• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Mensheid, goed of slecht?

DeletedUser10508

Gast
Beste lezer,

Ik heb een vraag voor jullie, nl: Is de mensheid goed of slecht voor de aarde?
Eerlijk gezegd, ik zie het niet zitten om te leven. Laat aan staan om kinderen te maken, je stuurt ze naar een wereld die begint te verderven. Maar laat het mij anders uitleggen.

Wij als mensheid, hebben momenteel veel groepen voor de natuur, onder anderen in België 'natuurpunt'. Internationaal bekend is ook 'Green Peace' een goede groep. MAAR, moest de mensheid beter op de natuur hebben gelet, en niet alle bossen weg kapt, niet alle vuil op het straat zet, niet voor 100 meter met de auto gaat, niet alle lichten aan laat, ... moesten Green peace en Natuurpunt niet bestaan.
Moesten ze aan mij vragen 'Wel of geen mensheid' dan had ik liever geen. Wij plukken deze wereld leeg, en zullen dan verhuizen naar een andere wereld.

Ik wil ook jullie mening horen, maar zoals eerder vermeld, ik zou liever niet meer willen leven in deze wereld, want het staat op het punt te sterven. Je ziet alle natuurrampen al, en je gaat me niet zeggen dat het 'ineens' komt. Geef ook even een paar antwoordden met wat een goede optie zou zijn voor alles te veranderen.
 

DeletedUser10508

Gast
Volgens mij zou een nieuwe 'ijstijd' wel voldoende zijn. Dit klinkt allemaal misschien een beetje 'erg', want ik geef 'niks' om de mensheid. Maar kom op zeg, op Animal planet heb ik net iets gezien over krokodillen, ze hebben hun moeten HELPEN om hun soort niet dood te laten gaan. Waarom? Omdat vrouwen krokodillen leer willen, is een leren tas niet genoeg voor mevrouw?
 

DeletedUser

Gast
Komt omdat de mensheid te veel en te snel aan het innoveren is, over 20 jaar kijk ik verder, want met zoveel mensen op de aarde moeten er wel wat slimme knaapjes tussen zitten die de wereld zullen kunnen samenstellen zo dat alles weer goed komt.
 

DeletedUser10508

Gast
'Dat alles weer goed komt?' Ik denk dat we daarvoor al te laat zijn, maar inderdaad, je weet nooit wat de toekomst zal brengen.
Ik hoop eerder op zo een 'terra nova' gedeelte. Terug in de tijd, geweldig. Maar let niet te veel op mijn fantasie. ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Het feit dat de mensheid naar de haaien aan het gaan is, heeft naar mijn mening grotendeels mee te maken dat men altijd winst moet maken. Zelf om een windmolenpark te bouwen, moet men er winst uit halen. Men kijkt niet naar 'Wat is goed voor de mensheid?', maar naar 'Waar kunnen we het meeste munt uit slaan!'.
 

DeletedUser10508

Gast
Het gaat niet alleen om winst, het gaat natuurlijk ook om de 'macht'. Iedereen wilt de macht, en dat liet men al tonen in onze geschiedenis. Kijk Griekenland, Rome, Napoleon, Hitler, noem maar op!
 

DeletedUser

Gast
Er word al heel veel geëxperimenteerd met zonnen energie, over 10 jaar is energie geen probleem meer, en dan nog voedsel...
Dit zal ook goed gaan komen, laatst zag ik op internet wat ze daarvoor gaan doen, heel simpel, men kan zoutwater veranderen naar zoetwater. Je legt een kanaal aan in de woestijn, verandert het zee water daar voor de boeren en we kunnen van afrika een enorme boerderij maken.

Ook hierop is geëxperimenteerd, de eerste boeren (de testers) hebben binnen 3 weken hun komkommer oogst binnen, dat komt omdat de zon er zo veel schijnt...
 

DeletedUser10508

Gast
lol, de meesten van ons overleven zo geen 10 minuten :p
In de cinema lijkt het allemaal lekker avontuurlijk...

Nogmaals Pieter, niet op mijn fantasie letten, haha! Ik heb altijd al zoveel fantasie gehad, hoe zou het zijn als je écht naar Zweinstein mag gaan. Hoe zou het écht zijn moest je een vampier zijn, etc etc ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Het gaat niet alleen om winst, het gaat natuurlijk ook om de 'macht'. Iedereen wilt de macht, en dat liet men al tonen in onze geschiedenis. Kijk Griekenland, Rome, Napoleon, Hitler, noem maar op!

Geld brengt macht met zich mee. Wie het geld beheert, heeft de macht. Klaar als een klontje.
 

DeletedUser10508

Gast
Er word al heel veel geëxperimenteerd met zonnen energie, over 10 jaar is energie geen probleem meer, en dan nog voedsel...
Dit zal ook goed gaan komen, laatst zag ik op internet wat ze daarvoor gaan doen, heel simpel, men kan zoutwater veranderen naar zoetwater. Je legt een kanaal aan in de woestijn, verandert het zee water daar voor de boeren en we kunnen van afrika een enorme boerderij maken.

Ook hierop is geëxperimenteerd, de eerste boeren (de testers) hebben binnen 3 weken hun komkommer oogst binnen, dat komt omdat de zon er zo veel schijnt...


Op discovery channel had ik iets gezien over zonnepalenen. Je weet (ongeveer) hoe groet België is hé? Als je zo een oppervlakte in de woestijn zet, maar dan niet ons land, maar vol met zonnenpanelen, dan heb je genoeg elictriciteit voor héél de wereld!

*Correctie: Veel typfouten, het spijt me. ;) Maar ben te lui om het te corrigeren.
 

DeletedUser

Gast
Op discovery channel had ik iets gezien over zonnepalenen. Je weet (ongeveer) hoe groet België is hé? Als je zo een oppervlakte in de woestijn zet, maar dan niet ons land, maar vol met zonnenpanelen, dan heb je genoeg elictriciteit voor héél de wereld!

zonnepanelen zullen steeds meer energie gaan verdienen, je legt er een paar op je dak en dat is al genoeg, eventueel voor de grote stad een kleine zonnepanelen park buiten neerzetten en ook dat is geregeld.
 

DeletedUser10508

Gast
Maar het is niet alleen de zonnepanelen, de macht, de geld. In hoeveel landen is er nog steeds oorlog? In hoeveel landen word er nog steeds verkracht? In hoeveel landen is er armoede?

Het zal nooit veranderen, daar ben ik zeker van. Het zijn zo van die psychopaten. Ik heb er een artikel in de humo over gelezen, een jongen die altijd vriendelijk was, een goede job, een goede vriendenkring, had ineens een meisje (die nooit iets kwaad deed) verkracht, gefolterd en vermoord. Hoe kan dit in vredesnaam gebeuren? Van een flinke jongen --> Verkachter? En zoiets zal je nooit kunnen voorkomen, aangezien het zelfs bij de 'flinkste' personen ineens op tilt kan slagen.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het goed als er is een enorme oorlog om geld en macht komt, daarna zal waarschijnlijk heel de wereld in peace en communisme leven, en beter zo.
 

DeletedUser

Gast
Op discovery channel had ik iets gezien over zonnepanelen. Je weet (ongeveer) hoe groet België is hé? Als je zo een oppervlakte in de woestijn zet, maar dan niet ons land, maar vol met zonnepanelen, dan heb je genoeg elektriciteit voor héél de wereld!

Ja, het is inderdaad zo dat de hele wereld van energie zou kunnen voorzien worden moest de hele woestijn volgebouwd worden met zonnepanelen. Maar het is ook zo dat China de ertsen delft, die nodig zijn om zonnepanelen te kunnen bouwen, in zeer slechte en milieuvervuilende omstandigheden. Ze wachten beter tot de technologie meer geëvolueerd is...
 

DeletedUser

Gast
Ja en als je dat "veldje" zonnepanelen in de woestijn zet hebben die vooral geen last van het zand dat rondvliegt.
En al de geiten/kamelen hoeders daar zullen ze iedere dag gaan opblinken zeker?
 

DeletedUser

Gast
Zonnepanelen moet je lekker hier houden, die boeren in afrika moeten hun ding dan doen (boer zijn)
 

DeletedUser10508

Gast
La choeffe, misschien kan je nog een stapje lager gaan? Ik weet begot ook niet hoe ze ooit al die zonnepanelen met elke huis zouden kunnen verbinden, maar het gaat om theorie. Dat betekent dus dat we een oppervlakte van België nodig hebben, en het aantal keren 'elektriciteit dat je verkrijgt van de zonnepanelen. Als je dat dan een paar keer verdeelt, kan je zien hoeveel elektriciteit je nodig hebt voor de hele wereld, etc etc... Het zijn studies, geen plannen.
 
Bovenaan