• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
Dus er werd mij laatst gevraagd of ik een D&D-achtig spel kon hosten op dit forum. Nu ben ik niet een ervaren GM, maar ik zal mijn best doen om hier een kek en simpel spel van te maken.

Korte samenvatting van het plot:
De gemene draak Kroenuh is wakkergeschud door de necromancer Araluen en zijn bloeddorstige koning DonFrank. Met z'n drieën terroriseren ze het hele forum door monsters op te roepen en de forumgebruikers daarmee te verbannen! Het is aan een klein groepje heldhaftige strijders om deze drie gemeneriken weer terug naar hun eigen forumdeel te sturen, zodat het forum opnieuw in vrede kan verkeren!

Character creation:
Iedereen die mee wilt doen, moet een eigen character maken. Hierbij kies je een ras en een class, welke onderaan genoemd worden. Vervolgens mag je nog 15 punten vrij spenderen in je 8 attributen om je character eigen te maken. Roleplayen is natuurlijk toegestaan en je mag je gedragen zoals je wilt. Je mag ook te allen tijden besluiten mee te doen aan het spel, mits het nog niet afgelopen is natuurlijk, maar je zult dan natuurlijk wat underleveled zijn.
De attributen worden onderverdeeld in 8 categorieën, ik zal ze eventjes kort uitleggen met charactervoorbeelden uit bekende RPGs.
  • Strength beïnvloedt je fysieke damage, dus aanvallen met wapens en je atletiek, dit attribuut is belangrijk voor bijvoorbeeld ridders.
  • Dexterity beïnvloedt je snelheid, reflexen, balans en algemene behendigheid, dit attribuut is belangrijk voor bijvoorbeeld dieven of schutters.
  • Defense vermindert de hoeveelheid damage die je binnenkrijgt en hangt af van de uitrusting die je draagt. Dit kan niet hoger zijn dan 2x je constitution.
  • Constitution beïnvloedt je uithoudingsvermogen, hoeveel klappen je kunt verdragen en wat voor wapens en kleding je kunt dragen. Een lage constitution hoort bijvoorbeeld bij magiërs of schutters, terwijl een hoge juist bij barbaren hoort.
  • Intelligence beïnvloedt de kracht van magische spreuken, het denkvermogen en hoe goed je ingewikkelde problemen kunt oplossen. Een hoge intelligence is belangrijk voor bijvoorbeeld magiërs en genezers.
  • Wisdom beïnvloedt je intuïtie en inzicht. Met een hoge wisdom is het bijvoorbeeld makkelijker om geheime ingangen in muren te vinden en kun je een groep verstopte vijanden of een schatkist eerder bijna niet missen.
  • Charisma beïnvloedt, wel, je charisma. Met een hoog charisma kun je makkelijker anderen overtuigen of intimideren, met een beetje geluk kun je zo zelfs de vijand overtuigen van je goede doelen!
  • Luck beïnvloedt je algemene geluk. Met een hoge luck heb je dus een grotere kans dat je aanvallen lukken en dat je betere items kunt looten.
Een waarde van 0 of lager betekent dat je acties die dit attribuut gebruiken niet kan uitvoeren, voor luck betekent dit dat de waarde hiervan je acties negatief beïnvloedt.
Qua damage beïnvloedt Strength je melee wapens, zoals zwaarden/bijlen/knotsen. Dexterity beïnvloedt afstandswapens zoals bogen en werpdolken ('grote' afstandswapens zoals handbijlen behoren tot strength). Intelligence beïnvloedt je magische damage.
Voor de rest mag je natuurlijk iedere mogelijke combinatie maken, maar als je al een idee hebt welke richting je op wilt (healer, magiër, paladin, barbaar, archer, etc), let dan goed op de attributen die je kiest.
Om je character in te sturen, stuur je mij een PM met je gekozen ras, class en de verdeling van je 15 vrije punten, bijvoorbeeld in een tabel zoals hier onder. Een verzonnen naam en overige beschrijvingen zijn natuurlijk optioneel, maar een bijgevoegde achtergrond kan wel helpen als je op specifieke skills aast, zoals bijvoorbeeld lockpicking oid.

Vb:
Mijn character heet Jan Jantjes en hij is een hele cynische ouwerd troll die vroeger scholier was:
Strength: 0+2+4=6
Dexterity: 4+6+4=14
Constitution: 1+0+1=2
Intelligence: 6-2+0=4
Wisdom: 5+4+3=12
Charisma: 0+4+2=6
Luck: 0+4+1=5
(hoge wisdom+vroeger scholier leidt dan bijvoorbeeld tot de skill 'Investigation', waardoor je ruimtes kunt inspecteren voordat je ze echt binnenstapt en daardoor vallen en schatkisten kunt zien)

Je mag het natuurlijk ook zelf optellen en alleen de totale waardes doorgeven, maar zo is het voor ons beiden makkelijker om te zien of alles klopt. Het is ook toegestaan om jezelf negatieve punten te geven. Stel dat je in dit voorbeeld geen intelligence wilt omdat je toch geen magie wilt gebruiken, kun je je daar ook -4 vrije punten geven. Dan gaat intelligence naar 0 en mag je die 4 extra punten voor iets anders gebruiken, zoals bijvoorbeeld luck. Dit mag alléén als dat attribuut nog geen waarde van 0 of lager heeft.
Na het maken van je character zal ik je wat passende skills geven en je een beginnerswapen laten kiezen.

Verloop van het spel:
Aangezien we niet met z'n allen rond een tafel zetten, zal ik al de RNG zelf moeten doen. Hiermee hou ik het gewoon simpel: ik gebruik een RNG om een getal tussen 0 en 100 te genereren voor acties of gebeurtenissen waarvoor dat nodig is. Wat er gebeurt hangt dan af van wat de uitkomst voor de actie te betekenen heeft :eek:. Je damage wordt bepaald door je stats, je equipment en eventuele skills.

Over het algemeen zijn er 3 keuzes:
  1. Combat: Je kunt de WvW-topics in om wat exp te grinden en wat nuttige items te looten. Dit topic is vanaf het begin beschikbaar, later in het spel kunnen er meerdere topics ontdekt worden met betere exp en loot.
  2. Social: Je kunt de nachtwaker in om bijvoorbeeld items te kopen en speciale NPCs te ontmoeten.
  3. Explore: Je kunt het forum verkennen en nieuwe topics ontdekken. Let op: het is zomaar mogelijk dat je in het hol van een van de bosses terechtkomt (Araluen, DonFrank of Kroenuh). Je kunt deze skippen en dan later alsnog bezoeken, maar ga dus niet blindelings ieder topic binnen!
Je kunt deze dingen samen doen in een groepje of alleen. Voor de rest zijn er amper regels van wat je kunt doen. Wil je een monster verslaan door ermee te flirten? Jow, probeer het. Wil je een onschuldige NPC vermoorden door een walvis bovenop hem te summonen? Kan ook.
In het topic mag er vrij gesproken worden en er is geen volgorde van acties. Als je iets wilt doen, zorg ervoor dat je mij tagt met @AriChibi en ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk je actie uit te voeren. Het spel eindigt zodra de eindboss Kroenuh is verslagen, tot dan is er alsnog geen haast. Zolang het spel maar niet stagneert x).

Als extraatje: Aan het begin van iedere dag recovert iedereen 1-10% van zijn originele HP gebaseerd op de kwaliteit van de rust.

Veel plezier en ik zie van zelf wel of er vragen zijn of of er mensen überhaupt meespelen.
 
Laatst bewerkt:

AriChibi

Hydra
RasNieuwerd OuwerdGrepospelerTeamlid
Strength4063
Dexterity04-24
Defense4261
Consitution3162
Intelligence -16-20
Wisdom 0502
Charisma 4023
Luck4023

ClassInternetheldHaterDubbeljeNette Forumganger Discussienerd Troll
Strength-2634 -2 2
Dexterity106-2 4 6
Defense1616 0 0
Consitution1613 0 0
Intelligence 6-20-2 6 -2
Wisdom 4022 6 4
Charisma 4016 2 4
Luck3241 2 4

Vergelijkbare bekende classes:
Internetheld=Cleric/Healer.
Hater=Barbarian (grote gespierde vent met enorme bijl).
Dubbeltje=Archer.
Nette Forumganger=Paladin (ridder op paard).
Discussienerd=Wizard.
Troll=Rogue (soort dief/assassin).
 

AriChibi

Hydra
Characters:

Naam: Sanhal the Righteous
Ras: Ouwerd
Class: Nette Forumganger
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength3003
Dexterity2002
Defense3003
Consitution3003
Intelligence 200828
Wisdom 100010
Charisma 100010
Luck5005
HP: 130/130
Status: Gezond
EXP: 56/100
Inv:
  • Simpele spreuk (+5 INT) [E]
  • Gewone kleding (+0 alles)
  • Lelijke punthoed (+3 int, -3 cha) [E]
  • Coole cape (+3 cha) [E]
  • Simpele toverstaf (+5 int, +5 hit chance)
  • Leren bracers (+2 dex, +1 def)
  • 635G
Passieve skills:
  • Charming (+10 op charisma check)
  • Negotiator (+10 op diplomacy check)
Actieve skills:
  • Sense Motive (Iemand overtuigen/overhoren) [CHA]
  • Heal (3x Iemand genezen voor 1xWIS als [RNG]<50 en anders voor 2xWIS)
  • Smite (1x Damage op ondoden vergroten door CHA erbij op te tellen)
  • Handle Animal (Een dier temmen of trainen) [CHA]
  • Knowledge (dungeons) (1x Informatie over dungeon verkrijgen) [INT]

Naam: Maxwell Morton
Ras: Grepospeler
Class: Nette Forumganger
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength130518
Dexterity-400-4
Defense150015
Consitution120012
Intelligence -400-4
Wisdom 2002
Charisma 120012
Luck5005
HP: 211/220
Status: Doorweekt
EXP: 56/100
Inv:
  • Simpele lans (+5 str) [E]
  • Gewone kleding (+0 alles) [E]
  • 610G
Passieve skills:
  • Charming (+10 op charisma check)
  • Negotiator (+10 op diplomacy check)
  • Clumsy (-20 op hit rolls)
Actieve skills:
  • Sense Motive (Iemand overtuigen/overhoren) [CHA]
  • Smite (1x Damage op ondoden vergroten door CHA erbij op te tellen)
  • Handle Animal (Een dier temmen of trainen) [CHA]
  • Knowledge (dungeons) (1x Informatie van lokale bevolking verkrijgen) [CHA]

Naam: Bram
Ras: Nieuwerd
Class: Nette Forumganger
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength2001030
Dexterity-20-5-7
Defense120012
Consitution120012
Intelligence -300-3
Wisdom 0000
Charisma 0000
Luck120012
HP: 220/220
Status: Gezond
EXP: 37/100
Inv:
  • Simpele lans (+5 str)
  • Gewone kleding (+0 alles) [E]
  • Grote Bijl (CON>=10 -> +10 STR, -5 DEX) [E]
  • 610G
Passieve skills:
  • Damage Reduction (-5 op alle inkomende fysieke damage)
  • Athletic (+10 op strength checks)
  • Clumsy (-20 op hit rolls)
Actieve skills:
  • Rage (1x Rest van de dag +10 STR, CON en -5 DEF, acties mbt CHA, INT en WIS niet meer mogelijk)
  • Buff (1x Iemand intimideren op basis van strength) [STR]
  • Power attack (1x Dubbel damage, volgende aanval half damage)
  • Illiteracy (ipv aanvallen de vijand uitlokken, zodat je aangevallen wordt voor 3 turns)

Naam: Cynthia, Chicken Conjurer
Ras: Ouwerd
Class: Discussienerd
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength-200-2
Dexterity8008
Defense2002
Consitution1001
Intelligence 200525
Wisdom 110011
Charisma 4059
Luck7007
HP: 110/110
Status: Gezond
EXP: 44/100
Inv:
  • Simpele spreuk (+5 int) [E]
  • Gewone kleding (+0 alles) [E]
  • Simpele jurk (+5 CHA)[E]
  • Genezingsdrankje (+20 hp)
  • Explosiedrankje (alle vijanden half HP, (RNG[0-100]+LCK<=80 -> hele party -30 HP)
  • Nerderige bril (+5 wis, -2 cha)
  • 525G
Passieve skills:
  • Weak (-10 dodge chance op slecht terrain)
  • Intelligent (+10 op knowledge checks)
  • Resistant (-5 op inkomende magische damage)
  • Simpele jurk (+5 CHA) [E]
Actieve skills:
  • Elemental expert (Keuze uit één element per dag, welke een kans heeft om de vijand 3 turns te verhinderen. Vuur=-[INT]*0.5 DMG, Bliksem=+40 hit/dodge voor hele party, IJs=geen aanvallen terug) [LCK]>=60
  • Familiar Friend (Keuze uit een helpend wezentje)
  • Manipulate (1x Iemand manipuleren) [INT]
  • Knowledge (creatures) (1x Informatie over wezen verkrijgen) [INT]

Familiar:
Soort: Mini-Kroenuh
HP: 75
Stats:
Effect+10 dodge chance
Strength10
Defense5

Naam: Nissassa
Ras: Teamlid
Class: Troll
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength2002
Dexterity150520
Defense2002
Consitution2002
Intelligence -200-2
Wisdom 100010
Charisma 7007
Luck150015
HP: 120/120
Status: Gezond
EXP: 56/100
Inv:
  • Simpele boog (+5 DEX) [E]
  • Gewone kleding (+0 alles) [E]
  • Dexteritydrankje (+15 DEX, -5 CHA)
  • 2x simpele dolk (+6 DEX, +5 Quick Shot trigger)
  • Genezingsdrankje
  • Medicijn
  • 660G
Passieve skills:
  • Acrobat (+10 op dexterity checks (en in staat om salto's te maken))
  • Quick Shot (Kans op follow-up attack voor halve damage van voorgaande) [DEX]>=70
  • Lucky (heeft een kans op dubbele loot) [LCK]>=60
Actieve skills:
  • Nimble Fingers (Kan sloten openen en vallen ontmantelen) [DEX]
  • Sneak Attack (1x 1.5x damage)
  • Stealthy (Kan spontaan uit het zicht verdwijnen)
  • Knowledge (architecture) (3x Informatie over ruimte verkrijgen) [WIS]

Naam: Rattenval
Ras: Grepospeler
Class: Hater
Stats:
.BaseModEquipmentTotal
Strength220527
Dexterity-200-2
Defense150015
Consitution150015
Intelligence -400-4
Wisdom 0000
Charisma 2002
Luck4004
HP: 250/250
Status: Gezond
EXP: 0/100
Inv:
  • Simpele bijl (+5 str) [E]
  • Gewone kleding (+0 alles) [E]
Passieve skills:
  • Damage Reduction (-5 op alle inkomende fysieke damage)
  • Athletic (+10 op strength checks)
  • Clumsy (-20 op hit rolls)
Actieve skills:
  • Rage (1x Rest van de dag +10 STR, CON en -5 DEF, acties mbt CHA, INT en WIS niet meer mogelijk)
  • Buff (1x Iemand intimideren op basis van strength) [STR]
  • Power attack (1x Dubbel damage, volgende aanval half damage)
  • Illiteracy (ipv aanvallen de vijand uitlokken, zodat je aangevallen wordt voor 3 turns)

Uitleg inventory: Alles wat je op dat moment in je bezit hebt. Wapens en uitrustingen die op dat moment gedraagd worden, worden aangegeven met [E].
Uitleg skills: Passieve skills zijn altijd actief. Actieve skills moeten handmatig 'geactiveerd' worden door ze in dit topic te noemen met een @mention naar mij. Skills waarvoor een check op een attribuut nodig is, worden aangegeven met [ATTRIBUUT]. Een mislukte skill telt niet mee als gebruikt.

Bekende locaties:
  • Nachtwaker
  • WvW
  • Nachtbrakers

LINK NAAR EXCEL (wordt live geüpdatet, deze post edit ik soms als ik zin heb x))
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
1. Nissassa
2. Genade | Bram

hoi ik ben bram. ik ben niew hier maar het leikt me tof om met jullie te spelen. ik vint dat we wel aardigg moeten zijn voor mij en dan ik ook voor jullie (nete forumgagner)

Strength: 4 + 4 + 8 = 16
Dexterity: 0 - 2 + 0 = -2
Defense: 4 + 6 + 0 = 10
Constitution: 3 + 3 + 4 = 10
Intelligence: -1 - 2 + 0 = -3
Wisdom: 0 + 2 + 0 = 2
Charisma: 4 + 6 + 0 = 10
Luck: 4 + 1 + 3 = 8

(ik kan noch wat dingen anders doen dit is gewoon ff kijken)
 

DeletedUser10470

Gast
Ziet er goed uit AriChibi! Ik ga weer terug mijn hol in om jullie op te wachten ^^
 

AriChibi

Hydra
Ik zal vanaf morgen actief gaan kijken aangezien ik vandaag een feest én bbq heb, dus graag enige characters alvast voor dan :p
 

DeletedUser21575

Gast
Nissassa speelt met Nissassa een Assassin.
2017-04-15_1938.png
 

DeletedUser21575

Gast
Arachibi heeft mij alllaaaang in haar privé.
En door hier te posten zien andere mensen dat er meer mensen zich inschrijven dus leuker?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Arachibi heeft mij alllaaaang in haar privé.
En door hier te posten zien andere mensen dat er meer mensen zich inschrijven dus leuker?

Ja maar dan is het geen verassing meer voor de mensen die meespelen. Het is een D&D RPG, wie weet wie je niet ooit allemaal kan vernaaien?:O
Iemand die wil teamen btw?
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi
Zitten er geen grenzen aan de mogelijkheden om je attributen te dumpen? Want anders zou je elke willekeurige combinatie van attribuutpunten, waarbij de som wel klopt, kunnen krijgen, ongeacht je class of race. Verder: hoe ver kan je totaal in de min zijn?

Ik zal mijn character, 'Bram', zo opsturen. Ik was niet van plan iets trollerigs te doen als zijn intelligence te dumpen tot -100 ofzo (ik denk dat ik vooral zijn charisma een beetje lager zal gaan zetten), maar ben toch nieuwsgierig.
 

AriChibi

Hydra
Zitten er geen grenzen aan de mogelijkheden om je attributen te dumpen? Want anders zou je elke willekeurige combinatie van attribuutpunten, waarbij de som wel klopt, kunnen krijgen, ongeacht je class of race. Verder: hoe ver kan je totaal in de min zijn?
Grenzen: niet echt, ik wilde wel stat caps doen, maar dan moet ik echt van iedereen in de gaten houden welke kant ze op willen en ze per level verhogen etc.
Als je zelf punten aftrekt mag je niet verder in de min gaan, dus je mag alleen punten aftrekken van stats waar je 1 of hoger voor hebt. Als je bijvoorbeeld al geen intelligence hebt, kun je daar ook niet meer punten van afhalen, je hebt het immers niet :p
 
Bovenaan