• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag bericht melden met storend en beledigend gedrag

DeletedUser25517

Gast
dag allemaal
ik heb een vraagje:
iedereen heeft het vast wel al eens meegemaakt dat hij een bericht krijgt van een speler die hij heeft aangevallen.
een bericht vol met scheldwoorden enz. (de ene wat erger dan de andere).
maar wat ik me afvroeg, ik heb al een paar keer zo'n bericht gemeld maar nooit is de speler hiervoor bestraft.

zou iemand me kunnen vertellen waar de grens bij zo'n dingen ligt? vanaf wanneer hij wordt gestraft of gewaarschuwd?
bedankt
 

DeletedUser

Gast
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijgt zo'n speler eerst een waarschuwing en pas bij herhaling een ban. Maar nogmaals, zeker ben ik niet.
 

DeletedUser16004

Gast
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijgt zo'n speler eerst een waarschuwing en pas bij herhaling een ban. Maar nogmaals, zeker ben ik niet.
Sowieso kan een speler 5 berispingen krijgen. (dus 5 strafpunten) Voor het resulteert in een ban.
Ik heb nu ook pas geleden mijn 6de strafpunt gehad voor en verkeerde afbeelding als AvA willen, maar voor andere spelers is dit niet zichtbaar omdat ik gewoon door kan blijven posten hier.
Er gebeurt dus achter de schermen meer dan je kan zien, maar na 5x heeft die speler waarschijnlijk wel een ban van 3 dagen.
 

AriChibi

Hydra
Dit gaat wss over IG. Ik heb ook wel eens zo'n speler gereport en die werd verbannen, maar hij had ook al zijn steden naar mij vernoemd met als bijvoeglijk naamwoord een terminale ziekte erin.
 

DeletedUser25517

Gast
dan is het natuurijk logisch, maar ik bedoel de kleinere dingen
 

DeletedUser24788

Gast
Ik dacht dat je IG 24 strafpunten kon krijgen, ligt er natuurlijk aan wat er gezegd word, maar meestal krijg je voor een briefje schelden niet meer dan een strafpunt dacht ik.
 

DeletedUser23789

Gast
Het blijft altijd beoordelingswerk, maar je kunt als grens de regels (http://nl.grepolis.com/start/rules) nemen. Onder regel 4 staan enkele voorbeelden van beledigend gedrag die niet zijn toegestaan ingame. Bedenk je dat het is toegestaan tegen een speler te zeggen dat je hem aanvalt als hij geen grondstoffen naar je stuurt of een speler een noob (beginner) te noemen. Bepaald provocerend gedrag wordt niet altijd bestraft, aangezien er spanningen kunnen zijn en emoties kunnen oplopen tussen tegenstanders. Wanneer er bij dergelijk gedrag echter wordt beledigd of gedreigd over/met premiumfuncties, woorden die zonder context als scheldwoorden worden opgevat of zaken buiten Grepolis, kun je een bericht het best melden.

Als een bericht gemeld wordt, krijgt de verzender niet gegarandeerd een schorsing, dit hangt af van wat er allemaal is gezegd, of de speler vaker dergelijk gedrag vertoont en natuurlijk van de context. Aangezien niet ieder bericht even beledigend is, kan er ook een waarschuwing gegeven worden (denk aan iemand die over de schreef gaat na het verliezen van een stad). Bedenk je hierbij wel altijd dat waarschuwingen en schorsingen niet zomaar gegeven (mogen) worden, er moet dus wel echt een regel worden overtreden.

Stel dat je gewoon vaak wordt uitgedaagd, iemand probeert jou boos te maken, grondstoffen af te persen of iets dergelijks en je vindt dit gewoon storend, is het altijd verstandig om de betreffende speler gewoon te blokkeren. Eventueel meld je het laatste bericht, zodat dat bericht nog beoordeeld wordt door de support, maar je hebt er zelf dan in ieder geval geen last meer van.
 
Bovenaan