• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De tweede wereld oorlog

DeletedUser

Gast
Omdat er al verschillende topics zijn verschenen over aparte WO2 zijn verschenen maar nog geen algemeen topic over de tweede wereld oorlog zelf is hij hier dus discusier hier over
  • de gevolgen
  • Holocaust
  • Hitlers macht
  • Nederland in de oorlog
  • Bevrijdingsdag
  • Oorlogs verhalen

DeletedUser6728

Gast
Ten eerste zou je dit misschien even kunnen aanpassen, zodat het fatsoenlijk Nederlands is? Bedankt.

Over het onderwerp: Ik denk dat de 2e wereldoorlog vroeg of laat zou moeten komen, net als ik geloof dat de 3e ook zal komen. De dingen die zijn gebeurd waren natuurlijk vreselijk, en ik keur niets goed. Maar er zullen altijd wel mafkezen rondlopen die zin hebben in wat oorlog.

DeletedUser

Gast
AW: Re: De tweede wereld oorlog

Ten eerste zou je dit misschien even kunnen aanpassen, zodat het fatsoenlijk Nederlands is? Bedankt.

Over het onderwerp: Ik denk dat de 2e wereldoorlog vroeg of laat zou moeten komen, net als ik geloof dat de 3e ook zal komen. De dingen die zijn gebeurd waren natuurlijk vreselijk, en ik keur niets goed. Maar er zullen altijd wel mafkezen rondlopen die zin hebben in wat oorlog.

De 2e wereld oorlog komt door de eerste wereld oorlog (vooral door het Verdrag van versaile waardoor de gailieerden de Duitsers streng hadden aangepakt) , Hitler vond dat de duitsers meer plek nodig hadden (ook wel lebensraum genoemd) hij veroverde eerst rijnland en saarland en op het laats ging hij polen aanvallen en dat was de druppen

en over mijn nederlands ik typ snel en ik heb dyslectie misschien vind jij dat geen smoes maar ik ga niet 10x mijn post doorlezen om spellingfouten te zien

DeletedUser

Gast
AW: De tweede wereld oorlog

Maar er zullen altijd wel mafkezen rondlopen die zin hebben in wat oorlog.

hahaha ja al is het maar virtueel door middel van heeeel veeeel muisklikjes

oorlogszuchtige houdt je altijd

@ Frobje ik zou m,n college geld terug eisen als ik jou was ;)

DeletedUser

Gast

Maar er zullen altijd wel mafkezen rondlopen die zin hebben in wat oorlog.

hahaha ja al is het maar virtueel door middel van heeeel veeeel muisklikjes

oorlogszuchtige houdt je altijd

@ Frobje ik zou m,n college geld terug eisen als ik jou was ;)
hoe was het dan volgens jou :D

DeletedUser

Gast

hoe was het dan volgens jou :D

aller eerst de behoefte van de een om de ander te onderwerpen en overheersen

Maar wat je over het Saar en Rijnland verkondigd is gewoon niet waar, duitsland moest deze gebieden afstaan als compensatie voor de schade in ww1 aangericht

Na aandringen van de nazi,s is het de Britse premier Chamberlain geweest die de duitsers deze gebieden weer prijs gaf

De oorlog,s verklaring van de Britten en de Fransen is een direct gevolg geweest van de duitse inval in polen en dit was niet op het laatst maar helemaal in het begin van het gewapende conflict ;)

DeletedUser

Gast

aller eerst de behoefte van de een om de ander te onderwerpen en overheersen

Maar wat je over het Saar en Rijnland verkondigd is gewoon niet waar, duitsland moest deze gebieden afstaan als compensatie voor de schade in ww1 aangericht

Na aandringen van de nazi,s is het de Britse premier Chamberlain geweest die de duitsers deze gebieden weer prijs gaf

De oorlog,s verklaring van de Britten en de Fransen is een direct gevolg geweest van de duitse inval in polen en dit was niet op het laatst maar helemaal in het begin van het gewapende conflict ;)
Met ''op het laats viel hij polen binnen'' hiermee bedoel ik het appeasement (dus zover jij genoemt hebben de geallieerden lieten Hitler zijn gang gaan maar de oorlog begon door de inval van polen er was een soort van stappen plan die zal ik een ander keer posten :D

DeletedUser

Gast

Over de tweede oorlog kan gewoon ontzettend veel geschreven worden. En over WWI kan ik nog meer schrijven, deze heeft tenslotte belangerijke veldslagen geleden op de plaats waar ik nu zit :)

DeletedUser

Gast

Over de tweede oorlog kan gewoon ontzettend veel geschreven worden. En over WWI kan ik nog meer schrijven, deze heeft tenslotte belangerijke veldslagen geleden op de plaats waar ik nu zit :)

Haha slag van ieper :p ?
Daar heb ik een werkstuk over gemaakt maar voor degene die Band of Brothers kennen kennen ook vast nuenen :D

DeletedUser

Gast

Haha slag van ieper :p ?
Daar heb ik een werkstuk over gemaakt maar voor degene die Band of Brothers kennen kennen ook vast nuenen :D

Band of Brothers is imo een prachtige serie geworden. Zeker een aanrader voor mensen die verslaafd zijn aan alles wat te maken heeft met oorlog :D

DeletedUser

Gast

Band of Brothers is imo een prachtige serie geworden. Zeker een aanrader voor mensen die verslaafd zijn aan alles wat te maken heeft met oorlog :D

Dan ken je het deel in nuenen zeker ook met de boerderij etc.

Daar woon ik :p

DeletedUser

Gast

Saarland ontstond in 1920 en was een Frans protectoraat. In 1935 keerde het na een volksstemming weer terug onder Duits gezag.
Rijnland werd na WOI voor een periode van 15 jaar bezet door geallieerde troepen om te garanderen dat Duitsland herstelbetalingen zou verrichten.
Elzas-Lotharingen ging na WOI over in Frans bezit (was eerder door Frankrijk in de oorlog van 1870 aan Duitsland verloren)

Onzin. Chamberlain heeft niets met Saarland/Rijnland kwestie te maken.
Chamberlain heeft Tsjechoslowakije bewogen het "Sudetenland" aan Duitsland af te staan omdat hij dacht dat hiermee Duitsland/Hitler tevreden en de dreiging van een oorlog afgewend zou zijn (Duitsland had toen al Oostenrijk geannexeerd).

Frankrijk en Engeland hebben via een Wederzijds ondersteuningsverdrag met Polen (er was na WOI weer een soeverein Poolse staat opgericht) geprobeerd de onafhankelijkheid van Polen te garanderen.
Duitsland viel op 1 september 1939 Polen binnen waarop op 3 september Engeland, Frankrijk, Australie en Nieuw Zeeland Duitsland de oorlog verklaarden. WOII was begonnen.

Het verdrag van Versailles wordt vaak als oorzaak voor WOII genoemd.
De belangrijkste vraag die er gesteld moet worden als je iets onderzoekt/uitzoekt is Qui Bono?
Oorlog is big business en dat zien wij in Afghanistan en Irak. Bevolkingen worden tot oorlog gemanipuleerd aangezien zij alles te verliezen hebben en niets te winnen.
Degenen die aan oorlogen macht en geld overhouden zijn meestal ook de drijvende krachten achter een oorlog.
Doe eens onderzoek wie de oorlogvoerende landen van WOI en WOII gefinancieerd hebben.

DeletedUser

Gast

Het verdrag van Versailles wordt vaak als oorzaak voor WOII genoemd.
De belangrijkste vraag die er gesteld moet worden als je iets onderzoekt/uitzoekt is Qui Bono?
Oorlog is big business en dat zien wij in Afghanistan en Irak. Bevolkingen worden tot oorlog gemanipuleerd aangezien zij alles te verliezen hebben en niets te winnen.
Degenen die aan oorlogen macht en geld overhouden zijn meestal ook de drijvende krachten achter een oorlog.
Doe eens onderzoek wie de oorlogvoerende landen van WOI en WOII gefinancieerd hebben.
Nederland heeft in WOI duitsland voorzien van wapens etc. en nederland werdt er dus zelf beter van in WOII heeft Duitsland volgens mij gewoon alles zelf gedaan zonder financiering

DeletedUser

Gast

Kijk maar eens wat Prescott Bush (vader van George H. W. Bush (41 U.S. president) en grootvader van George W. Bush (43 U.S. president)) tijdens WOII allemaal uitgehaald heeft.

Het gaat erom waar de oorlogvoerende landen hun "geld" vandaan gehaald hebben veelal hebben beide zijden van dezelfde Banken/bedrijven leningen ontvangen.

In Keulen stond gedurende WOII en Ford fabrik die legervoertuigen produceerde. Het was de geallieerden verboden deze fabrik aan te vallen. Tegen het einde van de oorlog is de fabrik toch per ongeluk aangevallen en schade toegebracht. Ford heeft na WOII in de VS een rechtzaak voor schadevergoeding gevoerd en gewonnen.

Bovenaan