• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser11295

Gast
wat een onderwerp pfff

aan de reactie's te lezen hebben er weinig vast gezeten hier

wie bepaalt wat goed of slecht is??
wie gaat bepalen wanneer de doodstraf wel moet en wanneer niet ??

bijv: moord wel en verkrachting niet
als iemand jou dochter verkracht en jij vermoord de verkrachter ??
wie maakt het onderscheid overal tussen

sommige mensen die hier reageerden hebben de zelfde mening en denkwijze als leden van de ISIS
alleen dan zonder die 72 maagden

en mensen die denken dat het een hotel is zou ik zeggen ga er een keertje heen op vakantie :p

wat de lonen betreft
het werk is meer bezigheidstherapie
de lonen verschillen op elke afdeling en ligt ongeveer tussen de 11 en 16 euro per week

Nee, het loon ligt flink hoger dan die 11 tot 16 euro per uur aangezien de gedetineerden gewoon hun eigen inkopen moeten doen voor de week.
 

DeletedUser21829

Gast
Nee, het loon ligt flink hoger dan die 11 tot 16 euro per uur aangezien de gedetineerden gewoon hun eigen inkopen moeten doen voor de week.

haha ja dat klopt gemeen he
en het is geen goedkope winkel
je moet vanuit het h.v.b je handeltjes wel verder doen als je nog fatsoenlijk wilt eten

maar dan ben ik waarschijnlijk onderbetaald :p

jongens zonder geld kopen hier een pakje shag en een telefoonkaart van

iedereen krijgt oud brood en vaak een kuipje smeerkaas [als je daarvan houd heb je geluk]
en je krijg natuurlijk een heerlijke maaltijd van apetito [een voedsel fabriek in duitsland ]
wat er uit ziet en ruikt als je kat net heeft staan vomeren
 

DeletedUser12440

Gast
De pannenkoeken waren wel lekker ^^

Alleen het vlees wat geen draadjesvlees moest voorstellen maar als je vork erin gaat helemaal uit elkaar valt was ook super !
 

DeletedUser

Gast
Ik vond die gratis fitness abonnement wel lekker, 5 dagen 2 uur per dag. En dan nog niet gesproken over het waterskien, karten, quad rijden, film avonden, darten, poolen en tafeltennisen enzoo. Ohjaah en me papieren die ik heb weten te behalen; Heftruck, Vca a & b en Mbo niv 1.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22400

Gast
De doodstraf kan alleen werken als je een perfect rechtsysteem hebt, stel je voor, moordenaar was toch onschuldig, oh, nu is hij al dood, nergens is een perfect rechtssysteem dus beter niet invoeren.
Bovendien krijgen veel gedetinieerden een veel zwaardere straf nadat ze vrijkomen; nederland. Niemand wil een pedofiel of moordenaar in de wijk, dus leven na de geen doodstraf wordt ook ontnomen.
ik bazel maar wat, het is laat
ik zeg, geen rechtssysteem meer, wie heeft er dexter gekeken (de serie met de seriemoordenaar), dat was goed geregeld, gewoon hakketak
hoeven wij ons er niet schuldig om te voelen
 

DeletedUser23583

Gast
als je kijkt naar vroegen toen waren we allemaal getuigen van dood straf en vonden wat dat heerlijk mooi om te zien dan heb iki het over de middeleuwen en denk er eens overnam uit eindelijk betalen wij de gewone mens de kosten om die gevangende in de cel te laten blijven met eten en slaap onderdak enz dus dood straf is in mijn ogen niet slecht zeker in deze tijd niet de econimie ligt op ze gat en moeten bezuinigen dus doodstraf moet vaker komen dan in mijn ogen maar dan wel voor de echt on mensen lijken daden
 

Araluen

Manticore
als je kijkt naar vroegen toen waren we allemaal getuigen van dood straf en vonden wat dat heerlijk mooi om te zien dan heb iki het over de middeleuwen en denk er eens overnam uit eindelijk betalen wij de gewone mens de kosten om die gevangende in de cel te laten blijven met eten en slaap onderdak enz dus dood straf is in mijn ogen niet slecht zeker in deze tijd niet de econimie ligt op ze gat en moeten bezuinigen dus doodstraf moet vaker komen dan in mijn ogen maar dan wel voor de echt on mensen lijken daden

Als jij denkt dat mensen het leuk vonden om de doodstraf te zien. . .
 

DeletedUser23583

Gast
dat weet ik niet kan ik niet zeggen is voor mijn tijd maar denk dat ze daar ook voor gedwongen waren maar op geven moment daar normaal werd en de mensen gewoon uit zich zelf naar een doodstraf zijn gegaan
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
n maar dan wel voor de echt on mensen lijken daden

En wie heeft dan het recht te oordelen wat nu juist een onmenselijke daad is? Dat is het grote punt, wanneer krijgt dan iemand de doodstraf? Wie heeft het recht om over iemands leven te beslissen? Niemand kan exact weten wat er allemaal omging in het hoofd van de dader en niemand kan dus een volledig juist oordeel vellen. Wanneer je dan de doodstraf gaat uitvoeren, is er geen weg meer terug indien na de straf wordt uitgevonden dat het blijkbaar toch anders was of iets dergelijke.

Bij dit alles natuurlijk buiten beschouwing gelaten dat ik doodstraf vrij onmenselijk en gewoon barbaars vind, magoed.
 

Araluen

Manticore
af en toe was het wel van 'ja, de heks is dood', maar verder was het wat betreft het moraal uiterst deprimerend.

daarnaast, tegenwoordig zijn we welvarend. Mensen kunnen zich nu naastenliefde veroorloven. De doodstraf zal nooit meer toegestaan worden door het volk.
 

DeletedUser

Gast
Doodstraf om economische reden vind ik een behoorlijk zwak argument. Zolang we in een land leven dat miljarden in de bodemloze put die de EU heet gooit, multinationals geen belasting laat betalen, bankiers blijft redden, hekken van 350.000 euro bouwen voor een volgevreten koning en daarna zijn hele paleis op onze kosten laten verbouwen moeten we ook niet zeuren over andere kosten zoals van de gevangenis, zorg, onderwijs etc...
Bezuinigingen zijn onzin. Bezuinigingen betekenen slechts dat het geld stroomt van onder naar boven.

In de VS gaat het ook weer lekker. Knaapje van 16 heeft bijna drie jaar vastgezeten voor het vermeend stelen van een rugzak. Bijna 3 jaar vast zonder ook dat er een aanklacht in behandeling is genomen. Rugzak had ie ook nog eens niet gestolen.
http://www.alternet.org/16-year-old-jailed-without-trial-3-years-after-being-accused-stealing-backpack
Zolang dit soort idiote racistische voorvallen nog voorkomen kunnen we beter maar voorzichtiger zijn met de uitdelen van doodstraffen (met uitzondering van de grote bankiers en Obama natuurlijk :))
 

DeletedUser23583

Gast
maar ik heb het nu allen over de gevangenis maar met de rest ben ik ook niet eens waar wij als gewone Nederlanders mee moeten betalen er mag dan wel veel inkomen maar er gaat ook veel uit maar natuurlijk weten we niet wat er in ander mans hooft om gaat maar na de doodstraf komt er altijd meer aan het licht dan voor de dood straf dat vind ik dan wel jammer maar vroeger gingen we ook naar de arena om daar mensen te zien die elkaar dood lopen te slaan in mijn ogen is dat onmenselijk maar we moeten wel toegeven wij als mens in Nederland dan zijn heel lux verzorgt bij ons is alles geregeld maar vroeger was dat een ander verhaal toen was alles nog erger maar de dood straf van nu is wel beschaafder hoor dat kan ik jullie wel zeggen
 

DeletedUser12440

Gast
Ik vond die gratis fitness abonnement wel lekker, 5 dagen 2 uur per dag. En dan nog niet gesproken over het waterskien, karten, quad rijden, film avonden, darten, poolen en tafeltennisen enzoo. Ohjaah en me papieren die ik heb weten te behalen; Heftruck, Vca a & b en Mbo niv 1.

Harreveld dingen :p
Had je niet in vught :p
 

DeletedUser

Gast
Doodstraf om economische reden vind ik een behoorlijk zwak argument. Zolang we in een land leven dat miljarden in de bodemloze put die de EU heet gooit, multinationals geen belasting laat betalen, bankiers blijft redden, hekken van 350.000 euro bouwen voor een volgevreten koning en daarna zijn hele paleis op onze kosten laten verbouwen moeten we ook niet zeuren over andere kosten zoals van de gevangenis, zorg, onderwijs etc...
Bezuinigingen zijn onzin. Bezuinigingen betekenen slechts dat het geld stroomt van onder naar boven.

In de VS gaat het ook weer lekker. Knaapje van 16 heeft bijna drie jaar vastgezeten voor het vermeend stelen van een rugzak. Bijna 3 jaar vast zonder ook dat er een aanklacht in behandeling is genomen. Rugzak had ie ook nog eens niet gestolen.
http://www.alternet.org/16-year-old-jailed-without-trial-3-years-after-being-accused-stealing-backpack
Zolang dit soort idiote racistische voorvallen nog voorkomen kunnen we beter maar voorzichtiger zijn met de uitdelen van doodstraffen (met uitzondering van de grote bankiers en Obama natuurlijk :))


Ik zal je een ding zeggen over bankiers: je hebt ze hard nodig in een economie. en ze verdienen het om een dikke loonstrook te hebben. je weet niet half hoe hard ze gewerkt hebben voor hun positie in de economische sector.
 

DeletedUser2057

Gast
Als jij denkt dat mensen het leuk vonden om de doodstraf te zien. . .

als we toch aan het necro'en zijn:
ja, om eerlijk te zijn wel ja. Dat soort dingen zijn volgens mij cultureel bepaald en doorheen de geschiedenis werd er soms op een totaal andere manier met de dood omgegaan. Kijk bijvoorbeeld naar gladiatorenspelen, dat was voor de overgrote meerderheid van de Romeinen een prachtige vorm van vermaak.

In de middeleeuwen en de nieuwe tijd waren publieke executies ook redelijk gebruikelijk volgens mij, en die trokken toch veel publiek?
 

DeletedUser11295

Gast
Om nog even iets op Sammy toe te voegen. Voor de eerste wereldoorlog werd oorlog als iets leuks gezien. 'Survival of the fittest', zo werd erover gedacht dus dood was zelfs tot voor 100 jaar geleden heel anders.
 

DeletedUser22575

Gast
''Survival of the fittest''.... Ach, met de wapens van deze tijd hoef je geen sterke kerel te zijn om te overleven.
 

DeletedUser

Gast
Nee, nu is het wie als eerste een druk op de knop doet en dan is de winnaar al beslist............als je dat een winnaar kunt noemen. want de winnaar zal vreselijk veel schade hebben. zowel in militair en civiel opzicht. en laten we het milieu niet vergeten. die is de grootste verliezer van een oorlog.
 

DeletedUser

Gast
Om nog even iets op Sammy toe te voegen. Voor de eerste wereldoorlog werd oorlog als iets leuks gezien. 'Survival of the fittest', zo werd erover gedacht dus dood was zelfs tot voor 100 jaar geleden heel anders.

Nee, oorlog werd voor de Eerste wereldoorlog niet als iets leuks gezien. Enkel door de thuisblijvers, toen de overgrote meerderheid van de bevolking omdat er nog geen dienstplicht was. Wat dan het verschil was na WOI? De dienstplicht dus, een heleboel mannen ondervonden aan het front dat oorlog helemaal niet leuk was en de verbeterde informatie in de kranten over de oorlog. Eigenlijk begon dit al in de Krimoorlog, de Engelsen waren toen de enige met journalisten aan het front en verschrikkelijke oorlogsverhalen in de kranten. Andere landen hadden zulke persvrijheid nog niet. De Engelsen hadden voor de WOI wel door dat het geen pretje ging worden, alleen alle andere Europese landen nog niet. Maar tijdens de WOI hadden ze wel journalisten aan het front, die via telegraaflijnen razendsnel de meest verschrikkelijke verhalen konden versturen. Foto's duurden wel wat langer, maar toch werden die ook in de kranten afgedrukt.

Uiteraard is de Krimoorlog en de WOI geprobeerd door de generaals en de regeringen van de betrokken landen zoveel mogelijk de pers te censureren, maar dit is maar ten dele gelukt.

Lrn2History.
 
Bovenaan