• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bureacratie

Ben nu al twee weken behoorlijk ziek, virus opgelopen maar denk je nu echt dat de werkgever je tegemoet komt, vergeet het maar!Hier een paar voorbeelden:

1.Bedrijfsverpleegkundige en Bedrijfsarts zijn in dienst vh bedrijf dus die melden je gelijk weer beter ook al ben je zo ziek als een hond.
2.Rare tijden om 1600 uur s'middags naar een andere plaats reizen terwijl ik daar niet woon en het wel hier kan in deze stad.
3.Gepushed worden ook al zegt de huisarts dat je uit moet zieken en rust moet houden.
4.Willen weten wat er aan de hand is terwijl je dit niet verplicht bent dit te melden bij je consulent.
5.Ze gaan zelf op de stoel zitten vd huisarts.
6.Stress en ergenis waardoor het ziekteverzuim oploopt!
7.Continu moeten bellen hoe het gaat(iedere dag!)

Hebben meer mensen hier last van en worden jullie hier ook niet moe van, ben gister voor het eerst weer buiten geweest het deed meer schade dan goed, wat een knuppels af en toe zeg...
 

DeletedUser11295

Gast
Dit is niet bureaucratie, dit zijn problemen die jij tegenkomt en die hebben niks met dit onderwerp te maken. Daarnaast deel ik je mening niet, ik weet niet wat voor crap baas jij hebt maar de baas van mij noch die van mijn ouders (alle 4) is niet zo.

Je moet bellen iedere dag, waarom ook niet? Het is toch niet raar dat degene die ervoor zorgt dat jij gewoon doorbetaald krijgt terwijl je ziek bent er van op de hoogte is dat hij niet de verkeerde beslissing neemt.

Stress en ergernis zijn vaak factoren waar mensen zelf voor zorgen, mensen staan vroeg op. Stappen de deur uit om 7 uur en zijn om 5 uur thuis, om 7 uur moet de baby nog naar de oppas worden gebracht of al naar de voorschoolse opvang. Om 5 uur word het kind opgehaald, ga je naar huis en dan moet je koken. Dan 's avonds ga je ook weer naar een feestje of verjaardag en ben je om 3 uur thuis terwijl je om half 7 weer op moet. Het is niet raar dat je dan gestressd raakt, of enorm last hebt van ergernissen. Mensen doen zich dit zelf aan, Er is in de laatste jaren een enorme sociale druk ontstaan en we mogen geen zwaktes meer tonen naar de buitenwereld waardoor je jezelf pusht.

Je werkgever gaat op de stoel zitten van de huisarts? Toelichting asjeblieft, ik snap je punt niet echt. Ik zie niet in dat een werkgever naar een ontsteking kan kijken en je daarvoor een middeltje kan voorschrijven tenzij je een zuster bent en in een ziekenhuis werkt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, nogmaals volgens mij heb je een enorme crap baas.

Weten wat er aan de hand is? Zie mijn eerste punt. Juiste beslissingen moeten worden gemaakt, het gaat soms namelijk over duizenden euro's aan belastingen die je baas moet betalen. Vind je het gek dat hij wil weten wat er aan de hand is.

Als je tegen je baas zegt, ik kan niet werken want mijn huisarts zegt dat ik rust moet hebben dan sta jij in je goed recht. Je hebt met een professional gesproken en dit is zijn advies. Geen reden voor je baas om hier tegenin te gaan, de reden dat hij hier tegenin gaat is omdat opnieuw jij zelf geen zwakte wil tonen en hij probeert dat uit te buiten terwijl je hier juist heel duidelijk over moet zijn tegen je werkgever.

Hoe vaak ga ik dit herhalen? Je hebt een crap baas als hij dat flikt, overigens als je iets niet begrijpt dan vraag het aan je baas. Vaak is je baas wel bereid om iets uit te leggen en als je een uitleg hebt dan ben je vaak geneigd om niet zo boos te worden over iets aangezien je nu snapt waarom dit wel en dat andere niet.

En we komen weer bij dat crap baas gedeelte aan en bij jezelf. Daarnaast als je een bedrijfsarts niet vertrouwd dan ga je toch gewoon naar je eigen huisarts? Zo moeilijk is dat toch niet, het leuke eraan is dat jij hem betaald. Kan alleen maar in je voordeel werken.

Moet ik even opmerken, wil je een discussie houden over hoe crap je baas is, hoe het bedrijfszorgsysteem 'niet' werkt in ons land, over bureaucratie of over gewoon dingen die je irriteren waar je zelf heel goed oplossingen voor kunt vinden als je ook maar een klein beetje verstand gebruikt en nadenkt.

Kies er een want dit is niet echt een serieus praat topic :p.
 

DeletedUser

Gast
Het oordeel van een huisarts weegt altijd zwaarder dan het oordeel van een bedrijfsarts (is tenslotte geen echte arts! :p)

Heb het zelf ook eens gehad: Griep, dikke 40 graden koorts en op dag twee kreeg ik een veel te vrolijk vrouwtje aan de lijn van de arbodienst die mij vertelde dat statistisch gezien een griep gemiddeld drie dagen duurt en ik dus overmorgen weer aan het werk zou kunnen. Na een momentje stilte, waarin ik haar statement even liet bezinken heb ik haar vriendelijk doch ferm laten weten dat statistisch gezien de meeste mensen uiteindelijk dood gaan aan de gevolgen van griep en het dus niet iets is om te licht over te denken!
Heb de hoorn erop gegooid en ben terug mijn bed ingekropen... nooit meer iets van gehoord! :)

Heb het echter ook wel eens anders gehad: Na mijn meniscus te hebben gescheurd op de werkvloer, moest ik deze operatief laten verwijderen en had ik na twee dagen een afspraak bij de Arboarts. Kon al weer lopen als een kieviet en had eigenlijk nergens meer last van. Wat mij betrof kon ik dus ook weer gewoon aan het werk, maar dat ging niet gebeuren... verplicht 2 weken thuis zitten was wat er mij verteld werd en ach wie ben ik om daar tegen in te gaan?!
 

DeletedUser11295

Gast
Inderdaaad Sulsa! Dat is hoe je ermee omgaat, duidelijkheid en laten blijken wat het beste voor jou is.
 
Bovenaan