• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De engel in de piratenbaai #5

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser22163

Gast
De engel in de piratenbaai

Het verhaal
Kapitein Rabbid II keek door zijn patrijzenpoort van zijn wondermooie piratenschip. Regendruppels gleden naar beneden over het vergeelde glas. De vieze en stinkende piratenbaai van doodshoofdeiland doemde voor hen op. De Kapitein zuchtte toen hij het zag. Hijzelf was een ordelijke piraat, maar ja zo waren er niet zo heel veel. De meeste piraten waren vieze, oude, op geld beluste oorlogsveteranen. Hij was anders, van het nieuwe, pas opgedoken piratensoort. Op zoek naar avontuur. Hij werd ruw uit zijn gedachten gehaald toen het schip opeens schudde. Het leek wel een aardbeving. Hij liep vlug naar het dek. Daar aangekomen vertelde een matroos hem dat er een gat in het kiel zat. Het schip was gedoemt om te zinken. Rabbid schatte zijn kans in om naar de baai te zwemmen, maar het was veel te ver. De boot was ondertussen al dieper in het water gezonken en de helft van de matrozen was al overboord. De sukkels. De meesten waren op de rotsen terecht gekomen die blijkbaar niet op de kaart stonden en die het schip hadden beschadigt. Wat was er nou misgegaan met de kaart. Hij had hem nog gekocht van een piraat in Peru. Toen hij rond keek zag hij een schip voor anker liggen, niet ver van dat van hun. Hij begreep alles al. Ze waren erin geluist. Rabbid vloekte toen het schip wat dichterbij kwam, om de overleefden te executeren. Hij moest weg, was het enigste dat in hem opkwam. Het schip zat nu voor driekwart onder water. Het vijandelijk schip kwam steeds dichterbij. Geen uitweg mogelijk. Rabbid liep naar zijn kajuit, die half overstroomd was. Greep zijn pistool,wachtte enkele minuten al biddend en zondigend voor zijn zonden en gooide zijn deur terug open. Klaar om te sterven stormde hij naar buiten waar de kapers ondertussen al stonden. Hij loste enkele schoten en ontwook andere. 3 woeste piraten lagen al neer op het dek. Een 4de viel neer. Rabbid schoot naar de kapitein van het vijandelijke ship. De kogel miste ruimschoots toen hij een hevige pijnschoot in zijn linkerdij krijg. Zijn t-shirt kleurde rood af en de kogel bleef zitten waar hij zat. Een vijfde piraat sneuvelde in het strijdgewoel. Een stel steeg op vanuit de hemel.’Vrees niet, moedige onder de piraten.’ Deze boodschap gaf de jongeman een nieuwe strijdlust en hij trok zijn zwaard. Desondanks sprong de kapitein op zijn schip en hief zijn pistool.’Dacht het niet, jongeman’ De kogel vloog uit zijn pistool en trof hem midden in zijn borst. Met zijn zwaard vastgeklemt viel de piraat neer, op het doorweekte dek. Na een laatste reeks pijnscheuten werd alles zwart.
De piraten verlieten het schip, hun missie was afgelopen, alleen hadden ze niet door dat er nog een piraat overleefde, de stuurman, hij roeide langzaam naar de baai.

Rabbid werd terug wakker en bevond zich in de wolken. Hij schudde zijn hoofd, was hij in de hemel. Naast hem zat een oude man in een wit gewaad. Het gewaad was nog witter dan de wolken. De man begon traag te praten:’Weet je, Rabbid, soms moeten mensen gewoon sterven, zo is het leven, maar hoe jij vandaag om het leven bent gekomen is gewoon oneervol. Jij verdient beter. Het uitschot van die piraten moet uitgeroeid worden. Voor altijd’ Met deze woorden verdween zijn zicht opnieuw en enkele tellen later werd hij wakker op de rotsen. Naast hem lag nog steeds het halfvergane schip. Zijn eigen lijk was achter weg. Wat was dit hier. Zijn kleren lagen er echter nog. Hij sprong van de rotsen in de mast en deed zo zijn eigen kleren terug aan. Wat was er gebeurt? Toen ineens, in een fractie van een seconde, verscheen God in de lucht en was alles duidelijk. Hij was gezonden om een missie te volbrengen, totdat die missie geslaagd was zou hij niet rusten. Hij vervolgde zijn reis in een van de roeibootjes op weg naar doodshoofdeiland. Zijn stuurman achterna

waarom kies ik dit spel?
Ik heb dit spel gekozen omdat het me wel leuk lijkt en mischien kennen de oudjes dit spel van vroeger. Dit spel is bedacht door de al machtige Rabbid en ik wou dit spel nieuw leven in blazen.

Wat is dit spel?
Ik vind dit spel eens iets anders dan de anderen. In dit spel heb je tactieken nodig, en activiteit is ook handig. Het gaat over macht, machtsmisbruik en onderhandeling en bedrog. Kortom, een gezellig spelletje dus. :)

Wie doet er mee met dit spel?
In dit spel zitten een zo groot mogelijk aantal actieve leden. Al deze leden zijn piraat. Aaaarg. Echter is toch 1 van deze piraten stiekem een engel. Deze persoon wint als alle piraten dood zijn. Zijn rol is dus riskant. Maar de tegenprestatie is enorm, hij wint namelijk het spel. Mocht deze sterven, dan faalt deze in zijn taak en duidt hij een nieuwe aan.

Hoe kan je winnen


Dit is zelfs niet moeilijk. Als je als laatste engel overblijft win je. Elke dag is er een stemming. Jou stem zet je in een rode kleur. Als de engel sterft, duidt deze een nieuwe aan. Het is dus de bedoeling dat je engel neerschiet op het moment dat jij degene zal zijn die de volgende engel wordt en op het moment dat niemand denkt dat jij de volgende engel wordt.

Hoe vind je de engel?


Je zal nu denken, hoe vind ik in godsnaam de engel? Dit wordt speciaal vergemakkelijkt voor jullie door een bewijzing. Elke dag worden er 2 piraten random aangeduidt door de spelleider, deze worden bekend gemaakt in het topic. Ze weet je elke dag van 2 personen wie de piraat is. Vanaf dat echter de helft van de spelers is gestorven wordt dit aantal verlaagd naar 1.

Einde van het spel


Het spel eindigt op de dag dat er 1 engel en 1 piraat overblijft. Op die dag is het spel gedaan en wint degene die op dat moment engel is.

Inschrijven mag altijd ;)
De inschrijving sluit om 19.30 uur op woensdag.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Ik herken het spel inderdaad :D
Van de konijnenspelen, right? :D
 

DeletedUser21204

Gast
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6.
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser10470

Gast
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6. Donny
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser

Gast
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6. Donny
7. Alice
8.
9.
10.

Konijnenspelen idd.
Dat was leuk. :)
 

DeletedUser22652

Gast
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6. Donny
7. Alice
8. Animal
9. The Big Red
10.
 

DeletedUser21356

Gast
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6. Donny
7. Alice
8. Animal
9. The Big Red
10. Gekko

Heb ik idd al eens gespeeld. Was leuk. :D
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
1. Genie
2. Mayco
3. Ydeger
4. EdAtGoirle
5. Kyr
6. Donny
7. Alice
8. Animal
9. The Big Red
10. Gekko

Vervangers:
1. Rabbid(aanwezig vanaf zaterdagavond)
 

DeletedUser22163

Gast
zijn er nog mensen die mee willen doen anders open ik het topic :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan