• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Doordraaien van/door het werk

Ik werkte met plezier maar nu het veranderd is andere tijden, meer doen, het gevoel hebbende dat r niet geluisterd wordt.
Wordt hier behoorlijk pissig, droevig, agressief en hopeloos van, het gaat zo ver dat ik bijna collega's wat aan wilde doen, mijn kat, mezelf, vanmiddag een leeg blikje tegen mijn hoofd kapot geslagen uit frustratie.
Is dit nu alles denk ik dan, je werkt om te leven en niet vice versa, wij moeten als middagploeg dingen doen omdat er te weinig mensen zijn in de ochtendploeg, tijden kunnen niet veranderd worden omdat het vastgelegd is(!)
Heeft iemand ook deze frustratie in zich ik heb t idee dat ik vastloop(burn out-mid life crisis, ben 40) het stomme is ik ging met plezier naar mijn werk, nu niet meer.. en dan dat commentaar van je baas, anders ga je maar naar de fabriek en ik wordt ook gedwongen zo te doen, lekker belangrijk!!!

Tegenwoordig ben je geen mens meer maar een nummer en dat frustreert mij ook, ik werk gedetacheerd omdat ik wat mankeer dan denk je toch van hey ze houden rekening met me, dus niet!

gaarne reacties waar ik wat aan heb...
 

Araluen

Manticore
ik ken een soortgelijk, maar minder heftig gevoel bij school.
ik moet je wel vertellen dat niet iedereen met de eerste helft van je post om zal kunnen gaan. sommigen hier kunnen niet zo goed om gaan met problemen van anderen.
 

DeletedUser10508

Gast
Ikzelf heb een gevoel dat de mens alleen maar wordt opgeleid/leeft om te werken.

Buiten dat wil ik vooral op je laatste zin ingaan, namelijk:

ik werk gedetacheerd omdat ik wat mankeer dan denk je toch van hey ze houden rekening met me, dus niet!

Deze zin klopt helemaal. De grote bazen van grote bedrijven denken niet aan wie je bent als persoon, maar denken aan wat voor werk je levert, maakt niet uit of je ziek of niet bent. Mijn vader had ook een ziekte (ik ga er niet al te veel op verder ingaan), waardoor hij amper kon werken en zeer snel uitgeput was. Denk je dat zijn baas ook maar één handje heeft geholpen? Of zelfs gewoon een beetje rekening houden met hem? Neen hoor. En moest mijn vader zijn werk niet doen, was hij het kwijt.

Dat is de realiteit, en dat is spijtig. Ik weet niet of je ook dat bedoelde, Kingspartacus, maar ik wou het toch even mededelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
dat bedoel ik dus, totaal geen medeleven van de baas...bedankt voor jullie input

Wel, dan zou ik als tip geven hem gewoon laten doen. Het is nu eenmaal zo, en ik denk zelf dat het niet zal veranderen. Echter moet je daar niet aan denken, focus op de leukere dingen in het leven ondanks dat het niet altijd even gemakkelijk is.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou hier een of ander tekstje kunnen zetten om je af te breken of eentje om lekker melig over te komen.
Ik kan je enkel meegeven dat zelfs je directe leidinggevende een serieuze impact heeft op je job. En vroeg of laat zal je een andere leidinggevende krijgen.
Denk aan het verhaal van de 7 uitgehongerde en 7 vette koeien :)
 

DeletedUser

Gast
Dat is echt Hollands. Hier in Ierland is het gelukkig wat minder en ga ik met plezier naar werk omdat ik weet hoe het is om in nl te werken. Als ik een dag niet kan is het geen probleem, als ik een sigaretje wil roken idem dito. En het mooiste is dat ik in de pauze gewoon door betaalt krijg.
 

DeletedUser2792

Gast
De mensen pikken nu meer omdat men heel graag hun baan willen behouden. Je hoort en ziet dat nu best veel dat werknemers extra werkdruk krijgen omdat men geen nieuw personeel aanneemt of zelfs re-organiseerd en het overgebleven personeel dezelfde hoeveelheid werk moet klaarspelen. Soms moet men ook in het achterhoofd houden dat sommige werkgevers niet anders kunnen om het hoofd boven water te houden, wat niet goed praat hoe sommige werknemers behandeld worden. Ik zie het in mijn directe omgeving hoe mensen behandeld worden. Zelfs zieke mensen worden door de instanties sneller in het werktraject gezet om ze vervolgens te kunnen ontslaan, dat is in mijn directe familie gebeurt.
Zaak is het denk ik als de druk al zo hoog is om te bekijken wat je opties zijn. Informeer wat je rechten en opties zijn, vaak zijn het er meer dan je denk of je baas weet:p, bekijk goed wat je financiele mogelijkheden zijn dat je weet wat je te wachten staat.
Sterkte en hopelijk gaat het snel beter!
 

Genius0615

Erinys
De mensen pikken nu meer omdat men heel graag hun baan willen behouden. Je hoort en ziet dat nu best veel dat werknemers extra werkdruk krijgen omdat men geen nieuw personeel aanneemt of zelfs re-organiseerd en het overgebleven personeel dezelfde hoeveelheid werk moet klaarspelen. Soms moet men ook in het achterhoofd houden dat sommige werkgevers niet anders kunnen om het hoofd boven water te houden, wat niet goed praat hoe sommige werknemers behandeld worden. Ik zie het in mijn directe omgeving hoe mensen behandeld worden. Zelfs zieke mensen worden door de instanties sneller in het werktraject gezet om ze vervolgens te kunnen ontslaan, dat is in mijn directe familie gebeurt.
Zaak is het denk ik als de druk al zo hoog is om te bekijken wat je opties zijn. Informeer wat je rechten en opties zijn, vaak zijn het er meer dan je denk of je baas weet:p, bekijk goed wat je financiele mogelijkheden zijn dat je weet wat je te wachten staat.
Sterkte en hopelijk gaat het snel beter!

Is bij mijn moeder zo...

Dus begrijp het wel
 

DeletedUser

Gast
Zeker vervelend als je niet meer met plezier je werk doet. Zelf net ook even met al het werk een dipje gehad maar mezelf een figuurlijk schop gegeven en vanaf vandaag knal ik er weer keihard tegenaan. Het beste maken van wat er is denk ik dan :) Gewoon in je privéleven zo veel mogelijk leuke dingen blijven doen en op het werk niet focussen op de mindere kanten maar op de leuke dingen ervan.
 

DeletedUser

Gast
Vandaar dat je me zo snel baned. Je was gewoon depri en reageert dat maar lekker af op de spelers...
 

DeletedUser

Gast
Vandaar dat je me zo snel baned. Je was gewoon depri en reageert dat maar lekker af op de spelers...

Het verschil tussen depri en terecht kan ik nog prima onderscheiden. Als je daar meer uitleg over wilt mag je me uiteraard altijd even een berichtje sturen om hier niet te veel offtopic te gaan :) Echter lag mijn focus niet op jou maar helaas kan je niet altijd om die mindere kanten heen.
 
Bovenaan