• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie De mythische hen

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
grepolis_easter_2015.png
Beste spelers,

Vanaf woensdag 1 april a.s. 10:00 uur zal het zoeken naar paaseieren beginnen! Een speciale gast zal je stad bezoeken: de mythische hen van de onderwereld - en ze heeft honger. Voer haar voer om beloningen te ontvangen.

Door je dagelijkse bezigheden zoals het bouwen van gebouwen, onderzoeken en het rekruteren van nieuwe eenheden te doen zul je ingrediënten ontvangen voor speciale voermixen!

hen.png

8 verschillende ingrediënten zullen ervoor zorgen dat je tot wel 120 verschillende recepten kunt maken om zo fantastische beloningen te maken. Wordt de kippenfluisteraar van de dag: de ranglijst zal je laten zie hoe je er voor staat. Hoe hoger je in de ranglijst komt, hoe meer speciale beloningen je kunt krijgen. Daarbij kun je de speciale titel Meester Eiverzamelaar bemachtigen. Het evenement zal eindigen op 19 april om 23:59 uur.

Voor meer informatie verwijs ik jullie graag door naar deze wikipagina. Discussiëren over dit evenement kan hier.

Wij wensen jullie veel plezier toe, evenals een fijn pasen!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team
We gaan op kippenjacht!
 

DeletedUser

Gast
Het worden wat veel events vind ik persoonlijk... En elk jaar weer hetzelfde, verzin aub iets anders. Of lukt dat de makers niet? Wellicht niet aangezien de enigste reden waaraan een event moet voldoen "goud opbrengen" is, en dan blijven er inderdaad weinig opties over.

Hopelijk neemt de creativiteit het eens een keer over van het winstbejag
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

DeletedUser24788

Gast
Het worden wat veel events vind ik persoonlijk... En elk jaar weer hetzelfde, verzin aub iets anders. Of lukt dat de makers niet? Wellicht niet aangezien de enigste reden waaraan een event moet voldoen "goud opbrengen" is, en dan blijven er inderdaad weinig opties over.

Hopelijk neemt de creativiteit het eens een keer over van het winstbejag
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif

Ze hebben anders wel weer een leuke nieuwe beloning bedacht, en ik weet zeker dat jij die ook graag wilt hebben! ;)
 

DeletedUser

Gast
Klopt, de nieuwe beloningen zijn zeker fijn, dat hoor je me niet ontkennen
smiley_emoticons_smilenew.gif
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat dit nu het 2de event is dit jaar ? ale in ieder geval lamia bestaat van november en dit zal al het 3de event zijn sinds de start van die wereld

eigenlijk wel een beetje veel idd :O
 

DeletedUser

Gast
Op deze manier wordt het spel en de spelers gewoon helemaal uitgemolken. De essentie van Grepolis verdwijnt met de dag meer en meer, en dat is echt zonde
smiley_emoticons_fluch4_GREEN.gif
 

DeletedUser

Gast
Oei, ook nog beloningen op basis van ranglijst?

Op basis van ranglijst? Dat kan beter geformuleerd worden hoor Archer
smiley_emoticons_lol.gif


Ik zal het even voor jou doen:

"Oei, ook nog beloningen op basis van goud?"

Zij die veel hebben, krijgen nog meer
smiley_emoticons_irre.gif

Maar verder heb ik er geen bezwaar tegen hoor, het is maar een domme award en een spreukje voor extra VS-power. Dat ga ik niet echt missen als ik het niet haal hoor...
smiley_emoticons_headstand.gif
 

DeletedUser19654

Gast
Ik vind het een beetje een overdreven beloning!
Serieus meer als 1 maand lang 30 procent versterkte vuurschepen!

Eventjes mijn biremen dood laten gaan denk ik dan maar...

Dit is gewoon bewijsmateriaal dat grepo met de sec aan geld denkt, serieus gewoon een stel criminelen die denken precies hetzelfde
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het een beetje een overdreven beloning!
Serieus meer als 1 maand lang 30 procent versterkte vuurschepen!

Eventjes mijn biremen dood laten gaan denk ik dan maar...

Dit is gewoon bewijsmateriaal dat grepo met de sec aan geld denkt, serieus gewoon een stel criminelen die denken precies hetzelfde

Dat is maar een effect op 1 stad he, denk ik toch?

En dat is niet dagelijks dat die beloningen uitgedeeld worden, maar helemaal aan het einde van de rit aan de top 10 spelers.

Dagelijks wordt er wel een cultuurlevel geschonken aan de winnaar van de dag.
 

DeletedUser19654

Gast
Dat is maar een effect op 1 stad he, denk ik toch?

En dat is niet dagelijks dat die beloningen uitgedeeld worden, maar helemaal aan het einde van de rit aan de top 10 spelers.

Dagelijks wordt er wel een cultuurlevel geschonken aan de winnaar van de dag.
Nouja je krijgt er 20 als je ze op verschillende steden zet dan nog vind ik hem een beetje overdreven.
Het enige wat ik ermee wil zeggen is dat grepo weer alleen maar aan centjes kan denken.

Over een paar weken roepen ze alleen maar centjes daar in koor.
 

DeletedUser23978

Gast
Dat is maar een effect op 1 stad he, denk ik toch?

En dat is niet dagelijks dat die beloningen uitgedeeld worden, maar helemaal aan het einde van de rit aan de top 10 spelers.

Dagelijks wordt er wel een cultuurlevel geschonken aan de winnaar van de dag.

Het is toch zo dat de nr.1 dagelijks een effect krijgt? Zo staat het toch op de wiki:
De winner van de dag (rang 1) zal een beloning en effect ontvangen.
Het woord beloning is volgens mij hier wel ietwat verkeerd vertaald, aangezien op de .en wiki "award" staat, doelend op de dag-award.

Op het einde van het event krijgt de nr. 1 een CP level en alle andere bijbehorende effecten
Elke dag een CP level uitdelen lijkt me er wel wat over te gaan :)
 

DeletedUser

Gast
Nouja je krijgt er 20 als je ze op verschillende steden zet dan nog vind ik hem een beetje overdreven.
Het enige wat ik ermee wil zeggen is dat grepo weer alleen maar aan centjes kan denken.

Over een paar weken roepen ze alleen maar centjes daar in koor.

Ja, oké, maar het is maar geldig voor 2 dagen dus... Leuk voor een keertje, maar ze zijn zo weer weg en dan heeft niemand er nog last van lijkt me
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

Armand0

Manticore
Dat CP level krijg je niet elke dag, maar gaat naar de winnaar van het totaal plaatje o.i.d. als ik kleiduif nu goed citeer :)

Verder sluit ik met natuurlijk bij MoonMonkey en Imperator e.d. aan.

Zoals ik al meerdere keren heb opgemerkt zijn de volgende ontwikkelingen duidelijk zichtbaar:
- Steeds meer events
- Events worden steeds commerciëler, met als absolute hoogtepunten nog wel de toevalsgebaseerde events (v.b. kerstrad waar je zonder goud een enorme kans hebt op strontbeloningen 30 dagen lang)

Waar events er in het begin waren ter afleiding van het basic spel, Grepolis genaamd, en ter vermaak van de spelers (pompoenetjes jagen olé), zijn ze er nu vooral om de broekzak te vullen van Innogames. Geheel gerechtvaardigd overigens, als commercieel bedrijf dat in principe een gratis spel aanbiedt. Maar de beloningen worden zo aantrekkelijk gemaakt dat de aantrekkingskracht om goud erin te stoppen vrij groot is voor veel spelers.

En de verhoudingen tussen spelers die er weinig tot geen moeite mee hebben om goud in het spel te stoppen, en spelers die er geen goud in kunnen/willen stoppen worden natuurlijk significant groter. Nu kunnen goede/actieve spelers zonder goud nog wel leuke dingen aan een event overhouden, maar goede/actieve spelers met goud een stuk meer. En goede/actieve spelers met goud heel veel meer dan de "jan modaal" van grepolis.

En dat is jammer, innogames zit hard te denivelleren :)
 

DeletedUser

Gast
Ik heb gehoord dat dat kerstrad inderdaad echte afzetterij was, maar normaal zijn de events toch gewoon leuk? Anders doe je de hele tijd hetzelfde. En als je een gekke business hebt dan wil je toch uiteindelijk ook wel met wat centjes ervan af komen.
Doneer anders zelf met je telefoonbeltegoed, dan betaald je provider aan innogames en krijg jij je vuurschepenversterking.
 

DeletedUser20232

Gast
Dat CP level krijg je niet elke dag, maar gaat naar de winnaar van het totaal plaatje o.i.d. als ik kleiduif nu goed citeer :)

Verder sluit ik met natuurlijk bij MoonMonkey en Imperator e.d. aan.

Zoals ik al meerdere keren heb opgemerkt zijn de volgende ontwikkelingen duidelijk zichtbaar...
Persoonlijk vind ik dat zo erg nog niet al die events, is er naast alliantieoorlogen ook nog wat anders te doen in het spel.
Het feit dat het op pure luck is dat je een goede beloning krijgt is juist leuk eraan, zelf heb ik het nog nooit meegemaakt dat je de volledige lengte van een event alleen maar slechte beloningen krijgt, wat zijn dan ook slechte beloningen volgens jou?

Geen goud spelers kunnen het event mits ze op tijd beginnen met gemak helemaal afronden zelf zonder goud te gebruiken. Innogames stelt het wel gratis voor, je hoeft niet te betalen voor je aan een event begint -dat zou alles slaan- waar ik op doel is dat spelers zelf ervoor kiezen als ze goud gaan gebruiken of niet. Als ze dat niet doen hebben ze ook de tijd om het event mee te doen weliswaar krijg je minder beloningen als je het gaat vergelijken met goudgebruikers aangezien zij meestal 50 goud betalen om meerdere keren te kunnen 'winnen'. Je hebt er alleszins geen goud voor nodig. Dus het puntje dat ze steeds commerciëler worden ja en nee, het ligt voor het grootste stuk aan de klant (wij dus).

Dat de aantrekkingskracht groot is dat is wel waar maar dat is ook wel een beetje de bedoeling van Innogames meer klanten aantrekken die goud kopen. Op zich wel logisch eigenlijk.

Aan events kan je niet echt van een nadeel spreken voor beide partijen, het is logisch dat betalende spelers meer krijgen. Maar voor gratis spelers is het niet onmogelijk om niet mee te doen. Ze krijgen minder kans om het volledige event te voltooien dat is waar en maar 1 kans om aan het rad te draaien maar alles is luck based dus je kan een niet goud speler hebben die meteen een goede beloning heeft en een goudspeler hebben die 2x speelt (1x gratis, 1x 50goud) en beide slechte beloning krijgt.

Als niet goud speler pik je ook mee van die bonussen die je daar krijgt. En als je dan nog eens een event volledig voltooid kan je er nog eens bestuurders bovenop krijgen gratis! Hoe mooi is dat niet meegenomen voor een gratis speler? (was wss tijdens kerstmis dat je bestuurders gratis kon krijgen).


Zelf heb ik het liever veel events.
De meningen zullen alleszins verschillend zijn, de een heeft graag veel events de ander weer niet. Maar als er te weinig events zijn is het ook niet goed, liever teveel dan te weinig.
 

DeletedUser24788

Gast
Persoonlijk vind ik dat zo erg nog niet al die events, is er naast alliantieoorlogen ook nog wat anders te doen in het spel.
Het feit dat het op pure luck is dat je een goede beloning krijgt is juist leuk eraan, zelf heb ik het nog nooit meegemaakt dat je de volledige lengte van een event alleen maar slechte beloningen krijgt, wat zijn dan ook slechte beloningen volgens jou?

Geen goud spelers kunnen het event mits ze op tijd beginnen met gemak helemaal afronden zelf zonder goud te gebruiken. Innogames stelt het wel gratis voor, je hoeft niet te betalen voor je aan een event begint -dat zou alles slaan- waar ik op doel is dat spelers zelf ervoor kiezen als ze goud gaan gebruiken of niet. Als ze dat niet doen hebben ze ook de tijd om het event mee te doen weliswaar krijg je minder beloningen als je het gaat vergelijken met goudgebruikers aangezien zij meestal 50 goud betalen om meerdere keren te kunnen 'winnen'. Je hebt er alleszins geen goud voor nodig. Dus het puntje dat ze steeds commerciëler worden ja en nee, het ligt voor het grootste stuk aan de klant (wij dus).

Dat de aantrekkingskracht groot is dat is wel waar maar dat is ook wel een beetje de bedoeling van Innogames meer klanten aantrekken die goud kopen. Op zich wel logisch eigenlijk.

Aan events kan je niet echt van een nadeel spreken voor beide partijen, het is logisch dat betalende spelers meer krijgen. Maar voor gratis spelers is het niet onmogelijk om niet mee te doen. Ze krijgen minder kans om het volledige event te voltooien dat is waar en maar 1 kans om aan het rad te draaien maar alles is luck based dus je kan een niet goud speler hebben die meteen een goede beloning heeft en een goudspeler hebben die 2x speelt (1x gratis, 1x 50goud) en beide slechte beloning krijgt.

Als niet goud speler pik je ook mee van die bonussen die je daar krijgt. En als je dan nog eens een event volledig voltooid kan je er nog eens bestuurders bovenop krijgen gratis! Hoe mooi is dat niet meegenomen voor een gratis speler? (was wss tijdens kerstmis dat je bestuurders gratis kon krijgen).


Zelf heb ik het liever veel events.
De meningen zullen alleszins verschillend zijn, de een heeft graag veel events de ander weer niet. Maar als er te weinig events zijn is het ook niet goed, liever teveel dan te weinig.

Mooi verwoord, sluit mij volledig bij deze mening aan!
 

DeletedUser20926

Gast
Werkt het wel?

Sinds dat het event begonnen is heb ik al 3 steden aangevallen, 7x GS verhandeld, +- 10-15x troepen gerecruiteerd en 8 gebouwen aangezet tot bouwen...

Echter nog geen enkel 'voedingsproduct' erbij

wereld marathon overigens
 

DeletedUser24788

Gast
Werkt het wel?

Sinds dat het event begonnen is heb ik al 3 steden aangevallen, 7x GS verhandeld, +- 10-15x troepen gerecruiteerd en 8 gebouwen aangezet tot bouwen...

Echter nog geen enkel 'voedingsproduct' erbij

wereld marathon overigens

Bij mij werkt het hoor, zitten leuke beloningen tussen weer!
 

DeletedUser20926

Gast
Jup nu ook...

Heb nog maar eens 9x een gebouw aangejengeld.. en nu heb ik 2x een product gekregen

het gaat gewoon niet zo snel blijkbaar
smiley_emoticons_sleep.gif
smiley_emoticons_kaffee2.gif
 
Bovenaan