• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Buitenaards leven

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

een typisch voorbeeld van hoe mensen denken, alleen in eigen belang.

daarom moeten we niet in aanraking komen met buitenaards leven.
wss zijn ze minder inteligent dan wij en roeien wij het gelijk uit (ofzo)

Als wij met hun in contact ooit zouden komen zou dat een ramp zijn voor hen. Andersom heb ik geen idee. Dat er leven buiten ons is dat is voor mij zo goed als zeker. Het tegenovergestelde lijkt me veel onwaarschijnlijker.

Waarschijnlijk zullen ze geen technologie hebben. Dat is namelijk een resultaat van onze specifieke evolutie maar daarom zouden ze nog niet minder belangrijk zijn.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

jullie gaan er hier vanuit dat aliens honderden jaren voor zijn op ons qua technologie, dat is niet zeker, mss hebben zij nog niet eens elektriciteit ofzo, dan zijn wij de 'oppermachtigen' en zullen ze ons heus niet aanvallen
inderdaad!!!

met alle wapens die de aarde gemaakt heeft zouden de aliens de aarde misschien even verkend hebben.
maar nooit aangevallen
 

Araluen

Manticore
Re: AW: Buitenaards leven

Als wij met hun in contact ooit zouden komen zou dat een ramp zijn voor hen. Andersom heb ik geen idee. Dat er leven buiten ons is dat is voor mij zo goed als zeker. Het tegenovergestelde lijkt me veel onwaarschijnlijker.

Waarschijnlijk zullen ze geen technologie hebben. Dat is namelijk een resultaat van onze specifieke evolutie maar daarom zouden ze nog niet minder belangrijk zijn.

ik ben het geheel me je eens.

inderdaad!!!

met alle wapens die de aarde gemaakt heeft zouden de aliens de aarde misschien even verkend hebben.
maar nooit aangevallen

dat hebben aliens helemaal niet!!!
wat niet mogelijk is kan helemaal niet!!!
die aliens zouden ouder dan de aarde moeten zijn willen ze ons kunnen vinden.
ik weet ook bijna 100% zeker dat ze geen technologie hebben.

en jij geeft ook weer mooi aan hoe de mens echt is. alleen maar vanuit eigenbelang en o o wat zijn wij weer goed en de rest slecht.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

Niet al het buitenaards leven hoeft intelligent te zijn.
Ik ben bijvoorbeeld niet echt bang voor ruimte koeien.

Maar als er intelligent buitenaards leven bestaat dan is het beter als wij HUN vinden ipv andersom, het ras dat andere planeten kan onderzoeken voor leven is waarschijnlijk meer "advanced" met technologie en dus ook met wapens.

En OP JA er MOET wel buitenaards leven bestaan watdanook, als je nagaat dat hier op aarde al miljoenen soorten leven/hebben geleefd op 1 planeet in 1 zonnestel en dan nagaan dat er meer zonnen/sterren in onze melkweg zijn dat dat er zandkorrels zijn op aarde.
-> en dat is dan pas de melkweg er zijn nog tig andere "galaxys"


Nog iets verder gaan? Ik denk dat er leven is geweest op Mars en mischien Venus, niks groots maar wel bacterieel. (leven is leven)
 

Araluen

Manticore
dat denk ik dan weer niet

wss zijn wij de enige stommerds die technologie kunnen toepassen

en ik denk niet dat er op onze buurtplaneten leven is geweest, dat zou te toevallig zijn
 

DeletedUser

Gast
Wel dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Als je gelooft dat leven oorspronkelijk van ergens anders komt (de theorie van de meteorieten) dan is het goed mogelijk dat er daar ook leven is geweest. Maar dan denk ik meer aan mars omdat Venus nog extremer is.

Het feit is wel dat degene die de andere vindt slimmer is.

In ieder geval moesten we toch geen leven vinden buiten ons en alleen zijn dan zal de mens zichzelf wel verspreiden. Er zijn al ideeën geweest om een biosfeer te gebruiken als kolonie maar dat zou voor de mens een stap te ver zijn. Tenzij je gaat graven op die planeet zou het een enorme vrijgevigheid zijn om in zoiets te investeren.
 

DeletedUser

Gast
ik geloof er ook in dat er buitenaards leven is!

het universum is oneindig groot. dus is er kans dat er miljoenen lichtjaren van ons ander leven is
 

DeletedUser12666

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

Niet al het buitenaards leven hoeft intelligent te zijn.
Ik ben bijvoorbeeld niet echt bang voor ruimte koeien.

Maar als er intelligent buitenaards leven bestaat dan is het beter als wij HUN vinden ipv andersom, het ras dat andere planeten kan onderzoeken voor leven is waarschijnlijk meer "advanced" met technologie en dus ook met wapens.

En OP JA er MOET wel buitenaards leven bestaan watdanook, als je nagaat dat hier op aarde al miljoenen soorten leven/hebben geleefd op 1 planeet in 1 zonnestel en dan nagaan dat er meer zonnen/sterren in onze melkweg zijn dat dat er zandkorrels zijn op aarde.
-> en dat is dan pas de melkweg er zijn nog tig andere "galaxys"


Nog iets verder gaan? Ik denk dat er leven is geweest op Mars en mischien Venus, niks groots maar wel bacterieel. (leven is leven)

compleetly agree ^^
 

Araluen

Manticore
Re: AW: Buitenaards leven

ik denk wel dat er aliens zijn op een paar 1000 lichjaren weg :p

en dat is een beetje ver :p

ik geloof er ook in dat er buitenaards leven is!

het universum is oneindig groot. dus is er kans dat er miljoenen lichtjaren van ons ander leven is

that's the point

compleetly agree ^^

ik niet, er is een puntje. ik denk eigenlijk dat wij elkaar helemaal niet gaan vinden
 

DeletedUser12666

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

ik niet, er is een puntje. ik denk eigenlijk dat wij elkaar helemaal niet gaan vinden

Daar kan je uiteraad gelijk in hebben, die mogelijkheid is er altijd dat we bijvoorbeeld net ééntje missen.
Maar vroeg of laat komen we ze tegen ;) al duurt het een paar jaar langer.

We zullen vast wel appratuur hebben meschien via radio golven en andere soort golven om intelligente leven op te zoeken
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

Iedereen denken dat buitenaardse wezens naar ons toe komen, radiogolven uitzenden of ufo's hebben.
Hier is nog niet veel aan gedacht MISSCHIEN ZIJN ZE WEL NIET SO INTELIGENT!
Het kan best zijn dat als er buitenaardse wezens zijn ze nog zitten in wat voor ons vergelijkbaar is met de prehistorie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

Wij zitten nog in de prehistorie als we zo blijven voortdoen. Als de mens niet verandert zal het ontmoeten er waarschijnlijk nooit van komen.
Als de mens op deze manier bewoonbare planeten vindt dan komt er gegarandeerd een oorlog van vooraleer er eentje gevonden wordt met leven.
 

Araluen

Manticore
Re: AW: Buitenaards leven

Daar kan je uiteraad gelijk in hebben, die mogelijkheid is er altijd dat we bijvoorbeeld net ééntje missen.
Maar vroeg of laat komen we ze tegen ;) al duurt het een paar jaar langer.

We zullen vast wel appratuur hebben meschien via radio golven en andere soort golven om intelligente leven op te zoeken

nee, echt serieus. je moet sneller dan het licht gaan om daar te komen. en dat is zo goed als ONMOGELIJK, de kans dat je ook nog eens de goede kant op gaat is 1 op 100000000000000000

Iedereen denken dat buitenaardse wezens naar ons toe komen, radiogolven uitzenden of ufo's hebben.
Hier is nog niet veel aan gedacht MISSCHIEN ZIJN ZE WEL NIET SO SLIM!
Het kan best zijn dat als er buitenaardse wezens zijn ze nog zitten in wat voor ons vergelijkbaar is met de prehistorie.

het goede woord is inteligent
je kan ze niet vergelijken met ons.

Wij zitten nog in de prehistorie als we zo blijven voortdoen. Als de mens niet verandert zal het ontmoeten er waarschijnlijk nooit van komen.
Als de mens op deze manier bewoonbare planeten vindt dan komt er gegarandeerd een oorlog van vooraleer er eentje gevonden wordt met leven.

uhu, zouden we leven vinden zijn ze wss ten dode opgeschreven.
we zijn eigenlijk gewoon heel dom, omdat we verkeerd omgaan met onze slimheid
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

Had ik al gehoord op het nieuws.

Dit vergroot weer eens de kans op leven buiten onze planeet. + de andere planeten waar (onder extreme toestanden) toch nog leven mogelijk is.
En dan mogen we nog niet vergeten dat leven zoals wij het kennen bestaat uit bepaalde elementen. (koolstof, waterstof,...)
Ander leven kan opgebouwd zjn uit andere stoffen.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Buitenaards leven

dat kan inderdaad kloppen.
Ze zoeken naar planeten als de aarde maar misschien kan een andere levensvorm onder andere omstandigheden leven (of alleen maar onder andere)
 

DeletedUser21751

Gast
De kans dat we in contact komen met intelligent buitenaards leven is zo goed als nihil. Wel is het perfect mogelijk dat ze bestaan, het universum is gigantisch en buiten het universum zouden er nog universa kunnen zijn. :)
 

DeletedUser

Gast
De kans dat we in contact komen met intelligent buitenaards leven is zo goed als nihil. Wel is het perfect mogelijk dat ze bestaan, het universum is gigantisch en buiten het universum zouden er nog universa kunnen zijn. :)
Ditte .
 
Bovenaan