• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Bres

DeletedUser

Gast
Even een snel vraagje over bres.. Ik maak daar namelijk totop heden geen gebruik van, maar ga dit veranderen.. Als ik dit heb onderzocht, wordt het dan automatisch toegepast of moet ik dit bij elke aanval selecteren?
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Even een snel vraagje over bres.. Ik maak daar namelijk totop heden geen gebruik van, maar ga dit veranderen.. Als ik dit heb onderzocht, wordt het dan automatisch toegepast of moet ik dit bij elke aanval selecteren?

Je moet het selecteren, het werkt hetzelfde als het ontketenen van een opstand (op de werelden met het nieuwe overnamesysteem). Er is een knop voor bij het aanvallen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Je moet het selecteren, het werkt hetzelfde als het ontketenen van een opstand (op de werelden met het nieuwe overnamesysteem). Er is een knop voor bij het aanvallen ;)

Dat is wat ik dacht inderdaad, maar ik zie de knop er niet bijstaan (op Gamma)
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Als het goed is staat die knop onder in beeld als je een aanval wilt versturen. Net boven de aanvallen knop, daar staat een vierkant, die is van een normale aanval, die is standaard aangeklikt, rechts ernaast zou een knop moeten staan voor de bres.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Als het goed is staat die knop onder in beeld als je een aanval wilt versturen. Net boven de aanvallen knop, daar staat een vierkant, die is van een normale aanval, die is standaard aangeklikt, rechts ernaast zou een knop moeten staan voor de bres.

Ik ben kennelijk nog niet wakker... Bres stond nog in de wachtrij om onderzocht te worden (vandaar dat het leek dat hij al onderzocht was).. heb even bij een andere stad gekeken en daar zit de knop wel idd!

thx..

grt
lei
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Ik ben kennelijk nog niet wakker... Bres stond nog in de wachtrij om onderzocht te worden (vandaar dat het leek dat hij al onderzocht was).. heb even bij een andere stad gekeken en daar zit de knop wel idd!

thx..

grt
lei

Geen probleem ;)

En veel succes met aanvallen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Even een subvraagje: Als je met bres aanvalt, is het dan zeker dat al je troepen aan land komen ?

stel er liggen 20 biremen en 20 triremen in een stad dat ik aanval met bres,
ik val aan met 20 transportboten en slechts 8 vuurschepen.
Mag ik er zeker van zijn dat al mijn troepen aan land komen of hoe word bres berekend ?

50% minder aanval van vuurschepen maar wat met je transporters ?


kan ik met 2 vuurschepen ervoor zorgen dat mn troepen aan land komen als er pakweg 150 bi-, triremen in de haven liggen ?
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Bres

jah dat kan. maar stel je doet 150 biremen tegen 150 vuur verlies je normaal 115 schepen maar met bres is dat dus 2x zoveel. dus allemaal. je troepen komen aan land.
maar ik neem aan dat je als je op land aanvalt geen 150 vuur in je haven hebt liggen
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Hangt van je vraagstelling af tajone.


Je kan er niet zeker van zijn, eigenlijk, je kan er zeker van zijn dat er nog steeds ts dood zullen gaan, alleen is dit minder.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Hangt van je vraagstelling af tajone.


Je kan er niet zeker van zijn, eigenlijk, je kan er zeker van zijn dat er nog steeds ts dood zullen gaan, alleen is dit minder.

twee maal zoveel transportjes zullen aan land komen, om precies te zijn. ;)
stuur je dus geen vuur/bir/trir mee, dan zullen er 2x0=0 transportjes landen! altijd vuur mee sturen dus. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Bres

Wereld Delta

Wanneer bres is onderzocht, kan ik dan nog steeds vanuit die stad een opstand creëren?

Ik zie namelijk alleen aanval en bres onderaan staan.

DOM DOM heb opstand nog niet volledig onderzocht (nog 6 minuten te gaan) DOM DOM DOM

:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6513

Gast
AW: Bres

twee maal zoveel transportjes zullen aan land komen, om precies te zijn. ;)
stuur je dus geen vuur/bir/trir mee, dan zullen er 2x0=0 transportjes landen! altijd vuur mee sturen dus. :)

oke dus als ik 1 vuur meestuur dan is het 2x1=2 en met 100 vuurschepen is het 2x100=200 transportboten (dat gebeurt niet maar even als voorbeeld
 
Bovenaan