• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag beste stad voor Biremen/triremen

DeletedUser27505

Gast
Hey allemaal vraagske,

Hoe kan ik best mijn stad bouwen om het beste een grote stad met biremen of trirs te bouwen?
ik probeer wel tussen de 14.000-16.000 te blijven
 

DeletedUser22289

Gast
– Bouw je houthakkerskamp, steengroeve en zilvermijn uit tot level 40
– Bouw je pakhuis uit tot level 30
– Bouw je haven uit tot level 30
– Bouw je senaat tot level 24
– Bouw je boerderij tot level 40
– Bouw het badhuis
– Bouw je academie uit tot level 28

Onderzoek in de academie :

– Biremen
– Ploeg
– Cartografie
 

DeletedUser13872

Gast
Je wilt een stad met veel punten en veel biremen/triremen? Dan moet je toch echt een keuze maken.
Of punten, of troepen. Persoonlijk ga ik gewoon voor zo ver mogelijk uitgebouwde steden, dan kun je zeggen "punten vechten niet, troepen wel."
Maar zodra mijn leger (bijna) klaar is verknal ik het meestal toch weer, en dan kan je maar beter alles zo hoog mogelijk hebben zodat je je stad kan gebruiken zoals je wilt. Als jij een biremen stad kazerne 1 hebt, en je hebt ineens een gigantisch landleger nodig dan wordt het lastig. Als je ineens moet handelen is marktplaats 30 best handig. Want ik ben echt te lui om dat 5x te doen.

Ik bouw lekker mijn steden ver uit. Maar als je een groot leger wilt dan moet je echt wat gebouwen en dus ook punten inleveren.
 

DeletedUser22289

Gast
Een biremen stad wordt dan ook gebruik om biremen te maken en niet om landeenheden te creëren ;) Hij vraagt voor specifieke uitbouwing van zo'n stad niet de mogelijkheden wat je met een stad allemaal kunt. @jelmer130
 

DeletedUser23442

Gast
– Bouw je houthakkerskamp, steengroeve en zilvermijn uit tot level 40
– Bouw je pakhuis uit tot level 30
– Bouw je haven uit tot level 30
– Bouw je senaat tot level 24
– Bouw je boerderij tot level 40
– Bouw het badhuis
– Bouw je academie uit tot level 28

Onderzoek in de academie :

– Biremen
– Ploeg
– Cartografie
Nee, gewoon nee...

– Bouw je houthakkerskamp, steengroeve en zilvermijn uit tot level 40
Kan inderdaad, maar als je niet persé je grot vol zilver wilt gooien en liever wat meer bis maakt kan je zilvermijn gerust een stuk lager blijven. Zilver heb je voor biremen toch maar weinig nodig.
– Bouw je pakhuis uit tot level 30
Aangezien een pakhuis toch geen inwoners kost zou ik die gewoon maximaal maken, 35 dus
– Bouw je haven uit tot level 30
Bouwt het snelst, maar lvl 20 is ook zat als je er liever iets meer birs in stopt.
– Bouw je senaat tot level 24
Zodra de rest van je stad is opgebouwd zou ik die lekker afbreken naar lvl 10
Dan kan je heel veel meer birs
– Bouw je boerderij tot level 40
Doe maar gewoon lvl 45
– Bouw het badhuis
Dat zeker
– Bouw je academie uit tot level 28
Kan je beter naar lvl 30 doen als je er stadsfeesten in wilt kunnen doen of lvl 36 als je wat meer leuke onderzoeken wilt doen

Verder:
- Tempel
Heel erg afhankelijk van hoeveel birs je in je stad wilt proppen. Kan gerust heel laag als je er heel veel wilt, of gewoon maxiaal als je liever je gunstproductie verhoogt
- Marktplaats
Heel afhankelijk van of je actief wilt kunnen handelen, dan zou ik hem hoog doen, of als je toch de gs in die stad zelf houdt mag dit laag.
Maar kost ook niet zo heel erg veel inwoners dus bij twijfel is hoog of lvl 20 niet heel erg nadelig.
-Kazerne
Lekker slopen naar lvl 1 aangezien je die voor een 100% birstad toch niet zal gebruiken


Onderzoek in de academie :

– Biremen
– Ploeg
– Cartografie

Ook nog wel handig zijn:
-Wiskunde
-Scheepsbouwer
-Stormram indien de stad zelf sterke birs moet hebben. Als die alleen andere steden ondersteunt heeft dat geen zin.

Verder zijn
-Keramiek
-Sterke wijn
-Gevechtservaring

Ook altijd handig aangezien je toch genoeg onderzoekspunten zal hebben

Verder zou ik me echt niet druk maken over de punten die je stad heeft, want daar heb je vrij weinig aan. Mocht je echt graag veel punten houden moet je je tempel op zn minst hoog doen.

Oh, en @dusdavid2
Reageer volgende keer beter niet als je toch niet echt moeite wilt doen enkel kan kopieren en plakken uit gedateerde hulpartikelen van toen de maximale gebouwlevels nog lager waren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22289

Gast
Zal ik onthouden Jaspenia ;) bedankt om me zo vriendelijk af te breken zoals altijd.
 

DeletedUser27183

Gast
Nee, gewoon nee...

– Bouw je houthakkerskamp, steengroeve en zilvermijn uit tot level 40
Kan inderdaad, maar als je niet persé je grot vol zilver wilt gooien en liever wat meer bis maakt kan je zilvermijn gerust een stuk lager blijven. Zilver heb je voor biremen toch maar weinig nodig.
– Bouw je pakhuis uit tot level 30
Aangezien een pakhuis toch geen inwoners kost zou ik die gewoon maximaal maken, 35 dus
– Bouw je haven uit tot level 30
Bouwt het snelst, maar lvl 20 is ook zat als je er liever iets meer birs in stopt.
– Bouw je senaat tot level 24
Zodra de rest van je stad is opgebouwd zou ik die lekker afbreken naar lvl 10
Dan kan je heel veel meer birs
– Bouw je boerderij tot level 40
Doe maar gewoon lvl 45
– Bouw het badhuis
Dat zeker
– Bouw je academie uit tot level 28
Kan je beter naar lvl 30 doen als je er stadsfeesten in wilt kunnen doen of lvl 36 als je wat meer leuke onderzoeken wilt doen

Verder:
- Tempel
Heel erg afhankelijk van hoeveel birs je in je stad wilt proppen. Kan gerust heel laag als je er heel veel wilt, of gewoon maxiaal als je liever je gunstproductie verhoogt
- Marktplaats
Heel afhankelijk van of je actief wilt kunnen handelen, dan zou ik hem hoog doen, of als je toch de gs in die stad zelf houdt mag dit laag.
Maar kost ook niet zo heel erg veel inwoners dus bij twijfel is hoog of lvl 20 niet heel erg nadelig.
-Kazerne
Lekker slopen naar lvl 1 aangezien je die voor een 100% birstad toch niet zal gebruiken


Onderzoek in de academie :

– Biremen
– Ploeg
– Cartografie

Ook nog wel handig zijn:
-Wiskunde
-Scheepsbouwer
-Zeestorm indien de stad zelf sterke birs moet hebben. Als die alleen andere steden ondersteunt heeft dat geen zin.

Verder zijn
-Keramiek
-Sterke wijn
-Gevechtservaring

Ook altijd handig aangezien je toch genoeg onderzoekspunten zal hebben

Verder zou ik me echt niet druk maken over de punten die je stad heeft, want daar heb je vrij weinig aan. Mocht je echt graag veel punten houden moet je je tempel op zn minst hoog doen.

Oh, en @dusdavid2
Reageer volgende keer beter niet als je toch niet echt moeite wilt doen enkel kan kopieren en plakken uit gedateerde hulpartikelen van toen de maximale gebouwlevels nog lager waren.
over het punt stormram ben ik het niet met je eens.
Als zowel de stadhouder en de os vrager dit onderzoek hebben gedaan in de stad dan werkt die ook, dit geld ook voor de onderzoeken Falanx en goddelijke selectie. Dit zijn in het nieuwe systeem onderzoeken die verplicht zijn in elke stad, wat voor stad het ook is.
 

Armand0

Manticore
Je kan je aca ook weer afbreken nadat je de nodige onderzoeken hebt gedaan he, tot ver onder de 30 als je dat fijn vindt, maar 30 is minimaal nodig voor stadsfeesten.

Zelf heb ik vaak een aca van +/- lvl 12 in VS/bir steden. Maar ik ben dan ook een beetje extreem wat betreft stadsindeling (stadsfeesten bwaaah saai!)

Ik zal verder dan ook maar niemand vervelen met mijn opbouw :D Daar ga je die 14.000 punten ook bij lange na niet mee halen.
 

DeletedUser23442

Gast
Zal ik onthouden Jaspenia ;) bedankt om me zo vriendelijk af te breken zoals altijd.
Als je je best/moeite had gedaan ergens op had ik dat ook zeker wél gewaardeerd, of het nou klopte of niet.
Maar dit is meer spam waar je mensen enkel mee verwart, dat kan je beter achterwege laten...

over het punt stormram ben ik het niet met je eens.
Als zowel de stadhouder en de os vrager dit onderzoek hebben gedaan in de stad dan werkt die ook, dit geld ook voor de onderzoeken Falanx en goddelijke selectie. Dit zijn in het nieuwe systeem onderzoeken die verplicht zijn in elke stad, wat voor stad het ook is.
Alle drie de onderzoeken die jij noemt hebben 1 vereiste om te werken in een stad.

Dat is dat deze in de stad zelf onderzocht zijn. Of het onderzocht is in de stad waar de troepen vandaan komen maakt niet uit, dat telt toch niet mee.
Dus om stad A met extra kracht te ondersteunen vanuit stad B heb je in stad B geen stormram nodig, en dat bespaart weer cultuurpunten voor andere onderzoeken of om je academie lager te houden.

Uitzondering hierop is wanneer je een stad belegert op het oude systeem. Dan gelden alle onderzoeken zoals onderzocht in de stad van waar uit de kolo is gelegd en niet de onderzoeken van de stad die wordt overgenomen.

Voor bestuurders als kapitein, commandant en hoge priesteres geldt overigens het zelfde als voor de onderzoeken.

Je kan je aca ook weer afbreken nadat je de nodige onderzoeken hebt gedaan he, tot ver onder de 30 als je dat fijn vindt, maar 30 is minimaal nodig voor stadsfeesten.

Zelf heb ik vaak een aca van +/- lvl 12 in VS/bir steden. Maar ik ben dan ook een beetje extreem wat betreft stadsindeling (stadsfeesten bwaaah saai!)

Ik zal verder dan ook maar niemand vervelen met mijn opbouw :D Daar ga je die 14.000 punten ook bij lange na niet mee halen.

Dat is inderdaad ook een kezue om je aantal troepen per stad (flink) te verhogen.
Maar persoonlijk vind ik stadsfeesten toch wel zo handig dat ik dit niet in al mn steden doe.
Ik hou zelf in mn verdedigende steden mn academie vaak wel hoog. Die kunnen namelijk langere tijd vol zitten met troepen en dus gs, en dan is dat een prima manier om dat uit te geven. Wanneer je moet ondersteunen stackt die hoeveelheid toch vanuit al je steden bij elkaar.

Voor aanvallende steden doe ik het inderdaad zeker ook, aangezien je die toch gewoon stuk kan knallen als ze vol zitten voor gp, en omdat daar de grootte van 1 klap per stuk wel relevant is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27468

Gast
Zal ik onthouden Jaspenia ;) bedankt om me zo vriendelijk af te breken zoals altijd.
Niet zo zeuren als je
l5s8EzR.png
informatie verspreid, dan moet je niet zeuren als iemand jou info debunked, speel je het spel uberhaupt wel eens?
 

DeletedUser27183

Gast
Als je je best/moeite had gedaan ergens op had ik dat ook zeker wél gewaardeerd, of het nou klopte of niet.
Maar dit is meer spam waar je mensen enkel mee verward, dat kan je beter achterwege laten...


Alle drie de onderzoeken die jij noemt hebben 1 vereiste om te werken in een stad.

Dat is dat deze in de stad zelf onderzocht zijn. Of het onderzocht is in de stad waar de troepen vandaan komen maakt niet uit, dat telt toch niet mee.
Dus om stad A met extra kracht te ondersteunen vanuit stad B heb je in stad B geen zeestorm nodig, en dat bespaart weer cultuurpunten voor andere onderzoeken of om je academie lager te houden.

Uitzondering hierop is wanneer je een stad belegert op het oude systeem. Dan gelden alle onderzoeken zoals onderzocht in de stad van waar uit de kolo is gelegd en niet de onderzoeken van de stad die wordt overgenomen.

Voor bestuurders als kapitein, commandant en hoge priesteres geldt overigens het zelfde als voor de onderzoeken.



Dat is inderdaad ook een kezue om je aantal troepen per stad (flink) te verhogen.
Maar persoonlijk vind ik stadsfeesten toch wel zo handig dat ik dit niet in al mn steden doe.
Ik hou zelf in mn verdedigende steden mn academie vaak wel hoog. Die kunnen namelijk langere tijd vol zitten met troepen en dus gs, en dan is dat een prima manier om dat uit te geven. Wanneer je moet ondersteunen stackt die hoeveelheid toch vanuit al je steden bij elkaar.

Voor aanvallende steden doe ik het inderdaad zeker ook, aangezien je die toch gewoon stuk kan knallen als ze vol zitten voor gp, en omdat daar de grootte van 1 klap per stuk wel relevant is
Dan moet jij dit nog maar eens heel goed gaan navragen bij inno-games want dit is wel degelijk waar wat ik hier zeg over de onderzoeken Falanx, stormram en goddelijke selectie.
Support heeft dit uit laten zoeken een jaar geleden omdat er ook vragen over waren en zij het antwoord ook niet met zekerheid wisten, de wiki zou hierop aan worden gepast wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is.

Ken eerst de feiten Jaspenia!! en neem eens wat aan van spelers die al tijden meelopen en ontken niet altijd alles als je niet weet hoe de vork in de steel zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Even een redelijk off-topic vraagje: Ik gebruikte altijd de stedencalculator op grepostats.nl, maar nu zie ik dat die in het jaartje pauze dat ik heb genomen niet meer bestaat. Iemand een andere gevonden die ik nu kan gebruiken?

Om dan toch maar on-topic te antwoorden:
Mijn biremensteden hebben meestal:
Haven 30
Kazerne 1
Senaat 10
Hout en steen 40
Zilver 30
Academie 30 (ik geef stadsfeesten in mijn defensieve steden, dus ook in birsteden)
Tempel 10
Grotje, boerderij en pakhuis max
Muur is afhankelijk van systeem
Marktplaats 10, tenzij ik met veel vs steden dichtbij lig, dan 20+
Qua onderzoeken waardeer ik vooral scheepsbouwer, wiskunde, stormram, cartografie, sterke wijn en gevechtservaring.

Mijn extreme steden zijn inderdaad ook de offensieve steden, vooral de vs steden. Had ooit een stadje met 316 (+30) vuurschepen en 1 tb voordat de instellingen van de heldenwereld over werden genomen
smiley_emoticons_viking.gif
 

DeletedUser

Gast
Dan moet jij dit nog maar eens heel goed gaan navragen bij inno-games want dit is wel degelijk waar wat ik hier zeg over de onderzoeken Falanx, stormram en goddelijke selectie.
Support heeft dit uit laten zoeken een jaar geleden omdat er ook vragen over waren en zij het antwoord ook niet met zekerheid wisten, de wiki zou hierop aan worden gepast wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is.

Ken eerst de feiten Jaspenia!! en neem eens wat aan van spelers die al tijden meelopen en ontken niet altijd alles als je niet weet hoe de vork in de steel zit


Even mond dicht, opstandnoobje. Het is gewoon een vaststaand feit dat bij het belegeringssysteem de onderzoeken van de stad die belegert actief zijn op de ondersteunende eenheden, dus je kan je pretentieuze gehansworst lekker voor je houden, gezien dat logischerwijs inhoudt dat in alle gevallen de onderzoeken van de ondersteunende speler toegekend worden.

P.S. Ik vind dat appspelers al veel te veel voordelen hebben!!!!!!
 

DeletedUser23442

Gast
Dan moet jij dit nog maar eens heel goed gaan navragen bij inno-games want dit is wel degelijk waar wat ik hier zeg over de onderzoeken Falanx, stormram en goddelijke selectie.
Support heeft dit uit laten zoeken een jaar geleden omdat er ook vragen over waren en zij het antwoord ook niet met zekerheid wisten, de wiki zou hierop aan worden gepast wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is.

Ken eerst de feiten Jaspenia!! en neem eens wat aan van spelers die al tijden meelopen en ontken niet altijd alles als je niet weet hoe de vork in de steel zit
Ik ben heel blij dat jij al die jarenlange ervaring hier altijd graag zo vrolijk en enthousiast met ons deelt.

Maar ik weet ook echt wel wat ik zeg voor ik iets beweer ;)
Speciaal voor jou heb ik het zelfs nog een keer gecheckt:

In dit voorbeeld heeft de verdedigende stad:
-Een toren
-Stormram onderzocht
-15% extra def van de Olympische Vlam Bonus uit het aankomende grepolympia event. (kan je in simulator nadoen mbv bv zuretha lvl 20 bij de deffen te stoppen, is ook 15% extra)
-Geen kapitein

-Verder heeft de verdedigende stad 20 biremen liggen uit een stad die geen stormram onderzocht heeft

De aanvallende stad:
-Heeft geen stormram onderzocht
-Geen kapitein
-Geen andere speciale bonussen
962e2f9a479d49feb88faac07616fb39.png
En toch werkt de stormram op de verdedigende birs :eek:
(check maar dmv simulator)



Voor alle duidelijkheid en tegen de verwarring dus de eindconclusie:

Alle drie de onderzoeken die jij noemt hebben 1 vereiste om te werken in een stad.

Dat is dat deze in de stad zelf onderzocht zijn. Of het onderzocht is in de stad waar de troepen vandaan komen maakt niet uit, dat telt toch niet mee.
Dus om stad A met extra kracht te ondersteunen vanuit stad B heb je in stad B geen stormram nodig, en dat bespaart weer cultuurpunten voor andere onderzoeken of om je academie lager te houden.

Uitzondering hierop is wanneer je een stad belegert op het oude systeem. Dan gelden alle onderzoeken zoals onderzocht in de stad van waar uit de kolo is gelegd en niet de onderzoeken van de stad die wordt overgenomen.

Voor bestuurders als kapitein, commandant en hoge priesteres geldt overigens het zelfde als voor de onderzoeken.



Zo zie je maar, je bent nooit (een) te oud(e speler) om nog wat nieuws bij te leren ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben heel blij dat jij al die jarenlange ervaring hier altijd graag zo vrolijk en enthousiast met ons deelt.

Maar ik weet ook echt wel wat ik zeg voor ik iets beweer ;)
Speciaal voor jou heb ik het zelfs nog een keer gecheckt:

In dit voorbeeld heeft de verdedigende stad:
-Een toren
-Stormram onderzocht
-15% extra def van de Olympische Vlam Bonus uit het aankomende grepolympia event. (kan je in simulator nadoen mbv bv zuretha lvl 20 bij de deffen te stoppen, is ook 15% extra)
-Geen kapitein

-Verder heeft de verdedigende stad 20 biremen liggen uit een stad die geen stormram onderzocht heeft

De aanvallende stad:
-Heeft geen stormram onderzocht
-Geen kapitein
-Geen andere speciale bonussen
962e2f9a479d49feb88faac07616fb39.png
En toch werkt de stormram op de verdedigende birs :eek:
(check maar dmv simulator)



Voor alle duidelijkheid en tegen de verwarring dus de eindconclusie:

Alle drie de onderzoeken die jij noemt hebben 1 vereiste om te werken in een stad.

Dat is dat deze in de stad zelf onderzocht zijn. Of het onderzocht is in de stad waar de troepen vandaan komen maakt niet uit, dat telt toch niet mee.
Dus om stad A met extra kracht te ondersteunen vanuit stad B heb je in stad B geen zeestorm nodig, en dat bespaart weer cultuurpunten voor andere onderzoeken of om je academie lager te houden.

Uitzondering hierop is wanneer je een stad belegert op het oude systeem. Dan gelden alle onderzoeken zoals onderzocht in de stad van waar uit de kolo is gelegd en niet de onderzoeken van de stad die wordt overgenomen.

Voor bestuurders als kapitein, commandant en hoge priesteres geldt overigens het zelfde als voor de onderzoeken.



Zo zie je maar, je bent nooit (een) te oud(e speler) om nog wat nieuws bij te leren ^^

Flauwekul wat je daar beweerd Jaspenia. Ondersteunende eenheden krijgen GEEN extra kracht als het in de stad van herkomst niet onderzocht is. Daarbij sinds wanneer kan je ZEESTORM onderzoeken?
Bij belegering krijgt een stad de eigenschappen van de kolostad maar indien niet onderzocht krijg je ze niet kado. Net zo min als kapitein/commandant etc...

Ken de feiten en kom dan met een reactie. Als je al niet weet wat voor onderzoeken GREPOLIS kent moet je dat eerst maar eens onder de knie zien te krijgen.
 

DeletedUser23442

Gast
Flauwekul wat je daar beweerd Jaspenia. Ondersteunende eenheden krijgen GEEN extra kracht als het in de stad van herkomst niet onderzocht is.
Heb je argumenten of bewijs?
Of een verklaring voor de toch spontaan werkende stormram in mijn testvoorbeeld bewijs? Of roep je maar wat?

Daarbij sinds wanneer kan je ZEESTORM onderzoeken?
Wow, ik verspreek me een keertje, rustig maar...

Bij belegering krijgt een stad de eigenschappen van de kolostad maar indien niet onderzocht krijg je ze niet kado. Net zo min als kapitein/commandant etc...
Dat zeg ik?

Onderzoeken en premium van kolostad tellen dan. Niemand praat over cadeautjes

Ken de feiten en kom dan met een reactie.
Ik lever zelfs bewijs bij wat ik beweer en jullie roepen zomaar wat x)
Mss zelf eerst ff factchecken voor je jezelf hier zo voor schut zet.
 
OTHeb je argumenten of bewijs?
Of een verklaring voor de toch spontaan werkende stormram in mijn testvoorbeeld bewijs? Of roep je maar wat?

Dat zijn biremen van de eigen stad. Niet vanuit een stad als OS gestuurd (even in het midden laten welk systeem). Wil je iets aantonen dan moet je een bir stad pakken zonder stormram en in een stad leggen met stormram, dan aanvallen.
Kan je ook via simu niet controleren want je kan geen OS invoeren met bijbehorende eigenschappen.

Wow, ik verspreek me een keertje, rustig maar...
Goh, doe je met regelmaat.


Onderzoeken en premium van kolostad tellen dan. Niemand praat over cadeautjes
Je krijgt geen kapitein op je biremen (als je deze niet gebruikt) op het moment dat je biremen ergens liggen waar de "stadhouder'/kolozender" dit wel heeft.

Ik lever zelfs bewijs bij wat ik beweer en jullie roepen zomaar wat x)
Mss zelf eerst ff factchecken voor je jezelf hier zo voor schut zet.

Wat lever je dan? Dat er biremen liggen. Niet waar ze wegkomen, of stad waar ze wegkomen het onderzoek gedaan heeft.

Weet je hoe dat "heet", half werk leveren.
 

Armand0

Manticore
Persoonlijk dacht ik ook altijd dat als stad A stormram onderzocht heeft, en je ondersteund deze met biremen vanuit stad B, waarin geen stormram onderzocht is, dat deze onderteunende biremen in stad A ook onder de stormram-bonus vallen.

Dat is niet te simuleren nee, maar het leek me logisch, makkelijkst voor het spel ook om te berekenen.

Ben daar altijd vanuit gegaan. Interessant wel als er stemmen zijn dat dit niet zo is. Misschien dat de support er nog eens naar kijken en dat duidelijk op de wiki kan zetten. Want het is wel een relevant puntje haha!
 

DeletedUser23442

Gast
Dat zijn biremen van de eigen stad. Niet vanuit een stad als OS gestuurd (even in het midden laten welk systeem).
Dat ruik je? Dat voel je aan je zesde zintuig?

Nee, zoals ik al aangaf in de tekst bij het plaatje was dat os uit een stad waar stormram nirt was onderzocht... het spijt me voor je

Wil je iets aantonen dan moet je een bir stad pakken zonder stormram en in een stad leggen met stormram, dan aanvallen.
Goh, dat is precies wat ik gedaan heb. Zoals je had kunnen lezen...

Kan je ook via simu niet controleren want je kan geen OS invoeren met bijbehorende eigenschappen.
Dat zeg ik ook niet
Maar aan een rapportje kun je niet direct zien of wat er gebeurt overeenkomt met wat er zou gebeuren met of zonder stormram.
Daarom dat vergelijken met de simulator nodig is om te kunnen zeggen wat er eigenlijk gebeurt

Je krijgt geen kapitein op je biremen (als je deze niet gebruikt) op het moment dat je biremen ergens liggen waar de "stadhouder'/kolozender" dit wel heeft.
Jawel zie rest van mn posts

Wat lever je dan? Dat er biremen liggen. Niet waar ze wegkomen, of stad waar ze wegkomen het onderzoek gedaan heeft.
Sorry. Het bewijs was inderdaad niet volledig gedekt dmv screenshots. Deels had ik gedaan dmv van tekst omdat ik er niet vanuit ging dat ik zulk dwars geschreeuw moest weerleggen en dat iedereen de rest can wat ik zei zou geloven. Zo als ik weer achter mn computer zit krijg je nog wel wat screenshots, mits je dan stopt met dit nutteloze geschreeuw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
En daar is mn/m'n een (gangbare Nederlandse) afkorting van.
Maar zo te horen zijn je tegenargumten op, ga dan niet zo kinderachtig door...

@Bullspirit Dancer
Bekijk bijlage 835

Daar wil ik het bij laten, of je het gelooft of niet boeit me vrij weinig en moet je vooral zelf weten.

Maar voor je me hier verder belachelijk probeert te maken of verwarring probeert te zaaien bij mensen die gewoon een simpele vraag stellen en niet zitten te wachten op een niet duidelijk eenduidig antwoord zou het fijn zijn om dat achterwege te laten tenzij je er echt heel zeker van bent dat ik iets zeg wat niet klopt...
 
Bovenaan