• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Inschrijftopic De beste huurmoordenaar

AriChibi

Hydra
Omdat ik zo bekend sta om mijn innovatie en mijn inspirerende ideeën op het forum, heb ik even in een korte tijd een nieuw droog forumspel in elkaar geflanst. Als je dacht dat het forum inactief begon te worden, is hier de oplossing...

Het huurmoordenaarspel!

Het idee achter het spel is vrij simpel:
  • Iedere deelnemer is een beginnende huurmoordenaar met de droom om de allerbeste huurmoordenaar te worden. Deze titel wordt gegeven aan de laatste huurmoordenaar die overblijft, welke dus ook meteen de winnaar van het spel is.
  • Zodra er een groep deelnemers is, zullen zij met elkaar strijden om de titel. De spelleider (ikke) zal naar iedere huurmoordenaar via PM een target sturen dat uitgeschakeld moet worden. Dit gebeurt door op een post van dat target te reageren (met quote) met een speciaal codewoord dat ook in dezelfde PM vermeld zal worden. Dit woord kan in van alles verwerkt zijn, zelfs in een reactieplaatje of duidelijk genoeg omschreven. Nadat de post gemaakt is, moet de moordenaar mij een link naar de post sturen. Dit mag voor mijn part via welke weg dan ook (PM, Skype, forumchat(?)), zolang ik het maar ontvang.
  • De moord kan ongeldig worden verklaard als een andere deelnemer van het spel (exclusief het target) de post like't, waardoor de huurmoordenaar zowaar op heterdaad betrapt wordt. Deze like moet binnen een uur na de post gebeuren en om het eerlijk te maken, moet de liker mij ook een PM/bericht sturen met een link naar de post die hij/zij heeft gelike'd. Dit zodat hij niet nog snel veranderd kan worden nadat ik hem verwerkt heb. Een like zonder bericht is niet geldig, maar een bericht zonder like wel, dus bij twijfel kan het bericht altijd nog uitgesteld worden tot het besluit gemaakt is. Ik kijk voor de like alleen wel naar de tijd van het bericht, dus houd daarmee rekening tijdens het aarzelen.
  • Een betrapte moordenaar krijgt een nieuw target, een geslaagde moordenaar ook.
  • Iedere huurmoordenaar start met drie punten. Deze punten zullen niet openbaar zijn op het forum, dus let zelf op je reputatie of waag een gok. Whatever je spannender vindt.
  • Een like op een bericht dat geen moord is, levert de liker een strafpunt op.
  • Een like op een bericht dat wel een moord is, levert de moordenaar een strafpunt op terwijl de liker een punt erbij krijgt.
  • Een deelnemer zonder punten verliest automatisch de wedstrijd, omdat hij duidelijk niet de subtiliteit van een huurmoordenaar bezit.
  • Het is uiteraard toegestaan om misleidende posts te maken zodat je collega's hun punten verliezen door ze te liken, het moorden van de anderen hoeft niet alleen fysiek. Alleen de moordenaar zelf weet tenslotte wie zijn target is.
  • De posts mogen in ieder topic op het spellenforum gemaakt worden, zolang ze maar aan de regels voldoen en de mods ze niet verwijderen. Als een post verwijderd is, telt deze niet meer mee, maar het target kan alsnog een melding van de reactie gekregen hebben. Volg dus zo goed mogelijk de regels (etc).
  • Moorden mogen alleen tussen 8:00 en 22:00 gedaan worden, dit zodat de jonge huurmoordenaartjes nog rustig kunnen slapen en niet de hele nacht het forum hoeven af te surfen voor die ene post die misschien toch wel eens een moord kan zijn.
  • Ik start bij een groot genoeg groepje, eta 8-10+ mensen.
  • Overige vragen etc kunnen in dit topic nog gesteld worden.
Inschrijven:
  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. -
  8. -
Happy killing
 

DeletedUser21575

Gast
2. Nissassa

Een spel over assassins.. hmm volgens mij moèt ik me dan wel inschrijven.

Volgens mij hebben we zoiets al eens gedaan op het forum. (in een iets andere vorm) Wat mij aan het volgende doet denken: Let jij er als spelleider wel op dat je spelers uitschrijft als ze inactief worden?
Anders valt er niets te quoten.
 

AriChibi

Hydra
2. Nissassa

Een spel over assassins.. hmm volgens mij moèt ik me dan wel inschrijven.

Volgens mij hebben we zoiets al eens gedaan op het forum. (in een iets andere vorm) Wat mij aan het volgende doet denken: Let jij er als spelleider wel op dat je spelers uitschrijft als ze inactief worden?
Anders valt er niets te quoten.

Ja, ik moet immers een bericht van ze ontvangen waar de moord in staat. Ik zat te denken aan 2 dagen tijd, zo is er nog ruimte om nep posts te maken en een dagje vrij te nemen van het moorden.


Overigens kan ik de tijd voor het liken ook altijd nog aanpassen. Ik let niet echt op hoe lang/vaak iedereen op het forum zit dus als men liever 2 uur oid wilt moet je maar roepen.
 

DeletedUser21356

Gast
1. Redempt
2. Assassin
3. Graecus
4. Heartlion
5. Gekko
6.
7.
8.
9.
10.
...
 

DeletedUser27102

Gast
1. Redempt
2. Assassin
3. Graecus
4. Heartlion
5. Gekko
6. Al Sah Him
7.
8.
9.
10.
...
 

DeletedUser26399

Gast
Dus stel mijn codewoord pistool is.

Moet ik pistool hebben staan in mijn post en mogen daar geen likes op komen. Maar ik mag dus ook een duidelijke omschrijving van een pistool hebben staan dus iets als het onderstaande.

Het is een apparaat met een trekker waar je je wijsvinger op moet leggen terwijl de rest van je hand de kolf vasthoud, aan de kolf hangt een loop waar dan een metalencilinder met een scherpe punt uitkomt

Dat zou dus ook goed moeten zijn.
 

AriChibi

Hydra
Dus stel mijn codewoord pistool is.

Moet ik pistool hebben staan in mijn post en mogen daar geen likes op komen. Maar ik mag dus ook een duidelijke omschrijving van een pistool hebben staan dus iets als het onderstaande.

Het is een apparaat met een trekker waar je je wijsvinger op moet leggen terwijl de rest van je hand de kolf vasthoud, aan de kolf hangt een loop waar dan een metalencilinder met een scherpe punt uitkomt

Dat zou dus ook goed moeten zijn.


Laat ik even een voorbeeld geven met codewoord pistool:

Target (in bijv. nachtwaker):
Wow, mensen vinden mij opeens irritant op school!
Moordenaar:
[quote van die post]
Nou, hier ben je ook irritant! Had ik maar een pistool om je neer te schieten.

Maar qua omschrijving kan dus ook:
[quote van die post]
Nou, hier ben je ook irritant! Kon ik je maar neerschieten!

Dus je kan het codewoord ook impliceren, zeg maar, door een zin te gebruiken waaruit het codewoord opgemaakt kan worden. Als je het letterlijk gaat omschrijven valt het wel snel op :)
 

DeletedUser27427

Gast
1. Redempt
2. Assassin
3. Graecus
4. Heartlion
5. Gekko
6. Al Sah Him
7. Dasios
8.
9.
10.
...

Ik neem aan dat Redempt nu verwijderd kan worden uit deze lijst.
 

AriChibi

Hydra
Ik denk t ook. Morgenavond of overmorgenochtend zal ik het potje starten, ligt eraan hoe goed ik 32 uur werk in 8 uur tijd kan maken.
 

DeletedUser20542

Gast
1. Ydeger
2. Assassin
3. Graecus
4. Heartlion
5. Gekko
6. Al Sah Him
7. Dasios
8.
9.
10
 
Bovenaan