• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De beste huurmoordenaar

AriChibi

Hydra
Omdat ik zo bekend sta om mijn innovatie en mijn inspirerende ideeën op het forum, heb ik even in een korte tijd een nieuw droog forumspel in elkaar geflanst. Als je dacht dat het forum inactief begon te worden, is hier de oplossing...

Het huurmoordenaarspel!

Het idee achter het spel is vrij simpel:
  • Iedere deelnemer is een beginnende huurmoordenaar met de droom om de allerbeste huurmoordenaar te worden. Deze titel wordt gegeven aan de laatste huurmoordenaar die overblijft, welke dus ook meteen de winnaar van het spel is.
  • Zodra er een groep deelnemers is, zullen zij met elkaar strijden om de titel. De spelleider (ikke) zal naar iedere huurmoordenaar via PM een target sturen dat uitgeschakeld moet worden. Dit gebeurt door op een post van dat target te reageren (met quote) met een speciaal codewoord dat ook in dezelfde PM vermeld zal worden. Dit woord kan in van alles verwerkt zijn, zelfs in een reactieplaatje of duidelijk genoeg omschreven (geen synoniemen). Nadat de post gemaakt is, moet de moordenaar mij een link naar de post sturen. Dit mag voor mijn part via welke weg dan ook (PM, Skype, forumchat(?)), zolang ik het maar ontvang.
  • De moord kan ongeldig worden verklaard als een andere deelnemer van het spel (exclusief het target) de post like't, waardoor de huurmoordenaar zowaar op heterdaad betrapt wordt. Deze like moet voor 23:00u gebeuren en om het eerlijk te maken, moet de liker mij ook een PM/bericht sturen met een link naar de post die hij/zij heeft gelike'd. Dit zodat hij niet nog snel veranderd kan worden nadat ik hem verwerkt heb. Een like zonder bericht is niet geldig, maar een bericht zonder like wel, dus bij twijfel kan het bericht altijd nog uitgesteld worden tot het besluit gemaakt is. Ik kijk voor de like alleen wel naar de tijd van het bericht, dus houd daarmee rekening tijdens het aarzelen (e.g. niet liken om 15u en dan om 23:30u nog snel een bericht sturen).
  • Een betrapte moordenaar krijgt een nieuw target, een geslaagde moordenaar ook.
  • Iedere huurmoordenaar start met drie punten. Deze punten zullen iedere dag rond de deadline geüpdatet worden met een samenvatting van de gebeurtenissen in dit topic
  • Een like op een bericht dat geen moord is, levert de liker een strafpunt op.
  • Een like op een bericht dat wel een moord is, levert de moordenaar een strafpunt op terwijl de liker een punt erbij krijgt.
  • Een geslaagde moord levert de moordenaar een punt op, degene die als eerste 15 punten heeft, is de winnaar van het spel.
  • Een deelnemer zonder punten verliest automatisch de wedstrijd, omdat hij duidelijk niet de subtiliteit van een huurmoordenaar bezit.
  • Het is uiteraard toegestaan om misleidende posts te maken zodat je collega's hun punten verliezen door ze te liken, het spel gaat tenslotte over sluw zijn. Alleen de moordenaar zelf weet wie zijn target is.
  • De posts mogen in alle open speltopics, voorsteltopics én dit topic gemaakt worden, dus niet in bijv. WvW of Praatcafé/Serieuze praat. Zorg ervoor dat ze aan de regels voldoen en de mods ze niet verwijderen. Als een post verwijderd is, telt deze niet meer mee, maar het target kan alsnog een melding van de reactie gekregen hebben. Volg dus zo goed mogelijk de regels (etc).
  • Moorden mogen alleen tot 22:00 gedaan worden, dit zodat de jonge huurmoordenaartjes nog rustig kunnen slapen en niet de hele nacht het forum hoeven af te surfen voor die ene post die misschien toch wel eens een moord kan zijn. Liken mag tot 23:00.
Huurmoordenaars:
1. Ydeger -------------- 9pt
2. Graecus ------------- 10pt
3. Heartlion ------------ 0pt driemaal was niet scheepsrecht RIP
4. Gekko --------------- 14pt
5. Al Sah Him ----------- 9pt
6. Dasios --------------- 0pt inactief​
In dit topic mag je gewoon praten, maar ook je moorden plegen. Ik zal zo de targets en codewoorden doorsturen, als iemand zijn puntenaantal wilt weten, kun je me altijd een berichtje sturen :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser27102

Gast
Zou hier een moord tussen zitten

Deze post doet nog een vraag bij me opkomen, mag die quote ook in de handtekening staan. Pas dan kunnen we er vol voor gaan.

Moet je daarvoor geen understatement maken?
En liken die handel!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AriChibi

Hydra
De eerste moord is gepleegd, met als slachtoffer @Graecus 001

https://nl.forum.grepolis.com/index.php?threads/de-beste-huurmoordenaar.37007/#post-1204274

upload_2017-1-10_19-32-53.png

Aangezien Nissassa zich uitschrijft voor het spel, zal ik zijn moordenaar ook een ander target opsturen.
 

AriChibi

Hydra
Dus ik ben eraan nu of hoe zit het en is nu toch geen deadline
Ja je bent dood, eigenlijk is een uur na de post de zogenaamde deadline, omdat er binnen die tijd geliked moet worden. Ik weet niet of mensen een langere 'deadline' willen, want dan heb ik ook meer tijd om tussen mijn projecten door ernaar te kijken?
 

DeletedUser26399

Gast
Ja je bent dood, eigenlijk is een uur na de post de zogenaamde deadline, omdat er binnen die tijd geliked moet worden. Ik weet niet of mensen een langere 'deadline' willen, want dan heb ik ook meer tijd om tussen mijn projecten door ernaar te kijken?
Ik mag nu dus niet meer meespelen, maar ik mag de moord niet ontmaskeren hé.
 

DeletedUser26399

Gast
En bij de volgende deadline, is niet zo duidelijk uitgelegd in de regels
 

DeletedUser26399

Gast
Want als je de speler die succesvol vermoordt wordt is er niets subtiel aan, gebruik anders ook mensen die niet meedoen
 
Bovenaan