• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Bonus grondstoffen

DeletedUser28952

Gast
Hallo iedereen,

Ik heb zonet een bonus gekregen van 250% extra hout op de basisproductie. Ik heb dan maar besloten om eens even na te rekenen of de bonus wel juist werd toegepast, maar na de toevoeging van de 250%, kom ik op een andere waarde uit dan mijn productie per uur is.

Hierdoor kwam dus de vraag bij mij op: "Hoe worden de verschillende bonussen van grondstoffen toegepast?".
Hierbij gaat het dus om de bonussen die je kan krijgen van eilandopdrachten, de handelaar adviseur, de tevredenheid spreuk van Hera. Heeft iemand een idee hoe de bonussen juist inwerken op de productie?

Alvast bedankt CN
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
Elke bonus die je krijgt wordt berekent op de basisproductie. Stel je grondstofproductie is 100 per uur. En je hebt een bonus van 250%. Dan wordt dit als volgt berekent: 250% van 100 = 250.
De bonus is dus 250 per uur, in totaal wordt dit 350 per uur.

Voor elke volgende bonus die je inzet wordt weer berekent op de basisproductie. Niet de productie die je krijgt met al een actieve bonus.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan