• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Beste tactiek voor beginnelingen

DeletedUser

Gast
Hallo medespelers,

Er zullen ongetwijfeld wel andere topics hierover zijn, maar ik heb gezocht en deze nog niet gevonden.
Ik ben net begonnen in grepolis en vroeg me eigenlijk af wat de beste tactiek is om je stad in het begin zo optiimaal mogelijk op te bouwen.
Welke gebouwen moeten eerst gebouwd worden, hoe kan je bouwtijden versnellen, of meer bouwopdrachten geven, ect.
Ook vraag ik me af of je simultane opdrachten kan geven, zodat je je stad sneller kan opbouwen (het is ervelend om een kwartier te wachten op een nieuw gebouw, zeker in het begin. Dit is uiteraard nit bevoorderlijk voor je spelplezier)
enige suggesties?
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Hallo medespelers,

Er zullen ongetwijfeld wel andere topics hierover zijn, maar ik heb gezocht en deze nog niet gevonden.
Ik ben net begonnen in grepolis en vroeg me eigenlijk af wat de beste tactiek is om je stad in het begin zo optiimaal mogelijk op te bouwen.
Welke gebouwen moeten eerst gebouwd worden, hoe kan je bouwtijden versnellen, of meer bouwopdrachten geven, ect.
Ook vraag ik me af of je simultane opdrachten kan geven, zodat je je stad sneller kan opbouwen (het is ervelend om een kwartier te wachten op een nieuw gebouw, zeker in het begin. Dit is uiteraard nit bevoorderlijk voor je spelplezier)
enige suggesties?

je hebt goud nodig om te halvere en een langere wachtrij te krijgen, ik zal eerst de de grondstofproductie's omhoog doen en plunderen om het laagst van alle soorten als je dan vaak int verdien je meer dan in eeen keer veel.
maak troepen aan en verover meer boerendorpen. probeer dan naar de acedemie te komen. dan kan je nieuwe dingen onderzoeken. probeer overige grondstoffen te dumpen in boerendorpen. en in legers om nieuwe boerendorpen te veroveren. als je kan farm dan andere in je buurt voor meer gs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Het is mooi om goud nodig te hebben, maar ik speel dit spel het liefst gratis. ik heb dus geen zin om goud te kopen. Is er een manier om goud te verdienen in het spl?
en zo ja, wat is de snelste manier hiervoor?
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Het is mooi om goud nodig te hebben, maar ik speel dit spel het liefst gratis. ik heb dus geen zin om goud te kopen. Is er een manier om goud te verdienen in het spl?
en zo ja, wat is de snelste manier hiervoor?

Je kan ook een enquête invullen voor goud. Sponserpay ofzo noemt dat. En anders moet je iemand uitnodigen. Als die dan 1000 punten behaald dan krijg je daar goud voor.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Dat bestaat helaas niet meer. Als je je vrienden uitnodigt kun je ook goud krijgen.
 

DeletedUser8927

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Wat bestaat niet meer lode? Sponsorpay wel toch?
 

DeletedUser10488

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

sponsorpay zoiezo en spelers uitnodigen ook dus ik snap het ook niet :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Wat bestaat niet meer lode? Sponsorpay wel toch?

Ik heb een enquete ingevuld, maar na een halve dag nog niets gezien, terwijl er bij stond met 30 minuten goud te ontvangen...heeft iemand een idee wat er evt mis is gegaan?
Ik heb de hele enquete ingevuld trouwens en ook 1 bevestigings email ontvangen,maar die vermeldde niets over het goud.
 

DeletedUser15329

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Het is mooi om goud nodig te hebben, maar ik speel dit spel het liefst gratis. ik heb dus geen zin om goud te kopen. Is er een manier om goud te verdienen in het spl?
en zo ja, wat is de snelste manier hiervoor?

dat is werven van een speler heb ik gedaan en loop nu met 200 goud op zak
 

DeletedUser14965

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Ik heb een enquete ingevuld, maar na een halve dag nog niets gezien, terwijl er bij stond met 30 minuten goud te ontvangen...heeft iemand een idee wat er evt mis is gegaan?
Ik heb de hele enquete ingevuld trouwens en ook 1 bevestigings email ontvangen,maar die vermeldde niets over het goud.

Doet het bij mij ook nooit. Erg jammer :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

dat is werven van een speler heb ik gedaan en loop nu met 200 goud op zak
Best wel veel inderdaad, een paar vrienden uit mijn klas verdienen hun goud met "Verdien je goudmunten" :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Best wel veel inderdaad, een paar vrienden uit mijn klas verdienen hun goud met "Verdien je goudmunten" :)

ik doe dat ook :) gewoon wat enquites en je hebt snel 300 goud... veel beter als echt geld geven
 

DeletedUser5376

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Als je iemand uitnodigt moet je soms dagen wachten voor maar 200 goud.Ik heb via sponsorpay in 1 dag 300 goud verdiend maarja ik ben gen beginner mee met mn bijna 2 jaar ervaring xD
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Hoi YVRUS,

Ik zag dat jij het was en je zit op mijn eiland ;) Dus ik dacht laat ik je nog een paar tips sturen.

Als je met een dorp begint kan je het beste zo snel als mogelijk is je magazijn uitbreiden, probeer die minimaal 20 uur capaciteit te geven van je grondstoffen fabricage.
Zo ben je altijd gedekt als je toevallig een keertje een dag niet online kan komen, en je dus GS (grondstoffen) misloopt door dat je magazijn niets meer kan accepteren.

Kijk dan eens wat er meer en minder word geproduceerd op je eiland. Bij minder zilver bijvoorbeeld, je zilvermijn altijd 2 levels hoger houden dan de rest.
Daarnaast is steen het belangrijkste voor het bouwen.

Probeer zodra het mogelijk is om je academie te upgraden.
Neem daar alleen nog boogschutters, hoplieten, ruiters en ook het handels ding. Zodat je kunt kiezen uit meerdere tijden om te plunderen en op te eisen binnen de boerderijen.

Als je boerderijen hebt veroverd, probeer deze dan op een logische wijze te plunderen.
Plunderen kost geen % in de stemming, maar zodra die boven de 60% is gekomen zou ik opeisen doen. Maximaal 24% naar beneden met de stemming is geen probleem. Ik doe altijd op het einde van een speeldag het maximale opeisen...met het onderzoek van de academie kan je dan ook kiezen voor de optie 480 minuten...

Als laag geleveld speler kun je met gemak 5 boerderijen veroveren. Doe dit dan ook. Bij allemaal staat wat er aan troepen aanwezig is op dat moment. Zorg er voor dat je meer troepen stuurt dan word gevraagd. Zo zijn je eigen verliezen stukken minder. Zet eerst de troepen neer en klik dan op simulatie, dan zie je of je wint of verliest.

Groetjes,
Eiland genoot
Owningsluuk ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

hmzz Luuk, ik ben een laag level, en wil meer boerderijen veroveren maar die worden verdedigd met 60 slingeraars en heb maar 7 zwaardvechters. Ik heb minimaal 40 eenheden nodig om nog een boerderij te veroveren. Ben mijn kazerne aan het upgraden zodat ik naar academie kan en zo meer troepen kan trainen, maar zo snel gaat dat niet helaas. Mijn hout gaat ook heel snel, hoe kan ik dat op peil houden?
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Je kan natuurlijk geen leger bouwen als je geen grondstoffen hebt!
Probeer zo snel mogelijk je mijnen up te graden, en de daarbij horende pakhuis om je grondstoffen niet te verliezen bij full...
Upgrade je kazerne en neem slingeraars goedkoop en goed in aanval, GEEN zwaardvechters want die zijn voor de verdediging!
Daarna ben je op weg en kan je dorp 3 innemen.
Succes!
Probeer zo veel mogelijk te eisen op 5 minuten regel dat gaat zeer snel
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

dorp 4...heb er 3 ;)

Begin het qua gs al wel door te krijgen, maar ben ongeduldig en het duurt wel ff voordat ik de academie kan bouwen. Zit elke keer tussen richting academie en richting marktplaats te twijfelen. Wil ik gewoon een aardige speler zijn om te handelen, of gewoon troepen trainen om hard te veroveren? Ach komt wel goed, eerst maar bouwen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

Slingeraars zijn slechte verdedigers, Val dan dus ook met slingeraars aan. Die kan je meteen onderzoeken in de Academie ;) Met 6 slingeraars versla je al 60 verdedegende slingeraars
 

DeletedUser

Gast
AW: Beste tactiek voor beginnelingen

thnx ben onderweg naar de academie. Duurt me alleen nog een paar uur...wat zou je in de tijd kunnen doen als je aan het bouwen bent, behalve gs opeisen of plunderen?
 
Bovenaan