• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag beste stad voor Biremen/triremen

DeletedUser23653

Gast
Uh, ik bedoel maar, er is een meningsverschil, en dit is een korte samenvatting van wat hiervoor gezegd is;
Hoe moet aca worden ingericht? Hier worden nog wat antwoorden op gegeven.. Vervolgens; huh? Volgens mij werkt dit niet zo. Support je kent je feiten niet. Ik weet het beter en jij moet het spel beter kennen dan mij. Wat? Krijg ik nu nog een weerwoord ook? Support heeft geen respect voor spelers. Ik vind dat ik nog steeds gelijk heb. Blablabla, blabla en blablabla. Het gaat niet meer over beste onderzoeken voor bir/tristad in aca, of wel?
 

DeletedUser

Gast
Uh, ik bedoel maar, er is een meningsverschil, en dit is een korte samenvatting van wat hiervoor gezegd is;
Hoe moet aca worden ingericht? Hier worden nog wat antwoorden op gegeven.. Vervolgens; huh? Volgens mij werkt dit niet zo. Support je kent je feiten niet. Ik weet het beter en jij moet het spel beter kennen dan mij. Wat? Krijg ik nu nog een weerwoord ook? Support heeft geen respect voor spelers. Ik vind dat ik nog steeds gelijk heb. Blablabla, blabla en blablabla. Het gaat niet meer over beste onderzoeken voor bir/tristad in aca, of wel?

Helemaal gelijk, dit heb ik ook al gezegd. Dit topic kan sluiten. Het is meer een spamtopic geworden dan een vraag beantwoorden. Er is al bewezen er is al een antwoord. Dus er hoef zeker geen discussie en geruzie nodig hier.
 

DeletedUser27183

Gast
30025bfb6b.png


d47b235f71.png


Dus met andere woorden om op deze topic terug te komen
Jaspenia zegt "kan" je onderzoeken
Ik zeg het moet een verplicht nummer zijn in elke stad. (opstand systeem)

Conclusie Jaspenia heeft in grote lijnen gelijk en ik heb ook gedeeltelijk gelijk.

Dus bij dezen mijn excuus naar Jaspenia.

Ik zou het dus alsnog op prijs stellen dat de wiki op dit punt aangepast word en de werking duidelijker wordt omschreven.
 

Armand0

Manticore
Welk systeem ook, deze onderzoeken zijn preventief altijd handig. Opstand misschien ietsjes meer dan belegering, maar vind het verschil in deze niet enorm.

Maar als jij steden hebt waarvan je weet dat niemand ze gaat aanvallen, bijvoorbeeld omdat ze redelijk onbereikbaar of oninteressant zijn voor anderen, kan je er altijd voor kiezen om ze niet te onderzoeken. Als je weet dat je een bepaalde stad (zeg een biremenstad/landdefstad) niet hoeft te verdedigen, dan kan je ervoor kiezen om geen stormram/falanx te onderzoeken, de aca lager te zetten en meer troepen te rekruteren.

Het is gewoon een tactische keuze. Wil je op safe spelen dan kan je inderdaad zeggen dat je die dingen overal moet onderzoeken. Je kan daarvoor het woord verplicht gebruiken natuurlijk, dat is een mening.

Persoonlijk kies ik vaak om alleen onderzoeken te doen waar ik ook daadwerkelijk profijt van heb. En als ik dan in een extreem geval 10% minder slagkracht heb, jammer dan, heb ik toch zoveel tijd van extra inwoners kunnen genieten. Blijkt het dan alsnog nodig te zijn kan ik het altijd nog even aanklikken. Maar net wat je zelf fijn vindt :)

Maar de wiki mag inderdaad wel wat duidelijker op dit soort vlakken.
 

DeletedUser27183

Gast
Maar als jij steden hebt waarvan je weet dat niemand ze gaat aanvallen, bijvoorbeeld omdat ze redelijk onbereikbaar of oninteressant zijn voor anderen, kan je er altijd voor kiezen om ze niet te onderzoeken. Als je weet dat je een bepaalde stad (zeg een biremenstad/landdefstad) niet hoeft te verdedigen, dan kan je ervoor kiezen om geen stormram/falanx te onderzoeken, de aca lager te zetten en meer troepen te rekruteren.

Alle steden kunnen in opstand worden gezet ook steden waarvan je denkt dat ze in verwegistan liggen, dus gewoon onderzoeken doen.
 

DeletedUser25975

Gast
Jaspenia heeft gelijk en Pier had ongelijk. Mooi, dan zijn we er uit
 

DeletedUser27183

Gast
lol ik vraag mij af of je leesblind bent, want lezen doe je zeker niet meneer excuses
 

DeletedUser25975

Gast
Jij hebt toch ongelijk? Je zegt dat je stormram moet onderzoeken om de kracht te krijgen als je een andere stad met stormram onderzocht, ondersteund. Dit is niet zo, dus heb je ongelijk. Zit mooi in elkaar he
 

DeletedUser25975

Gast
je leest niet goed wat ik geschreven heb

De stormram, falanx en goddelijke selectie werken alleen als die in beide steden zijn onderzocht dus zowel bij de os vragen als de os verlener dus lees eerst voor je hier zomaar wat roept!!!!!
Hmm... Lijkt me nou toch wel dat dit net dat zegt...
 
Bovenaan