• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Buitenaards leven

DeletedUser6728

Gast
Het verbaasd me dat hier nog geen discussie over is. Hoe denken jullie over buitenaards leven? Kan het bestaan? Zo ja, wat zal er gebeuren?

Persoonlijk denk ik dat het bestaat, het universum is GIGANTISCH en de kans lijkt me klein dat er nergens leven te vinden is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Wat jij zegt. ;) Gezien de (voor het menselijke begrip) oneindige afstand van het heelal, moet er wel ergens door toeval net zoals op de aarde iets van (intelligent) leven zijn ontstaan. Al is dit moeilijk te ontdekken door ten eerste de grote verhouding tussen de enorme afstanden en de snelheid waarmee we momenteel kunnen reizen, of waarmee we überhaupt ooit mee kunnen gaan reizen, wat in ieder geval lager is dan de lichtsnelheid. Als je kijkt naar hoe lang het momenteel al zal duren om naar mars te reizen (een maand of 7, en dan moet je nog terug) ziet het er niet naar uit dat er ooit iemand een planeet met intelligent leven zoals de mens zelf zal bereiken. Volgens mij is een jaar afgezonderd van de aarde en andere mensen al genoeg om gek te worden. En mocht je voor je hele leven in een ruimteschip gaan zitten, dan kom je uiteindelijk nog amper verder dan ons eigen zonnestelsel. :p Maar wie weet wordt daar ook nog wel wat op gevonden, over een jaar of tienduizend.

En ten tweede baseren wij alles op eigen ervaringen, zo ook de omschrijving van 'het leven'. Het is dus maar de vraag of leven in de vorm voorkomt zoals wij deze kennen. Er zijn verschillende manieren van waarnemen bekend, maar wie zegt dat 'levensvormen' die zich miljarden lichtjaren verderop ontwikkeld hebben ook op deze manier te ontdekken zijn?

Ik heb er trouwens aardig wat over gelezen en interesseer me er wel voor, maar uiteindelijk komt alles toch tot de conclusie dat het wel degelijk mogelijk is, maar het nog duizenden al dan niet miljoenen jaren zal duren voordat er ook maar een klein deel van het antwoord gevonden is. Hetzelfde geldt voor het bestaan van meerdere universums, er is dus nog een hoop te ontdekken en te onderzoeken...:p
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ligt eraan hoe jij "buitenaards" leven ziet?

Er zijn zat bacteriële levensvormen aangevonden op onmogelijke plekken op aarde, waarom zouden deze ook niet elders kunnen leven?

De maan van Jupiter (Europa) is volledig bedekt met een laag ijs, onder dat ijs, hebben het nog niet bevestigd, zou je best wel eens levensvormen aan kunnen treffen.
40 jaar geleden was het voor de mens ook onmogelijk dat er op het diepste punt van de zeebodem geen leven mogelijk was. Nu is dat gewoon een feit dat microben op onmogelijke plekken goed kunnen leven.

Dus, ik stel me voor dat er wel een "universele template" moet zijn om een bepaald levensvorm doen laten ontstaan, zoals onze aarde.

De aarde draait in een baan om de zon, deze baan is bepalend voor het ontstaan van bepaalde levensvormen. (Mars ligt net op die rand ...trouwens.)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat WIJ als enige dit geluk hebben gehad .....heel wat jaartjes geleden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

In ons sterrenstelsel zijn er meer dan 200 miljard sterren (er word 400 miljard geschat), daarvan zijn er meer dan 10.000 zonnestelsels in onze melkweg.

In dit universum zijn er na schatting 150-200 miljard sterrenstelsels en wie weet zijn er er nog wel meerdere universums dan alleen deze.

Zijn we alleen? Ook al is alleen maar 0,001% van alle zonnestelsels leefbaar dan blijft er nog steeds 15 miljard leefbare zonnestelsels over.

Met andere woorden, we zijn niet zo bijzonder en onze planeet is ook niet zo bijzonders.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Hehe lol

Jij hebt ook die docu gezien op Disco, van Stephen Hawkin
(jammer dat het uitzicht van die man steeds slechter wordt)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Idd.
Buitenaards leven, daar ben ik zeker van dat het bestaat.
Maar dan kan ik ook spreken over gewone microben of dingen niet zoals wij.
Om leven te vinden zoals wij het stellen moet je écht geluk hebben om iets te bekomen met dezelfde samenstelling waaruit wij bestaan.

En wie weet waar ze zijn?
En hoe ver ze ontwikkeld zijn.
Misschien komen we dat wel nooit te weten, maar het is iets waar je heel ruim over kan denken.

Maar ik denk dat het sowieso vast staat dat er wel wezens zijn in dit universum die niet op ons gelijken hoe klein/groot ze mogen wezen.

Maar nu we hier toch over bezig zijn, ik vraag me constant af waar je naartoe gaat als je in een zwart gat terecht komt?
Je komt dan wel elders uit, maar zouden er meerdere universums/universa geen idee wat het meervoud is x) zijn?
Aangezien er al zoveel sterrenstelsels zijn, etc ...
& parallelle universums, hoe zit het daarmee?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

IK geloof niet in aliens, omdat er in de Koran word vermeld dat er maar 3 soorten zijn geschapen met intelligentie om Allah te aanbidden. Dus dieren zijn hierin niet inbegrepen, alhoewel ze zich wel tot Allah richten als Allah het wil. Dus die microben zijn dan in deze dieren inbegrepen, dus aliens die inteligentie hebben, kan ik niet geloven.

De verklaring dat de heelal zeer groot is word vermeld in de Koran:
-De schepping van de hemelen en de aarde is groter dan de schepping van
de mens, maar de meeste mensen weten het niet.” Koran 40: 57.

-“De hemel hebben Wij duurzaam gebouwd en Wij breiden het uit”.
Koran 51: 47.

Ik heb deze hiervandaan:http://www.moslima.nl/geloof/dagdesoordeels1.html#top

Als je deze site leest zullen er meerdere vragen van je worden beantwoord, omdat er ook een verklaing ervan is in het paars.

En abynate, kijk naar het 2de tekst dat ik heb vermeld, hierin staat dat de helal groter word dus, je kunt dan er vanuit gaan, dat er zeker meerdere universums bestaan.

En ik heb het op TV bekeken, dat als je in een zwarte gat gaat, je word versneld om ergens anders terecht te komen, dus 3 maanden word 2 dagen.
Dit begreep ik niet, maar daarna, liet die zien, dat je het helal kunt voorstellen als bol en wij daarin zijn, met verschillende banen die zich verbuigen. Dus in plaats van deze verbuigde weg te nemen ga je gewoon er recht doorheen. Maar mijn leerkract heeft ooit gezegd, dat als je er in komt, je word plat gedrukt door het massa, dat deze zwarte gat bevat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

En ik heb het op TV bekeken, dat als je in een zwarte gat gaat, je word versneld om ergens anders terecht te komen, dus 3 maanden word 2 dagen.
Dit begreep ik niet, maar daarna, liet die zien, dat je het helal kunt voorstellen als bol en wij daarin zijn, met verschillende banen die zich verbuigen. Dus in plaats van deze verbuigde weg te nemen ga je gewoon er recht doorheen. Maar mijn leerkract heeft ooit gezegd, dat als je er in komt, je word plat gedrukt door het massa, dat deze zwarte gat bevat.

Nee, in een zwart gat word je gecompressert.
Atomen bestaan voor 99.9% uit niets, in een zwart gat worden de electronen, neutronen en protonen samengeperst tot 1 blokje.
Dit is waarom er zo ongeloovelijk veel past in een zwart gat.
Waar jij over praat zijn 'wormholes' En deze verschijningen zijn nog niet bewezen.

ook zijn de meeste 'argumenten' in de koran ontkracht, en er zijn er ook een paar gemaakt door toevel.

En buitenaards leven is al ontdekt. Er zijn plantoïde cellen gevonden op astroïden. Dit is uitgezonden op discovery.

Ik ga hier allemaal geen bewijzen voor zoeken, zo erg ga (en wil) ik mij niet verdiepen in deze discussie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Nee, in een zwart gat word je gecompressert.
Atomen bestaan voor 99.9% uit niets, in een zwart gat worden de electronen, neutronen en protonen samengeperst tot 1 blokje.
Dit is waarom er zo ongeloovelijk veel past in een zwart gat.
Waar jij over praat zijn 'wormholes' En deze verschijningen zijn nog niet bewezen.

ook zijn de meeste 'argumenten' in de koran ontkracht, en er zijn er ook een paar gemaakt door toevel.

En buitenaards leven is al ontdekt. Er zijn plantoïde cellen gevonden op astroïden. Dit is uitgezonden op discovery.

Ik ga hier allemaal geen bewijzen voor zoeken, zo erg ga (en wil) ik mij niet verdiepen in deze discussie.


ach wees blij dat je hier woont op aarde en wees blij
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik ben blij met hoe de wereld nu is (denk ik :s)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Nee, in een zwart gat word je gecompressert.
Atomen bestaan voor 99.9% uit niets, in een zwart gat worden de electronen, neutronen en protonen samengeperst tot 1 blokje.
Dit is waarom er zo ongeloovelijk veel past in een zwart gat.
Waar jij over praat zijn 'wormholes' En deze verschijningen zijn nog niet bewezen.

ook zijn de meeste 'argumenten' in de koran ontkracht, en er zijn er ook een paar gemaakt door toevel.

En buitenaards leven is al ontdekt. Er zijn plantoïde cellen gevonden op astroïden. Dit is uitgezonden op discovery.

Ik ga hier allemaal geen bewijzen voor zoeken, zo erg ga (en wil) ik mij niet verdiepen in deze discussie.

De ontkrachte dingens zijn verkeerd, en andere dingen zijn geen toeval, want zo is er de zee van Gibraltar, die zoet en zoutigg ofzo iets is en deze stond al 1400 jaar ongeveer geleden in de Koran. en dan de baaarmoeder die pas in 1960 ofzo iets is ontdekt, deze is al beschreven in de Koran sinds het bestond. Er zijn nog veel dingen zo hoor. En men wist in de vroegere tijden, dus tijdens 600 n. chr. niet eens dat de aarde werd geschapen in een week ongeveer, of hoe het er was boven de atmosfeer, maar deze is allemaal beschreven in de Koran.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

De ontkrachte dingens zijn verkeerd, en andere dingen zijn geen toeval, want zo is er de zee van Gibraltar, die zoet en zoutigg ofzo iets is en deze stond al 1400 jaar ongeveer geleden in de Koran.

Snap je punt niet.

en dan de baaarmoeder die pas in 1960 ofzo iets is ontdekt, deze is al beschreven in de Koran sinds het bestond.

Men wist al van de baarmoeder in de verlichting. En al voor het jaar nul wist men van een soort 'ei' in de buk van een vrouw, waar foetussen in ontstonden

Er zijn nog veel dingen zo hoor. En men wist in de vroegere tijden, dus tijdens 600 n. chr. niet eens dat de aarde werd geschapen in een week ongeveer, of hoe het er was boven de atmosfeer, maar deze is allemaal beschreven in de Koran.

Hier heb ik maar 1 woord voor; Fail

de onwetenschappelijke verklaring, een van de eerste varhelen in de bijbel. (de creatie van de planeet aarde. in 6 dagen gemaakt, 7e dag(zondag) was een rustdag) die al heel erg lang bestond in 600 na chr.:)

De wetenschappelijke verklaring; Hele verkorte versie
De aarde is geschapen 4,54 miljard jaar geleden, toen een deel van aanwas van de Zon disc werd geperst in een bolvormig lichaam. Op dat moment, kort na de geboorte van de Zon zelf, was het zonnestelsel veel meer verspreid, in de vorm van asteroïden en stof in plaats van planeten. Deze 'materie wolk' is wel een 'Bok globule', en deze bolletjes zijn waargenomen in andere delen van de Melkweg. Wetenschappers hebben vastgesteld de leeftijd van de aarde relatief nauwkeurig met behulp van isotopen datering van 's werelds oudste rotsen.
Lees het dikgedrukte.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik heb maar kort geantwoord, anders moet ik hier met allerlei teksten en bewijzen komen om het uit te leggen en die bewijzen noem ik koranteksten, die moeilijk zijn te begrijpe, en deze zijn daarom nog langer uitgelegd in langere Nederlandse zinnen. En de Koran is qua wetenschap veel verder dan de Bijbel hoor, dit is zeker bewezen.
Hier heb je toch eentje:
Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?” Koran 21: 30.

En een link: http://www.moslima.nl/geloof/dagdesoordeels1.html


En voor het jaar nul wist men gewoon dat een kind zich in de buik ontwikkelde, maar niet hoe deze zich ontwikkelde.

En vergeet niet dat er verschillende bijbels zijn, het eerste deel is in de Islam ook als een van de boeken van Allah beschreven, maar de andere delen van de Bijbel zijn geïmiteerde teksten, want de mensen hebben deze na Christus( Isa) geschreven, maar de Koran is via de Profeet Mohamed genoteerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik heb maar kort geantwoord, anders moet ik hier met allerlei teksten en bewijzen komen om het uit te leggen en die bewijzen noem ik koranteksten, die moeilijk zijn te begrijpe, en deze zijn daarom nog langer uitgelegd in langere Nederlandse zinnen.

Texten uit de koran zijn geen wetenschappelijke bewijzen.. De argumenten daarop gebasseert zijn dus niks waard in een discussie, jij mag geloven dat het zo is gebeurd. Maar dat maakt het nog niet waar

En de Koran is qua wetenschap veel verder dan de Bijbel hoor, dit is zeker bewezen.

Dit zou best kunnen, ik ontkrachtte alleen jou argument van 'pas na 600 na chr.
Ik ben atheïst :)'

Lees dikgedrukte text.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

site zei:
De ontdekking van de Oerknal en van het feit dat de oorsprong van leven uit water is, werd gedaan door niet-moslims. In het begin was alle materie en ruimte (hemelen) op één plek (aan één stuk). Daarna werd alles van elkaar gescheiden door wat de natuurkundigen aangeven met de Oerknal (“The Big Bang”). De bewijzen voor de Oerknal zijn zo overstelpend dat het tegenwoordig voor feit wordt aangenomen en niet slechts als theorie wordt gezien.

De uitbreiding van het heelal
Sinds zijn creatie breidt het heelal zich uit. Deze grote ontdekking werd gedaan door Hubble, een astronoom, in het begin van de twintigste eeuw. Het werd bovendien voorspeld door de theorie van relativiteitsleer van Einstein. Het uitbreiden van het heelal wordt duidelijk vermeld in het volgende koranvers:

“De hemel hebben Wij duurzaam gebouwd en Wij breiden het uit”. Koran 51: 47.

Dit is het antwoord wat die site gaf op die quote uit de koran.

Maar dit antwoord is niet waar.

site zei:
In het begin was alle materie en ruimte (hemelen) op één plek (aan één stuk). Daarna werd alles van elkaar gescheiden door wat de natuurkundigen aangeven met de Oerknal (“The Big Bang”). De bewijzen voor de Oerknal zijn zo overstelpend dat het tegenwoordig voor feit wordt aangenomen en niet slechts als theorie wordt gezien.
Nee.
Er zijn wel degelijk bewijzen voor deze theorie, alleen zeer beperkte bewijzen(zoals de site netjes vermeld).
Hoewel, die bewijzen zijn goed genoeg om het als een feit te beschouwen, tot er bewijzen zijn die anders zeggen.

En de big bang theorie zegt niet dat alles 1 stuk was, het zegt niks over wat er voor de oerknal was Dit is nog niet ontdekt. en dit deel van de theorie is dus ook geen feit.


site zei:
De uitbreiding van het heelal
Sinds zijn creatie breidt het heelal zich uit. Deze grote ontdekking werd gedaan door Hubble, een astronoom,
Wat?!
Hubble was een ruimtetelescoop, zeker geen astronoom!
site zei:
in het begin van de twintigste eeuw. Het werd bovendien voorspeld door de theorie van relativiteitsleer van Einstein.
Klopt :)
site zei:
Het uitbreiden van het heelal wordt duidelijk vermeld in het volgende koranvers:

“De hemel hebben Wij duurzaam gebouwd en Wij breiden het uit”. Koran 51: 47.
Grappig, ik weet van deze quote uit de koran

Hij werd veranderd, nadat de Big Bang theorie werd geïntroduceert.
De orginele vertaling is;
With power and skill did We construct the Firmament: for it is We Who create the vastness of pace.
:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Dit is het antwoord wat die site gaf op die quote uit de koran.

Maar dit antwoord is niet waar.


Nee.
Er zijn wel degelijk bewijzen voor deze theorie, alleen zeer beperkte bewijzen(zoals de site netjes vermeld).
Hoewel, die bewijzen zijn goed genoeg om het als een feit te beschouwen, tot er bewijzen zijn die anders zeggen.

En de big bang theorie zegt niet dat alles 1 stuk was, het zegt niks over wat er voor de oerknal was Dit is nog niet ontdekt. en dit deel van de theorie is dus ook geen feit.



Wat?!
Hubble was een ruimtetelescoop, zeker geen astronoom!

Klopt :)

Grappig, ik weet van deze quote uit de koran

Hij werd veranderd, nadat de Big Bang theorie werd geïntroduceert.
De orginele vertaling is;
With power and skill did We construct the Firmament: for it is We Who create the vastness of pace.
:)

Dat is dus het probleem met vertalingen. Lees het origineel ;) Oordelen op een vertaling is (zeker) in deze situatie niet mogelijk.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

De Koran is nog nooit aangepast, want dit is te bewijzen omdat er nog steeds zeer oude Korans nog worden bewaard.
 

DeletedUser

Gast
het orgineel is in arabisch, wat ik niet spreek, en al zeker niet lees.
Of actie het leest/spreekt weet ik niet, maar ik vertrouw hem er niet op dat hij de waarheid zal vertellen (als hij uberhaubt de orginele koran heeft.. bestaat deze nog wel?)

De Koran is nog nooit aangepast, want dit is te bewijzen omdat er nog steeds zeer oude Korans nog worden bewaard.

de vertalingen wel, daar heb ik het nu over. ;)

Sorry voor mijn ongelukkige formulatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Neen, want de vertalingen, worden niet aan de hand van zoekmachines gedaan ofzo, maar door geleerden die zeer goed bestuderen, wat er mee word bedoeld, want het arabische taal is een zeer groot taal, met woorden die je bijna op altijd in een andere geval kan plaatsen, dus 1 woord heeft veel meer betekenissen.

Ja, een originele Koran bestaat, er is er eentje in Turkije in Istanbul, er zijn er nog, zo is er ook eentje in azie:pakistan, afghanistan of India.
Er zijn nog veel exemplaren in het arabische wereld, die continu worden bijgehouden, en als er iets word veranderd, dan merk je het zo, vanwege de context, want geleerden houden steeds rekenig met andere teksten, als ze een tekst gaan verklaren.
 
Bovenaan