• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Bouwrij omzeilen

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
HoiHoi,

Ik heb al een tijdje geen grepolis meer gespeeld dus ik kom eigenlijk even vragen of het wel klopt wat ik allemaal kan doen of dat het misschien een bug is.

Het punt is dat je gebouwen die minder dan 5 minuten duren om te bouwen je instant kan bouwen en waarbij je dus niet die 5 minuten moet wachten. Klopt het dat je ook in de wachtrij, niet op de eerste plaats zo'n gebouw kan laten bouwen en meteen verkorten? Er staan nu dus 5 gebouwen in mijn wachtrij en het 6e gebouw kan ik zomaar verkorten en instant bouwen. Nu vind ik dat niet erg, maar ik wilde graag even controleren of het effectief zo hoort te werken.

Zoja, is hier een redenatie achter? En kan je het ook voor een gebouw, waarvoor je eerst gebouw X en Y moet hebben uitgebouwd, als deze nog daarvoor in de wachtrij staan? Om zo de gebouwvoorwaarden te omzeilen? Of werkt het niet helemaal zo?

Groetjes,
Robin
 

DeletedUser10470

Gast
Het klopt inderdaad dat je gebouwen gratis uit kan breiden onder de 5 minuten, ook als er nog een gebouw voor dat gebouw in de wacht staat.

Stel, je bouwt een haven, hebt alle vereisten en staat als 2e in de wachtrij, kan je die (aangezien de tijd onder de 5 minuten is), direct voltooien.

Wanneer je echter een ander gebouw nodig hebt, laat ik zeggen dat je je Houthakkerskamp nog naar level 15 moet brengen, zul je eerst je houthakkerskamp voltooid moeten hebben voordat je de haven gratis kan bouwen.

Dus:
- Onder de 5 minuten, welke plek dan ook in de bouwrij: Direct uitbouwen/breiden
- Tenzij er een gebouw nodig is wat nog niet voltooid is.
 
Bovenaan