• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Branders-kolo

DeletedUser

Gast
Hey,

Eigenlijk is deze vraag niet eens alleen op branders gericht, maar omdat je met branders het snelst dit effect zou krijgen doe ik het even zo.

Stel, speler a valt speler b aan.

Speler a valt aan met:

10 vuurschepen
10 biremen
1 kolo
5 transportboten
100 slingeraars.

Speler b is niet dom, en dodged het meeste. Behalve de kolo door er branders voor te plaatsen.

Stel hij plaatst er 20 branders voor. Wat nu gebeurt is dat alle branders van speler B, en alle schepen van speler A gaan ook dood.

Weet iemand of de kolo nu ook land?

En wat als speler B 21 branders heeft staan?


Ik hoop dat iemand antwoord kan geven.
 

DeletedUser9429

Gast
AW: Branders-kolo

Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik geen branders maak

Of je er nu 100 branders hebt staan de kolo komt altijd binnen varen
Branders zijn niet efficient tegen een kolonisatieschip en transportschepen en houden dus ook geen kolo-schip tegen =)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

JustOne heeft inderdaad gelijk. Even op de simulater gekeken, en het blijkt dat 20 branders kapot gaan, net als de 10 biremen en 10 vuurschepen. Als er meer branders staan gaan er 20 kapot en wordt de rest niet gebruikt. Het kolonisatieschip en de transportboten komen dus altijd binnen. Branders zorgen er dus alleen voor dat de aanvaller veel boten verliest. Ze veranderen niks aan de uitslag van het gevecht, behalve dat de aanvallers boten aan het eind kapot gaan.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Branders-kolo

de simulator klopt niet altijd als het voer kolo-schepen gaat, ik heb wel eens geprobeerd om met biremen de kolo te vernietigen en in de simulator stond dat alle schepen van de vijand doodgingen en mijn biremen bij lange na niet maar de kolo ook niet, ik stuurde ze toch en de kolo ging ook dood.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

De overname lukt in dit geval niet. Want voor een overname moeten alle eenheden dood zijn, als je dat bedoeld. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

De overname lukt in dit geval niet. Want voor een overname moeten alle eenheden dood zijn, als je dat bedoeld. ;)

Is dat echt zo? Ook branders? Want dan kan je gewoon heel veel branders maken (zijn goedkoop) en wordt je nooit overgenomen...
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Branders-kolo

jah maar je moet overal gewonnen hebben op zee en op land. dus als je steden vol branders zet zou je dat inderdaad krijgen. helaas verlies je voor elk gevecht van 1 tegen 1 een schip. dus de overmacht wint dan altijd.
ik ben niet blij als de tegenstander alleen branders heeft liggen maar het voordeel ervan is dat je precies weet hoeveel boten je nodig hebt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

jah maar je moet overal gewonnen hebben op zee en op land. dus als je steden vol branders zet zou je dat inderdaad krijgen. helaas verlies je voor elk gevecht van 1 tegen 1 een schip. dus de overmacht wint dan altijd.
ik ben niet blij als de tegenstander alleen branders heeft liggen maar het voordeel ervan is dat je precies weet hoeveel boten je nodig hebt.

Maar de aanvaller wint toch als alle verdedigende schepen (exclusief branders) kapot zijn. Je plundert toch ook als al je aanvallende schepen weg zijn, maar je transportboten nog heel?
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Je moet gewoon nooit branders maken, op een of andere manier gaan die nooit dood :confused:

Ik gebruikte een 100 tal branders vaak voor OS, als alles daar gedood werd, stonden m'n branders er gewoon nog en kwamen de vijandige troepen dus ook aan land, ik noem die nutteloze dingen nu spookbranders.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Dat is wat ik dacht, maar hier wordt nu gezegd dat branders ervoor zorgen dat je niet overgenomen kan worden... :confused:
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Branders-kolo

nee het aanvalssysteem gaat zo
eerst komen in de defense triremen en biremen (eventueel vuurschepen) en als die allemaal dood zijn komen de branders pas. transportboten worden waarschijnlijk zoiezo niet gapakt door de branders.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Dat is wat ik dacht, maar hier wordt nu gezegd dat branders ervoor zorgen dat je niet overgenomen kan worden... :confused:

Is dus niet zo, sterker nog, ik nam een keer een dorp over en ik kreeg daar gratis 100 branders bij xD


nee het aanvalssysteem gaat zo
eerst komen in de defense triremen en biremen (eventueel vuurschepen) en als die allemaal dood zijn komen de branders pas. transportboten worden waarschijnlijk zoiezo niet gapakt door de branders.
Dat is het punt ja, dat maakt ze zo goed als waardeloos.
 

rbm007

Hopliet
AW: Branders-kolo

Een brander vernietigen één schip (en zichzelf), behalve een kolo en een hydra. Een kolo zinkt als de volledige marine is verslagen. In het voorbeeld is de volledige marine vernietigd, dus dan zal ook de kolo zinken.

Mocht overigens alle landtroepen vernietigd worden en niet de marine, dan keert de kolo weer terug.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Branders zijn inderdaad zeer zinloos, ze vernietigen enkel je vuurschepen maar laten je transportboten door.
Bij je verdedigingsvloot is het net de bedoeling dat je transportbootjes niet laat aanmeren.
BTW: Hydra's laten ze ook gewoon passeren ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

wat bij ons op het allienatie forum staat is dit: als al jou schepen, die je hebt meegestuurd met de kolo, zinken, zinkt jou kolo mee. als jou zee-eenheden winnen (dus al de schepen van de persoon die je wou overnemen), vaart je kolo binnen.
maar als jou landeenheden daar verliezen, keer jou kolo terug huiswaarts.
als zowel jou zee-eenheden als jouw landeenheden winnen en je landeenheden slagen erin er te blijven staan in 12 uur (dit is op gamma --> op andere werelden kan het sneller/trager/anders gaan) is de kolonisatie gelukt. echter als iemand tijden de kolonisatie die stad aanvalt binnen de 12uur, en jij verliest, keert jou koloschip huiswaarts.

ik hoop dat dit een goed antwoord is op je vraag ...
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Jelmer, het zit zo:

stel er staan 2000 branders (verder niks) in het dorp van speler B, en speler A valt aan met kolo, 1 vuurschip, en 1 vol transportbootje.

1 brander en het vuurbootje zullen kapot gaan, maar de kolo zal aanmeren.
het vreemde is dan, dat de overige 999 branders nu naast jouw kolo zullen staan! er staan dan geen vuur/bireem/trireem bij, dus een aanval op jouw overname met ook maar 1 bireem zal al fataal zijn. échter, stel iemand valt aan met 250 vuurschepen, dan gaat inderdaad ook jouw kolo kapot (als eerste!), maar zullen er ook 250 branders en 250 vuurschepen sneuvelen, waavan er geen enkele van jou was, maar waar je wel (van die vuurtjes dan) cp krijgt! ;)

wat mij betreft zijn branders geen handige dingen, voornamelijk omdat ze zo sloom zijn, en ik liefst een beweeglijk leger heb. maar zoals je ziet hebben branders een ander enorm nadeel. ;)
komt er op neer dat je ze niet eerst hoeft te slopen voor je een kolo wil laten aanmeren!
 

DeletedUser3159

Gast
AW: Branders-kolo

Het leuke is als je kolo dus langs de Branders is en Geland is helpen de branders je verdedigen :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Het leuke is als je kolo dus langs de Branders is en Geland is helpen de branders je verdedigen :p

Maar ook weer niet echt omdat de aanvallers eerst het kolonisatieschip kapot maken, en dan is de overname toch al klaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Jelmer, het zit zo:

stel er staan 2000 branders (verder niks) in het dorp van speler B, en speler A valt aan met kolo, 1 vuurschip, en 1 vol transportbootje.

1 brander en het vuurbootje zullen kapot gaan, maar de kolo zal aanmeren.
het vreemde is dan, dat de overige 999 branders nu naast jouw kolo zullen staan! er staan dan geen vuur/bireem/trireem bij, dus een aanval op jouw overname met ook maar 1 bireem zal al fataal zijn. échter, stel iemand valt aan met 250 vuurschepen, dan gaat inderdaad ook jouw kolo kapot (als eerste!), maar zullen er ook 250 branders en 250 vuurschepen sneuvelen, waavan er geen enkele van jou was, maar waar je wel (van die vuurtjes dan) cp krijgt! ;)

wat mij betreft zijn branders geen handige dingen, voornamelijk omdat ze zo sloom zijn, en ik liefst een beweeglijk leger heb. maar zoals je ziet hebben branders een ander enorm nadeel. ;)
komt er op neer dat je ze niet eerst hoeft te slopen voor je een kolo wil laten aanmeren!

Dat is het antwoord dat ik zat te zoeken;) Ik had alleen verwacht dat branders wel voor de kolo zouden doodgaan:rolleyes:, dit maakt ze nog nuttelozer dan ik dacht:p

Dan zijn branders alleen efficient als je als de verdediger de aanvaller wilt verlangzamen...

Mol de vs van hun transporters met je branders, en dodge verder alles behalve de kolo, en de volgende keer moeten ze eerst hun vs terugbouwen.. Maar dan kan je nogsteeds beter biremen gebruiken;)


Ik gebruikte op de test server zo'n 100 branders, ook voor hun kolo's, maar dat is dan niet nuttig..



Edit: Heb wel een nut van branders ontdekt, alleen het kost veel moeite.. En preciesheid;) (ga hem lekker niet hier neer zetten:p)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders-kolo

Edit: Heb wel een nut van branders ontdekt, alleen het kost veel moeite.. En preciesheid;) (ga hem lekker niet hier neer zetten:p)

ik help jou, jij helpt mij... ik verwacht dus vandaag nog een pm te krijgen met uitleg. :p
 
Bovenaan