• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

boerendorpen

DeletedUser26376

Gast
wanneer komen de boerendorpen vrij in een totaal leegstaand gebied waar aleen ik met wat maten lig ?
en dat ik dus dan ook kan stichten op zo een boerendorp eiland want nu kan dat nog niet
(letterlijk de hoek van de wereld)
 

DeletedUser13371

Gast
Nieuwe eilanden openen om de kern heen afhankelijk van nieuwe spelers die starten. Met een gebrek aan spelers zullen de meeste oceanen gewoon leeg en dood blijven.

Je kan het wel forceren door die locatie spawn punt voor je alliantie te maken en nieuwe spelers uit te nodigen is het me wel eens gelukt een eiland te openen ver buiten de kern.
wanneer komen de boerendorpen vrij in een totaal leegstaand gebied waar aleen ik met wat maten lig ?
en dat ik dus dan ook kan stichten op zo een boerendorp eiland want nu kan dat nog niet
(letterlijk de hoek van de wereld)
 

DeletedUser26376

Gast
wat versta je onder volspammen ?

we zitten er nu met 10 leden en we hebben bij elkaar nu zon 63 steden rond een punt
maar naar wat zou je moeten streven ?
 

DeletedUser13371

Gast
wat versta je onder volspammen ?

we zitten er nu met 10 leden en we hebben bij elkaar nu zon 63 steden rond een punt
maar naar wat zou je moeten streven ?

je kan bij alliantie instellingen een uitnodiging voor nieuwe registraties genereren normaal starten nieuwe spelers dan in de buurt van jouw alliantie. Ik had dat destijds bij zo'n cluster ver weg gedaan en toen spelers gevraagd of ze even voor ons wouden starten en met geluk dus op een boereneilandje zodat wij die daarna konden overnemen en zo konden wij toen een boereneiland op ver buiten de kern.

je zou het kunnen proberen :)
 

DeletedUser12309

Gast
Boerendorpen farmen
Je bent niet alleen op je eiland. Naast eventuele menselijke buren zijn er ook boerendorpen in de buurt. Een slimme omgang met hen kan je veel grondstoffen opleveren, die je zeker in het begin goed gebruiken kan. De grondstoffen van de omliggende boerendorpen benutten noemt men farmen. Er zijn normaal gesproken 8 boerendorpen op één eiland.

Het farmen van boerendorpen werkt op de volgende manier: Klik op het eilandoverzicht op een boerendorp in de buurt en kies het icoontje of het tabje "Grondstoffen opeisen" of "Grondstoffen plunderen". Met grondstoffen opeisen krijg je grondstoffen, maar met plunderen krijg je dubbel zoveel grondstoffen. Maar bij plunderingen daalt de stemming en kunnen de boerendorpen in opstand komen, zodat je het dorp weer moet veroveren.

Als je sneller, en meer grondstoffen wilt, kan je de andere boerendorpen veroveren met troepen, of de boerendorpen uitbreiden met grondstoffen. Meer hierover kan je vinden op de pagina farmen.



---

Staat in de wiki. Klopt echter niet. Op het ene eiland heb ik maar 6 boerendorpen, op het andere maar 5.
'kan je vinden op de pagina farmen'... zal moeilijk gaan, als je op het doorkliksysteem (onder het woord farmen) klikt, kom je op een lege pagina.

Wereld Myonia

Het vreemde is... ik heb 3 steden.

Op eiland 1 en 2 gaan de boerendorp 5 min, 20 min, 1u30 min en 4 u
Op het derde eiland zit ik dus met boerendorpen van 10 min, 40 min, 3u en 8u...

Waarom dat verschil?
 

DeletedUser13371

Gast
Boerendorpen farmen
Je bent niet alleen op je eiland. Naast eventuele menselijke buren zijn er ook boerendorpen in de buurt. Een slimme omgang met hen kan je veel grondstoffen opleveren, die je zeker in het begin goed gebruiken kan. De grondstoffen van de omliggende boerendorpen benutten noemt men farmen. Er zijn normaal gesproken 8 boerendorpen op één eiland.

Het farmen van boerendorpen werkt op de volgende manier: Klik op het eilandoverzicht op een boerendorp in de buurt en kies het icoontje of het tabje "Grondstoffen opeisen" of "Grondstoffen plunderen". Met grondstoffen opeisen krijg je grondstoffen, maar met plunderen krijg je dubbel zoveel grondstoffen. Maar bij plunderingen daalt de stemming en kunnen de boerendorpen in opstand komen, zodat je het dorp weer moet veroveren.

Als je sneller, en meer grondstoffen wilt, kan je de andere boerendorpen veroveren met troepen, of de boerendorpen uitbreiden met grondstoffen. Meer hierover kan je vinden op de pagina farmen.



---

Staat in de wiki. Klopt echter niet. Op het ene eiland heb ik maar 6 boerendorpen, op het andere maar 5.
'kan je vinden op de pagina farmen'... zal moeilijk gaan, als je op het doorkliksysteem (onder het woord farmen) klikt, kom je op een lege pagina.

Het vreemde is... ik heb 3 steden.

Op eiland 1 en 2 gaan de boerendorp 5 min, 20 min, 1u30 min en 4 u
Op het derde eiland zit ik dus met boerendorpen van 10 min, 40 min, 3u en 8u...

Waarom dat verschil?

even uitloggen en weer inloggen of refreshen zodat hij de nieuwe stad en boerendorpjes pakt helpt soms..

die uitleg is van een oud boerensysteem?

met academieonderzoek kan je die tijden veranderen van 5 naar 10 min.
 

DeletedUser12309

Gast
ivm dat academieonderzoek, zal ik eens nakijken. Dank voor uw antwoord.
 

DeletedUser13371

Gast
ivm dat academieonderzoek, zal ik eens nakijken. Dank voor uw antwoord.
loyaliteit bewoners is dat, een molentje dan krijg je meer grondstof maar duurt de afkoeltijd langer maar vooral die 8 uur vind ik fijn als ik ga slapen of werken dan kan ik toch even niet farmen..
 
Bovenaan