• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Mensheid, goed of slecht?

DeletedUser

Gast
Politici zijn de ergste mensen ter wereld. Die zou ik een voor een zo gemakkelijker kunnen uitmoorden.
Dat maakt mijzelf ook gewoon een slecht mens, maar dat weet ik van mezelf al lang :p

Mensen zijn gewoon de meest waardeloze wezens ooit.

Ja, want goede politici bestaan niet en ze zijn allemaal door en door slecht. :rolleyes:

serieus, heb je überhaupt nagedacht voor je dit gepost hebt?
 

DeletedUser19654

Gast
Yup alle politici zijn slecht. En ja ik denk na :)
Dit is mijn mening en ik vind dat geen 1 persoon daar iets fatsoenlijks kan. Gedragen zich daar als een stelletje kleuters in den haag...
 

DeletedUser

Gast
Yup alle politici zijn slecht. En ja ik denk na :)
Dit is mijn mening en ik vind dat geen 1 persoon daar iets fatsoenlijks kan. Gedragen zich daar als een stelletje kleuters in den haag...

Alle politici zijn niet alleen de nederlandse. Je veroordeelt nu ook amerikaanse politici, en elke andere op de wereld. :O
 

DeletedUser19654

Gast
Amerikaanse zijn ook niet geweldig.
Zijn de Democraten aan de macht werken Republikeinen alles wat ze kunnen tegen...
Zijn Republikeinen aan de macht werken Democraten alles wat ze kunnen tegen...

Uiteindelijk komt er niks tot stand.
VB 1:
Obama wilde een nieuwe wapenwet. In Amerika is het legaal om een geweer op zak te hebben. Dit komt omdat in de grondwet staat dat men zich mag verdedigen op welke manier dan ook. Obama zegt dat kleine dingen zoals pepperspray al genoeg is om jezelf te verdedigen, daar heb je geen shotgun of zow voor nodig. Hij wilde met de nieuwe wapenwet dus de mogelijkheid om zwaar vuurwapens in bezit te hebben ongeldig te maken.

Republikeinen stappen naar het hooggerechtshof en de wet komt niet tot stand want is in strijd met de grondwet. Dames en heren hier heb je een AK-47 en schiet nog maar wat kinderen dood. Zoals meerdere malen in de VS is gebeurd.

Ga me nu niet vertellen dat ze slim zijn en weten waar ze het over hebben. Obama lijkt in mijn ogen tot op heden nog 1 fatsoenlijk niveau...

p.s. laten we aub niet over putin in rusland beginnen!
 

DeletedUser

Gast
Amerikaanse zijn ook niet geweldig.
Zijn de Democraten aan de macht werken Republikeinen alles wat ze kunnen tegen...
Zijn Republikeinen aan de macht werken Democraten alles wat ze kunnen tegen...

Uiteindelijk komt er niks tot stand.
VB 1:
Obama wilde een nieuwe wapenwet. In Amerika is het legaal om een geweer op zak te hebben. Dit komt omdat in de grondwet staat dat men zich mag verdedigen op welke manier dan ook. Obama zegt dat kleine dingen zoals pepperspray al genoeg is om jezelf te verdedigen, daar heb je geen shotgun of zow voor nodig. Hij wilde met de nieuwe wapenwet dus de mogelijkheid om zwaar vuurwapens in bezit te hebben ongeldig te maken.

Republikeinen stappen naar het hooggerechtshof en de wet komt niet tot stand want is in strijd met de grondwet. Dames en heren hier heb je een AK-47 en schiet nog maar wat kinderen dood. Zoals meerdere malen in de VS is gebeurd.

Ga me nu niet vertellen dat ze slim zijn en weten waar ze het over hebben. Obama lijkt in mijn ogen tot op heden nog 1 fatsoenlijk niveau...

p.s. laten we aub niet over putin in rusland beginnen!

Republikeinen en Democraten werken samen. Ze doen alsof ze elkaar tegenwerken. dat is om Amerika een democratie te laten lijken. De mannetjes achter Obama zijn precies dezelfde mannetjes als die achter Bush stonden. Maakt geen donder uit. En ook hun beleid was hetzelfde.

Nieuwe wapenwet Obama? Het is zeer de vraag wat daar de achterliggende reden van is. Aangezien de VS zich ontwikkelt tot een wereld-dictatuur vrees ik het ergste.

Enkele feitjes (niet allemaal gechecked trouwens, 16 miljoen joden is bijvoorbeeld een raar aantal volgens mij) over ontwapening van je eigen bevolking:
Turkije ontwapent haar burgers in 1911. In de daaropvolgende jaren, 1915-1917 worden 1,5 miljoen Armeniërs vermoord.
Rusland ontwapent haar burgers in 1929. In de daaropvolgende jaren, 1929-1953 worden er meer dan 20 miljoen Russen vermoord.
China ontwapent haar burgers in 1935. In de daaropvolgende jaren, 1948-1952 worden er 20 miljoen Chinezen vermoord.
Duitsland ontwapent haar burgers in 1938. In de daaropvolgende jaren 1939-1945 worden er 16 miljoen Joden vermoord.
Cambodja ontwapent haar burgers in 1956. In de daaropvolgende jaren, 1975-1977 worden er 1 miljoen ontwikkelde mensen vermoord.
Guatemala ontwapent haar burgers in 1964. In de daaropvolgende jaren, 1964-1981 worden er 100.000 Maya Indianen vermoord.
Oeganda ontwapent haar burgers in 1970. In de daaropvolgende jaren, 1971-1979 worden er 300.000 christenen vermoord.

Het meeste hebben we dus te vrezen van moordzuchtige overheden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Wil je zeggen dat ze de mensen beter met wapens kunnen laten rondlopen... omdat er wellicht een "massamoord" tot gevolg zou kunnen komen?
Met wapens komen zijn die er nog steeds. Dus zo'n groot verschil zal het wel niet zijn.

Ik vind niet dat Obama en Bush hetzelfde zijn.

En als Democraten en Republikeinen samenwerken... waarom zo hard hun best doen de buitenwereld zicht te geven op het feit dat ze elkaar alleen maar tegenwerken en niets gunnen? Volgens mij zit het dan wel heel diep verborgen. Toch raar dat als ze werkelijk samenwerken... Hoe is die Shutdown veroorzaakt? Waarom zijn de Republikeinen dan de Obama-care zo hard aan het tegenwerken? Ik zeg dan ook niet dat ze 100% elkaar tegenwerken.

p.s. miss beetje ontopic blijven.
 

DeletedUser

Gast
Ik zeg voornamelijk dat ik de goede bedoeling van Obama voor geen meter vertrouw en dat eigen burgers ontwapenen niet bedoeld is om een veiliger Amerika te creëren.

De achterliggende reden van de Shutdown is me niet duidelijk. Waar ik niet in geloof is dat het komt door te grote ego's, bewuste tegenwerking, etc...etc... Die gasten zitten allemaal in hetzelfde schuitje en hebben allemaal dezelfde belangen. Die kunnen echt wel overleggen zonder de boel in de soep te laten lopen. Ik denk dat we niet alles te horen krijgen over de ware redenen van zo'n Shutdown.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Er zijn op internet ook tal van leuke filmpjes over politici hoe volwassen ze met elkaar omgaan.
Maar we kunnen het nu beter weer bij het oorspronkelijke topic houden.
 

DeletedUser

Gast
Republikeinen en Democraten werken samen. Ze doen alsof ze elkaar tegenwerken. dat is om Amerika een democratie te laten lijken. De mannetjes achter Obama zijn precies dezelfde mannetjes als die achter Bush stonden. Maakt geen donder uit. En ook hun beleid was hetzelfde.

Waar haal je je bron vandaan als ik vragen mag? Of is dit uit eigen gedachte?
 

DeletedUser

Gast
Enkele feitjes (niet allemaal gechecked trouwens, 16 miljoen joden is bijvoorbeeld een raar aantal volgens mij) over ontwapening van je eigen bevolking:
Volgens mij waren het er 'maar' 6 miljoen.

Er zijn op internet ook tal van leuke filmpjes over politici hoe volwassen ze met elkaar omgaan.
Maar we kunnen het nu beter weer bij het oorspronkelijke topic houden.
Ja, elke paar maanden komt er eens een filmpje naar buiten. Mogen die mensen ook eens en lolletje hebben? :rolleyes:
 

DeletedUser21454

Gast
Politici zijn idioten.

But... if you can't beat them, join them (dat is dus ook mijn plan, haha. Ooit zie je drolman op tv en zijn idiote visies met de wereld delen.. :p )

Anyway, Amerika wordt bestuurd door de rijke top... Alle presidenten van de afgelopen decennia werden gestuurd door anderen... Meestal zijn het bedrijven die er veel voordeel uit halen als het een republikein of een democraat is... Pepsi vs coca cola is daar bv het grootste voorbeeld van... Als het een democraat is, dan zal coca cola bevoordeeld zijn en als het een republikein is, pepsi... :p

Anyway, de structuur in Amerika is f*cked... En hun bevolking is vaak te weinig onderwezen om er tegenin te gaan...

Dat wil niet zeggen dat het elder beter is... Belgie is ook helemaal f*cked... gewoon al omdat Belgie een fictieve staat is... :p

On topic:
De mens is slecht. Kinderen krijgen is egoistisch, want ze laten opgroeien in deze wereld is een hel. En je moet al hopen dat je kind dan nooit gaat nadenken over hoe f*cked up de wereld is... wishful thinking...

Ignorance is bliss...
 

DeletedUser

Gast
Politici zijn idioten.

But... if you can't beat them, join them (dat is dus ook mijn plan, haha. Ooit zie je drolman op tv en zijn idiote visies met de wereld delen.. :p )

Politici zijn geen idioten. Er zitten wel veel leugenaars en criminelen tussen. Ook in Nederland en België.

Met een "if you can't beat them, join them-mentaliteit" kom je niet ver. Persoonlijk misschien wel; je zult een leuke carriere bij elkaar kunnen likken en liegen, maar de maatschappij heeft er niets aan. Als je je nu al conformeert aan het systeem zullen je idiote visies over een paar jaar niet meer zijn dan een procentje naar links of een procentje naar rechts, drolman.
Je zult ze echt moeten verslaan, wil je iets veranderen.
 

DeletedUser21454

Gast
Politici zijn geen idioten. Er zitten wel veel leugenaars en criminelen tussen. Ook in Nederland en België.

Met een "if you can't beat them, join them-mentaliteit" kom je niet ver. Persoonlijk misschien wel; je zult een leuke carriere bij elkaar kunnen likken en liegen, maar de maatschappij heeft er niets aan. Als je je nu al conformeert aan het systeem zullen je idiote visies over een paar jaar niet meer zijn dan een procentje naar links of een procentje naar rechts, drolman.
Je zult ze echt moeten verslaan, wil je iets veranderen.

Oh, jij neemt mijn post serieus, helaas :s
 

DeletedUser21454

Gast
Kan gebeuren in een serieus topic :)

Haha, neenee, het was een halve rant, er zijn uiteraard politici die geen idioten zijn. Maar als je gewoon eens denkt aan personen als Frank Vandenbroucke, Pascal Smet, Bert anciaux; dan kan ik enkel lachen... De ideeen die sommige mensen brengen, zijn echt te stom voor woorden. Bijvoorbeeld het onderwijs systeem dat Smet wil invoeren, is werkelijk een manier om ons onderwijs volledig te vernietigen. Waarvoor dank...
 

DeletedUser11295

Gast
Momenteel zijn de mensen zeer slecht bezig

*mensheid

Mensheid = het ras der mensen in zijn algemeenheid

Om mensen als slecht of zelfs zeer slecht te betitelen is jammer want hoewel er genoeg klootzakken rondlopen zijn lang niet alle mensen slecht. Mensheid daarentegen weer wel :)
 

DeletedUser

Gast
*mensheid

Mensheid = het ras der mensen in zijn algemeenheid

Om mensen als slecht of zelfs zeer slecht te betitelen is jammer want hoewel er genoeg klootzakken rondlopen zijn lang niet alle mensen slecht. Mensheid daarentegen weer wel :)

Eigenlijk is het een beetje vreemd wat je hier zegt. De mensheid is slecht, maar veel mensen niet. Het geheel der mensheid is toch echt opgebouwd uit al die individuen waarvan de meesten blijkbaar niet slecht zijn. Hoe is het dan mogelijk dat de mensheid in z'n totaliteit er een potje van maakt en slecht met de aarde en de medemens omgaat?
Meest logische conclusie is denk ik dat de klootzakken de macht hebben. Hier een interessant en helder artikel van Pieter Stuurman over macht: http://pieterstuurman.blogspot.nl/2013/11/macht.html
 

DeletedUser

Gast
Als je de mensheid als slecht/goed wilt gaan betitelen dan zou je eerst moeten afvragen wat eigenlijk slecht/goed is.

Slecht/goed bestaat eigenlijk helemaal niet, dit is iets wat ver in het verleden door de mens zelf is gemaakt om zichzelf of groep beter te doen voor laten komen dan andere groepen om zo hun acties te rechtvaardigen.

Slecht/goed is niet iets wat je kan aanwijzen.
Wat jij slecht/goed vind hoeft voor en ander niet slecht/goed te zijn. Wat sommige landen slecht/goed vinden hoeft ook niet voor alle landen te gelden.
Wat vandaag slecht is, is morgen goed en wat vandaag goed is, is morgen slecht. Met deze zin wil zeggen dat heel veel dingen in onze geschiedenis in die tijd slecht of goed was en in deze tijd het tegenovergestelde is en dat zal in de toekomst ook zo zijn.

Als je de mensheid slecht vindt, dan vind jij jezelf ook slecht aangezien de mensheid uit personen bestaat.

Als je de mensheid goed of slecht vindt is eerder een persoonlijke mening door de waardes die je hangt aan slecht en goed.
 

DeletedUser21454

Gast
Toch iemand die al eens gehoord heeft van een referentiekader.

Er zijn genoeg voorbeelden om te zeggen dat de hele discussie over goed en slecht relatief is aan de observator - en dus - volledig onderworpen aan het waardeoordeel van die ene persoon en niet van de mensheid als een geheel. In goed en slecht kun je geen gemiddelde nemen. Je kan nooit van iemand zeggen dat die puur goed is, of puur slecht is. Zo werkt het nu eenmaal niet. Mensen kunnen puur slechte daden doen, maar daarom zijn het nog geen puur slechte mensen.
 
Bovenaan