goddelijke scherpzinnigheid..

Ik zie dit als een kloof tussen arm en rijk die steeds breder is geworden en niet meer te overbruggen. (fig.)

Goud of de onbeperkte gs stroom is niet het probleem das alleen maar een probleem voor klein gebruikers.. Het probleem is Pre-fab Allianties voor beginnende speler op opstand en belegering en WW/dominatie. Prefab allianties kun je niet verbieden en op goud verdient grepo

90% verlies van spelers sinds alfa is te wijten aan te veel events, prefab allianties en het gebrek aan kennis, kunde en wijsheid over het spel en het gebrek aan activiteit, beschikbaarheid, bereidheid van beginnende spelers en het gebrek aan bouw en training slots en overzichten dat men bestuurder+ boerendorpen overzicht noemt. Dat verschil... is te groot...

De handelaar, hoge priesteres, commandant en kapitein zouden extra moeten zijn.. 2 bouw en training slots is extreem sterk achterhaalt.. same voor het niet kunnen managen van je boerendorpen.

Stel we passen de handelaar aan naar +30% gs op boerendorpen en +50% GS op rotsen dan wordt deze interessanter voor beginnende spelers mochten deze op rotsen terecht komen. Verder helpt het om de opdrachten van boerendorpen eilanden te koppelen. Dit geeft rotsen spelers en beginnende spelers om toch munten te verzamelen

Hoge Priesteres is prima zoals deze is. De commandant mag naar 30%. De kapitein mag naar 30%

Alle overzichten van de bestuurder zijn alle behalve overzichtelijk en kunnen wel een update gebruiken in gebruiksgemak gebruiken

nu weet ik dat 99% weg gestemd gaat worden dus deze ideeën om beginnende speler te behouden.. dien ik maar niet in. mocht iemand ze willen stelen en indienen... suc6
 

Krabbala

Slingeraar
Goudgebruik valt op zich wel mee
Ja mooie vent daarom pakte ik op Mesembria in korte tijd meer dan ik ooit ineens gekocht heb volgens mij. Vanaf 1e dag tot net voor kerst had ik +40k aan gs verhandeld. Ruim meer want dat had ik ongeveer over en in zoal mijn 1e stad had ik ook flink geïnvesteerd maar zoals je weet werd ik al snel als sterkste speler van onze ally geïsoleerd en 2 dagen na beginnersbescherming of misschien 3 was het game over op ons main eiland dat vrijwel geheel in ons bezit was op 2 steden van jouw na geloof ik toen we uit beginnersbescherming kwamen.

Maar logisch dat er veel goud doorheen gaat want afkopen is in verhouding met de tijd dat ik nog op Upsilon en Psi speelde veeeeeeeel duurder geworden. Toen kon je niet afkopen zoals nu maar voor 25 goud tijden halveren en dat scheelt meer dan de helft met nu. Maar spel heeft ook wel enkele verbeteringen zoals iets hogere gebouwlevels boeren unlocken en level up met gp ipv gs want daar kroop stiekem echt veel gs in vooral laatste level. De prijzen die we toen in events betaalden en nu zijn volgens mij wel hetzelfde gebleven.

Maar nieuwe wereld nieuwe kansen en geluk iets dat jij hard kunt gebruiken denk ik als we daar ook weer tegenover elkaar komen te staan. Wij gaan van oud met Rocket in my Pocket naar nieuw de Big Guys als het goed is want er zou een tempelwereld komen zei Krammark. Ik hoor al vrijwel vanaf het begin dat ik met hen speel continu dat dat mijn wereld zou zijn en heel de hele dag kan varen? Weet het niet, nooit gespeeld, ben heel benieuwd en kijk er al naar uit want steeds moeten wachten tot ik eens mag varen en dan alles in 20 seconden weg waar ik 40 uur aan een stuk door wachtrijen voor heb gevuld is niet mijn ding.
 

Starkoo

Slingeraar
Nou ja in de wereld Nagidos is het goud spenderen wel heel extreem geworden er zijn mensen die er duizenden euro er te aan gooien, ik snap wel dat Grepo dol is op de Goud spelers, maar word echt tijd dat je maar een maximaal bedrag mag gebruiken op een wereld. 50 Euro of zoiets.

Een wereld zonder goud zou ook is een top idee zijn, grepo heeft zat andere werelden waar ze verdienen aan het goud. Kan b.v ook zeggen nieuwe wereld wil je mee doen kost je eenmalig 10 euro of zoiets!

Kijk denk in een nieuwe wereld nog wel of het daar weer leuker word maar gaat het zo als in Nagidos dan haak ik af, ook meerdere spelers.
 

jeangenie

Harpij
Ik heb lange tijd vol gehouden dat ik met goud hoger kon komen in het klassement. Het is wat eerder gezegd is, ook goud maar vooral het samen spelen van vaste groepen. Ik ben niet goed genoeg en zal daardoor nooit meer kunnen winnen indien daar niets aan verandert.
Ik ben daarom gestopt met goud kopen en zie wel of er iets te ruilen valt met gs.
Innogames zal er wel nooit iets aandoen.
 
Als er al een limiet kan komen op aantal goudspelers per alliantie zou er al een verschil kunnen komen
Nu heb je allianties vol goud spelers en die gaan altijd er met de winst vandoor.

Als je op elke wereld max 10-20% goudspelers kunnen tolereren dan maken meerdere allys kans om te winnen en wordt het spel intresanter voor veel meer spelers

Dit is eennhaalbaar voorstel omdat inno precies weet wie de goudspelers zijn.
 
Nee niet wie er in een ally komt maar hoeveel goudspelers in percentage
Elke ally bijvoorbeeld maar 15% goudspelers

Bij inno is bekend wie goud koopt
 

Gamergirl101

Hopliet
Ik heb nog nooit goud gekocht, maar wereld Tagae wel 71k goud verdiend via de markt. Dat is genoeg om jezelf naar top1 te kopen en daar tot einde wereld te staan, zolang je maar geen gs koopt.

Gs kopen is een enorme verspilling van je goud, alleen de noobs en mensen die meer dan 200k goud te spenden hebben doen dat.
 

roel73

Slingeraar
Ach, gewoon goud spelers nog meer voordelen geven, vallen er nog meer spelers af
blijft er ook niets meer van hun voordeel over voor de goud spelers.
het punt wordt momenteel bijna benaderd, dan is het verdien model voor innogames ook klaar ;)
 
je wordt inderdaad voorbij gestreefd door goudspelers wordt daar niet echt vrolijk van
 

Bijlagen

  • uruk hai.jpg
    uruk hai.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 18

tukker

Slingeraar
Goud spelers zijn de dood steek voor dit spel .veel spelers gaan het af laten weten. Omdat de eerlijkheid van het spel ver te zoeken is.Begrijp dat er geld gegenereerd moet worden door dit bedrijf.
Mijn idee is verschillende werelden maken waar met, en waar met heel weinig goud gespeeld kan worden de keuze bepaald de spelers.
Gr Erik
 

DeathThorn

Slingeraar
ik zeg je eerlijk mensen die zeggen dat goud gebruik geen voordeel heeft snappen niet hoe dit spel werkt kan me herinneren dat de grootste noob waar ik ooit tegen heb gespeeld zonder probleem al me aanvallen kon weerstaan omdat die binnen no time nieuwe units had
goud voordelen
11 overzichten
5 extra bouwplaatsen (vind ik een acceptabel)
30% extra grondstoffen (niet geheel eerlijk pay to win)
50% extra gunsten productie (niet geheel eerlijk pay to win dmv extra snel mythisch kunne maken)
20% sterkere mythische eenheden ( obvious pay to win en super groot voordeel)
20% extra kracht land eenheden ( obvious pay to win en super groot voordeel)
20% extra kracht zee eenheden (obvious pay to win en super groot voordeel))
2x sneller handelen (vind k acceptabel)
aanvalsplanner (vind ik acceptabel)
overzicht boerendorpen (vind ik acceptabel)

en dan kun je nog eenheden en gebouwen versnellen

al met al grepolis is helaas een heftige money grab game dat pay to win is voor 70 %
dit is de laatste jaren alleen maar erger geworden vooral met de evenementen waar het als niet goud speler geen eens nut heeft om hoog proberen te komen. en je ziet vaak dat de goud spelers de spelers zijn met alle voordelen van de nieuwe artefacten

goud zou het spel makkelijker moeten maken in de zin van minder micro management en niet makkelijker door een speler tot wel 20% sterker maken (wat een super groot effect heeft op het spel) (ze zouden op deze manier beter het oude goudhandel systeem kunnen maken want dit huidige is voor de meeste spelers zo vol dat ze toch nooit op een wat oudere wereld goud kunne verhandelen)

een oplossing is een banner op het scherm plaatsen die extra reclame inkomsten genereerd ik heb dat liever dan dat het spel oneerlijk word door goud gebruik
 
Bovenaan