• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bosmeester

DeletedUser5716

Gast
Bosmeester - GAME TEAM
Hoi allemaal,

Mijn naam is Bosmeester en ik ben sinds 20 september 2011 onderdeel van het game team van Grepolis.nl. Graag stel ik me aan jullie voor.

Naam:
Bosmeester

Leeftijd:
38 jaar

Mijn beroep / opleiding:
Mijn dagelijks leven bestaat uit een combi baan als Systeembeheerder / Financieel medewerker binnen een grote bouwonderneming.

Mijn hobby's/interesses:
Hobby's heb ik momenteel niet veel meer. Heb jaren lang op redelijk hoog niveau het voetbalveld bestreden. Zo nu en dan nog een balletje trappen is dan ook wel leuk om te doen als bezigheid. De interesses gaan vooral uit naar het lekker bezig zijn met het gezin. Spelletje hier en daar met mijn dochtertje en lekker van het leven proberen te genieten. Verder mag ik graag koken van de vriendin en sta ik graag in de keuken om weer een gerechtje te maken.

Mijn lievelingsmuziek:
Mijn muziekinteresses zijn zeer gevarieerd en uiteenlopend. Waar een nummer uit de jaren 80-90 hard door het huis schalt wordt het andere moment een Nederlandstalig nummer gedraaid. Zelf mag ik nog altijd wel graag luisteren naar nummers van U2, Coldplay maar ook nummers van Enigma en Era hebben nog altijd een plaats binnen de muzieklijst.

Mijn lievelingsfilmen/-series:
Series zijn niet aan mij besteedt. Heb het geduld niet om wekelijks voor de buis te kruipen om een serie te blijven volgen. Qua films zijn er wel een aantal die ik nog wel eens van het stof ontdoe. Zo kijk ik graag Band of Brothers, The Shawshank Redemption, The Green Mile, Gladiator. Ook een film als Intouchables of Forrest Gump staan bovenaan in mijn favorieten lijst.

Ik hou niet van...
Mensen die alleen maar aan zichzelf denken ten faveure van andere. Ga niet met de eer strijken als je het niet verdient hebt of omdat jij het niet bewerkstelligd hebt. Ben eerlijk, je verdient meer respect door open te zijn.

Waar ik voor sta als teamlid:
Heb jij net als vele ander ook een hekel aan speler die door middel van het niet volgen van de regels het spelplezier van andere proberen te vergallen? Als speler van Grepolis (en ander spelen) was dit voor mij altijd een doorn in het oog. Je begint vol overtuiging aan een spel, een spel waar je net dat stapje meer probeert te doen dan een willekeurig ander spel. Je bent lichtelijk verslaafd geworden en steekt veel energie in het spel tot....Juist tot het moment dat je erachter komt dat je directe tegenstander door middel van regelovertredingen je het gameleven zuur maakt. Als speler van het spel werd mij de kans geboden om spelers met inhoudelijke vragen omtrent het spel te helpen, maar ook deze schendingen van de regels aan te kunnen pakken. Op deze manier hoop ik het spel voor de ECHTE GAMER zo leuk mogelijk te houden en spelers verder te helpen binnen het spel.

Transparantie, open en wederzijds begrip zijn belangrijke factoren het beantwoorden van de supportaanvragen. Je probeert in alle situaties een supportaanvraag zo goed mogelijk af te handelen.

Heb je nog vragen, opmerkingen of wil je graag een (informeel) gesprekje met me aangaan? Dat kan! Plaats een reactie in dit topic en ik zal zo snel mogelijk reageren.

Groet,
Bosmeester

Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Waar ik voor sta als teamlid:
Heb jij net als vele ander ook een hekel aan speler die door middel van het niet volgen van de regels het spelplezier van andere proberen te vergallen? Als speler van Grepolis (en ander spelen) was dit voor mij altijd een doorn in het oog. Je begint vol overtuiging aan een spel, een spel waar je net dat stapje meer probeert te doen dan een willekeurig ander spel. Je bent lichtelijk verslaafd geworden en steekt veel energie in het spel tot....Juist tot het moment dat je erachter komt dat je directe tegenstander door middel van regelovertredingen je het gameleven zuur maakt. Als speler van het spel werd mij de kans geboden om spelers met inhoudelijke vragen omtrent het spel te helpen, maar ook deze schendingen van de regels aan te kunnen pakken. Op deze manier hoop ik het spel voor de ECHTE GAMER zo leuk mogelijk te houden en spelers verder te helpen binnen het spel.

Hulde!

Uit ervaring weet ik dat regelovertreding helaas op grote schaal gebeurt en dat het een continu gevecht zal zijn tussen de ontwikkelaars en Supportdienst.

§6) Scripts en bots

Het spel mag alleen met gewone browsers gespeeld worden. Bots, browseraanpassingen of andere programma's die het spel automatiseren, automatisch inloggen of automatische spelacties uitvoeren zijn verboden. Scripts die premiumvoordelen bieden zijn niet toegestaan.

Ze zijn niet toegestaan, maar wat is de straf? Uit ervaring weet ik dat spelers die eenmalig betrapt worden niet per direct verbannen worden. Terwijl ze toch aan spelbederf doen. Want de botjes draaien gewoon continu door terwijl mensen aan het werk zijn. Terwijl mensen die het eerlijk spelen, tijdens het werk dus een achterstand opbouwen.

Als ik voor mijzelf moet spreken? Zelf nooit een bot gebruikt al was de verleiding wel groot, maar wel ermee te maken gehad in vriendschappelijk verband.

Onlangs zelf een speler betrapt op het botgebruik op een server binnen eigen gelederen.

Super vervelend, omdat je dan moet kiezen tussen vriendschap en eerlijkheid. Uiteindelijk denk ik dat we er uit gaan komen, en een oplossing vinden binnen de spelregels.

Aangezien dit maandenlang heeft kunnen duren zonder correctie vanuit Innogames, ben ik toch een beetje nieuwsgierig naar bepaalde tools en de pakkans. Zeker aangezien hij al eens eerder een waarschuwing heeft gehad.

Niet om support af te vallen, maar gewoon om een kritische noot te plaatsen dat de huidige systemen verre van waterdicht zijn.

Waarmee Innogames wellicht betere systemen kan ontwikkelen in de toekomst. En er ook duidelijkheid komt omtrent de mogelijke gevolgen indien mensen bewust de spelregels overtreden.

Araluen

Manticore
Hoe uitgebreid een vraag ook mag zijn, heb je soms niet het idee dat sommige spelers de moderators niet echt serieus nemen? En hoe ga je daarmee om?

DeletedUser23053

Gast
Mijn hobby's/interesses:
Hobby's heb ik momenteel niet veel meer. Heb jaren lang op redelijk hoog niveau het voetbalveld bestreden. Zo nu en dan nog een balletje trappen is dan ook wel leuk om te doen als bezigheid. De interesses gaan vooral uit naar het lekker bezig zijn met het gezin. Spelletje hier en daar met mijn dochtertje en lekker van het leven proberen te genieten.

Dit wekt toch wel enige interesse bij mij :p
Hoe hoog is dat redelijk hoge niveau?

DeletedUser22536

Gast
Ik heb kort bij deze speler in de ally gezeten en sowieso een erg fijne eerlijke speler.
Ik heb compleet vertrouwen in hem als moderator.

DeletedUser5716

Gast
Hulde!
Uit ervaring weet ik dat regelovertreding helaas op grote schaal gebeurt en dat het een continu gevecht zal zijn tussen de ontwikkelaars en Supportdienst.

Klopt Gollum Returns, ondanks dat gevecht blijven wij (ik) dagelijks met goede moed strijden tegen eventuele overtreders.

Ze zijn niet toegestaan, maar wat is de straf? Uit ervaring weet ik dat spelers die eenmalig betrapt worden niet per direct verbannen worden. Terwijl ze toch aan spelbederf doen. Want de botjes draaien gewoon continu door terwijl mensen aan het werk zijn. Terwijl mensen die het eerlijk spelen, tijdens het werk dus een achterstand opbouwen.

Er zijn spelers die het uit pure nieuwsgierigheid doen of mee willen lopen met de rest. Voorop staat dat Innogames en de supportdienst er veel aan gelegen is om deze spelers te pakken. Net als in de gewone wereld bestaat er dus de 2e kans. Een 3e kans echter zal snel uitgesloten zijn.

Aangezien dit maandenlang heeft kunnen duren zonder correctie vanuit Innogames, ben ik toch een beetje nieuwsgierig naar bepaalde tools en de pakkans. Zeker aangezien hij al eens eerder een waarschuwing heeft gehad.

Niet om support af te vallen, maar gewoon om een kritische noot te plaatsen dat de huidige systemen verre van waterdicht zijn.

Waarmee Innogames wellicht betere systemen kan ontwikkelen in de toekomst. En er ook duidelijkheid komt omtrent de mogelijke gevolgen indien mensen bewust de spelregels overtreden.

Het heeft even geduurd alvorens er bots merkbaar in het spel waren, ten tijden van Alpha heb ik daar persoonlijk niet veel van gemerkt. Zelf heb ik wel het vertrouwen dat Innogames haar uiterste best doet tegen dit vermeend bot gebruik. Ondanks je kritische noot stel ik je dan een wedervraag: Heb jij ooit wel eens een systeem gezien dat waterdicht is, absoluut niet gehackt kan worden, niet door cheats of tools misbruikt kan worden?

DeletedUser5716

Gast
Hoe uitgebreid een vraag ook mag zijn, heb je soms niet het idee dat sommige spelers de moderators niet echt serieus nemen? En hoe ga je daarmee om?

Uiteraard heb je dat gevoel wel eens, ondanks dat gevoel ga je toch serieus te werk om ook die spelers zo goed mogelijk van repliek te voorzien. Spelers die een overtreding niet serieus nemen, zullen vaak nogmaals in de fout gaan. In die gevallen zal dan ook zwaarder gestraft worden. Uiteindelijk is dan toch de speler zelf de dupe van het niet serieus nemen van de support.

DeletedUser23053

Gast
Oja, nog vergeten te vragen.
Iemand in mijn alliantie op Juktas (geen idee wie deze wereld modereert) werd verdacht van het gebruiken van een farmbot, echter was hij gewoon zoveel online, dat hij elke 5 minuten even de grondstoffen plunderde.
Hoe weten jullie als gamemoderatoren nu wanneer iemand bots gebruikt en wanneer iemand gewoon erg actief is?

DeletedUser5716

Gast
Oja, nog vergeten te vragen.
Iemand in mijn alliantie op Juktas (geen idee wie deze wereld modereert) werd verdacht van het gebruiken van een farmbot, echter was hij gewoon zoveel online, dat hij elke 5 minuten even de grondstoffen plunderde.
Hoe weten jullie als gamemoderatoren nu wanneer iemand bots gebruikt en wanneer iemand gewoon erg actief is?

Over de werkwijze kan ik je helaas niets vertellen. Dat zouden spelers die dit gebruiken of willen gebruiken kunnen bevoordelen.

FC Eindhoven?
Was nog inde jeugd periode, inmiddels alweer erg lang geleden :)

Klein Kindje

Gast
Ben je wel eens naar concert van Coldplay geweest?
Het is een aanrader.

DeletedUser5716

Gast
Ben je wel eens naar concert van Coldplay geweest?
Het is een aanrader.

Nee, helaas niet ben wel héééél lang geleden naar Mysteryland en Dynamo open air geweest. Die festivals waren toen nog op het toenmalig militair vliegveld in Eindhoven. Recentelijk ben ik alleen naar Guus Meeuwis en Castle of Love geweest. Qua kleine festivals alleen het lokale Cult en Tumult (Veldhoven) waarbij een aantal bekende artiesten optraden.

DeletedUser5716

Gast
Welke wereld vond/vind jij de leukste ?
Heb heel lang op Alpha gespeeld, de wereld die ook het langst heeft bestaan op Grepolis. Verder vond ik Epsilon een geweldige wereld, mijn account bestond toen uit een kleine 240 steden.

Gaaf bij Dynamo geweest in welk jaar als ik vragen mag?
Dynamo was nog in de begin jaren een van de eerste op de vliegbasis Eindhoven, 1994 en 1995. De files toen waren behoorlijk lang, waarbij mensen langs de kant in de file aan het BBQ. Er waren toen ongeveer +110.000 bezoekers.

DeletedUser23053

Gast
Heb heel lang op Alpha gespeeld, de wereld die ook het langst heeft bestaan op Grepolis. Verder vond ik Epsilon een geweldige wereld, mijn account bestond toen uit een kleine 240 steden.

Betekent dit, dat wanneer er weer een wereld wordt geopend met de instellingen van Alpha of Epsilon, dat jij wederom meedoet? :)

DeletedUser5716

Gast
Betekent dit, dat wanneer er weer een wereld wordt geopend met de instellingen van Alpha of Epsilon, dat jij wederom meedoet? :)

De verleiding is wel groot als er een wereld geopend wordt met vergelijkbare instellingen van Epsilon. Zal een plaatsje in mijn team vrijhouden Wouterjs 8-)

DeletedUser23053

Gast
De verleiding is wel groot als er een wereld geopend wordt met vergelijkbare instellingen van Epsilon. Zal een plaatsje in mijn team vrijhouden Wouterjs 8-)

Mooizo :)
Misschien kun je een goed woordje doen bij de daarvoor verantwoordelijke man :)

Bovenaan