• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Branders en kolo's

DeletedUser

Gast
Kun je met branders een overname voorkomen? Ik weet dat een brander een kolo niet kan laten zinken, maar als alle gevechtsschepen dood zijn gegaan door branders, gaat de kolo dan terug naar huis of ben je je stad dan kwijt?

En hoe zit het met het oude systeem? Het lijkt me een beetje vreemd als er een kolo in je stad ligt zonder gevechtsschepen.
 

DeletedUser

Gast
In het opstand systeem komen kolo's en transporters onbeschadigd langs de branders!
Zolang alle biremen/triremen/vs en evt. hydra's zijn opgeruimd is de stad van jou... evenals die nare branders die er nog lagen!
 

DeletedUser

Gast
En als er 50 bir en 100 branders liggen, en je komt aanzetten met 100 vs + een kolo. Je verliest 40 vs op de birs en wint dus het zeegevecht. De overgebleven 60 lopen echter op branders. De tegenstander heeft dan nog 40 branders liggen. Is de stad dan ook van mij, aangenomen dat het landgevecht ook is gewonnen?
 

DeletedUser

Gast
Ja, als het land leeg is meert die kolo gewoon aan en heb je een stadje erbij! (en 40 branders... :mad: )
 

DeletedUser

Gast
Oké, wat het nieuwe systeem betreft is het me nu duidelijk. Maar hoe zit het met het oude?

Zelfde verhaal als hierboven. De tegenstander heeft nog branders over en jijzelf geen gevechtsschepen meer, het landgevecht heb je wel gewonnen. Begint dan gewoon de overname (met de branders van het slachtoffer als os :)) of vaart je kolo terug?
 

DeletedUser3210

Gast
ik vind dit nog steeds heel krom
omdat als je alleen een kolo en transport zou zenden niet gaat! er moet altijd minimaal 1 vs bij zitten om over te kunnen nemen
en nu kunnen die zeelieden het in eens wel zonder vs? pfff krom krom
zo heeft de brander eigenlijk weinig effect! enige is als je laatste 5 sec virs timed
 
Bovenaan