• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser

Gast
Verwijder mijn account
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Belachelijk dat sommige landen dat nog toelaten.
Je neemt een mens z'n leven niet af,ook al is hij zelf een moordenaar.
 

DeletedUser

Gast
En dan vooral Amerika,terwijl de bijbel recht op een waardig leven voor elk levend wezen verwoord,spuiten en elektrocuteren de goede christenen erop los.
 

DeletedUser

Gast
Mensen die de doodstraf verdienen kun je beter levenslang in de cel gooien, anders komen ze er veel te makkelijk van af. En het liefst confronteer je ze dan elke dag met wat ze gedaan hebben.
 

DeletedUser

Gast
ik vind doodstraf wel rechtvaardig
als je iemand vermoord verdien je het zelf ook niet om te leven
 

DeletedUser

Gast
Mensen die de doodstraf verdienen kun je beter levenslang in de cel gooien, anders komen ze er veel te makkelijk van af. En het liefst confronteer je ze dan elke dag met wat ze gedaan hebben.

Inderdaad - ik blijf bij het inmiddels 2070 jaar oude standpunt tégen de doodstraf: de dood is veel te zwak.

ik vind doodstraf wel rechtvaardig
als je iemand vermoord verdien je het zelf ook niet om te leven

Er zijn mensen die de behoefte hebben te moorden - hebben zij dan geen recht van bestaan, zoals degenen met behoefte stoeptegels te tellen wél hebben?
 

DeletedUser

Gast
Ik vind de doodstraf rechtvaardig.
Eigenlijk zou ik zeggen: Overal terug invoeren.
 

DeletedUser

Gast
Doodstraf is geen straf, mensen willen doodstraf simpelweg voor wraak.

Als vind ik de argumentatie tegen de doodstraf erg scheef. Mensen beweren namelijk aan de ene kant dat je beter dood af bent dan levenslang in de gevangenis zitten. Maar aan de andere kant zou de doodstraf "onmenselijk" zijn.

Mijn visie op de ideale straf deze mensen in een vieze oude cel gooien, laten leven op water en brood, overdag het meest saaie werk laten doen en praktisch als slaven behandelen.
 

DeletedUser

Gast
Doodstraf is geen straf, mensen willen doodstraf simpelweg voor wraak.

Als vind ik de argumentatie tegen de doodstraf erg scheef. Mensen beweren namelijk aan de ene kant dat je beter dood af bent dan levenslang in de gevangenis zitten. Maar aan de andere kant zou de doodstraf "onmenselijk" zijn.

Mijn visie op de ideale straf deze mensen in een vieze oude cel gooien, laten leven op water en brood, overdag het meest saaie werk laten doen en praktisch als slaven behandelen.

Zo zullen deze mensen op hun beurt wraak willen nemen.
 

DeletedUser

Gast
De bedoeling is dat deze mensen gewoon letterlijk zijn gemanipuleerd om in het vervolg niets meer uit te vreten. ;)

Door ze levenslang te behandelen als vuil en ze een eentonig werk te geven,laat ze beter studeren,kennis vergaren.
Laat ze praten met mensen,geef ze het gevoel dat ze iets waard zijn.
 

DeletedUser

Gast
Door ze levenslang te behandelen als vuil en ze een eentonig werk te geven,laat ze beter studeren,kennis vergaren.
Laat ze praten met mensen,geef ze het gevoel dat ze iets waard zijn.

Ja, en jij denkt werkelijk dat een moordenaar bijvoorbeeld ooit aan werk zal komen? Werkgevers zijn niet gek hoor. ;)
 

DeletedUser

Gast
Ja, en jij denkt werkelijk dat een moordenaar bijvoorbeeld ooit aan werk zal komen? Werkgevers zijn niet gek hoor. ;)

Werk in het instituut dat gevangenis heet.
Tuinieren is ook werken hé,net als boeken doorlezen op fouten, misschien niet iets dat iedereen graag doet maar stukken beter en nuttiger dan verrotten in een cel.
 

DeletedUser

Gast
Werk in het instituut dat gevangenis heet.
Tuinieren is ook werken hé,net als boeken doorlezen op fouten, misschien niet iets dat iedereen graag doet maar stukken beter en nuttiger dan verrotten in een cel.

Nu kom je weer uit op het eentonige werk... ;)
 

DeletedUser

Gast
Door ze levenslang te behandelen als vuil en ze een eentonig werk te geven,laat ze beter studeren,kennis vergaren.
Laat ze praten met mensen,geef ze het gevoel dat ze iets waard zijn.
Mee eens :D

Ja, en jij denkt werkelijk dat een moordenaar bijvoorbeeld ooit aan werk zal komen? Werkgevers zijn niet gek hoor. ;)

Deze methode werkt écht, werkelijk waar. Nog niet zo lang geleden las ik van een baanbrekend onderzoek, geleid door een gevangene die een natuurkundige studie heeft gedaan tijdens zijn straf. Die straf liep nog steeds tijdens het onderzoek, geen idee of hij inmiddels al vrij is. Ik als werkgever zal in ieder geval graag zulk een persoon aannemen, daar diegene inzet en kunde getoond heeft.
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof dat dit afhangt van de omstandigheden; iedereen verdient een tweede kans. Maar er is een grens en sommige gevallen overschreiden die.

Wanneer je systematisch jonge mensen ontvoert, verkracht en ze daarna beestachtig vermoord verdien je geen tweede kans. Dan moet je ook niet beginnen zeiken over rechten van de mens want dan ben je in mijn ogen geen mens meer.

Als er kei harde bewijzen zijn en er geen twijfel mogelijk meer is, moet hier ook geen lucht meer aan vuil gemaakt worden. Je moet dan geen belasting geld aan psychiatrische behandelingen gaan verspillen. Zo iemand is ziek en gaat nooit beter worden.

Tegen de muur en de kogel, einde verhaal.

Ons justitie systeem is veel te lax geworden. Onze gevangenissen zijn gratis luxe hotellen en zijn hun doel volledig verloren. Gevangen komen niet meer te inkeer want ze worden verwent dat het geen naam meer heeft.

Normaal heb ik absoluut geen convervatieve ideeën maar "gerechtigheid" bestaat amper nog, ik zou graag de echte betekenis van dit woord nog eens terug zien.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dwangarbeid veel beter.
Dan geven ze terug aan de maatschappij in plaats van enkel te nemen.
 
Bovenaan