• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community CM Weekly - 41

DeletedUser20686

Gast
CM Weekly - week 41

Beste spelers,

Nieuwe week, nieuwe weekly!

Afgelopen week
Allereerst wil ik nogmaals de Beta focus group in de schijnwerpers zetten.
Jullie roepen al tijden om meer invloed op Grepolis en de wijzigingen in het spel die met de updates komen. Hier is jullie kans om de woorden om te zetten in daden, er zijn echter tot dusver nog weinig sollicitaties voor deze unieke functie binnengekomen.

Daarnaast mogen we met trots vermelden dat Happypineapple terug is gekeerd naar het moderatorteam. Zij zal ons versterken als wikimoderator. Daarnaast zal ze hopelijk ook alle verborgen gênante spelfouten uit dit stukje halen.


De komende tijd
Spelupdate 2.47 wordt aanstaande woensdag gelanceerd, helaas kan door een aantal bugs die afgelopen weekend op de beta gemeld werden deze keer nog niet alles geüpdatet worden. Hierdoor wordt de nieuwe UI uitgesteld tot 2.48. De bugfixes komen wel in update 2.47.

Ook heb ik volgende week een interessante aankondiging die ik deze week nog helaas intern moet houden!

Community-vragen
Q: Hoe lang duurt je test/opleiding om Community Manager of Co-Community Manager te worden?
A: Het is een langdurig leerproces. En ik leer nog steeds natuurlijk ;)
Ik heb een speciale uitlegmiddag gehad van de Lead Community Manager van Grepolis.
Daarnaast heeft Kroenuh mij alle aspecten verder uitgelegd.

Q: en... wat met wat voor diploma moet je minimaal afkomen om CM te worden?
A: Een CM moet voldoen aan bepaalde kwaliteiten. Er wordt voornamelijk gezocht naar kwalitatief vaardige mensen met een voorliefde voor online games en ervaring daar in. Daarnaast wordt het gewenst dat CM's uiteraard vaardig zijn in teammanagement en enige ervaring hebben met marketing / IT / management of een combinatie hierin, zoals Kroenuh en ik.

Q: En hoeveel keer moeten jullie, Kroenuh en u samenkomen (IRL) per maand?
A: Moet is een groot woord, er zijn vele markets waar de CM's alleen jaarlijks op hun teammeetings samenkomen.
Echter, wij zien elkaar wel meerdere keren per week. We zijn van mening dat deze nauwe samenwerking ons betere resultaten oplevert in vergelijking met andere markets.

Q: Ik kan me voorstellen dat op verschillende taalversies sommige problemen of kwesties hetzelfde zijn.
Is er overleg tussen de landen Community Managers, zijn er standaarden, richtlijnen of een knowledge database met ervaringen waar jullie uit kunnen putten?
A: Uiteraard! Vooral met bugs en dergelijke komen we er sneller achter omdat overal dezelfde spelupdate komt.
We hebben CM Fora, chats en een speciale bugdatabase. Hierdoor zijn we sneller op de hoogte van problemen en kunnen we die makkelijker (sneller) oplossen.

Heb jij een brandende vraag voor het community management die inhoud kan geven aan de eerstvolgende CM weekly? Laat het ons weten in een reactie en wie weet kiezen we jouw vraag wel!


Statistieken week 39
Totale ticket replies - 802
Gemiddelde reactietijd mods - 3,11 (+0,78u)


Tot zover de CM weekly voor deze week.

Met vriendelijke groet,
Het Community Management
 

DeletedUser12379

Gast
Ook heb ik volgende week een interessante aankondiging die ik deze week nog helaas intern moet houden!

Hier ben ik wel eens benieuwd naar :D
Bedankt voor het antwoord op mn vraag. Het lijkt me allemaal zeer interessant en leerrijk.

Ik kan ook niet wachten op de nieuwe interface. Wordt een hele verbetering (heb al kort eens de beta-versie uitgeprobeerd ;))
 

DeletedUser

Gast
Huh? nieuwe interface uitgesteld? heb hier niets over gezien op het forum behalve hier. In de aankondigingen staat nog steeds dat de nieuwe interface wel wordt doorgevoerd.
 

DeletedUser20686

Gast
Huh? nieuwe interface uitgesteld? heb hier niets over gezien op het forum behalve hier. In de aankondigingen staat nog steeds dat de nieuwe interface wel wordt doorgevoerd.

Nieuwe UI uitgesteld
Beste spelers,

Gezien we jullie graag een perfect werkende nieuwe/verbeterde User Interface willen aanbieden, zijn we helaas genoodzaakt deze vernieuwing uit te stellen tot (hopelijk) spelupdate 2.48 omdat we nog een aantal kleine foutjes eruit willen halen.

Dit betekent dus inhoudelijk dat de nieuwe UI niet geactiveerd zal worden met de update van morgen (2.47) en dat de 7 dagen login bonus nog een tijdje actief blijft zolang de 'oude' UI ook nog actief is.

Namens InnoGames onze oprechte excuses voor het uitstellen van bovenstaande.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

Zie hiervoor het aankondigingen topic en als het goed is een bericht Ingame.
 

DeletedUser10508

Gast
(Sorry als de vraag al eerder gesteld is).
Pas nu 'lees' ik dat je veel afspreekt met Kroenuh, buiten het bespreken van de Community etc, doen jullie ook andere dingen? Zoals samen is iets gaan drinken, voetbal kijken, etc etc... ?
 

DeletedUser

Gast
Waarom stelt Innogames alles uit? UI - uitgesteld. Helden - uitgesteld. En de updates zijn nu niets waard. Straks gaan ze het halloween event nog uitstellen tot november... Ik bedoel, serieus, waarom voeren ze niets door? Ik las laatst op de DevBlog dat ze helden voor kerstmis willen uitbrengen. KERSTMIS? Waarom zet je het dan op de beta en verwijder je het later weer?
Ik vind helden wel leuk, maar dan moet het wel ooit in het spel komen!
 

DeletedUser11295

Gast
Dit is al eerder uitgelegd volgens mij. Inno is met grepolis een nieuw pad in geslagen. Als ze zien dat er veel bugs zijn dan stellen ze dingen uit zodat ze de bugs kunnen fixen.
 

DeletedUser11561

Gast
He Semmie, je weet toch dat de beste stuurlui aan wal staan, en die geven graag hun advies, niet gehinderd door welke kennis of inzicht dan ook. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
He Semmie, je weet toch dat de beste stuurlui aan wal staan, en die geven graag hun advies, niet gehinderd door welke kennis of inzicht dan ook. :rolleyes:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt snap wat deze post voor nut heeft tot betrekking op mijn post.

@kaboemmmmmmmmmmmm, innovatie is goed maar naar mijn mening is inno nu inderdaad teveel aan het innoveren. Aan de ene kant is het voor de echt actieve spelers een enorm pluspunt want zij kunnen van alles goed gebruik maken. Aan de andere kant is het voor spelers zoals mijzelf die de laatste tijd geconfronteerd zijn met een enorm verlies in vrije tijd een enorm nadeel omdat de top nu nog sneller groeit dan vroeger. Wat ik opzich wel jammer vind want skills ingame zijn nu nog minder aan de orde. Vroeger waren er een stel waarde, tijd, goud, skills en ervaring. Tegenwoordig komt de focus steeds meer op de eerste 2 te liggen en dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer maarja.

Anyways, volgens mij wil grepolis met deze innovatie veel nieuwe spelers aantrekken maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo heel erg goed werkt gewoonweg omdat deze nieuwe spelers vaak het spel nog niet zo goed snappen is teveel innovatie een goed nadeel omdat aansluiten bij de middenmoot/top nu nog langer duurt.
 

DeletedUser20686

Gast
(Sorry als de vraag al eerder gesteld is).
Pas nu 'lees' ik dat je veel afspreekt met Kroenuh, buiten het bespreken van de Community etc, doen jullie ook andere dingen? Zoals samen is iets gaan drinken, voetbal kijken, etc etc... ?

We ouwehoeren wel eens wat ja!

Waarom stelt Innogames alles uit? UI - uitgesteld. Helden - uitgesteld. En de updates zijn nu niets waard. Straks gaan ze het halloween event nog uitstellen tot november... Ik bedoel, serieus, waarom voeren ze niets door? Ik las laatst op de DevBlog dat ze helden voor kerstmis willen uitbrengen. KERSTMIS? Waarom zet je het dan op de beta en verwijder je het later weer?
Ik vind helden wel leuk, maar dan moet het wel ooit in het spel komen!

Deze dingen worden uitgesteld omdat men tijdens de Beta tests (publieke beta servers enz.) men een grotere hoeveelheid bugs heeft gevonden dan verwacht. Er komt veel kijken bij het programmeren van zo'n groot spel en je merkt pas waar fouten zitten wanneer je dit grootschalig kan testen. Meestal dan ook in kleine dingetjes. Om te voorkomen dat dit voor spelers problemen oplevert die op de lange termijn nadelig zijn, (bijv. premiumverlies of stedenverlies door oneerlijke voor,- nadelen) worden deze bugs dan ook eruit gehaald vóór dat zo'n update live gaat. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

Dit is al eerder uitgelegd volgens mij. Inno is met grepolis een nieuw pad in geslagen. Als ze zien dat er veel bugs zijn dan stellen ze dingen uit zodat ze de bugs kunnen fixen.

Semi correct Semmie. Normalitair werd er om de 3 weken een grote update gedaan. Nu elke 2 weken zodat bugs er sneller uitgewerkt kunnen worden. De updates zijn dan alleen uiteraard wat kleiner.
 
Bovenaan