• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community CM Weekly - 49

DeletedUser20686

Gast
CM Weekly - week 49

Beste spelers,

Nieuwe week, nieuwe weekly!
Een beetje laat maar misschien wekt rijmen sympathie.
Chillpiet is benieuwd wat de lezer onze goede vrind
deze week weer van de weekly vindt!

Afgelopen week
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties afgelopen week! Heb hele leuke gesprekken gevoerd met een hoop spelers en ik heb er ontzettend veel zin in.

Maar nu terug naar Grepolis.
We hebben gemerkt dat er de afgelopen tijd veel illegale account overnames plaatsvinden / aan het licht komen. We willen jullie er nogmaals op wijzen dat het doorgeven van wachtwoorden en accountgegevens strikt verboden is. Dit is voor jullie eigen veiligheid. We krijgen regelmatig tickets waarin spelers aangeven dat hun oude account niet meer bij degene is aan wie ze hem hebben doorgegeven. Door de illegale overdrachten kunnen wij dit niet meer herstellen en is de nieuwe eigenaar dus schuldig aan diefstal. Soms zonder dat deze het zelf weten. Probeer dit te voorkomen door gewoon een accountoverdracht via de support te laten lopen. Wanneer de oude en de nieuwe eigenaar tegelijk online zijn is zo'n overdracht in 1 avond geregeld.

Zoals jullie eerder al hier hebben kunnen lezen, hebben wij 3 nieuwe moderators aangenomen.
We heten hen van harte welkom!

Nieuwe updates
Afgelopen donderdag zijn de apps ge-update naar versie 1.4.0.
Hierin zijn ook de eilandopdrachten en de inventaris verwerkt.
Verder hebben er diverse bugfixes plaatsgevonden.

Ook het spel zelf heeft een nieuwe update gehad! Spelversie 2.50 alweer.

Het Kerstevent
Het Kerstevent is gestart, dit wel met enige problemen zoals sommige van jullie al gemerkt hadden.
Na de melding zijn er direct die zondagnacht 2 developers begonnen met het schrijven van een hotfix voor het probleem. Deze is dan ook meteen maandag in de loop van de dag gepatched waardoor het probleem is verholpen.

Teammeeting '14
Leuk nieuws voor de moderators, alvast een waarschuwing voor de rest! We hebben in februari weer een teammeeting. Hiervoor reizen we weer met z'n allen af naar het mooie België. We hadden dan ook graag gezien dat jullie je een beetje gedragen dat weekend, de CM's nemen tijdens zo'n meeting namelijke alle tickets over. Het team heeft dan 'vakantie'.

Quality Assurance project opgetild naar hoger niveau!
Afgelopen week zijn Kr33log en Kroenuh druk bezig geweest met het opzetten van een zo efficiënt mogelijk QA-projectplan voor Grepolis.nl. De heren zagen dit als uitgelezen kans sinds er een aantal nieuwe QA-medewerkers aangenomen zouden worden en er tot zover nog geen duidelijke, uitgebreide documentatie over opgesteld was. Samen hebben ze een boekwerk geschreven over zowel de interne- als externe werkwijze in het bugproces, maar ze hebben ook de werkplekken (waar we onze lopende zaken onderscheiden) een update gegeven in het kader van efficiëntie.
Op dit moment worden de ‘puntjes op de i’ gezet wat betreft de documentatie en het uitschrijven van de werkwijze in deze, zodat de nieuwe QA-medewerkers er met een sterke basis tegenaan kunnen.

Kroenuh aangesloten bij InnoGames QA project.
Het Grepolis team van InnoGames (kantoor) is momenteel hard aan het werk om de kwaliteit van het spel te verbeteren. Met name in het proces tussen het ontwikkelen van een (nieuw) element en het live beschikbaar valt nog winst te behalen in de ‘quality assurance’.
Op dit moment wordt het Beta Focus Group project opgezet die hier een ondersteuning in zal bieden, maar worden er ook QA Community Managers aangenomen om hier een positief verschil in te kunnen gaan maken. Kroenuh zal zich hierbij aansluiten. Meer informatie over deze 2 nieuwe functies volgt zodra de projecten daadwerkelijk gestart zijn.

Spelmoderatie guids en documentatie geüpdatet en verplaatst naar nieuwe teamomgeving.
Onze collega Kleiduif heeft zich de afgelopen tijd samen met Kroenuh bezig gehouden met het opfrissen, updaten en verplaatsen van spelmoderatie guids en andere documentatie van deze afdeling.
Sinds we een tijdje geleden zijn overgestapt naar een nieuwe ‘teamomgeving’ (voorheen stond alles in een intern forumgedeelte), is er de tijd genomen om dit goed en actueel over te plaatsen naar een meer solide omgeving.

Sinterklaas
Jullie zullen vast al gemerkt hebben dat een aantal pieten het forum hebben overgenomen. Dit was uiteraard voor onze ludieke Sint actie. En nee, dit waren geen permanente wijzigingen ;)

De komende tijd
Het is al eerder verteld dat een nieuwe wereld start wanneer de vorige 'vol' is of na 3 maanden. Corinthe bestaat ondertussen alweer bijna 3 maanden! Dus ergens in December / Januari zal Delphi live gaan. De komende weken zullen dus ook vast wel weer ergens spoilers in de weekly verschijnen.

Community-vragen
Heb jij een brandende vraag voor het community management die inhoud kan geven aan de eerstvolgende CM weekly? Laat het ons weten in een reactie of PM en wie weet kiezen we jouw vraag!

Statistieken week 48
Totale ticket replies - 621
Gemiddelde reactietijd mods - 3,18 (+ 0,04)
(We hebben een mooie streak in de reactietijden! Benieuwd hoelang we dit volhouden. :) )

Tot zover de CM Weekly voor deze week.

Met vriendelijke groet,
Het Community Management
 

DeletedUser13380

Gast
Zeer mooie weekly. En de app is echt een verbetering! Mijn complimenten. :)
 

DeletedUser13380

Gast
Dat is voor de rijm gedaan. ;)
En verder weer een mooie Weekly. :)

Of je nu vrind of vriend schrijft, rijmen blijft het doen.
Het blijkt toch niet makkelijk, zo aan rijmen doen. :O (klopt al niet :p)
Deze weekly is weer heel mooi.
Dus geef dat mannetje eens een fooi ;D

(Leuk, leuk)
 

DeletedUser13872

Gast
Mooi weekly Relax, En Kroenuh, we mogen jou ook niet vergeten goed werk.
Grepolis NL word zo weer een mooi merk.

Maar ja, rijmen is niks voor mij dus laat ik het hierbij.
 

DeletedUser20686

Gast
Mensen ooit van sinterklaas liedjes gehoord ?

"Hij komt, hij komt
die lieve goede Sint
mijn beste vrind, jouw beste vrind
de vrind van ieder kind. "

Ik vond het toepasselijk ;D
 

DeletedUser21356

Gast
Sommige mensen snappen dat niet. ;)
Aanvaard het gewoon Chillerd, je kan er niets aan doen.
 

DeletedUser13872

Gast
Kabouter Chil, de chil smurf, chilpiet...

Graag elke week zo'n goede weekly.
 

DeletedUser

Gast
Update is idd een stuk verbeterd. Ik zie al uit naar de nieuwe werelld (oude overnanesysteem?? ;))
 

DeletedUser20686

Gast
miss is het op jouw manier opt hollands :)
http://www.koudum.nl/nieuws-activiteiten/evenementen/sinterklaas/liedjes-van-de-muziekpiet/aankomst-sinterklaas/

http://www.songteksten.nl/songteksten/365087/clown-jopie-en-tante-angelique/sinterklaas-medley-no-1.htm


http://www.demuziekmeester.nl/tradsintliedjes.htm


http://www.liedjeskist.nl/liedjes_a-z/h-liedjes/hij_komt.htm

http://www.voorbeginners.info/kinderliedjes/hij-komt.htm


En dit zijn maar even de eerste 5 links die ik vind wanneer ik google. ( Ongeveer 330.000 resultaten (0,36 seconden) )
Verder vind ik het echt bizar dat mensen vriend in plaats van vrind gebruiken in dat nummer ?
Wanneer je naar de tekst kijkt zie je dat alles rijmt. Behalve vriend met met kind ?
Een beetje onlogisch vinden jullie ook niet?
 
Bovenaan