• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community CM Weekly 10

DeletedUser20686

Gast
CM Weekly - week 10

Beste spelers,

Nieuwe week, nieuwe weekly!

Afgelopen tijd

De CM Weekly
Zoals jullie weten schrijf ik nu bijna een half jaar deze CM Weekly. Een (zover ik weet) uniek initiatief binnen InnoGames fora. Ik merkte dat er vanuit jullie behoefte was aan wat meer inzicht in wat wij achter de schermen uitspoken. Door middel van deze blog wilde ik dan ook de afstand tussen het Management en de spelers wat kleiner maken. Echter merk ik wel dat er de laatste tijd 'minder' reacties en views zijn. Nu moet ik zelf ook toegeven dat er op het begin ook meer informatie instond. Echter was dat een drukkere periode voor Grepolis. Nu is de wekelijkse informatie wat repetitief. Vandaar dat ik ook graag van jullie wil weten, wat vinden jullie van de CM Weekly? Wat zouden jullie eventueel nog veranderd willen zien? Of is hij overbodig?

Ik doe mijn best om hier zoveel informatie te delen die nog niet al uitgebreid op het forum aangekondigd wordt, daarnaast
probeer ik hier het een en ander opnieuw aan te halen zodat jullie daar eventueel nog over in discussie kunnen gaan in een direct discussietopic met een CM.

Ik hoor graag jullie reactie (Hopelijk voorzien van opbouwende kritiek).

Spelupdate 2.56
Afgelopen dinsdag is spelupdate 2.56 succesvol gelanceerd. Een update met een aantal kleine bugfixes en tekstwijzigingen.

Phishingberichten
De laatste tijd zie ik steeds vaker websites die spelers premium aanbieden of 'hacktools' promoten.
Zo sturen spelers bijvoorbeeld onderstaande wervingsberichten door:
Sinds gisteren is er een nieuwe actie opgericht door grepolis !
Je kunt er doormiddel van vragen in te vullen gratis goud mee verdienen (:
Ik heb mn voordeel er voor vandaag al mee gedaan, maar liefst 150 goud .
Kijk op www.eenofanderelinke.tk
Graag zou ik jullie nogmaals via deze weg willen waarschuwen voor deze berichten. Alle acties en mededelingen vanuit Grepolis.nl zullen via het forum en / of de Ingame berichten aan jullie gecommuniceerd worden. Het is aan te raden niet in te gaan op deze berichten of de sites die ze promoten te bezoeken.

Er zijn mensen die dergelijke websites opzetten om op die manier achter jullie accountgegevens te komen. Wanneer je op deze manier je troepen, steden of grondstoffen kwijtraakt kunnen wij hier geen restitutie voor bieden. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor je accountveiligheid en Grepolis.nl of de daarvoor werkende moderators zullen jullie nooit om je wachtwoord vragen. Wanneer je verdachte mailtjes ontvangt raden we je aan dit aan de support te melden.
Dit doe je door net als beledigingen ze via de meldtool te melden in het mededelingen venster.
Beledigingen tegenover jou in een bericht kunnen gemeld worden door bovenaan het bericht te klikken op de envelop met het uitroepteken. Op deze manier kunnen wij de conversatie nalezen en gepaste actie ondernemen.

InnoGames TV
Afgelopen week hebben we weer een nieuwe editie van de maandelijkse InnoGames TV video gepost. Hier zie je op een leuke manier alle spellen even langskomen en je achter de schermen op het InnoGames kantoor mee kunt kijken.

De komende tijd

Spelupdate 2.57
Met een beetje geluk krijgen we later vanavond intern de nieuwe voorlopige updates en bugfixes, mocht daar nog iets interessants bijzitten zal ik misschien later vanavond hier nog wat toevoegen.

Community-vragen
Heb jij een brandende vraag voor het community management die inhoud kan geven aan de eerstvolgende CM weekly? Laat het ons weten in een reactie of PM en wie weet kiezen we jouw vraag!

Tot zover de CM Weekly voor deze week.

Met vriendelijke groet,
Het Community Management
 

Concealed

Harpij
Beste Relax,

Keep up the good work.. ik besef dat het een extra agenda item is en dat het soms lastig is om iets te verzinnen om te melden.. maar hou vol.
Ook al reageer ik niet altijd, ik lees het altijd en ik vindt het een van de meest zinvolle onderdelen.
Er was ooit in een donker verleden heel weinig (ik vond te weinig) communicatie vanuit CM met de leden.
Er waren destijds in de Dark Ages ook erg vaak topics met klachten en kritiek op support en CM.
Dat is enorm afgenomen (en niet alleen omdat de klagers hun account ophieven) maar ook met name door jullie inzet.
Grepolis is ook stabieler geworden en problemen worden serieus en open gecommuniceerd.
De communicatie is opener en directer, deze CM is daar een belangrijke bijdrage aan, dus hou alsjeblief vol.
Al is het maar om kritiek en gezeur te voorkomen, dat is makkelijker dan genezen!

Met vriendelijke Groet
Concealed / PapaRon
 

Gollum Returns

Manticore
reacties beperk ik meestal ook tot een minimum. Lezen des te meer, met dezelfde reden als Concealed.

Geeft wat meer openheid, en zeker deze weekly is een goede. Voor sommigen wellicht overbodig, maar begrijp dat er nog genoeg internet analfabeten zijn die makkelijk te bespelen zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik antwoord niet ,maar ik lees ALTIJD. Ga zou door vooral, vind het een erg goed en leuk iniatief, dat me inderdaad uniek lijkt.
 

DeletedUser

Gast
reacties beperk ik meestal ook tot een minimum. Lezen des te meer, met dezelfde reden als Concealed.

Geeft wat meer openheid, en zeker deze weekly is een goede. Voor sommigen wellicht overbodig, maar begrijp dat er nog genoeg internet analfabeten zijn die makkelijk te bespelen zijn.
Kan het niet meer mee eens zijn met deze reactie.
 

Genius0615

Erinys

Phishingberichten
De laatste tijd zie ik steeds vaker websites die spelers premium aanbieden of 'hacktools' promoten.
Zo sturen spelers bijvoorbeeld onderstaande wervingsberichten door:




Dat bericht hebben wij aan jullie gerapporteerd :p


Ik vind het absoluut niet overbodig, ik lees het altijd, en probeer er ook wat feedback op te geven.
 

DeletedUser20125

Gast
Ook ik lees het altijd... Maar wees eens eerlijk? De meeste feedback die je kan geven is gewoon iets als 'leuk' of 'goed' ;)
 

DeletedUser

Gast
ik weet hoe je je voelt :D
maar dit wordt gelezen door de mensen die het moeten lezen en er iets aan hebben en dat zijn er nog verrassend veel :)

Het is trouwens moeilijk om een zinnige reactie te bedenken, net zoals het, zoals jij zegt, moeilijk is om elke week weer iets te schrijven. Maar vaak kan ik alleen maar beamen wat de eerste comment zegt, als dat al nodig is, en dan ga ik niet quoten en RT zeggen of zoiets... xp

TIP: je kan ook bv je weekly afsluiten met 'en wat denken jullie daarvan', maar dat veroorzaakt misschien weer offtopic onzin die het hele topic net minder aantrekkelijk maakt... De mogelijkheid daartoe bestaat al via kroenuh's reactie-topics bij elke update maar het kan een idee zijn als je meer activiteit wil zien...
Ik denk dat dat alleen in specifieke situatie's gepast is maar het kan altijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan