• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag beste stad voor Biremen/triremen

DeletedUser

Gast
Jij en DusDavid moeten echt eens stoppen met minimodden. Echt dodelijk irritant.
 

DeletedUser27183

Gast
Deze vraag is officieel beantwoord vindt ik. Er wordt alleen maar gediscussieerd van nee ik heb gelijk, terwijl er geen bewijzen wordt neergelegd. Jaspenia heeft bewezen dus dat klopt ook. meerderheid accepteert het ook. Dus het is nutteloos om nog er tegen aan te gaan.

Dus dit topic mag best gesloten worden vindt ik persoonlijk.
bang voor de waarheid zeker?
 
@Jaspenia correct dat de stad waar OS komt te liggen bepaald of onderzoeken werken.

Indien stadhouder premiumfuncties aan heeft staan gelden deze ook. Geen onderscheid in welk veroveringssysteem (kolo bij belegering is uitzondering).
Belang van de onderzoeken mag duidelijk zijn want geen enkele stad kan je van zeggen dat deze nooit aangevallen wordt dus onderzoeken niet nodig heeft.

Nog steeds staat het in WIKI dus onvolledig/foutief vermeld want het maakt wel degelijk uit voor onderzoeken waar je zelf in investeert of deze ook profijt geven.

http://prntscr.com/cyr9l3

http://prntscr.com/cyra2e

Dit geldt ook voor premium onderdelen, als voorbeeld kapitein

http://prntscr.com/cyrao3

In alle gevallen geldt dat zowel eigen onderzoeken als eigen premium niet gelden als de stad welke ondersteund wordt deze NIET heeft.

smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 

DeletedUser27183

Gast
dus jaspenia je hebt gedeeltelijk ongelijk. Het belang van de onderzoeken in alle steden van de alliantie heeft wel degelijk invloed op de werking van de ram, falanx en goddelijke selectie Ik heb deze net als bull ook uit geprobeerd, ook de priemiumfuncties van beide stadhouders (os vrager en os verlener) zijn van belang op de verliezen die je leid en ik kom tot dezelfde conclusie als bull en de printjes van Bull spreken voor zich dus ik zou zeggen probeer het uit in de simulator, wat wij ook hebben gedaan en dan zul je beamen dat wat wij hier vertellen echt geen onzin is en een excuus zou op zijn plaats zijn.

Dus de vermelding in het dio-tools opstandsrapport, wat ik hier plaatste, waarin de toren, de onderzoeken falanx en ram en de kapitein, commandant en hoge priesters staan is niet voor niets en hebben dus wel degelijk invloed op de verliezen die je leid als os verlener.

En voor support graag nogmaals het verzoek (dat al meer dan een jaar open staat) pas de wiki aan en vermeld dit bij de desbetreffende onderzoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27183

Gast
als het tegendeel bewezen wordt, ook door de simulator dan gaat het mijlenver over mijn hoofd heen?
Kom op man erken gewoon dat je fout zat.
 

DeletedUser25975

Gast
Het ding is dat Jaspenia niet fout zat, het klopt dat de eenheden de sterkte krijgen van de eigenschappen van de stad. Als de eigenaar van de stad premium aan heeft staan, dan krijgen alle eenheden die kracht, zelfs als je zelf geen premium aan hebt staan. Als de stad stormram/falanx heeft onderzocht, dan krijgen de eenheden die die stad ondersteunen ook die kracht, zelfs als je zelf geen stormram of falanx hebt onderzocht in de stad waaruit je OS verstuurd. Zoals hij zegt dus. Volgens mij bedoelen jullie dat de verliezen die elke persoon individueel leidt bij het leggen van OS afhankelijk is van premium-gebruik. En dat is ook zo, maar volgens mij gaat het daar hier toch helemaal niet over? Verbeter me als ik fout ben, maar zelfs als ik jullie verkeerd begrijp, dan snap ik nog altijd niet hoe de printjes van die wiki-pagina's bewijs zijn van jullie stelling... Jullie hebben helemaal niks aangetoond met in-game bewijzen en als je dan al iets hebt bewezen is het volgens mij een bewijs van iets dat hier niks mee te maken heeft
 

DeletedUser25975

Gast
Probeer "het" uit in de simulator. Wat moet ik uitproberen? Jas heeft al met de simulator aangetoond dat wat hij zegt klopt. Als ik uit een stad die geen stormram heeft onderzocht 20 biremen in een stad leg die stormram wel heeft onderzocht en dan valt iemand met 20 VS zonder (of met) stormram onderzocht die 20 biremen aan, dan krijgen mijn 20 biremen de extra kracht van de stormram. Hoe kan je nou niet inzien dat dit juist is?

En dan komen jullie met "bewijs", een paar printjes van op de wiki pagina die niet eens up to date is en volgens mij niet eens iets belangrijk zeggen.
 

DeletedUser25975

Gast
Sorry voor dubbelpost, maar hier nogmaals een leuk bewijs, van onze lieve jongens van de support themselves!

PierZijnMa.png
 

DeletedUser27183

Gast
je leest niet goed wat ik geschreven heb

De stormram, falanx en goddelijke selectie werken alleen als die in beide steden zijn onderzocht dus zowel bij de os vragen als de os verlener dus lees eerst voor je hier zomaar wat roept!!!!!
 

Armand0

Manticore
Maar kan je dat aantonen dan?

Dat is waar de hele discussie over gaat...

Want, naar mijn ervaring (en die van een paar anderen), is dat dus niet zo. En ik bedoel dat niet vervelend, maar probeer je punt dan eens te bewijzen zonder theoretische verhalen die niet na te trekken zijn.
 

DeletedUser25975

Gast
je leest niet goed wat ik geschreven heb

De stormram, falanx en goddelijke selectie werken alleen als die in beide steden zijn onderzocht dus zowel bij de os vragen als de os verlener dus lees eerst voor je hier zomaar wat roept!!!!!
Lees wat support schrijft aub en als je het dan nog niet snapt dan is er iets serieus mis...
 

DeletedUser23442

Gast
als het tegendeel bewezen wordt, ook door de simulator dan gaat het mijlenver over mijn hoofd heen?
Kom op man erken gewoon dat je fout zat.
De simulator kan niets bewijzen zoals je zelf eerder in dit topic opmerkte. Want die ziet geen onderscheid in waar de troepen vandaan komen.
Wat ook niet hoeft, want dat is dus niet relevant.

Wat wel kan, is waargebeurde rapportjes vergelijken met de simulator en zo erachter komen of stormram wel of niet heeft geteld. Als je dat bij mijn voordeel doet zie je van wel.

je leest niet goed wat ik geschreven heb

De stormram, falanx en goddelijke selectie werken alleen als die in beide steden zijn onderzocht dus zowel bij de os vragen als de os verlener dus lees eerst voor je hier zomaar wat roept!!!!!

Ohja en mijn testen en bewijzen waarvan de screenshots hier staan heb ik met paint gemaakt zeker?

Want daar had de aangevallen stad wel stormram, de ondersteunende stad niet én werkte stormram wel

En misschien, Pier, moet je eventjes gaan praten met Bull.
Want als ik haar laatste post lees lijkt die het inmiddels juist wel door te hebben en enkel screenshotjes van de wiki te halen om aan te tonen dat het daar niet duidelijk genoeg staat.
(of lees ik die post nou zo verkeerd?)

En trek jij in de post erna conclusies die niets met haar post te maken hebben

Maar mocht je toch echt nogsteeds niet overtuigd zijn, nodig ik je vriendelijk uit om het uit te testen en met bewijzen/screenshots te komen, zoals je beloofd had en ik nog altijd met smart op wacht
 

DeletedUser23653

Gast
Waarom niet topic sluiten?
Dit is een welles-nietesspelletje geworden (en vindt het ook nogal neerbuigend tov support, waar dit één van de weinige gevallen is waar dat niet echt nodig is)
 
Bovenaan