• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Botten

DeletedUser199

Gast
Zo, tijd om eens een nieuw topic te open. Zoals de meeste topspelers wel weten, zijn er, zeker in het begin, maar weinig spelers die geen farmbot gebruiken. Vaak zijn mensen bereid om hier een oogje voor dicht te knijpen bij alles en iedereen, want bijna iedereen kent ook wel iemand die het gebruikt, maar ik richt me nu tegen de spelers die het gebruiken of iemand kennen die het gebruiken: Is het het serieus waard? Hebben we er nou uiteindelijk voor gezorgd dat het niet meer mogelijk is om zonder farmbot fatsoenlijk mee te spelen in het begin; is dat nou echt wat zo lang is aan dit spel, is de drang wat dat betreft groter om te winnen dan om er enigszins plezier uit te halen. Ik ga geen namen noemen van het programma, ook al zijn eventuele moderatoren altijd bevoegd om mij het vriendelijk in privé te vragen, daar zal ik dan ook antwoord geven, ik zie het nut er alleen niet van in om dit soort informatie te verspreiden aan eventuele (potentiële) valsspelers.

Wat vinden jullie hier nu eigenlijk van; dat een kleine groep spelers blijkbaar niet instaat is om het spel op een eerlijke manier te spelen en er op deze manier voor te zorgen dat ze het voor een grote groep verpesten? Ik zeg hierbij niet dat alle topspelers het doen, om bijvoorbeeld als naam Wolfpack te noemen; het is de grootste ****** die je op Grepolis tegen zal komen, maar hij is in ieder geval wel een eerlijke spelers, is het niet veel mooier om dat soort spelers te hebben dan spelers die er open en bloot in de alliantiechat over opscheppen hoe ze in de beginnersbescherming alleen online komen om hun goud te verkwanselen aan halveren terwijl hun scriptje mooi de hele dag voor ze blijft farmen?

Dan heb je nog anders scripts die zelfs een stapje verder gaan, ook al verhogen deze inderdaad het risico, het is natuurlijk algemeen bekend dat er spelers zijn die scripts gebruiken die automatisch een aanval voor je dogded, is dat ook iets wat we zomaar goedkeuren? Is het niet aan ons, als community, om aan te geven dat de lijn hier ligt? Ik doe hierbij dan ook een oproep om, zelfs alliantiegenoten, aan te geven als je het vermoeden hebt dat deze personen gebruik maken van eventuele (farm-)bots. Natuurlijk wil niemand graag alliantiegenoten verliezen, maar het is de enige manier om Grepolis weer relatief eerlijk te maken, weer enigszins fair. Momenteel zorgt een kleine groep van spelers ervoor dat het spelplezier bij de rest van de spelers wordt verminderd, puur doordat niemand de ballen heeft om er iets aan te doen.

Zeker in combinatie met de Grepolis-App, zorgen we er namelijk voor dat deze spelers altijd online kunnen komen als er een aanval is en ze altijd alle grondstoffen van de wereld hebben om te doen wat ze maar willen. Voordat mensen hierop in gaan; Nee, ik ben geen nieuwe speler die het spelletje niet kent en denkt dat iedereen die beter dan hem is hackt, ik ben een speler die erbij is geweest, het heeft gezien van andere spelers en vaak genoeg te horen heeft gekregen dat ik het zelf ook zou moeten doen.

Wat is jullie mening omtrent dit onderwerp; zouden spelers hun alliantie-genoten aan moeten geven als ze te horen krijgen dat ze op deze manier de regels breken; zouden jullie dat zelf doen?

DeletedUser

Gast
Ik ben het hier eens met Mr. Tristan.
Als je deze bots gaat gebruiken speel je geen grepolis, maar een race tegen innogames zelf.
Winnen zonder vals spelen is zo veel leuker , dan door vals te spelen.
Iedere speler kan en mag evenveel doen dus is iedereen gelijk aan elkaar (in theorie).
Natuurlijk zijn er spelers die een groter kapitaal hebben dan andere, maar dit wil niet zeggen dat ze winnen (in de praktijk).
Verder heb ik dit al op het forum (ingame) geplaatst en hoop ik dat iedere speler op grepolis dit te lezen krijgt.

ps. Al moet ik toegeven dat innogames er wel voor gezorgd heeft dat spelers zich genoodzaakt voelen dit te doen omdat ze immers niet het kapitaal hebben en toch graag hun spel blijven spelen.

DeletedUser23528

Gast
Zo, tijd om eens een nieuw topic te open. Zoals de meeste topspelers wel weten, zijn er, zeker in het begin, maar weinig spelers die geen farmbot gebruiken. Vaak zijn mensen bereid om hier een oogje voor dicht te knijpen bij alles en iedereen, want bijna iedereen kent ook wel iemand die het gebruikt, maar ik richt me nu tegen de spelers die het gebruiken of iemand kennen die het gebruiken: Is het het serieus waard? Hebben we er nou uiteindelijk voor gezorgd dat het niet meer mogelijk is om zonder farmbot fatsoenlijk mee te spelen in het begin; is dat nou echt wat zo lang is aan dit spel, is de drang wat dat betreft groter om te winnen dan om er enigszins plezier uit te halen. Ik ga geen namen noemen van het programma, ook al zijn eventuele moderatoren altijd bevoegd om mij het vriendelijk in privé te vragen, daar zal ik dan ook antwoord geven, ik zie het nut er alleen niet van in om dit soort informatie te verspreiden aan eventuele (potentiële) valsspelers.

Wat vinden jullie hier nu eigenlijk van; dat een kleine groep spelers blijkbaar niet instaat is om het spel op een eerlijke manier te spelen en er op deze manier voor te zorgen dat ze het voor een grote groep verpesten? Ik zeg hierbij niet dat alle topspelers het doen, om bijvoorbeeld als naam Wolfpack te noemen; het is de grootste ****** die je op Grepolis tegen zal komen, maar hij is in ieder geval wel een eerlijke spelers, is het niet veel mooier om dat soort spelers te hebben dan spelers die er open en bloot in de alliantiechat over opscheppen hoe ze in de beginnersbescherming alleen online komen om hun goud te verkwanselen aan halveren terwijl hun scriptje mooi de hele dag voor ze blijft farmen?

Dan heb je nog anders scripts die zelfs een stapje verder gaan, ook al verhogen deze inderdaad het risico, het is natuurlijk algemeen bekend dat er spelers zijn die scripts gebruiken die automatisch een aanval voor je dogded, is dat ook iets wat we zomaar goedkeuren? Is het niet aan ons, als community, om aan te geven dat de lijn hier ligt? Ik doe hierbij dan ook een oproep om, zelfs alliantiegenoten, aan te geven als je het vermoeden hebt dat deze personen gebruik maken van eventuele (farm-)bots. Natuurlijk wil niemand graag alliantiegenoten verliezen, maar het is de enige manier om Grepolis weer relatief eerlijk te maken, weer enigszins fair. Momenteel zorgt een kleine groep van spelers ervoor dat het spelplezier bij de rest van de spelers wordt verminderd, puur doordat niemand de ballen heeft om er iets aan te doen.

Zeker in combinatie met de Grepolis-App, zorgen we er namelijk voor dat deze spelers altijd online kunnen komen als er een aanval is en ze altijd alle grondstoffen van de wereld hebben om te doen wat ze maar willen. Voordat mensen hierop in gaan; Nee, ik ben geen nieuwe speler die het spelletje niet kent en denkt dat iedereen die beter dan hem is hackt, ik ben een speler die erbij is geweest, het heeft gezien van andere spelers en vaak genoeg te horen heeft gekregen dat ik het zelf ook zou moeten doen.

Wat is jullie mening omtrent dit onderwerp; zouden spelers hun alliantie-genoten aan moeten geven als ze te horen krijgen dat ze op deze manier de regels breken; zouden jullie dat zelf doen?

Ik ben het eens,

Ik heb het ook gemerkt, als ik bijvoorbeeld grepolis in typ op youtube etc zie je gelijk bots, hacks etc etc voor grepolis, zelfs als ik op Google grepolis forum wil in typen, zie ik gelijk als ik de f na grepolis in typ: grepolis farm bot, farm bot 2014 etc

Ik ken zelf niemand die een bot gebruikt en ik ben tegen vals spel..

DeletedUser199

Gast
farm bots moet niet gekker worden,lijkt mij iets voor luiaards

Ik ben bang dat je hiermee de invloed van de bots onderschat, deze bots worden bijvoorbeeld nog steeds gebruikt wanner al rond de twintig steden hebben, ik betwijfel of er nog veel van ons zijn die nog handmatig elke vijf minuten braaf opeisen zodra ze twintig steden hebben, denk je niet?

Ik ben bang dat de fout hierbij enigszins bij Innogames zelf ligt, puur doordat ze ervoor hebben gekozen om een farmilimiet zo enorm hoog te leggen dat de enige mogelijkheden zijn dat je moet no-liven of dat je een bot moet gebruiken, maar dat is voor de rest niet van belang.

DeletedUser

Gast
Ik ga hier niet teveel op in, ben het eigenlijk helemaal eens maar soms lijkt het zo nutteloos, niet tegen jou bedoeld tris maar het is nou niet dat ik mensen nu ga aangeven, ik heb nu recent 1 speler gehad die een farmbot had en mij probeerde over te halen om hem ook te installeren, kreeg zelfs meteen de link. (En ik ken de speler dus ik weet dat hij niet een TH ofzo erop heeft). En ik krijg hetzelfde verhaal te horen als ik zeg dat ik het een beetje oneerlijk vind, "ik gebruik het alleen in het begin en het maakt toch niet zo veel uit, blabla". Maakt mij niet uit wat jij kiest te doen sooner or later wordt je toch wel door een kaptcha gepakt of je bent hier te bang voor en haalt je bot erop tijd af. Alleen zeg het dan niet tegen me, krijg alleen maar het gevoel dat anderen het niet fair doen en tja dan wordt het spel meteen minder leuk als je zonder moeite even ver komt als met moeite.

En ik moet ook altijd lachen om de mensen die in het begin screenshots laten zien van uitgefarmde bd's. Je laat er op zich mee weten dat je of een enorme no-lifer bent (ik bedoel ik heb ook zo mijn verslaafde momenten gehad maar nog nooit mijn bd's uitgefarmd of hoe je dat ook noemt) of je een farmbot hebt.

DeletedUser10508

Gast
Zelf wist ik niet af van de farm-bots, en ken ik geen personen die dat gebruiken. Beetje spijtig om dit te lezen, maar goed, dat mensen zo zielig willen spelen, moeten ze maar zelf kiezen.

Mag ik iets vragen over het volgende:

Nee, ik ben geen nieuwe speler die het spelletje niet kent en denkt dat iedereen die beter dan hem is hackt, ik ben een speler die erbij is geweest, het heeft gezien van andere spelers en vaak genoeg te horen heeft gekregen dat ik het zelf ook zou moeten doen.

Namelijk, heb jij hun aangegeven?

DeletedUser10508

Gast
Het zijn ook een klein beetje vrienden hé dus zo makkelijk doe je dat niet :p

Wel, indien hij zijn vrienden niet zou aangeven, waarom zou hij dan verwachten van de rest dat wél te doen? Of waarom zouden wij dat moeten doen, terwijl hij het zelf niet doet?
Maar ik vermoed/hoop dat hij dat wel doe.

DeletedUser

Gast
ik wist dat er zoiets bestond als een farmbot, maar dat het veel gebruikt wordt is nieuw voor mij.

Gezien je je richt tegen de spelers die het gebruiken en mensen die hun kennen, denk ik dat de eerste groep geen problemen heeft met de problemen die je ziet :p . De tweede groep misschien wel.

Spelers aangeven is in de eerste plaats niet de plicht van de community. Er staat ook niet in de regels dat dit van spelers wort verwacht. Is het een morele plicht? Misschien wel, maar alles heeft zo zijn prijs :) .

Het lijkt mij in eerste instantie de plicht van Innogames om ze op te sporen en op een passende manier te straffen.

DeletedUser199

Gast
ik wist dat er zoiets bestond als een farmbot, maar dat het veel gebruikt wordt is nieuw voor mij.

Gezien je je richt tegen de spelers die het gebruiken en mensen die hun kennen, denk ik dat de eerste groep geen problemen heeft met de problemen die je ziet :p . De tweede groep misschien wel.

Spelers aangeven is in de eerste plaats niet de plicht van de community. Er staat ook niet in de regels dat dit van spelers wort verwacht. Is het een morele plicht? Misschien wel, maar alles heeft zo zijn prijs :) .

Het lijkt mij in eerste instantie de plicht van Innogames om ze op te sporen en op een passende manier te straffen.

Het punt zit hem er dus in dat het zo goed als onmogelijk is voor innogames om dit op te sporen, puur doordat de meeste mensen een programma gebruiken dat het gebruik van je muis naboot, een gevolg hiervan is dat Innogames, tenzij dat ze informatie van je profiel afhalen, niet instaat is om het te ontdekken, dit resulteert in het feit dat spelers de enige zijn die er wat aan kunnen doen :)

DeletedUser

Gast
Ik zou bij god niet weten hoe ze dat kunnen zien, maar als ze het aan je profiel kunnen zien, is het dan geen optie om de top 50 regelmatig te screenen?

Als alleen de spelers er iets aan kunnen doen, dan wordt het moeilijk :p .
Spelers kunnen anderen verlinken, mits die het bewijs van valsspelen leveren aan hun. Of de valsspelers moeten plots inzien dat ze fout bezig zijn en morele bezwaren krijgen (zeer onwaarschijnlijk :p ).

Een ander verlinken wordt reglementair niet van je verwacht. Moreel is het een beetje dubieus, gezien klikken niet gewaardeerd wordt.

Ik denk en vind wel dat in de eerste plaats Innogames als verkoper van dit product dient na te gaan dat alles legaal gebeurd.

Maar, hoe minder valsspelers hoe beter :) .

Gollum Returns

Manticore
Botgebruik, tja het gebeurt op grote schaal. En je hebt ze in allerlei soorten en maten. Ligt er maar net een beetje aan wat je ervoor neerlegt. Van simpel farmen tot volledig Grepolis speler.

Soms worden er wel eens wat mensen gepakt, maar er zijn er genoeg die de dans weten te ontspringen. Innogames werkt het ook een beetje in de hand, want zoals al wordt aangegeven. Wie gaat er nu braaf om de 5 minuten zitten te klikken? Ik heb het voor de gein eens een maand volgehouden tot 10 steden maximaal te farmen en te plunderen. Daarna begon het al op te kruipen naar 1*40 minuten. Dit doe ik nog regelmatig, maar is wel een enorme klus...

Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat ziet zitten, of überhaupt zelfs de tijd ervoor heeft en dan denkt, mwah zo`n botje laten draaien scheelt een hoop tijd. En hou ik tijd over voor andere leuke dingen in het leven.

Ik begrijp dan de mensen die kiezen voor een farmbot ook wel een beetje. Dan hebben we nog de spelers met aanvals/time botjes? Tja, die zijn gewoon sneu. Aanvallen is het leukste van het hele spel, als je dat element weghaalt dan ben je niet goed bij je hoofd.

DeletedUser6742

Gast
Om de laatste vraag te beantwoorden: Nee, ik zou een alliantiegenoot niet aangeven. Ben zelf een van de spelers die in het begin no-life farmt elke 5 minuten om maar zoveel gs te hebben dat ik niet meer weet wat ik ermee moet. Zoals Gollum al zegt, het scheelt enorm veel tijd, waardoor ik begrijp dat het gebeurt. Let wel, ik keur het niet goed. Bij mij ligt de grens echter te laag om mensen ervoor aan te geven. Zeker alliantiegenoten geef ik gewoon niet aan voor zoiets, het is hun eigen keuze of ze een bepaald risico willen lopen en/of hoe ze willen (proberen te) winnen.

Wat het automatisch dodgen etc ben ik het ook met Gollum eens, tot waar 'speel' je het spel nog? Mensen die alles aan een script overlaten, zijn er voor mijn gevoel al niet. Tuurlijk, ze loggen in en staan op de ranglijst, maar maakt dat een speler? Nee, het is gewoon de keuze van iemand die eigenlijk al niet op Grepolis had hoeven zijn in de eerste plaats, het spel is gewoon niets voor hen.

Mijn visie hierop is trouwens nog best simpel. Ik ben geen goudgebruiker. Om me heen zie ik tegenstanders die wel goud gebruiken. De een met duizenden tegelijk, de ander slechts voor de extra premiummannetjes. Hoe dan ook, ik ben benadeeld tegen hen. Dit is niets anders met de mensen die scripts gebruiken. Zij hebben een extra voordeel wat ik gewoon niet heb. Het enige verschil is dat Innogames geld verdient aan goud en aan scripts door Innogames geen geld wordt verdiend, zodat ze verboden worden. Voordeel behalen mag, zolang je maar betaalt. Goud of scripts, voor mij maakt het niet uit, het is een keuze die je maakt. Het is als een optie die je krijgt, speel je op 'easy', 'normal', of 'hard'?
Easy is Grepolis natuurlijk als je goud én scripts gebruikt, ik speel met geen van beide, dus zie ik het als 'hard'. Guess what? Ik ben er nog steeds en ik vind dat ik het goed doe. Kortom, voor mijn spel maakt het niet uit of mensen bots gebruiken, ik keur het echter wel af omdat iemand er bewust voor kiest om oneerlijk een voordeel te behalen op anderen en er ook mensen zijn die voor dit voordeel wel betalen.

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Zoals in de laatste aflevering van InnoGames TV wordt uitgelegd (http://www.youtube.com/watch?v=ttw4qigvUGo) is InnoGames volop bezig met het ontwikkelen van maatregelen om het gebruik van een bot zo goed mogelijk te kunnen detecteren. Alle spelers die een bot gebruiken lopen ook constant het risico om geschorst te worden. Deze schorsingen en eventuele straffen zullen ook steeds zwaarder worden door de tijd heen.

Een gewaarschuwde speler telt voor twee, dus gebruik geen bots. Het is een kwestie van tijd voor wij het hebben ontdekt.

Yvonne58

Boogschutter
Dit zijn berichtjes van 2014. Het is inmiddels 2025 en het is alleen maar erger geworden. Bots zijn zeer uitgebreid. En er zijn inmiddels zo'n 2 à 3 allianties per wereld waar een groot gedeelte met bots speelt. Als je met een alliantie speelt op een "eerlijke" manier mag je blij zijn als je op de 3e of vaak zelfs 4e plek eindigd. De moderators geven aan dat deze bots niet te traceren zijn en dat er daarom niets aan te doen is terwijl veel van deze spelers bevriend zijn met bepaalde moderators. Is hier niets aan te doen? Wil men het niet? Dit spel is op sterven na dood omdat de eerlijke spelers het niet meer leuk vinden. Jammer inno als zo'n leuk spel gedoemd is vernietigd te worden door deze botspelers.

muurbouwer10

Hopliet
Dit zijn berichtjes van 2014. Het is inmiddels 2025 en het is alleen maar erger geworden. Bots zijn zeer uitgebreid. En er zijn inmiddels zo'n 2 à 3 allianties per wereld waar een groot gedeelte met bots speelt. Als je met een alliantie speelt op een "eerlijke" manier mag je blij zijn als je op de 3e of vaak zelfs 4e plek eindigd. De moderators geven aan dat deze bots niet te traceren zijn en dat er daarom niets aan te doen is terwijl veel van deze spelers bevriend zijn met bepaalde moderators. Is hier niets aan te doen? Wil men het niet? Dit spel is op sterven na dood omdat de eerlijke spelers het niet meer leuk vinden. Jammer inno als zo'n leuk spel gedoemd is vernietigd te worden door deze botspelers.
@Yvonne58 je kijkt er totaal verkeerd naar, je zegt het eigenlijk zelf al.... je hebt dus al sinds 2014 gehad om bots te gebruiken/maken die niet te traceren zijn en jezelf in de netwerkkringen van de moderators te werken. dit moet in 11 jaar tijd volgens mij best wel te doen zijn, het is mij in 2 jaar gelukt

Bovenaan