• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Concorde - De terugkeer?

DeletedUser

Gast
De Concorde.

Hij deed maar 3 uur over het traject Londen-New York.
Vloog mach 2,04 in volle vlucht.
Had als één van de enige passagiersvliegtuigen deltavleugels.
Was de trots van Air France.
Was één van de veiligste vliegtuigen van zijn tijd.
Crashte in 2000
Was te duur om te renderen
Staat nu in een museum.


Moet dit technische hoogstandje terugkomen volgens jullie? Al is het maar voor één keer, om nog een keer de kromming van de aarde te zien in een passagiersvlucht, om nog een keer tweemaal sneller als het geluid te kunnen vliegen?

Ik zeg ja!
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

In 2012 is er een opvolger van De Concorde...
Dat staat tenminste op Wikipedia

Als je dan Wikipedia gebruikt als bron, citeer dan wel correct. Er komt geen nieuwe, ze willen de oude opknappen en inzetten tijdens speciale evenementen....(volgens Wikipedia dan)
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Jammer van dat ding.....

maar als ze hem restoreren, is het wel weer bijna goed!
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Het zou mooi zijn om zo een vliegtuig terug in de lucht te zien, waar het hoort.
Maar zo laag kan de concorde geen mach 2 vliegen.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Ja dat zou nog mooier zijn, maar in een museam is nog altijd beter dan nergens of wel....
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

er was ook al een of andere miliardair die tegen 2020 een pasaagiersvliegtuick mach 4.2 op de markt wou hebben...
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Als je dan Wikipedia gebruikt als bron, citeer dan wel correct. Er komt geen nieuwe, ze willen de oude opknappen en inzetten tijdens speciale evenementen....(volgens Wikipedia dan)

Er staat wel degelijk dat er een nieuw toestel komt.;)

Wikipedia zei:
In juni 2005 kondigden Frankrijk en Japan aan, samen een opvolger te gaan ontwikkelen voor de Concorde. Dit supersonische passagiersvliegtuig zou 300 zitplaatsen moeten krijgen, driemaal zoveel als de Concorde.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Er staat wel degelijk dat er een nieuw toestel komt.;)

Het uiteindelijke doel is om in 2012 weer te vliegen, overigens is het de bedoeling dat het supersonische vliegtuig in de toekomst alleen zal worden ingezet bij speciale evenementen. Zo willen de initiatiefnemers het toestel laten vliegen tijdens de opening van Olympische Spelen in Londen in 2012.

Ik lees uitstekend. Er wordt gezegd dat er in 2012 een nieuwe komt, maar dat staat nergens. Als in 2005 aangekondigd wordt dat ze aan een opvolger gaan beginnen, is in 2012 hooguit de tankdop klaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Ik lees uitstekend. Er wordt gezegd dat er in 2012 een nieuwe komt, maar dat staat nergens. Als in 2005 aangekondigd wordt dat ze aan een opvolger gaan beginnen, is in 2012 hooguit de tankdop klaar.

Ik zei ook niet dat het waar was dat er in 2012 een nieuw toestel komt.:p
Ik zei dat het waar was dat er een opvolger of nieuw komt.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Persoonlijk:
het is een raket met wat grote vleugels, Japanners hadden dit goed kunnen gebruiken tijdens 2e wereld oorlog.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

De Duitsers maakten daar goed gebruik van. De Jappanner hadden niet echt iets wat ze er mee konden raken.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

In 2012 is er een opvolger van De Concorde...
Dat staat tenminste op Wikipedia

Lees nog eens de originele post, en dan mijn commentaar. Begrijpend lezen valt nog helemaal niet mee he?
Daar komt bij dat de opvolger die men wil gaan ontwikkelen als enige overeenkomst heeft dat ie heul hard ken vliege. Verder nietssssss
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Als je dan Wikipedia gebruikt als bron, citeer dan wel correct. Er komt geen nieuwe, ze willen de oude opknappen en inzetten tijdens speciale evenementen....(volgens Wikipedia dan)

Dit heb jij geschreven.^^

Jij zegt er komt geen nieuwe.

Ik antwoordt daar op dat er wel een nieuwe komt. Wat vlak boven dat deel van 2012 staat op wiki.

De topic-opener was juist dat er een opvolger kwam maar fout dat die er in 2012 kwam.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Dit heb jij geschreven.^^

Jij zegt er komt geen nieuwe.

Ik antwoordt daar op dat er wel een nieuwe komt. Wat vlak boven dat deel van 2012 staat op wiki.

De topic-opener was juist dat er een opvolger kwam maar fout dat die er in 2012 kwam.

Er wordt gesteld dat er in 2012 een opvolger komt. Ik reageer daar op dat er geen nieuwe komt (in 2012) maar dat ze de oude gaan opknappen en op speciale evenementen gaan vliegen ermee.
Volgens mij is daar geen woord Spaans aan. Dat er in 2005 is besloten dat ze een opvolger willen gaan ontwikkelen, zegt namelijk ook niet dat er inderdaad een nieuwe opvolger komt.
Bijv. Land rover heeft een opvolger van de aloude Defender 110 ontwikkeld. Maar het is nog niet gezegd dat deze ook daadwerkelijk als model in productie gaat worden genomen.

http://www.landrover.com/nl/nl/lr/defender-concept/dc100/
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Persoonlijk:
het is een raket met wat grote vleugels, Japanners hadden dit goed kunnen gebruiken tijdens 2e wereld oorlog.

Ze hebben bemande raketten gebruikt bij hun zelfmoordacties......


Een concorde is wel iets gesofisticeerderderder als een raket met vleugels, het was een technisch hoogstandje van de lijnvliegtuigen.
Een vergelijking met een kamikaze is dus vrij belachelijk vind ik ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Er wordt gesteld dat er in 2012 een opvolger komt. Ik reageer daar op dat er geen nieuwe komt (in 2012) maar dat ze de oude gaan opknappen en op speciale evenementen gaan vliegen ermee.
Volgens mij is daar geen woord Spaans aan. Dat er in 2005 is besloten dat ze een opvolger willen gaan ontwikkelen, zegt namelijk ook niet dat er inderdaad een nieuwe opvolger komt.
Bijv. Land rover heeft een opvolger van de aloude Defender 110 ontwikkeld. Maar het is nog niet gezegd dat deze ook daadwerkelijk als model in productie gaat worden genomen.

http://www.landrover.com/nl/nl/lr/defender-concept/dc100/

Nee, maar ik had uit jouw post verstaan dat je bedoelde dat er geen nieuwe zou komen. Terwijl dat (wel normaal gezien) wel het geval is
 

DeletedUser

Gast
AW: De Concorde - De terugkeer?

Niet genoeg bereik. Toendertijd waren raketten nog niet zo geavanceerd.
 
Bovenaan