• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussietopic

DeletedUser23442

Gast
Hier kun je discussiëren en vragen stellen over het mentorensysteem!

(Dus niet onnodig zeuren)
 

DeletedUser28080

Gast
Is dit een poging om iets te vinden op iedere wereld moraal

Zo ja, staat inno daar ook voor in
 

DeletedUser28080

Gast
Moet ik op dezelfde wereld spelen en zo ja, moet ik ook samenspelen met diegene
 

DeletedUser18257

Gast
Dit was ooit een initiatief van Innogames om spelers te begeleiden om het spelletje beter te leren kennen. Hiervoor kon je vroeger bij 0gima aanmelden om te mentoren op IGTeacher.
d1994936b8.png
 

Dorremans

Mentor
Wat is het mentorensysteem en waarom

Het mentorensysteem koppelt mentoren en spelers aan elkaar. Verder zorgt het ook voor goede mentoren die weten hoe ze een speler moeten helpen. Dit systeem is opgezet uit eigen initatief met hulp van @Jaspenia en @Mellon Collie. Ikzelf merkte toen ik begon met Grepolis spelen dat er weinig begeleiding is voor nieuwe spelers. Een spel zoals Grepolis is groot en je hebt niet meteen zicht over alle mogelijkheden. Je wordt al snel overgenomen door betere spelers die het spel al langer spelen. Hierdoor zal een nieuwe speler ook vaak meteen stoppen en geen nieuwe wereld starten. We hopen met de betere hulp die nieuwe spelers kunnen krijgen door middel van het mentorensysteem dat er meer nieuwe spelers door spelen.

Is dit een poging om iets te vinden op iedere wereld moraal

Zo ja, staat inno daar ook voor in

Innogames heeft niks hier mee te maken. Dit is ook geen poging om wat te doen aan het moraal werelden probleem. Enkel om nieuwe spelers een betere begeleiding te geven aan het begin van het spel waardoor er hopelijk meer door blijven spelen.


Wanneer is iemand volledig bekend met het spel

Geen idee, dit is natuurlijk ook moeilijk te zeggen. We verwachten wel dat de speler beschikt over spelvaardigheden zoals timen en ook dat de speler een goede ranking heeft gehad wanneer hij actief speelt. Wanneer later toch blijkt dat je niet goed functioneert als mentor zal je uit het syteem gehaald worden of uitleg krijgen hoe je je taak wel beter kan vervullen.

Moet ik op dezelfde wereld spelen en zo ja, moet ik ook samenspelen met diegene

Je hoeft niet op dezelfde wereld te starten ook hoef je ook niet samen te spelen met de speler. Wat we van de mentoren verwachten staat in dit topic.
 

DeletedUser18257

Gast
Oke is goed, verder nog een punt wat je duidelijk wil maken? Een advies hoe dit niet kan floppen ofzo? Of je wilde het gewoon even melden?

Zorgen dat er een aantrekkelijke website is waar deze mentoring op plaats kan vinden en er mee adverteren. Niet enkel een globale melding, daar doen spelers vrij weinig mee als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld als een nieuwe speler zich aanmeld een nieuwe knop toevoegen met de vraag of hij of zij een nieuwe speler is en geïnteresseerd is om het spel te leren d.m.v. coaching. Individuele coaching werkt meestal niet goed en is tijdrovend voor de genen die zou moeten coachen, daarom is in groepen coachen ideaal. Als je dan op de knop drukt wordt je of doorverwezen naar een toekomstige website? Of je verzoek wordt doorgestuurd naar de leidinggevende van de coaches en verdeeld de coaches onder de aanvragen.

Destijds werd er door 0gima aan spelers van de community in het recruitment proces gevraagd een uitgebreide handleiding te schrijven wat de meest ideale/efficiënte manier van stadsopbouw was. Dit werd dan weer gebruikt om uitleg mee te geven aan de spelers, maar is niet verder ontwikkeld.
 

DeletedUser26659

Gast
Super idee!

Toen ik ooit begon op het spel werd ik ook overgenomen en begon te praten met degene die dat deed, hij was toen top 10 van de wereld. Ik begon hem eerst te zeggen hoe stom ik het vond dat hij mij overnam (alles wat de beginnelingen nu ook naar je hoofd smijten als je ze overneemt) en uiteindelijk heeft hij besloten zijn kolo terug te trekken en mij te helpen het spel te leren spelen. Zo ben ik als nietsnut in de top 200 geraakt en leerde ik beetje per beetje het spel kennen.

Ik denk dat dit inderdaad de beste manier is om de beginnelingen te helpen en vooral plezier te vinden in het spel.
 

DeletedUser28430

Gast
Los van of je wijzigingen nou handig zijn, hoe haalbaar klinken ze in jouw ogen? Wetende dat dit initiatief niet vanuit Inno komt. Wat er nu is, is in mijn ogen een prima proefballon die later verfijnd kan worden.
 

Dorremans

Mentor
Zorgen dat er een aantrekkelijke website is waar deze mentoring op plaats kan vinden en er mee adverteren. Niet enkel een globale melding, daar doen spelers vrij weinig mee als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld als een nieuwe speler zich aanmeld een nieuwe knop toevoegen met de vraag of hij of zij een nieuwe speler is en geïnteresseerd is om het spel te leren d.m.v. coaching. Individuele coaching werkt meestal niet goed en is tijdrovend voor de genen die zou moeten coachen, daarom is in groepen coachen ideaal. Als je dan op de knop drukt wordt je of doorverwezen naar een toekomstige website? Of je verzoek wordt doorgestuurd naar de leidinggevende van de coaches en verdeeld de coaches onder de aanvragen.

De bedoeling van dit hele systeem is juist dat we Innogames niet nodig hebben om een nieuwe functionaliteit toe te voegen aan het spel, daar kunnen we niet op vertrouwen. Ook zie ik het nut niet van een externe website maken dat kost uiteindelijk alleen maar extra tijd, dit is naar mijn mening prima, overzichtelijk en je kan je hier makkelijk aanmelden.
 

DeletedUser18257

Gast
De bedoeling van dit hele systeem is juist dat we Innogames niet nodig hebben om een nieuwe functionaliteit toe te voegen aan het spel, daar kunnen we niet op vertrouwen. Ook zie ik het nut niet van een externe website maken dat kost uiteindelijk alleen maar extra tijd, dit is naar mijn mening prima, overzichtelijk en je kan je hier makkelijk aanmelden.

Het was ook geen kritiek, het is maar net wat je er voor over hebt om je initiatief te laten slagen. Ik heb nergens het topic gezien waar de opbouw achter het mentorensysteem staat. Vandaar dat ik je alleen een advies wil geven wat men tegenwoordig verwacht van dergelijke systemen. Inno heeft het destijds met design anno 1998 geprobeerd en er te weinig tijd ingestoken om het te laten slagen.
 

DeletedUser15415

Gast
Opzich wel een leuk idee/systeem.

Alleen jammer dat het blijkbaar helaas nodig is. Ik ben in het verleden op de wereld ksi geholpen door gewoon mijn eigen alliantieleden. Door de jaren heen zie ik in ieder in de allianties waar ik in zat dat er wel veel guides werden gemaakt voor de spelers die nieuw waren.

Ik ben daarbij van mening dat elke speler een andere speelstijl heeft of andere verhoudingen gebruikt. Ik heb daarom alleen al vaak verschillende verhoudingen voor spelers moeten uitrekenen. Ik zou daarom wanneer er een redelijke groep mentors zich hebben aangemeld om bepaalde informatie met elkaar daarin te delen zodat een nieuwe speler niet alleen die verhoudingen krijgt die de mentor kent, maar ook een andere.
 

DeletedUser23442

Gast
Zorgen dat er een aantrekkelijke website is waar deze mentoring op plaats kan vinden en er mee adverteren. Niet enkel een globale melding, daar doen spelers vrij weinig mee als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld als een nieuwe speler zich aanmeld een nieuwe knop toevoegen met de vraag of hij of zij een nieuwe speler is en geïnteresseerd is om het spel te leren d.m.v. coaching. Individuele coaching werkt meestal niet goed en is tijdrovend voor de genen die zou moeten coachen, daarom is in groepen coachen ideaal. Als je dan op de knop drukt wordt je of doorverwezen naar een toekomstige website? Of je verzoek wordt doorgestuurd naar de leidinggevende van de coaches en verdeeld de coaches onder de aanvragen.

Destijds werd er door 0gima aan spelers van de community in het recruitment proces gevraagd een uitgebreide handleiding te schrijven wat de meest ideale/efficiënte manier van stadsopbouw was. Dit werd dan weer gebruikt om uitleg mee te geven aan de spelers, maar is niet verder ontwikkeld.

Als ik je goed begrijp is dat hoe de vorige poging was? Die ene die mislukt is?
Dat lijkt me dan dus niet hoe wij dit zouden moeten aanpakken...

Opzich wel een leuk idee/systeem.

Alleen jammer dat het blijkbaar helaas nodig is. Ik ben in het verleden op de wereld ksi geholpen door gewoon mijn eigen alliantieleden. Door de jaren heen zie ik in ieder in de allianties waar ik in zat dat er wel veel guides werden gemaakt voor de spelers die nieuw waren.
Via alliantieleden is vaak inderdaad een goede manier, maar dan moet je wel eerst in een alliantie worden toegelaten als speler die nog niets kan en snapt en als dat lukt ook nog iemand moeten vinden die bereid is die uitleg te geven.

Om de toevalsfactor daarvan weg te nemen willen we zo'n kans dus nu aan iedereen aanbieden die daar behoefte aan heeft
 

DeletedUser18257

Gast
Als ik je goed begrijp is dat hoe de vorige poging was? Die ene die mislukt is?
Dat lijkt me dan dus niet hoe wij dit zouden moeten aanpakken...


Via alliantieleden is vaak inderdaad een goede manier, maar dan moet je wel eerst in een alliantie worden toegelaten als speler die nog niets kan en snapt en als dat lukt ook nog iemand moeten vinden die bereid is die uitleg te geven.

Om de toevalsfactor daarvan weg te nemen willen we zo'n kans dus nu aan iedereen aanbieden die daar behoefte aan heeft

Nee. Het systeem van Inno is geflopt door gebrek aan management, de manier van aanpak en te weinig animo van de community destijds.
 
Bovenaan