• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

CD-kentekens en Diplomaten

DeletedUser12440

Gast
Dat zal waarschijnlijk al heel lang zo zijn en nederlandse diplomaten zullen wss het zelfde doen in andere landen alleen nu krijgt het aandacht.

Ik vind ook dat ze gewoon een boete horen te krijgen ^^
 

DeletedUser

Gast
Mark6000 heeft volledig gelijk.

@tds: Nee, Nederlandse diplomaten doen dat niet (misschien eens in de 50 jaar een incident daar gelaten).
 

DeletedUser

Gast
Niet echt, maar zij komen er gewoon mee weg terwijl wij meteen een boete zouden krijgen.
Zulk soort kerels zouden juist een voorbeeldfunctie moeten hebben, of zich in elk geval netjes gedragen in hun gastland.
Die journalist heeft ook een voorbeeldfunctie, hij is op tv en dan moet hij niet als een huis aan huis verkoper z'n voet tussen de deur zetten.
Mark6000 heeft volledig gelijk.

@tds: Nee, Nederlandse diplomaten doen dat niet (misschien eens in de 50 jaar een incident daar gelaten).
Natuurlijk worden die ook agressief als iemand ze de hele dag loopt te filmen, wat denk jij nou. :confused:
 

DeletedUser

Gast
Het is inderdaad zo dat diplomaten teveel macht hebben. Persoonlijk snap ik dat je als diplomaat bepaalde rechten nodig hebt om je werk op een goede manier te kunnen doen. Maar kom op, we snappen ook wel dat je in geen enkel land iemand neer mag schieten of slaan zonder daarmee weg te komen. Ook dienen diplomaten zich aan te passen aan het land waar ze te gast zijn, dat ze in hun thuisland 200 mogen rijden prima, hier pas je je aan.

Verder snap ik niet waarom mensen het goedkeuren dat Danny in elkaar is geslagen terwijl hij ons allen een daad bewijst. Ja, Pownews is anders dan de NOS of andere nieuws programma's maar dat is ook wel eens goed.

Ze kaarten onderwerpen aan waar veel mensen zich aan irriteren. De NOS maakt een complicatie van filmpjes van fout geparkeerde diplomaten auto's en stopt er een audio bandje onder met zo'n standaard stem. Pownews gaat naar de ambassade en gaat verhaal halen bij de verantwoordelijke.
 

DeletedUser

Gast
Het is inderdaad zo dat diplomaten teveel macht hebben. Persoonlijk snap ik dat je als diplomaat bepaalde rechten nodig hebt om je werk op een goede manier te kunnen doen. Maar kom op, we snappen ook wel dat je in geen enkel land iemand neer mag schieten of slaan zonder daarmee weg te komen. Ook dienen diplomaten zich aan te passen aan het land waar ze te gast zijn, dat ze in hun thuisland 200 mogen rijden prima, hier pas je je aan.

Verder snap ik niet waarom mensen het goedkeuren dat Danny in elkaar is geslagen terwijl hij ons allen een daad bewijst. Ja, Pownews is anders dan de NOS of andere nieuws programma's maar dat is ook wel eens goed.

Ze kaarten onderwerpen aan waar veel mensen zich aan irriteren. De NOS maakt een complicatie van filmpjes van fout geparkeerde diplomaten auto's en stopt er een audio bandje onder met zo'n standaard stem. Pownews gaat naar de ambassade en gaat verhaal halen bij de verantwoordelijke.

Ik snap niet zo goed dat Danny ons een daad bewijst hoor. Ik wil je ook wel een daad komen bewijzen om jouw huis te filmen en op internet te zetten, als je daar blij van wordt?
 

DeletedUser

Gast
Ik snap niet zo goed dat Danny ons een daad bewijst hoor. Ik wil je ook wel een daad komen bewijzen om jouw huis te filmen en op internet te zetten, als je daar blij van wordt?
Als ik op de stoep parkeer en mijn bekeuringen niet betaal mag je wat mij betreft hier langskomen hoor. :)
 

DeletedUser

Gast
Ik snap niet zo goed dat Danny ons een daad bewijst hoor. Ik wil je ook wel een daad komen bewijzen om jouw huis te filmen en op internet te zetten, als je daar blij van wordt?

Dit heeft totaal geen betrekking op wat er gebeurde, Danny heeft nergens het huis van de ambassadeur of zijn personeel gefilmd.
Ik vind het een beetje zwakke beargumentatie Bat.
 

DeletedUser

Gast

POW-nieuws, zoals zij zijn, is hier natuurlijk gelijk achteraan gegaan met alle gevolgen voor dien. Reporter Danny van POW-nieuws is gisteren in elkaar geslagen door een groep Angolese 'aso'-diplomaten nadat hij om verhaal vroeg waarom een van de auto's (een jaguar natuurlijk) op de stoep geparkeerd stond. Dit resulteerde in een gescheurde lip, een hersenschudding en een gekneusde kaak. Máár, waar een normaal iemand volgens het Nederlandse rechtsysteem berecht zou worden, gaat het gehele Angolese ambasssadepersoneel vrijuit vanwege het ó zo mooie 'Verdrag van Wenen'. Zelfs minister Timmermans (BuZa) wilt er verder niks aan doen. (Filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6572987/419f52c5/diplomaat_hoekt_danny_ghosen_op_de_bek.html
Jij hebt jezelf perfect subjectief geïnformeerd. Natuurlijk is Timmermans ermee bezig gegaan, dat zie je uit heel de rel die is ontstaan. Misschien wel zo netjes om dat te vermelden, ipv te zeggen dat de 'overheid niets doet'. Dat is populistische propaganda waar jij blijkbaar zeer vatbaar voor bent.
Ik vind het persoonlijk diep bedroevend dat Nederland er zelf niks aan doet, de regering kan besluiten om een ambasade te sluiten en te tijdelijk te ontbinden (door middel van de diplomaten naar huis te sturen), helaas blijkt onze regeringen het normaal te vinden dat verslaggevers op een openbare weg het ziekenhuis in geslagen worden. Ik denk dat Nederland te bang is om een keer stevig in te grijpen.
Graag van jou een quote waarin de ministerraad zegt dat dit aanvaardbaar gedrag is en dat ze er niets aan zullen doen. Juist, die quote is er vast en zeker niet. Wederom sensationeel populistisch gebrabbel zonder enige waarde. Natuurlijk klopt er niets van wat je nu zegt.
Interessant... Dus in principe kan een diplomaat ook iemand vermoorden zonder gestraft te worden?
Nee, natuurlijk niet. Zodra een diplomaat dat doet wordt hij uit z'n ambt ontheven en door zijn thuisland uitgeleverd aan Nederland. Gebeurt dat niet, dan zal dat hele grote diplomatieke gevolgen hebben voor dat thuisland.
 

DeletedUser

Gast
En wat verwacht zo'n Danny nu helemaal als ie de hele tijd die microfoon in ieders smoel douwt, zich overal tussendringt en voeten tussen de deur steekt. Ik denk dat veel mensen wel de neiging hebben hem op z'n snuffertje te slaan als ze door hem worden lastig gevallen. En sommigen doen dat dus. Of dat nu een diplomaat of een burger is maakt voor mij verder weinig verschil.

Voor de discussie over onschendbaarheid van diplomaten vind ik dit Danny-verhaal dus een waardeloos voorbeeld.
 

DeletedUser

Gast
Nee, natuurlijk niet. Zodra een diplomaat dat doet wordt hij uit z'n ambt ontheven en door zijn thuisland uitgeleverd aan Nederland. Gebeurt dat niet, dan zal dat hele grote diplomatieke gevolgen hebben voor dat thuisland.

De Russische diplomaat komt er blijkbaar gewoon mee weg dat hij kinderen mishandeld.
 

DeletedUser

Gast
De man die de klappen zou hebben uitgedeeld blijkt een medewerker te zijn op de ambasade, en dus géén diplomatische onschendbaarheid te hebben waardoor deze gewoon is vervolgd door justitie.
Verder geen sancties tegen de rest van de diplomaten vanwege hun onschendbaarheid, zelfs geen uitzetting.
Wél word er een debat gehouden over het foutparkeren van CD-kentekens (= uitkomst zal waarschijnlijk teleurstellend zijn aangezien het vedrag van Wenen er tussen hangt.)
 

DeletedUser

Gast
Om dit topic eens een Mega-bump te geven:
Danny probeert deze keer eens 'normaal' in gesprek te gaan met een bestuurder van een CD-nummerbord.
Waarom moet er dan zó gereageerd worden door de bestuurder?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6594198/ce4e6240/danny_weer_gesloopt_door_diplomatenchauffeur.html

Er wordt in het filmpje al gezegd; "bewust asociaal".
Wanneer Danny een simpele vraag stelt wordt dit uiterst agressief beantwoord met wat dreigementen.
Toch apart dat dit probleem al vaker aan de kaak is geteld, maar dat er niks gedaan word.
 

DeletedUser12440

Gast
Ook al zie ik danny graag klappen krijgen was deze reactie wel erg overdreven en erg agressief
 
Bovenaan