• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Islam

DeletedUser

Gast
AW: De Islam

Terroristen plegen geen aanslagen op "weerloze burgers", ze plegen aanslagen op "kwaadaardige Amerikanen".

Net zoals mensen geen weerloze burgers in elkaar slaan, maar "smerige homo's", of "smerige zwarten" of "smerige moslims".

DeletedUser

Gast

omdat er aantaal moslims aanslagen plegen betekent dat niet dat iedere moslim zo is

DeletedUser9104

Gast

Terroristen plegen geen aanslagen op "weerloze burgers", ze plegen aanslagen op "kwaadaardige Amerikanen".

Net zoals mensen geen weerloze burgers in elkaar slaan, maar "smerige homo's", of "smerige zwarten" of "smerige moslims".

Daar ben ik het wel mee eens. Voor jouw en mij zijn het weerloze burgers, maar voor de daders niet.

DeletedUser

Gast

Ja, het maakt niks goed. Het toont alleen het gevaar van iedereen over een kam scheren. Zoals al die mensen doen die Moslim gebruiken als synoniem voor terrorist.

DeletedUser

Gast

Ik ben zelf een moslim, wat er op 9/11 is gebeurd, is onverantwoord..

@alexas, denk je nu echt dat ik daarmee akkoord ga wat Al Qaida heeft gedaan, denk je nu echt dat mijn familie of vrienden na die aanslag een feestje heeft gebouwd om dat te vieren?

Nee, juist niet. Door die aanslagen is 'de haat' tegen de islam (en tegen mij dan ook) toegenomen.

Als je 's avonds hoort in het nieuws 'man heeft vrouw neergestoken en beroofd' denken de mensen direct ''Oh tis weer een marrokaan/turk, wat doen ze hier in ons land, laat ze maar vertrekken naar hun eigen land".

Ze geven zomaar vooroordelen, is echt niet tof voor ons hoor..

We worden alsmaar bekritiseerd..

DeletedUser9830

Gast

wat doen ze hier in ons land
Jullie zitten hier in ons land omdat jullie vluchten en/of hier beter werk zoeken? Ik heb er totaal geen problemen mee met Islam in Nederland.

Wat we eigenlijk aan de "Terroristen" duidelijk moeten maken dat zij door die aanslagen het alleen maar ergen maken. Waar vechten zij voor? Vrijheid kun je krijgen zonder oorlog niet met stomme aanslagen die Mensen vermoorden die het niet verdienen.

Mvg

Marten

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

wat doen ze hier in ons land
Jullie zitten hier in ons land omdat jullie vluchten en/of hier beter werk zoeken? Ik heb er totaal geen problemen mee met Islam in Nederland.

Wat we eigenlijk aan de "Terroristen" duidelijk moeten maken dat zij door die aanslagen het alleen maar ergen maken. Waar vechten zij voor? Vrijheid kun je krijgen zonder oorlog niet met stomme aanslagen die Mensen vermoorden die het niet verdienen.

Mvg

Marten

Ja dat vinden wij vredevolle moslims ook hoor, we zijn niet zoals hun, zij leven in hun eigen wereldje.

En btw ik leef in Belgie ;p

DeletedUser9538

Gast

Ik ben zelf een moslim, wat er op 9/11 is gebeurd, is onverantwoord..
,,,,,,,,

We worden alsmaar bekritiseerd..

Het punt van de Islam in West europa is dat zij de terreur van de zogenaamde minderheid ook niet openlijk afkeuren.

Er is geen zelfreinigend vermogen.

Als het grootste gedeelte van de Moslims tegen de werkwijze van Al Qaida zou zijn en tegen de Islam van de Taliban in Afghanistan, dan zouden het niet de militairen van de NAVO zijn die het grootse offer brengen maar de legers van Indonesie en de Verenigde Arabbische Emiraten.

De Islam treedt zelf niet op tegen de negatieve uitwassen.

En dan geldt de regel "wie zwijgt stemt toe".

En - heel kort door de bocht - dat is de reden dat alle Moslims over één kam worden geschoren. En zolang de Moslims niet zelf gaan optreden tegen de idioten binnen hun eigen geloof blijft dat zo!

DeletedUser

Gast

Het punt van de Islam in West europa is dat zij de terreur van de zogenaamde minderheid ook niet openlijk afkeuren.

Er is geen zelfreinigend vermogen.

Als het grootste gedeelte van de Moslims tegen de werkwijze van Al Qaida zou zijn en tegen de Islam van de Taliban in Afghanistan, dan zouden het niet de militairen van de NAVO zijn die het grootse offer brengen maar de legers van Indonesie en de Verenigde Arabbische Emiraten.

De Islam treedt zelf niet op tegen de negatieve uitwassen.

En dan geldt de regel "wie zwijgt stemt toe".

En - heel kort door de bocht - dat is de reden dat alle Moslims over één kam worden geschoren. En zolang de Moslims niet zelf gaan optreden tegen de idioten binnen hun eigen geloof blijft dat zo!

jij heb wel gelijk maar krijgen ze wel de kans daar voor als wij ze blijven zwart maken

DeletedUser

Gast

/me pakt pistool, en schiet ze stuk voor stuk neer

yup zou precies het zelfde gedaan hebben..

maar mensen hebben vaak probleempjes van wie het gedaan heeft..

bv.
--> als een Terrorist (dat genoemd word als moslim) een aanslag pleegt direct wereldwıjd conflıct

--> en als een andere terrorıst (dat een chrısten ıs) een aanslag pleegt gaan mensen denken van nee dat ıs geen terrorıst.

Ik zıe nog steeds nıet waarom mensen dıt gewoon nıet zıet ;p ık ben nıet partıjdıg leef gewoon mıjn eıgen mensen leven en ık vınd dat ıedereen gelıjk behandeld moet worden nıet om wıe hıj of wat hıj ıs maar als van dat het een mens ıs.

en als ık eerlıjk moet zıjn zıe je dat gewoon altıjd op medıa moslıms gewoon alle schuld kregen van bıjna elk terrorıstısch aanslag.. en na dıe ene gekke noorse gast ıs het begrıp TERROR oppeens veranderd..

(sorry voor spellıngs fouten typ dıt met mıj telefoon ....)

DeletedUser

Gast

yup zou precies het zelfde gedaan hebben..

maar mensen hebben vaak probleempjes van wie het gedaan heeft..

bv.
--> als een Terrorist (dat genoemd word als moslim) een aanslag pleegt direct wereldwıjd conflıct

--> en als een andere terrorıst (dat een chrısten ıs) een aanslag pleegt gaan mensen denken van nee dat ıs geen terrorıst.

Ik zıe nog steeds nıet waarom mensen dıt gewoon nıet zıet ;p ık ben nıet partıjdıg leef gewoon mıjn eıgen mensen leven en ık vınd dat ıedereen gelıjk behandeld moet worden nıet om wıe hıj of wat hıj ıs maar als van dat het een mens ıs.

en als ık eerlıjk moet zıjn zıe je dat gewoon altıjd op medıa moslıms gewoon alle schuld kregen van bıjna elk terrorıstısch aanslag.. en na dıe ene gekke noorse gast ıs het begrıp TERROR oppeens veranderd..

(sorry voor spellıngs fouten typ dıt met mıj telefoon ....)
mooi gezegd !! ;p

DeletedUser9538

Gast

jij heb wel gelijk maar krijgen ze wel de kans daar voor als wij ze blijven zwart maken

Kansen genoeg zou ik zeggen. Ze worden echter niet gegrepen.

Als ik sommige lezers mag geloven is het slechts een klein gedeelte die het verpest voor de rest.

Maar die kleine minderheid stond in Amsterdam-West, Brussel, Antwerpen wel te zwaaien met Palestijnse vlaggen. Riepen leuzen, Schopte rellen. Om duidelijk te maken hoe eens zij het waren met de aanslagen op de TwinTowers.

Waar waren de wijze mannen? Waar was de meerderheid van deze geloofsuiting? Waar waren de verstandige ouders van deze jeugd? Nergen!
Ze werden niet openlijk tot de orde geroepen. Er werd vanuit de Moslimwereld niet krachtig en openlijk gereageerd dat deze aanslagen niet alleen onverantwoord waren, maar zelfs afkeurenswaardig. Islamonwaardig. Want Islam is toch een geloof van vrede en vrijheid? Of geldt die vrede en vrijheid alleen binnen de eigen geledingen?

Het is dus niet zo dat "wij" (wie zijn "wij"overigens?) hen zwart maken.
Dit geloof hoeft niet zwart gemaakt te worden, dat doet een kleine groep wel van binnen uit. Zonder dat de grote groep hier tegen in gaat!

DeletedUser

Gast

Ik ben van mening dat als alle moslims slecht zijn, zijn alle joden en christenen net zo slecht.

Christenen: In de naam van god zijn vele mensen gedood tijdens de:
1 Vele kruistochten die de christenen gevoerd hebben tegen de arabieren.
2 Kolonisatie van het Amerikaans continent dmv het uitmoorden van de indianen.

Joden met name uit Israel komen veelvuldig negatief in het nieuws door met name verboden nederzettingen door fundamentalisten op palestijns gebied, een grote muur op palestijns grondgebied gebouwd door Israel, het constant plat bombarderen van regeringsgebouwen. Zie je het al voor je? Een Nederlander pleegt een zelfmoord aanslag in Duitsland en deze als retaliatie bombardeerd het Binnenhof in Den Haag plat?
Het is verschrikkelijk wat er in WW2 gebeurt is met Joden en minderheden, maar als land zijnde bakken de Joden er helaas maar bar weinig van in omgang met hun eigen minderheden.

Alle religies en geloofsovertuigingen hebben positieve en negatieve kanten, het is alleen een beetje jammer dat de laatste tijd van de Islam altijd alleen maar de negatieve kant naar voren wordt gehaald vooral door dat domme figuur Wilders, laat hem dan een grote vent zijn en ALLE grote religies als slecht voor de wereld beschouwen.

En laten we vooral niet vergeten dat net als de verschillende Moslim groeperingen de diverse Christelijke groeperingen elkaar onderling al niet kunnen luchten of zien laat staan heidenen.

Om trouwens nog even terug te komen op 9/11… Op een documentaire op de Discovery Channel heb ik jaren geleden al gezien dat al het puin van de twin towers al verkocht was en verscheept naar het buitenland voordat er een grondig sporen onderzoek had kunnen plaatsvinden. Sorry beste mensen dat ik misschien een ballon kapot knapt van jullie, maar omdat iemand de verantwoordelijkheid opeist betekend niet dat het ook daadwerkelijk door die groepering gedaan is. Slecht uitgevoerde onderzoeken gaan voor mijn gevoel richting doofpot affaires en daar zijn de Yankies goed in geworden door de jaren heen, zeker als het in hun voordeel is om een bepaalde groepering de schuld in de schoenen te schuiven zodat mensen als Bush jr. Command & Conquer in het echt kunnen spelen ipv als computer spelletje. Alleen jammer dat door al dat oorlog voeren overal op de wereld niet alleen de economie van de VS op z’n gat ligt, maar ook die van ons.

DeletedUser9538

Gast

Ik ben van mening dat als alle moslims slecht zijn, zijn alle joden en christenen net zo slecht.

Christenen: In de naam van god zijn vele mensen gedood tijdens de:
1 Vele kruistochten die de christenen gevoerd hebben tegen de arabieren.
2 Kolonisatie van het Amerikaans continent dmv het uitmoorden van de indianen.
.

Ad. 1. Dat is dus ruim 800-900 jaar geleden.
In die tijd wisten beiden groeperingen niet beter!
In die 800-900 jaar tijd zijn de Christenen er in ieder geval in opvattingen op vooruit gegaan. Moslims die steeds teruggrijpen op deze Kruistochten om de verschrikkingen van nu te rechtvaardigen zijn minstens blijven hangen in die tijdsgeest.

Ad. 2
Je haalt waarschijnlijk 2 zaken door elkaar.
De Spaanse Conquestadores en hun Portugese tegenhangers die in Zuid die in naam van hun Koning en God en land plunderde. Ziektes meebrachten waaraan de Indianen in Zuid Amerika bezweken. Temeer omdat zij de zware arbeid die op werd gelegd niet gewend waren. Hierdoor invoering van de Slavernij (zij-sprongetje). Gebeurde vanaf 1492. Dat is inmiddels ook al 510 jaar geleden. En moet worden gezien in die tijdsgeest.

En de verovering van het Noord-Amerikaans continent. Dit was "gewoon" ordinair landjepik en had niets met het geloof te maken. Wat meer recent. En daarvan ziet men inmiddels in dat het "fout" was. "Fout"bezien vanuit de huidige tijdsgeest

In beide gevallen niet goed te praten. Maar nog steeds niet de rechtvaardiging om uit naam van de Islam dan maar in 2011 door te gaan met moorden op de Christenen. Omdat die vroeger ook fout waren.

DeletedUser

Gast

Allah bestaat niet, net als welke andere god waar de mens OOIT in geloofd heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=G3i6UwVkP6M

Sorry hoor maar dan heb je hier in dit topic niks te zoeken.

Ik wil nog iets zeggen over de islam, ik weet de meeste weten er weinig van (ik weet van elk geloof wat men doet ik weet zeg maar alle gelovige rituelen) over de islam miss wilje er niks te maken hebben. Maar weet je waarom men zoveel topics in deze forum over gelovige dingen gaat? Mensen zijn nieuwsgierig over het geloof bijdeze de islam..

Ik wil hier niks fouts of slechts mee zeggen maar zelfs de ongelovige willen over het geloof horen en leze, ze willen namelijk meer over weten.

DeletedUser6887

Gast

Sorry hoor maar dan heb je hier in dit topic niks te zoeken.

Ik wil nog iets zeggen over de islam, ik weet de meeste weten er weinig van (ik weet van elk geloof wat men doet ik weet zeg maar alle gelovige rituelen) over de islam miss wilje er niks te maken hebben. Maar weet je waarom men zoveel topics in deze forum over gelovige dingen gaat? Mensen zijn nieuwsgierig over het geloof bijdeze de islam..

Ik wil hier niks fouts of slechts mee zeggen maar zelfs de ongelovige willen over het geloof horen en leze, ze willen namelijk meer over weten.

Is waar maar enkel tot op een zekere punt.

De mens wil ook meer weten over het weer en volgen elke dag het weerbericht.

De mens wil ook meer weten over de voetbal en kijken elke zondag naar het weekverslag.

De mens wil ook meer weten over de politiek en leest elke dag de krant.

Wat ik hiermee wil zeggen is datgene wat het meest in je omgeving naar boven komt, zoek je meer informatie over. De mens is nieuwsgierig en wil over zulke zaken kunnen meepraten. Of het nu over het weer / politiek / voetbal / geloof gaat, maakt niks uit. Het geloof is dan ook iets wat je continu in het dagdagelijkse leven tegenkomt en dan is het niet verkeerd om daar info over te zoeken en discussies erover aan te gaan.

DeletedUser

Gast

In beide gevallen niet goed te praten. Maar nog steeds niet de rechtvaardiging om uit naam van de Islam dan maar in 2011 door te gaan met moorden op de Christenen. Omdat die vroeger ook fout waren.
In zekere zin heb je gelijk als je de manier van geloven van tegenwoordig vergelijkt met gebeurtenissen van vele honderden jaren geleden. In die tijd waren de mensen zeer streng gelovig. Helaas niet alleen streng gelovig want dat komt nog steeds voor (SGP bijvoorbeeld), maar de religie was ook zeer nauw verbonden met de monarchie zodat waarschijnlijk de hoogste geloofsleider meer te zeggen had in een land dan de koning zelf. Zoals je eigenlijk over het algemeen alleen nog in Islamitische landen ziet zoals Iran waar de geestelijke een veto recht hebben om wetswijzigingen tegen te houden, dus in dat opzicht lopen ze een stuk achter op de Joden en Christenen en hopelijk gaat dat sneller veranderen dan dat die bij de Christenen geduurd heeft.
Een bijwerking van deze verwevenheid is wel dat als de koning of paus iets zegt dat dit als een opdracht van god zelf gezien wordt en dus als zodanig behandeld en uitgevoerd wordt.

Bovenaan