• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik ga terug naar Arichibi om aan te geven dat de missie geslaagd is.
De 150G, 4% exp en 21 PP zijn voor jou. Tevens krijg je nu toegang tot wat items in de exclusieve Trollenshop:
  • Rookbom (-20 dex op de vijand voor 6t) -> 800G
  • Vergif (Kans om de vijand te vergiftigen voor 3t met elk wapen, verdwijnt na succesvolle poging) -> 400G
  • Chigiriki [2h] (+12 dex, negeert tot 30 def, kans om de vijand te laten struikelen of te ontwapenen als [LCK]>=100) -> 1600G
  • Kusarigama [2h] (+14 dex, kans op -20 HP voor 3t als [LCK]>=80, kans om de vijand ook te laten struikelen of te ontwapenen als [LCK]>=100) -> 1400G
  • Trollenbroek (+7 dex, +3 luck) -> 800G
  • Trollencape (+7 dex, +5 hit chance) -> 950G
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi ik koop en equip:
- Trollenbroek
- Trollencape

Ik twijfel nog even over het wapen. Eens zien wat ze bij Edessa nu aanbieden. Misschien nieuwe zilveren dolken?
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik koop en equip:
- Trollenbroek
- Trollencape

Ik twijfel nog even over het wapen. Eens zien wat ze bij Edessa nu aanbieden. Misschien nieuwe zilveren dolken?

Je verkrijgt Trollenbroek (+7 dex, +3 luck) en Trollencape (+7 dex, +5 hit chance) voor in totaal 1750G.

Inventaris Edessa:
  • Platina zweihänder [2h] (+10 str, +6 def) -> 800G
  • Platina strijdbijl [2h] (+12 str, kans op -20 def voor vijand voor 3t als [RNG]>=80) -> 750G
  • Platina werpmessen [2h] (+14 dex, kans om tot 3x extra aan te vallen voor [LCK] dmg als [LCK]>=80, [LCK]>=90 en [LCK]>=100) -> 1050G
  • Platina hellebaard [2h] (+12 str, doet dubbel dmg tegen mounted vijanden) -> 800G
  • Platina dolk [1h] (+8 dex, +10 hit chance) -> 420G
  • Platina pareerdolk [1h] (+7 dex, valt nogmaals aan voor [DEX]-DEF vijand na een succesvolle dodge) -> 750G
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi ik ren terug naar arichibi voor de Chigiriki. Daarna ga ik naar Olympia voor de volgende upgrades:
In Olympia bekijkt RulerOfOlympia je edelstenen. Hij vertelt je dat de gele edelstenen voor luck zijn. De rode zijn voor strength, de blauwe voor defense en de groene voor dexterity. Als je ze gebruikt op wapens, zal rood voor een enchantment met vuur zorgen, blauw voor ijs, geel voor bliksem en groen voor gif. De kosten voor het enchanten van bepaalde onderdelen zijn:
  • Ketting: 300G (+3 stat)
  • Ring: 200G (+2 stat)
  • Wapen [1h]: 300G
  • Wapen [2h]: 500G
  • Borststuk/beenstuk: 500G (+5 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Helm/cape: 400G (+4 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Schoenen/schouders: 300G (+3 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Armstukken: 200G (+2 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
-
Trollenbroek > Gele enchantment > + 5 lck
Trollencape > Gele enchantment > + 4 lck
Wapen [2h] > Paarse enchantment (rood+blauw) > + x? pen

[Kosten 1 rood, 1 blauw, 2 geel, 1400g.]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik ren terug naar arichibi voor de Chigiriki. Daarna ga ik naar Olympia voor de volgende upgrades:
Trollenbroek > Gele enchantment > + 5 lck
Trollencape > Gele enchantment > + 4 lck
Wapen [2h] > Paarse enchantment (rood+blauw) > + x? pen

[Kosten 1 rood, 1 blauw, 2 geel, 1400g.]
Per wapenenchantment krijg je er +10 bij.
Je krijgt: Trollenbroek (+7 dex, +8 luck), Trollencape (+7 dex, +4 lck, +5 hit chance) em Chigiriki [2h] (+12 dex, negeert tot 40 def, kans om de vijand te laten struikelen of te ontwapenen als [LCK]>=100) voor in totaal 3000G
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi
"Mijn hoeren krijgen hun basisbehoeften uiteraard van mij vergoed.
Ze mogen natuurlijk ook een deel van hun inkomsten behouden,
mijn deel komt in de pot waarmee ik het eten etc betaal. Uiteraard sta ik ook open voor uitbreiding, wat vernieuwing is nooit slecht.
Dat mijn zaak daardoor open blijft, is alleen maar mooi meegenomen."
Het duurde even, maar hij had de plannen eindelijk rond. De herberg had sinds hun eerste bezoek een flinke make-over gekregen. (-2.000g uit eigen zak). De buitenkant was vernieuwd, mooi opgeknapt, had een aangesloten stal waar gasten hun paarden konden stallen, nieuwe kamers bovenin de herberg, en een uitgebreidere bar en keuken op de begane grond. Al met al begon het echt op een degelijke herberg te lijken! Gasten konden hier een kamer huren voor enkele uren of voor de hele nacht. Ze konden er eten, drinken, lachen en meer.. Op de begane grond is voor 90% van de gasten genoeg vermaak zoals in elke standaard herberg met benefits te vinden is in het land. Met de toevoeging van de dames die Nisssassa mee had genomen vanuit het spellenforum begon ook de staf te groeien. Enkele dames waren geschikt voor in de keuken, andere werden elders onderverdeeld door hun andere... kwaliteiten. De meeste vonden zich al snel op hun gemak in hun nieuwe rol, ver weg van Mitchjol en de andere ontvoerder. Ze werden hier immers goed behandeld. Het was niet wat ze zich voorgesteld hadden toen ze nog klein waren, maar ach. Zo is het leven. Door de cash een activa die Nissassa in het bedrijf stopte nam hij een 51% aandeel over. Hij blijft op de achtergrond de nieuwe hoofd eigenaar, met de oude eigenaar als general manager. Deze wordt voldoende gecompenseerd en gemotiveerd om de vernieuwde zaak goed te laten lopen.

Maargoed, dat was alles wat op het oog te zien was. Maar ook de ondergrondse kelders hadden een makeover gekregen.. Hier konden de wat rijkere bewoners van het wereldforum hun meer.. exclusievere behoeften verzadigen. Hier was een aparte ingang voor gemaakt in de stallen, zodat deze lieden makkelijker ongezien in en uit konden gaan. In deze kelders vonden we onder andere de wat ongewilligere dames, maar ook wat nieuwe toevoegingen m.b.t. genot. Er was namelijk één serie kamers die zo duivels was, dat het niet anders kon dan dat dit voortkwam uit het hoofd van een sadist. Een psychopaat.
Nissassa grinnikte. Hij was erg trots op zijn nieuwe toevoeging. Hij had het idee al langer in zijn hoofd. Voortgekomen uit het de krochten van JAP's dungeon.
@AriChibi Nissassa grijpt de duimschroef en de draagbare kniesplitter. Met een grijns van oor tot oor
bewonderd hij deze nieuwe apparaten. Zo blij als een kind in een speelgoedwinkel loopt hij al een beetje te dagdromen over de mogelijkheden die dit met zich meebrengt.
De grotere contrapties lijken ook erg interessant. Misschien kan hij met de smid hier nog eens over praten. Met de paarden moet zoiets immers best te verplaatsen zijn..

Hij was al een tijdje ijverig bezig geweest. Samen met zijn trouwe werkpaard Buttercup had hij de grote marteltuigen naar het wereldforum gesleept. Het begon met een plan voor rijke forumbewoners, die (eventueel voor een redelijke betaling) mensen konden laten ontvoeren een naar zijn kelders brengen. Hier zouden dan de tools zijn om deze goed onder handen te nemen. Ideaal voor politieke vijanden, rivaliserende facties, familieegeschillen etc. Allemaal voor een fixe betaling ofc. Maar sinds de wederkering van de mod die gevangenis vol arme forumbewoners bewaakte, kwam hij op nog een idee. Een mod, de grote badguys van het forum, mak en onsterfelijk. Hoeveel geld zou zoiets wel niet opleveren? Geef ze een uurtje, een kamer vol 'gereedschap', enkele spelregels en je bent good to go. Money in the bank dacht Nissassa..

Verwachte dagelijkse omzet: 400g
[totale opstartkosten -2.000g, 4x traps]
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik grijp een van de gasten bij de kraag: "Ja inderdaad, jullie leider. Het is niet alsof jullie slim genoeg zijn om aan dit spul te komen. Simpele loopjongens. Ik wil meer, en alleen van jullie leider"
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik gebruik manipulate om CrimsonChin Heartlion op z'n bek te laten slaan.
Int check (<=120):
upload_2017-5-11_18-23-8.png
+55=107
Jammer genoeg houdt Crimson Chin teveel van Heart en weet hij jouw manipulatie te weerstaan.

@AriChibi ik grijp een van de gasten bij de kraag: "Ja inderdaad, jullie leider. Het is niet alsof jullie slim genoeg zijn om aan dit spul te komen. Simpele loopjongens. Ik wil meer, en alleen van jullie leider"
"Wow, wow! Rustig aan, meneer!" De jongens raken in paniek, "Wij weten ook niet wie de leider is! Wij krijgen de opdrachten van een tussenpersoon. Hij woont hier, achter Zakros! Wij willen ook alleen maar geld verdienen!"
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik laat de jongen weer los. "Dan laat mij maar eens zien waar deze tussenpersoon precies woont" en ik loop achter ze aan naar het huis van de tussenpersoon. Daar aangekomen klop ik op de deur.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik laat de jongen weer los. "Dan laat mij maar eens zien waar deze tussenpersoon precies woont" en ik loop achter ze aan naar het huis van de tussenpersoon. Daar aangekomen klop ik op de deur.
Een man van middelbare leeftijd doet voorzichtig de deur open, maar de jongens zijn alweer snel weggevlucht.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik vraag de man naar zijn naam en stel mezelf voor. Vervolgens ga ik niet omheen draaien en laat ik hem direct weten waarom ik aan zijn deur sta. Ik wil de leider spreken.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi "Voor nu is het alleen nog maar je baan ja, wie weet wat nog meer als je niet meewerkt. En dat is geen goede grap, maar gewoon waarheid."

sense motive
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AriChibi

Hydra
@AriChibi "Voor nu is het alleen nog maar je baan ja, wie weet wat nog meer als je niet meewerkt. En dat is geen goede grap, maar gewoon waarheid."

sense motive
Charisma check(>=100):
upload_2017-6-8_19-47-49.png
+48=117 -> succesvol

De man zucht en kijkt eventjes in het rond voordat hij in je oor fluistert, "Er is een klein lab niet ver hier vandaan. Ik weet niet precies waar het ligt, maar ik ontmoet de kweker altijd naast de rioolingang van de stad. Ik neem aan dat zijn hoofdkwartiertje daarbinnen zit, maar dit heb je niet van mij gehoord, begrepen?"
 
Bovenaan